A sűrű program miatt szokatlanul későn 18:10-kor vette kezdetét szombaton a DTM mezőnyének időmérő edzése a Hungaroringen, ahova 26 éves kihagyás után látogatott idén el a sorozat.
A 23 fős mezőny egy három szakaszból álló kvalifikáción döntött a rajtsorrendről, az alapvető erőviszonyok pedig hamar kirajzolódtak, hiszen a Mercedes ismét alaposan elmaradt az Audi és a BMW mögött. Ez pedig igazolta a stuttgartiak vezetőinek félelmeit, miszerint a legutóbb Oscherslebenben aratott győzelműk Christian Vietoris révén csak az esős körülményeknek és a taktikának, semmint az autóban rejlő tempónak volt köszönhető.
Ami azt illeti, Vietoris ezúttal az utolsó helyen zárta az időmérőt, de az összes többi Q1-es kieső is Mercedest vezetett, így rajta kívül a négy F1-es kapcsolatokkal vagy múlttal is rendelkező pilóta, Paul di Resta, Daniel Juncadella, Gary Paffett és Vitalij Petrov is gondterhelt arccal szállhatott ki autójából. Az első szakasz leggyorsabbja Marco Wittmann volt a BMW-vel.

Wittmannt a Q2-ben sem tudta senki felülmúlni. Ebből a szakaszból már csak a nyolc legjobb jutott tovább, így óhatatlanul is több esélyes búcsúzott. Arra viszont senki sem számíthatott, hogy a sorozatban idén jelen lévő hét korábbi bajnok egyike sem lesz ott a következő etapban, pedig pontosan ez történt. A címvédő és a pontversenyt jelenleg vezető Mike Rockenfeller csak a 13. helyen végzett, de sem ő, sem Martin Tomczyk vagy Timo Scheider nem voltak meglepve emiatt: elmondásuk szerint nagyon is tisztában vannak vele, hogy a DTM-ben mindenkivel számolni kell, így bármelyik pillanatban változhatnak az erőviszonyok.
Ahogy az várható volt, az állva maradt két Mercedes is kiesett Robert Wickens és Pascal Wehrlein révén, így a csillagos márka mind a hét autója megtalálható lesz az utolsó nyolc helyen a vasárnapi rajtrácson.
A Q3-ba öt BMW és három Audi jutott be. A bajor márka pilótája, Wittmann itt is megállíthatatlan volt, és annak ellenére is ő futotta meg a legjobb kört, hogy az utolsó szektor nem sikerült számára tökéletesen. A szezon első futamának győztese mellé egy másik BMW, a közönség számára ismerős Timo Glock fog felállni. A harmadik helyet Miguel Molina szerezte meg, mögötte pedig két újonc, Maxime Martin és Antonio Felix da Costa sorakozhat fel a rajtrácsra.
A verseny vasárnap 13:30-kor kezdődik a Hungaroringen, a szombati borús égboltot elnézve pedig többen sem zárják ki annak esélyét, hogy az eső is beleszólhat az események alakulásába.
Az időmérő végeredménye:
| 1 | Marco WITTMANN | BMW | 1:36.518 | |
| 2 | Timo GLOCK | BMW | 1:36.731 | 0.213 |
| 3 | Miguel MOLINA | Audi | 1:36.757 | 0.239 |
| 4 | Maxime MARTIN | BMW | 1:36.777 | 0.259 |
| 5 | António Félix da COSTA | BMW | 1:36.896 | 0.378 |
| 6 | Augusto FARFUS | BMW | 1:37.061 | 0.543 |
| 7 | Adrien TAMBAY | Audi | 1:37.134 | 0.616 |
| 8 | Nico MÜLLER | Audi | 1:37.174 | 0.656 |
| Q2 | ||||
| 9 | Bruno SPENGLER | BMW | 1:37.257 | 0.611 |
| 10 | Jamie GREEN | Audi | 1:37.259 | 0.613 |
| 11 | Mattias EKSTRöM | Audi | 1:37.301 | 0.655 |
| 12 | Edoardo MORTARA | Audi | 1:37.352 | 0.706 |
| 13 | Mike ROCKENFELLER | Audi | 1:37.611 | 0.965 |
| 14 | Joey HAND | BMW | 1:37.644 | 0.998 |
| 15 | Timo SCHEIDER | Audi | 1:37.766 | 1.120 |
| 16 | Pascal WEHRLEIN | Mercedes | 1:37.846 | 1.200 |
| 17 | Robert WICKENS | Mercedes | 1:37.857 | 1.211 |
| 18 | Martin TOMCZYK | BMW | 1:37.945 | 1.299 |
| Q1 | ||||
| 19 | Paul di RESTA | Mercedes | 1:38.133 | 1.255 |
| 20 | Daniel JUNCADELLA | Mercedes | 1:38.216 | 1.338 |
| 21 | Gary PAFFETT | Mercedes | 1:38.384 | 1.506 |
| 22 | Vitaly PETROV | Mercedes | 1:38.960 | 2.082 |
| 23 | Christian VIETORIS | Mercedes | 1:39.022 | 2.144 |