DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 26. péntek
Túraautó

Wittmann domináns győzelmet aratott Mogyoródon

A BMW sikerével ért véget a Hungaroringre visszatérő DTM idei szezonjának harmadik versenye. Az egész hétvégén legyőzhetetlen Marco Wittmannra a mögötte befutó Miguel Molina sem jelentett veszélyt. A harmadik Bruno Spengler lett, aki eltérő gumitaktikájával jól jött ki az utolsó körök káoszából.

A rajtnál a második helyről elrugaszkodó Timo Glock valamivel jobban jött el Wittmannál, ő viszont agresszíven, mégis szabályosan védekezve blokkolta a korábbi F1-es pilóta útját, aki így csak mögötte tudott elfordulni az első kanyarban.

 

A pilóták a 3-as kanyarig bírták komolyabb koccanás nélkül, ahol Joey Hand ütközött neki Gary Paffettnek, megpörgetve, majd a verseny feladására kényszerítve ezzel a mercedesest. A McLaren tesztpilótája az autóból kiszállva feldúltan nyilatkozott az esetről.

 

 "Ez az ember teljesen őrült! Nem normális, hogy ekkora sebességgel érkezett meg abban a kanyarba. Soha nem láttam még akkora sérülést egy autón egy ütközés után, mint amekkorát ő okozott az enyémnek. Ha ennek a manővernek nem lesznek következményei, akkor teljesen feleslegesen vannak szabályaink!" - mondta Paffett, aki viszont nem látta, hogy Hand autójának a másik oldalról Christian Vietoris koccant neki az ütközés előtt.

 

Az élen Glock nem tudta tartani Wittmann tempóját, és hamarosan Miguel Molina hátulról érkező támadásaira kellett figyelnie. A spanyol végül ügyesen helyezkedve, Glock hibáját kihasználva sikeresen előzött a 3-as kanyarban. A BMW pilótájára ezt követően Edoardo Mortara érkezett meg, aki először a célegyenes végén egy a szabályosság határát súroló koccanás után előzte csak meg a németet, majd a páros még hosszú ideig csatában állt egymással a harmadik helyért.

 



A verseny utolsó szakaszában, a 9. helyről a többséggel ellentétben a keményebb gumikon rajtoló Bruno Spengler kezdett nagy hajrába, hiszen ő utolsó etapjára így a lágyabb abroncsokat kapta meg. A záró körökre sikerült is utolérnie a Mortara mögött felgyülemlett bolyt, amelyben ekkor éleződött ki igazán a helyzet. Nico Müller összeütközött Glockkal, aminek következtében ő maga megpördült, a végig keményen küzdő riválisa pedig defekt miatt a mezőny végére esett vissza az utolsó körben. Spengler a zavarosban halászva a csoport élére tudott ugrani, így elcsípte a dobogó legalsó fokát.

 

Wittmann kényelmes, 7 másodperces előnnyel nyert Molina előtt, ezzel idén már második győzelmét aratta és komoly fölényre tett szert a pontversenyben.

 

A mezőny végéről rajtoló Mercedesek újabb kiábrándító hétvégén vannak túl, amely pontszerzés nélkül végződött számukra. Noha kiváló rajtjukat követően Robert Wickens és Paul di Resta is az első tíz közé katapultált, ahol hosszabb ideig tartani is tudták magukat, a futam végére visszacsúsztak a mezőny második felébe.

 

A verseny végeredménye: 

 

# Versenyző Márka Idő
1 Marco WITTMANN BMW 1:08:35.291
2 Miguel MOLINA Audi 6.615
3 Bruno SPENGLER BMW 21.842
4 Edoardo MORTARA Audi 29.96
5 Adrien TAMBAY Audi 30.112
6 Maxime MARTIN BMW 30.357
7 Jamie GREEN Audi 34.403
8 António Félix da COSTA BMW 34.56
9 Mattias EKSTRöM Audi 34.826
10 Mike ROCKENFELLER Audi 36.017
11 Robert WICKENS Mercedes 38.732
12 Nico MÜLLER Audi 41.105
13 Martin TOMCZYK BMW 1:00.014
14 Pascal WEHRLEIN Mercedes 1:00.170
15 Joey HAND BMW 1:04.407
16 Daniel JUNCADELLA Mercedes 1:04.809
17 Vitaly PETROV Mercedes 1:19.739
18 Paul di RESTA Mercedes 1:25.635
19 Timo GLOCK BMW 1:28.687

  Kiesett:

Christian VIETORIS Mercedes 36 kör
Augusto FARFUS BMW 31 kör
Timo SCHEIDER Audi 10 kör
Gary PAFFETT Mercedes 1 kör

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: