Tökéletes szombati napja után - megnyerte a szabadedzést, remekelt az időmérőn és pole pozíciót szerzett - Miguel Molinát legalább akkora favoritnak lehetett kikiáltani Oscherslebenben, mint az első verseny győztesét, Marco Wittmannt Hockenheimben. Aztán szombat este minden a feje tetejére állt: a technikai ellenőrzésen szabálytalanságot észleltek a spanyol Audiján, a hátsó szárny 2,7 milliméterrel eltért a megszabottól, Molinát így kizárták az időmérőről és az utolsó rajtkockát kapta meg. Egymás után másodszor: Hockenheimben is tisztességes időmérőt futott, hatodik pozíciót ért el, ám akkor is az utolsóként kellett indulnia, a fedélzeti kamera szabálytalansága miatt. Nála pechesebb versenyzőt aligha lehet találni a DTM mezőnyében.
A pole pozíciót az évadnyitón első győzelmét szerző Marco Wittmann örökölte meg, Adrien Tambay és Antonio Felix da Costa indulhatott mögüle - ugyanez a három versenyző startolt az első három helyről Hockenheimben is, igaz, némileg más sorrendben. A kérdés adott volt: duplázni tud-e az eddig szárnyaló Wittmann - s nem mellékesen, lehengerlő oscherslebeni tempójával mennyire tud felzárkózni hátulról Molina.

A felvezető körben néhány esőcsepp jelent meg a szélvédőkön, a kör végén a Mercedes két versenyzője, Daniel Juncadella és Christian Vietoris esőgumikért állt ki. A rajtnál Wittmann megőrizte pozícióját, Tambay azonban visszaesett mellőle, rövid ideig négyen is álltak előtte. Az első kört Wittmann már egy másodperces előnnyel kezdte meg, Timo Scheider a második helyre jött fel, Tambay visszakapaszkodott a harmadikra. Miguel Molina a negyedik körben már pontszerző pozícióba verekedte magát.
Az egyre intenzívebb esőben Gary Paffett és Edoardo Mortara is megforgott, utóbbi Pascal Wehrlein segítségével. A 7. körben a mezőny hátsó része a bokszutcába szállingózott esőgumikért, a következő fordulóban az élmezőny is követte őket. A legjobbak közül Antonio Felix da Costa maradt kinn legtovább száraz abroncsokon - a körülmények közben egyre romlottak.

Da Costa az ötödik helyre tért vissza épp akkor, amikor a biztonsági autó is a pályára hajtott Robert Wickens kiesése miatt. Gary Paffett vezette a mezőnyt, az egyetlen, aki még száraz pályás gumikkal körözött. A háromkörös biztonsági szakasz után a célegyenes után Wittmannn rögtön előzni próbálta a skótot, de az első kanyarban hibázott és hét helyet esett vissza. Adrien Tambay állt Audijával a verseny élére, miközben Paffettet mindenki kikerülte - de legalább a Mercedes elmondhatta, hogy idén először vezetett DTM-versenyt.
Az újraindítás egy körig tartott, Glock kicsúszása után a 14. körben ismét bejött a biztonsági autó. Az újabb start a 17.-ben jóval nyugodtabban zajlott, Tambay, Scheider és Jamie Green személyében három Audi állt az élen. Green előbb a kétszeres bajnokot előzte, majd a 20. körben átvette a vezetést. Wittmann viszont pozíciókat vesztett és eközben már csak a hetedik helyen állt. Green négy körön belül nyolc másodperces előnyt épített ki.

A dobogós helyért küzdő da Costa előzési kísérlet közben csúszott ki a kavicságyba az első kanyarban, számos pozíciót veszített. Ennél rosszabbul járt Pascal Wehrlein, aki nem tudott onnan kievickélni - emiatt a safety car harmadszorra is a pályára érkezett, épp a verseny féltávja után. A 30. körben Marco Wittmann technikai hiba miatt a bokszutcába hajtott.
A kötelező kerékcseréket a 39. körig lehetett lebonyolítani - a biztonsági autó miatt tolták ki az eredeti intervallumot -, az élmezőny tagjai csak az utolsó lehetőségeket használták ki. Adrien Tambay esőgumit rakott fel, mások azonban, mint Jamie Green vagy da Costa a száraz abroncsok mellett döntöttek.

Ezek a kiállások teljesen felborították a sorendet, Green, Scheider, Tambay és da Costa a 10. pozíció környékére estek vissza, az élen pedig teljesen váratlanul Christian Vietoris és Mike Rockenfeller találták magukat a győzelemért csatázva - azok a versenyzők, akik nem elhúzták, hanem pont ellenkezőleg, a lehető leghamarabb letudták kötelező kiállásukat. A Mercedes - az eddig a pillanatig szenvedő Mercedes - versenyzője megőrizte vezetését, s a kaotikus versenyen karrierje első győzelmét szerezte meg az időkeret miatt 51-ről 44 körre rövidített futamon. Vietoris volt az egyik versenyző, aki már a futam elején esős gumikat tett fel, gyakorlatilag a bokszutcából indulva szerezte még sokáig emlékezetes sikerét.
Kettőjükön kívül Edoardo Mortara állhatott még dobogóra. Paul Di Resta lett a negyedik, azok után, hogy a verseny elején elhagyta a pályát, a bokszutcában is nehézségei támadtak, majd a második biztonsági fázis előtt megpördült. Miguel Molina a hatodik helyre tudta felküzdeni magát magát, de a futam egésze alatt jól szereplő Adrien Tambay csak tizedik lett, a nyolc másodperccel is vezető Jamie Green pedig a kavicságyban kötött ki. A sok vezetői hiba ellenére csak öten adták fel a futamot, Marco Wittmann körhátrányban célba ért, mivel kényszerkiállása után visszatért. A hockenheimi maximális pontszám után most nullát szerzett - pont fordítva, mint Vietoris.

Ők pontegyenlőséggel a bajnoki tabella második helyét foglalják el, negyedik és mostani második helyével a címvédő Mike Rockenfeller került az élre, az egyetlen versenyző, aki az eddigi mindkét versenyen erősen tudott teljesíteni. Más még az első hétben sem tudott kétszer végezni.
| Versenyző | Márka | Kör | Idő | Hátrány | |||||||||||
| 44 | 1:15:28.785 | ||||||||||||||
| 44 | 1:15:29.459 | 0.674 | |||||||||||||
| 44 | 1:15:36.554 | 7.769 | |||||||||||||
| 44 | 1:15:37.691 | 8.906 | |||||||||||||
| 44 | 1:15:38.111 | 9.326 | |||||||||||||
| 44 | 1:15:41.836 | 13.051 | |||||||||||||
| 44 | 1:15:49.288 | 20.503 | |||||||||||||
| 44 | 1:15:49.382 | 20.597 | |||||||||||||
| 44 | 1:15:51.864 | 23.079 | |||||||||||||
| 44 | 1:15:53.125 | 24.340 | |||||||||||||
| 44 | 1:15:53.405 | 24.620 | |||||||||||||
| 44 | 1:15:55.677 | 26.892 | |||||||||||||
| 44 | 1:15:55.986 | 27.201 | |||||||||||||
| 44 | 1:15:59.817 | 31.032 | |||||||||||||
| 44 | 1:16:08.587 | 39.802 | |||||||||||||
| 44 | 1:16:13.109 | 44.324 | |||||||||||||
| 44 | 1:16:24.278 | 55.493 | |||||||||||||
| 43 | 1:14:12.445 | 1 kör | |||||||||||||
| 43 | 1:16:21.356 | 1 kör | |||||||||||||
| Kiesők: | |||||||||||||||
| Pascal Wehrlein | Mercedes | Daniel Juncadella | Mercedes | Timo Glock | BMW | Robert Wickens | Mercedes |
//$(document).ready(function(){ $("#post_text p:has(img)").addClass("nomargin"); });
$(document).ready(function(){
$("#post_text p:has(iframe)").addClass("nomargin");
});
// 20150310
//$("#post_text .post-img-title").prev('p.MsoNormal').css( "cssText", "line-height:0!important; margin-bottom:0;" );
$("#post_text .post-img-title").prev('p.MsoNormal').addClass( "imgtext" );
//$("#post_text .post-img-title").css( "cssText", "margin-bottom:0px;" );
$("#post_text .post-img-title").addClass( "imgtext_m0" );
//$("#post_text .post-img-title").next('p.MsoNormal').css( "cssText", "margin-top:10px;" );
$("#post_text .post-img-title").next('p.MsoNormal').addClass( "imgtext_mt10" );
További cikkeink a témában | |||||||