DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 26. péntek
Túraautó

DTM: A Mercedes nem álmodik azonnali javulásról

Amilyen domináns teljesítményt nyújt idén a Mercedes a Formula-1-ben, olyan kiábrándító hátránnyal kezdte a szezont a DTM-ben. Toto Wolff tudja, hogy csak apró lépésekben dolgozhatják le lemaradásukat az Audihoz és a BMW-hez képest, és ennek érdekében az adatok átfésülése máris megkezdődött Stuttgartban.

A Német Túraautó-bajnokság rendkívül szoros mezőnyében a Mercedesekből egyelőre hiányzik az az extra tempó, amivel felvehetnék a versenyt riválisaik ellen. A szezonnyitó hockenheimi hétvégén a legjobb Mercedes az időmérőn a 15., a versenyen pedig a 11. helyezést érte el, azaz nulla ponttal kullognak az Audi és a futamot megnyerő BMW mögött.

 

A Mercedes sportigazgatójaként így Toto Wolff idén nem csak a kimagasló sikert, hanem az abszolút mélypontot is megtapasztalhatja.

 

"A szezonnyitó hockenheimi verseny óta a csapatunk fáradhatatlanul dolgozik, hogy egy sűrűfogú fésűvel alaposan átvizsgálja a hétvégénket" - magyarázta Wolff olyan meggyőződéssel, hogy nyilatkozatát olvasva tényleg magunk elé tudunk képzelni egy csapat mérnököt, kezükben egy-egy hajkefével. "Mindezt azzal a céllal, hogy javítani tudjunk a teljesítményünkön a hétvégi második futamra, Oscherslebenre. Tisztában vagyunk vele, hogy minden egyes versenyzőnk képes lenne győzelmeket szerezni a DTM-ben, nekünk viszont meg kell adnunk ehhez a szükséges eszközöket számukra."

 



"Tudjuk, hogy jelenleg alaposan le vagyunk maradva a riválisainkhoz képest, ezt a hátrányt pedig csak lépésről lépésre tudjuk ledolgozni, így a lényeges előrelépés erre a hétvégére csak álom maradhat."

 

A többek között Paul di Restát, Gary Paffettet és Vitalij Petrovot is sorai között tudó Mercedes tehát "hazai" terepén egyelőre nagyon messze áll azon sikerektől, amit az F1-ben Lewis Hamilton és Nico Rosberg révén élvezhet. A márka legutóbb 2010-ben, di Restával tudott az élen végezni az egyéni összesítésben.

 

A csapat helyzetén némileg javíthat, hogy a DTM-ben idéntől bevezetett ballasztrendszer értelmében Oscherslebenben minden autójuk 5 kg-mal könnyebb lesz, míg az első tíz között végzett BMW-k ugyanekkora pluszsúllyal versenyeznek majd.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: