A rajtnál a második helyről elrugaszkodó Timo Glock valamivel jobban jött el Wittmannál, ő viszont agresszíven, mégis szabályosan védekezve blokkolta a korábbi F1-es pilóta útját, aki így csak mögötte tudott elfordulni az első kanyarban.
A pilóták a 3-as kanyarig bírták komolyabb koccanás nélkül, ahol Joey Hand ütközött neki Gary Paffettnek, megpörgetve, majd a verseny feladására kényszerítve ezzel a mercedesest. A McLaren tesztpilótája az autóból kiszállva feldúltan nyilatkozott az esetről.
"Ez az ember teljesen őrült! Nem normális, hogy ekkora sebességgel érkezett meg abban a kanyarba. Soha nem láttam még akkora sérülést egy autón egy ütközés után, mint amekkorát ő okozott az enyémnek. Ha ennek a manővernek nem lesznek következményei, akkor teljesen feleslegesen vannak szabályaink!" - mondta Paffett, aki viszont nem látta, hogy Hand autójának a másik oldalról Christian Vietoris koccant neki az ütközés előtt.
Az élen Glock nem tudta tartani Wittmann tempóját, és hamarosan Miguel Molina hátulról érkező támadásaira kellett figyelnie. A spanyol végül ügyesen helyezkedve, Glock hibáját kihasználva sikeresen előzött a 3-as kanyarban. A BMW pilótájára ezt követően Edoardo Mortara érkezett meg, aki először a célegyenes végén egy a szabályosság határát súroló koccanás után előzte csak meg a németet, majd a páros még hosszú ideig csatában állt egymással a harmadik helyért.

A verseny utolsó szakaszában, a 9. helyről a többséggel ellentétben a keményebb gumikon rajtoló Bruno Spengler kezdett nagy hajrába, hiszen ő utolsó etapjára így a lágyabb abroncsokat kapta meg. A záró körökre sikerült is utolérnie a Mortara mögött felgyülemlett bolyt, amelyben ekkor éleződött ki igazán a helyzet. Nico Müller összeütközött Glockkal, aminek következtében ő maga megpördült, a végig keményen küzdő riválisa pedig defekt miatt a mezőny végére esett vissza az utolsó körben. Spengler a zavarosban halászva a csoport élére tudott ugrani, így elcsípte a dobogó legalsó fokát.
Wittmann kényelmes, 7 másodperces előnnyel nyert Molina előtt, ezzel idén már második győzelmét aratta és komoly fölényre tett szert a pontversenyben.
A mezőny végéről rajtoló Mercedesek újabb kiábrándító hétvégén vannak túl, amely pontszerzés nélkül végződött számukra. Noha kiváló rajtjukat követően Robert Wickens és Paul di Resta is az első tíz közé katapultált, ahol hosszabb ideig tartani is tudták magukat, a futam végére visszacsúsztak a mezőny második felébe.
A verseny végeredménye:
| # | Versenyző | Márka | Idő |
| 1 | Marco WITTMANN | BMW | 1:08:35.291 |
| 2 | Miguel MOLINA | Audi | 6.615 |
| 3 | Bruno SPENGLER | BMW | 21.842 |
| 4 | Edoardo MORTARA | Audi | 29.96 |
| 5 | Adrien TAMBAY | Audi | 30.112 |
| 6 | Maxime MARTIN | BMW | 30.357 |
| 7 | Jamie GREEN | Audi | 34.403 |
| 8 | António Félix da COSTA | BMW | 34.56 |
| 9 | Mattias EKSTRöM | Audi | 34.826 |
| 10 | Mike ROCKENFELLER | Audi | 36.017 |
| 11 | Robert WICKENS | Mercedes | 38.732 |
| 12 | Nico MÜLLER | Audi | 41.105 |
| 13 | Martin TOMCZYK | BMW | 1:00.014 |
| 14 | Pascal WEHRLEIN | Mercedes | 1:00.170 |
| 15 | Joey HAND | BMW | 1:04.407 |
| 16 | Daniel JUNCADELLA | Mercedes | 1:04.809 |
| 17 | Vitaly PETROV | Mercedes | 1:19.739 |
| 18 | Paul di RESTA | Mercedes | 1:25.635 |
| 19 | Timo GLOCK | BMW | 1:28.687 |
| Christian VIETORIS | Mercedes | 36 kör |
| Augusto FARFUS | BMW | 31 kör |
| Timo SCHEIDER | Audi | 10 kör |
| Gary PAFFETT | Mercedes | 1 kör |