DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 26. péntek
Túraautó

Rockenfeller győzni akar, Glock népes rajongótáborában bízik

Huszonhat évvel a legutóbbi DTM-verseny után tér vissza a német túraautók mezőnye Magyarországra. Pénteken a széria három élversenyzője, Timo Glock, Mike Rockenfeller és Paul Di Resta vett részt a futam hivatalos sajtótájékoztatóján.

A majdnem három évtizedes történetre visszatekintő Forma-1-es nagydíj mellé 2011-ben csatlakozott a túraautó-vb, idén pedig egy újabb, rendkívül széles körben ismert sorozat, a DTM került a repertoárba. "A Hungaroring szeretne minél több rangos sorozatot Magyarországra csábítani" - mondta Gyulay Zsolt vezérigazgató, aki a pálya képviseletében jelent meg a sajtótájékoztatón. Hozzátette, 3+2 éves szerződést írtak alá a DTM szervezőivel. "Óriási dolog, hogy a Forma-1 mellett más ismert szériák is versenyeznek nálunk."



 



 

Hamar a versenyzőkre került a sor - a BMW pilótája, Timo Glock beszélt először. Természetesen a hónap eleji emlékeit elevenítette fel legszívesebben, a május 1-jei Nagy Futamról. "350 ezer ember nézett engem, nagyszerű volt! Alig hittem el, amikor azt mondták, ide kell jönnöm. A magyarok szeretete a motorsport iránt lenyűgöző. Remélhetőleg jövőre is itt leszek!"



 

A német versenyző számtalan alkalommal versenyzett már a Hungaroringen, és ugyancsak sok kellemes emléke fűződik hozzá. "2008-ban itt szereztem az első Forma-1-es dobogómat a Toyotával. De mindig nagyon jó versenyeim voltak ezen a pályán. Nagy rajongói táborom is van itt." Glock aztán idei évére tért ki: "Eleinte az volt a célom, hogy minden versenyen pontot szerezzek. Hockenheimben sikerült, Oscherslebenben aztán már nem. A futam előtt összesen 7 kört tettem meg, volt egy ütközésem a mellettem ülő Mike-kal, egy buta hiba miatt estem ki."



 

Mike Rockenfeller a sorozat tavalyi bajnoka, aki idén is vezeti az összetettet - negyedik és második helyet ért el az első két futamon, az egyedüli a teljes mezőnyből, aki mindkét versenyen erős végeredményt tudott felmutatni. "Ezúttal a győzelem lesz a cél! Mint mindig, csak eddig sajnos nem sikerült. Az időmérős teljesítményemen szeretnék javítani, legutóbb például csak a hatodik lettem."



 

A német egy évtizeddel ezelőtt versenyzett utoljára a Hungaroringen, a Porsche Szuperkupából, 2004-ből azonban dobogós hely fűződik a nevéhez. Az Audi harcosa - becenevén Rocky - elbizonytalanodott, amikor a statisztikát hozták szóba. "Az igazat megvallva már nem emlékszem erre" Ami biztos, hogy ez egy érdekes pálya, hepehupás a felszíne, vannak benne gyors kanyarok, lassú kanyarok, sikánok, egyszerűen minden."



 

Az idei év nagy visszatérője Paul Di Resta, aki a régi sikerek reményében választotta 2010-es bajnoki diadalának terepét, ám időzítése nem irigylésre méltó. "A Mercedes nem úgy kezdte a szezont, ahogyan szerettük volna. Oscherslebenben negyedik lettem, most talán sikerül a további javulás." A skót versenyző, aki az elmúlt három évben az F1-es mezőny tagja volt, idén is kilátogatott Monacóba. Mégsem a csillogást és fényűzést emlegette - azokat a jelzőket, amelyeket megszokhattunk a hercegségbeli versenyhétvégével kapcsolatban. "Meglehetősen unalmas csak vendégként ott lenni" - fogalmazott.



 

Di Resta - akárcsak társai - már ma délután autóba ülnek, a 16.45-kor kezdődő roll-out keretében, ami valójában egy bemelegítés, a versenyzőknek és csapatoknak leginkább a bokszkiállások gyakorlására ad lehetőséget. Szombaton 12:10-től a szabadedzés következik, a gyorsaság a három szakaszból álló időmérőn számít majd igazán, egy meglehetősen késői időpontban, 18:10-től. A mindent eldöntő verseny vasárnap 13:30-kor kezdődik.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: