DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 26. péntek
Túraautó

DTM: Vietoris és a Mercedes győzelmet köszönhet az esős káosznak

Eső és három biztonsági autós szakasz jellemezte a DTM oscherslebeni futamát, amelynek sorrendje teljesen megkavarodott az utolsó körökben. Akik a verseny legnagyobb részében az élen álltak, örülhettek, ha végül pontot szereztek, miközben Christian Vietoris első győzelmét ünnepelte.

Tökéletes szombati napja után - megnyerte a szabadedzést, remekelt az időmérőn és pole pozíciót szerzett - Miguel Molinát legalább akkora favoritnak lehetett kikiáltani Oscherslebenben, mint az első verseny győztesét, Marco Wittmannt Hockenheimben. Aztán szombat este minden a feje tetejére állt: a technikai ellenőrzésen szabálytalanságot észleltek a spanyol Audiján, a hátsó szárny 2,7 milliméterrel eltért a megszabottól, Molinát így kizárták az időmérőről és az utolsó rajtkockát kapta meg. Egymás után másodszor: Hockenheimben is tisztességes időmérőt futott, hatodik pozíciót ért el, ám akkor is az utolsóként kellett indulnia, a fedélzeti kamera szabálytalansága miatt. Nála pechesebb versenyzőt aligha lehet találni a DTM mezőnyében.

 

A pole pozíciót az évadnyitón első győzelmét szerző Marco Wittmann örökölte meg, Adrien Tambay és Antonio Felix da Costa indulhatott mögüle - ugyanez a három versenyző startolt az első három helyről Hockenheimben is, igaz, némileg más sorrendben. A kérdés adott volt: duplázni tud-e az eddig szárnyaló Wittmann - s nem mellékesen, lehengerlő oscherslebeni tempójával mennyire tud felzárkózni hátulról Molina.

 

 



A felvezető körben néhány esőcsepp jelent meg a szélvédőkön, a kör végén a Mercedes két versenyzője, Daniel Juncadella és Christian Vietoris esőgumikért állt ki. A rajtnál Wittmann megőrizte pozícióját, Tambay azonban visszaesett mellőle, rövid ideig négyen is álltak előtte. Az első kört Wittmann már egy másodperces előnnyel kezdte meg, Timo Scheider a második helyre jött fel, Tambay visszakapaszkodott a harmadikra. Miguel Molina a negyedik körben már pontszerző pozícióba verekedte magát.

 

Az egyre intenzívebb esőben Gary Paffett és Edoardo Mortara is megforgott, utóbbi Pascal Wehrlein segítségével. A 7. körben a mezőny hátsó része a bokszutcába szállingózott esőgumikért, a következő fordulóban az élmezőny is követte őket. A legjobbak közül Antonio Felix da Costa maradt kinn legtovább száraz abroncsokon - a körülmények közben egyre romlottak.

 

Da Costa az ötödik helyre tért vissza épp akkor, amikor a biztonsági autó is a pályára hajtott Robert Wickens kiesése miatt. Gary Paffett vezette a mezőnyt, az egyetlen, aki még száraz pályás gumikkal körözött. A háromkörös biztonsági szakasz után a célegyenes után Wittmannn rögtön előzni próbálta a skótot, de az első kanyarban hibázott és hét helyet esett vissza. Adrien Tambay állt Audijával a verseny élére, miközben Paffettet mindenki kikerülte - de legalább a Mercedes elmondhatta, hogy idén először vezetett DTM-versenyt.

 

Az újraindítás egy körig tartott, Glock kicsúszása után a 14. körben ismét bejött a biztonsági autó. Az újabb start a 17.-ben jóval nyugodtabban zajlott, Tambay, Scheider és Jamie Green személyében három Audi állt az élen. Green előbb a kétszeres bajnokot előzte, majd a 20. körben átvette a vezetést. Wittmann viszont pozíciókat vesztett és eközben már csak a hetedik helyen állt. Green négy körön belül nyolc másodperces előnyt épített ki.

 

A dobogós helyért küzdő da Costa előzési kísérlet közben csúszott ki a kavicságyba az első kanyarban, számos pozíciót veszített. Ennél rosszabbul járt Pascal Wehrlein, aki nem tudott onnan kievickélni - emiatt a safety car harmadszorra is a pályára érkezett, épp a verseny féltávja után. A 30. körben Marco Wittmann technikai hiba miatt a bokszutcába hajtott.

 

A kötelező kerékcseréket a 39. körig lehetett lebonyolítani - a biztonsági autó miatt tolták ki az eredeti intervallumot -, az élmezőny tagjai csak az utolsó lehetőségeket használták ki. Adrien Tambay esőgumit rakott fel, mások azonban, mint Jamie Green vagy da Costa a száraz abroncsok mellett döntöttek.

 

Ezek a kiállások teljesen felborították a sorendet, Green, Scheider, Tambay és da Costa a 10. pozíció környékére estek vissza, az élen pedig teljesen váratlanul Christian Vietoris és Mike Rockenfeller találták magukat a győzelemért csatázva - azok a versenyzők, akik nem elhúzták, hanem pont ellenkezőleg, a lehető leghamarabb letudták kötelező kiállásukat. A Mercedes - az eddig a pillanatig szenvedő Mercedes - versenyzője megőrizte vezetését, s a kaotikus versenyen karrierje első győzelmét szerezte meg az időkeret miatt 51-ről 44 körre rövidített futamon. Vietoris volt az egyik versenyző, aki már a futam elején esős gumikat tett fel, gyakorlatilag a bokszutcából indulva szerezte még sokáig emlékezetes sikerét.

 

Kettőjükön kívül Edoardo Mortara állhatott még dobogóra. Paul Di Resta lett a negyedik, azok után, hogy a verseny elején elhagyta a pályát, a bokszutcában is nehézségei támadtak, majd a második biztonsági fázis előtt megpördült. Miguel Molina a hatodik helyre tudta felküzdeni magát magát, de a futam egésze alatt jól szereplő Adrien Tambay csak tizedik lett, a nyolc másodperccel is vezető Jamie Green pedig a kavicságyban kötött ki. A sok vezetői hiba ellenére csak öten adták fel a futamot, Marco Wittmann körhátrányban célba ért, mivel kényszerkiállása után visszatért. A hockenheimi maximális pontszám után most nullát szerzett - pont fordítva, mint Vietoris.

 

Ők pontegyenlőséggel a bajnoki tabella második helyét foglalják el, negyedik és mostani második helyével a címvédő Mike Rockenfeller került az élre, az egyetlen versenyző, aki az eddigi mindkét versenyen erősen tudott teljesíteni. Más még az első hétben sem tudott kétszer végezni.

 

   Versenyző Márka Kör Idő Hátrány
44 1:15:28.785  
44 1:15:29.459 0.674
44 1:15:36.554 7.769
44 1:15:37.691 8.906
44 1:15:38.111 9.326
44 1:15:41.836 13.051
44 1:15:49.288 20.503
44 1:15:49.382 20.597
44 1:15:51.864 23.079
44 1:15:53.125 24.340
44 1:15:53.405 24.620
44 1:15:55.677 26.892
44 1:15:55.986 27.201
44 1:15:59.817 31.032
44 1:16:08.587 39.802
44 1:16:13.109 44.324
44 1:16:24.278 55.493
43 1:14:12.445 1 kör
43 1:16:21.356 1 kör
Kiesők:
  Pascal Wehrlein Mercedes   Daniel Juncadella Mercedes   Timo Glock BMW   Robert Wickens Mercedes //$(document).ready(function(){ $("#post_text p:has(img)").addClass("nomargin"); }); $(document).ready(function(){ $("#post_text p:has(iframe)").addClass("nomargin"); }); // 20150310 //$("#post_text .post-img-title").prev('p.MsoNormal').css( "cssText", "line-height:0!important; margin-bottom:0;" ); $("#post_text .post-img-title").prev('p.MsoNormal').addClass( "imgtext" ); //$("#post_text .post-img-title").css( "cssText", "margin-bottom:0px;" ); $("#post_text .post-img-title").addClass( "imgtext_m0" ); //$("#post_text .post-img-title").next('p.MsoNormal').css( "cssText", "margin-top:10px;" ); $("#post_text .post-img-title").next('p.MsoNormal').addClass( "imgtext_mt10" );
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
© 2025 Formula.hu - Minden jog fenntartva!  |  Fejlesztette: insource.hu