A Mercedes, amely az eddigi három versenyhétvégén szenvedett - oscherslebeni győzelmüket Christian Vietoris közreműködésével az esőnek és jó taktikának köszönhették -, a Norisringen meglepetésre favorittá lépett elő. öt autójuk végzett a legjobb hat között az időmérőn, az élen Robert Wickensszel és Paul Di Restával, egyedül a pályán négy versenyt megnyerő Jamie Green tudott közéjük ékelődni Audijával a harmadik helyen. Az eredetileg hetedik helyezett Mattias Ekströmt öt rajthelyes büntetéssel sújtották Pascal Wehrlein feltartása miatt, ennek köszönhetően a hazai pályán induló Marco Wittmann foglalta el a svéd eredeti starthelyét.
Vasárnap annyira vizes pálya fogadta a mezőnyt, hogy fél 2-kor a futam a biztonsági autó mögött indult el - az utolsó helyről induló Vitalij Petrov még így is megpörgött. A 83 körös verseny 4. körében indították őket útjukra, Jamie Green rögtön összekoccant Paul Di Restával, a skót megforgott és közel tíz helyet veszített. Green megőrizte a második pozíciót, az ötödikként induló Gary Paffett feljött a dobogóra. Eközben Robert Wickens három másodperces előnyt szedett össze, ő zavartalanul autózott az élen, miközben a mezőnyben hatalmas csaták dúltak, Müller és Juncadella pedig meg is forgott.

Jamie Green hiába futotta meg a leggyorsabb köröket - 0:55 közepi időket -, megkapta jogos büntetését, egy öt másodperceset, amelyet a bokszkiállásánál kellett letöltenie (az 54. körben). Wickens és ő messze elhúztak a többiektől, a 30. körben az éllovas 4 másodpercre járt Greentől és 18-ra Pascal Wehrleintől, aki átvette a harmadik helyet márkatársától, Gary Paffettől. A 2005-ös bajnokot az oscherslebeni futam győztese, Christian Vietoris is átugrotta rövidesen. A bajnokság éllovasa, Marco Wittmann mindössze 10. helyen haladt ekkortájt.
Közben hátrébb is folytak a csaták: Timo Glock, Timo Scheider és Mike Rockenfeller meggyőző hármasa a pontszerző helyeken kívül szórakoztatta egymást, amely végül Glock megcsúszásával zárult. Scheider és Rockenfeller aztán egy bajnoktársukat, Bruno Spenglert találták meg, aki a bokszba menekült előlük. Ekkorra már az eső is teljesen elállt, és a pálya jelentősen szárazabb volt, mint korábban - a kanadainak slick gumikat tettek fel.

Féltávig az élmezőnyből (a harmadik helyért folyó csatával bezárólag) csak Gary Paffett állt ki kötelező kerékcserére, közben pedig Vietoris a harmadik helyre jött fel, és megfutotta a verseny leggyorsabb körét. Az 54. körben érkezett Green, a következőben Vietoris, akik csakúgy, mint Spengler és őt követve a mezőny számtalan tagja, száraz pályás gumikat tettek fel.
Wickens a teljes mezőnyből legutolsóként érkezett kötelező kiállására az 58. körben, majd hatalmas előnnyel állt vissza az élre, 15 másodperccel Vietoris elé, a rendkívül gyors német ugyanis átugrotta a büntetésével öt másodpercet veszítő Greent.
A verseny végére már 50 másodperc alá mentek a köridők, az utolsó tíz körben a DRS használatát is engedélyezték. Green minden erejével igyekezett Vietorist utolérni, de erre végül nem volt szüksége, a német pilóta kevesebb, mint tíz körrel a verseny vége előtt megállt a pálya szélén, a jobb hátsó abroncsa vált le.

Az időkeret letelte miatt végül egy körrel korábban leintették a versenyt, Robert Wickens óriási, 24 másodperces előnnyel nyert, így szerezte meg karrierje második győzelmét - tavaly Nürburgban, idén Nürnbergben tudott nyerni. Jamie Green második lett Mattias Ekström előtt, aki a 12. rajthelyről szépen kapaszkodott előre, csakúgy, mint Edoardo Mortara, aki zsinórban harmadszor fért be a legjobb négy közé.
Adrien Tambay lett az ötödik hajszállal Pascal Wehrlein előtt - néhány körrel korábban épp ő forgatta meg a 19 esztendős Mercedes-pilótát, de Wehrlein visszakapaszkodott és még előzéssel is megpróbálkozott. Az időmérőn még öt Mercedes végzett a legjobb hat között, a versenyben ebből már csak kettő maradt. Marco Wittmann pontokat mentett hetedik helyével, ezen a versenyen nem játszott főszerepet, de a bajnokságot továbbra is ő vezeti. Joey Hand, Mike Rockenfeller és a már lekörözött Timo Scheider szereztek még pontokat.

Gary Paffett 12., Paul Di Resta csupán 15. lett, ők a túl korai kiállásokra fáztak rá, ugyanis ekkor még az esőgumi jelentette a logikus megoldást, így később másodszor is ki kellett állniuk száraz abroncsokért. Vitalij Petrov és Nico Müller háromszor is jártak a bokszutcában. Három kiesőt számlált a verseny, Martin Tomczykot, Miguel Molinát és Christian Vietorist, érdekesség, hogy mindannyian az utolsó 20 kör során búcsúztak.
Marco Wittmann előnye 17 pont a második helyre felugró Edoardo Mortara és 20 Adrian Tambay előtt. Az eddigi második helyezett, Mike Rockenfeller egészen az ötödik pozícióba csúszott vissza, Mattias Ekström mögé. Robert Wickens idén először szerzett pontokat, ez az összetett nyolcadik helyét jelenti számára.
| Versenyző | Márka | Kör | Hátrány | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 1. | Robert Wickens | Mercedes | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 2. | Jamie Green | Audi | 3. | Mattias Ekström | Audi | 4. | Edoardo Mortara | Audi | 5. | Adrien Tambay | Audi | 6. | Pascal Wehrlein | Mercedes | 7. | Marco Wittmann | BMW | 8. | Joey Hand | BMW | 9. | Mike Rockenfeller | Audi | 10. | Timo Scheider | Audi | 11. | Bruno Spengler | BMW | 12. | Gary Paffett | Mercedes | 13. | Daniel Juncadella | Mercedes | 14. | Augusto Farfus | BMW | 15. | Paul Di Resta | Mercedes | 16. | Timo Glock | BMW | 17. | Maxime Martin | BMW | 18. | Nico Müller | Audi | 19. | Vitaly Petrov | Mercedes | 20. | Antonio Felix da Costa | BMW | 21. | Christian Vietoris | Mercedes | 22. | Miguel Molina | Audi | Martin Tomczyk | BMW |
//$(document).ready(function(){ $("#post_text p:has(img)").addClass("nomargin"); });
$(document).ready(function(){
$("#post_text p:has(iframe)").addClass("nomargin");
});
// 20150310
//$("#post_text .post-img-title").prev('p.MsoNormal').css( "cssText", "line-height:0!important; margin-bottom:0;" );
$("#post_text .post-img-title").prev('p.MsoNormal').addClass( "imgtext" );
//$("#post_text .post-img-title").css( "cssText", "margin-bottom:0px;" );
$("#post_text .post-img-title").addClass( "imgtext_m0" );
//$("#post_text .post-img-title").next('p.MsoNormal').css( "cssText", "margin-top:10px;" );
$("#post_text .post-img-title").next('p.MsoNormal').addClass( "imgtext_mt10" );
További cikkeink a témában |