DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 26. péntek
Túraautó

DTM-es debütálását ünnepli a Hankook a Hungaroringen

26 év kihagyás után most hétvégén visszatér a Hungaroringre a legnépszerűbb nemzetközi túraautó bajnokság, a DTM. A Német Túraautó Bajnokság autói utoljára 1988-ban versenyeztek a 4,381 km-es pályán. A bajnokság kizárólagos abroncsbeszállítója a Hankook Tire, melynek egyetlen európai gyára hazánkban található. Az abroncsgyártó mérnökei számos adatot gyűjtöttek össze és elemeztek a tavaszi DTM tesztek során a Hungaroringen, hogy optimális támogatást nyújthassanak a pilótáknak a közelgő versenyhétvégén.

A Hungaroring számos kihívás elé állítja majd a DTM pilótákat. A pálya keskeny és kanyargós, ami az előzést szinte lehetetlenné teszi, a tizennégy darab 20-200 méter sugarú kanyar a sofőröktől rendkívüli koncentrációt igényel. A Hungaroring sima felszíne ráadásul nagyon kevés mechanikai tapadást tesz lehetővé. Éppen ezért a pilótáknak kerülniük kell a szennyeződés és por felszedését, hogy a slick Ventus Race és Ventus Race Plus abroncsok a sok irányváltás közepette, illetve fékezéskor és gyorsuláskor megtartsák a szükséges tapadási súrlódást "Hosszú fű nő a pálya mellett és a talaj nagyon homokos, úgyhogy a pilótáknak vigyázniuk kell majd, hogy ne csússzanak meg a futamok alatt, mert az nagyon sok időveszteséget okozhat." - mondta el Christophe Stucki, a Hankook DTM versenymérnöke.



 



 

"A leghosszabb egyenes a célegyenes, majdnem 800 méter - a legtöbb előzési manőver itt történik. A 6-7%-os magasságkülönbségek és néhány nagyon egyenetlen szakasz ellenére a Hankook gumi szerkezetének terhelése nem különösebben nagy, főleg mivel az útszegélyek nagyon alacsonyak. Az abroncselhasználódás viszonylag alacsony lesz mind a slick, mind az opciós abroncsnál." - állítja a szakértő.



 

A Hungaroring egyik speciális adottsága nem más, mint az X-faktor. A "lapos tányérnak" nevezett pálya nagyszerű kilátást kínál a lelátón ülő nézők 80%-ának. Ez ideális a szurkolóknak, azonban az autókat, abroncsokat és versenyzőket komoly kihívás elé állítja. "Mivel a pálya egy természetes medencében van, a levegő és a pálya hőmérséklete megemelkedhet, ha süt a nap. Ez természetesen befolyásolhatja az egész teljesítményt. A jelenlegi időjárási adatokat tekintve, hirtelen felhőszakadások is gyakran előfordulhatnak, így a legjobb felkészülés ellenére sem tudhatja senki igazán, mi várható a magyarországi futamon." - tette hozzá Christophe Stucki.



 

További információ: www.hankooktire-press.com és www.hankooktire-eu.com

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: