DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 26. péntek
Túraautó

DTM: Wittmann fölényesen szerezte első futamgyőzelmét

A második körtől kezdve állt az élen Marco Wittmann, aki könnyedén megnyerte a 2014-es szezonnyitót a BMW számára. A kedvező taktikának köszönhetően Mattias Ekström a verseny második felében átgázolt a mezőnyön, és másodikként ért célba Audijával. Egyetlen Mercedes sem szerzett pontot.

A szombati kvalifikáción kisebb meglepetésre Adrien Tambay szerezte meg a pole pozíciót, a szabadedzés és korábbi tesztek alapján favoritnak nevezhető Marco Wittmann előtt. Antonio Felix da Costa debütáló versenyén nagyszerű harmadik pozícióból indulhatott. A visszatérő Paul Di Resta viszont csak a 18. rajtkockából várhatta a startot, nagy kérdés volt, hogyan sikerül felzárkóznia. A Mercedes számára egyébként is katasztrofálisan alakult az időmérő, míg az Audik és BMW-k vegyesen sorakoztak a rajtrács elején, a stuttgartiak legjobb eredménye egy 14. pozíció volt. Gary Paffett eredetileg a 15. időt futotta meg, a hatodik helyen végző Miguel Molinát azonban kizárták az időmérőről és a rajtrács végéről kellett indulnia.

 

A lámpák kialvása után a mezőny jó rajtot vett, Tambay hatalmas előnnyel vezetett az első kanyarok után. Az első körben bravúros előzések történtek, Timo Glock három riválisát hagyta le egyszerre a hajtűkanyarban. Jamie Green ütközés áldozata lett már a nyitókörben, hamarosan ki is állt a bokszba.

 



Az első kör végére Tambay előnye elfogyott, Wittmann már szorosan mögötte következett. Bruno Spengler harmadik pozícióba jött fel - a rajtnál pár pillanat erejéig Wittmannt is legyűrte -, a meglepetést azonban Timo Glock ötödik helye jelentette - az ex-F1-es pilóta a 9. rajtkockából kezdte a felzárkózást. A harmadik pozíciót nemsokára da Costa vette vissza.

 

A 2. körben Wittmann előzött a 6-os kanyarban, a hajtűben, francia riválisát a második helyre szorította, a harmadik helyért csatázó versenyzők lemaradása ekkor már 3,5 másodperc volt. Glock feljött a negyedik pozícióba, a korábbi bajnokok, Mike Rockenfeller és Paul Di Resta nem tudtak előbbre keveredni. A jobb bemutatkozásról álmodó Vitalij Petrov stabilan az utolsó helyen haladt.

 

 

A futam negyedénél Wittmann már több mint 2 másodperccel vezetett Adrien Tambay előtt, a harmadik Da Costa lemaradása közel 6 másodpercre rúgott. Timo Scheider megelőzte Glockot a negyedik helyért, majd nagy csatában felkapaszkodott a dobogóra. A szombati napon szenvedő, 22. helyről induló Vietoris nyert meglehetősen sok pozíciót, a pontszerző 9. helyig kapaszkodott előre. Szenvedett Bruno Spengler, akit a 13. körben a tavalyi bajnok, Mike Rockenfeller szorított ki a pontszerző helyezések közül.

 

A 14. körben nyitott ki a bokszutca, az első fecske öt kör múlva Timo Glock volt, 3,4 másodperc alatt cserélték le a Hankook gumikat. A következő körben Wittmann és Tambay egyszerre érkezett, mindketten lágyabb gumikkal startoltak, amelyeket a szabályok értelmében a keményebb keverékre kellett cserélni. Tambay hátránya a kiállás után már 6 másodpercet tett ki. A bokszutca a 28. körig maradt nyitva, de féltávnál szinte már mindenki letudta kötelességét. Nem ment könnyen az összes pilótának: Maxime Martin bal első abroncsát rosszul rögzítették fel, ezek után majdnem összeütközött Daniel Juncadellával. Martin az utolsó helyre esett vissza, ráadásként bokszutca-áthajtásos büntetést is kapott a veszélyes kiengedésért.

 

A futam második felében a kiállás után még pontszerző helyen álló Robert Wickens folyamatosan veszített pozíciókat, előbb Bruno Spenglerrel, majd egyszerre Augusto Farfussal és Martin Tomczykkal szemben, egy rossznak bizonyuló taktika miatt. Spengler közben magához tért és Vietorist is megelőzte. A lágy gumin induló, majd kemény keverékre áttérő versenyzők folyamatosan vesztették a pozíciókat.

 

Edoardo Mortara kiesése tette eseménydúsabbá a versenyt, aki a 32. körben állt félre. Ennél is nagyobb dráma következett, amikor az addig harmadik helyen haladó Timo Scheider összeütközött a pozíciójára hajtó da Costával. A német kétszeres bajnok megpördült, de mégis a portugál vesztett többet, a baleset miatt hosszú időt töltött a bokszutcában, ráadásul büntetést is kapott. A versenyt végül a garázsban fejezte be, de a megtett táv miatt a 21. helyre rangsorolták. A harmadik pozíciót Timo Glock örökölhette meg, akit viszont a rendkívül gyors Mattias Ekström előzött le.

 

Ekström másfél másodperccel gyorsabb köröket ment Wittmannál és kettővel Tambaynál - ő is a fordított taktikából profitált nagyon sokat, azok közé tartozott, akik a kemény gumikat lágyra cserélték. Csak idő kérdésének tűnt, hogy legyőzi a franciát, akitől 4 másodperc volt lemaradása 6 körrel a leintés előtt. Két kör múlva már a célegyenesben ment el nagyon könnyen Tambay mellett.

 

Bár Ekström volt a leggyorsabb a pályán, Wittmann hatalmas előnyével nem tudott mit kezdeni, a 24 éves BMW-s maximális pontszámmal indította szezonját. A mezőny rangidőse, Ekström második pozíciót szállított, Adrien Tambay végül a harmadik helyig csúszott vissza a pole pozícióból. Rockenfeller Ekström módszerét lemásolva jött fel a negyedik helyre - elmondható, hogy olyan versenyzők értek el remek eredményt a futam végén, akik eleinte a mezőny közepébe szorultak. Timo Glock, egyike a legtöbbet csatázó versenyzőknek, ötödikként futott be.

 

A négyes csatát a hatodik helyért Bruno Spengler nyerte meg, a csoportból Timo Scheider járt legrosszabbul, aki összeakadt Farfussal, és csak kilencedik lett a dobogó helyett, amely a verseny legutolsó szakaszáig biztosnak tűnt számára. Az utolsó pontot Joey Hand gyűjtötte, a Mercedes nem fért bele a legjobb 10-be, Pascal Wehrlein 11. pozíciót szerzett a márka számára katasztrofális futamukon. Az eleinte ígéretesnek tűnő Vietoris a verseny végére a 15. helyig esett vissza.

 

A korábbi bajnokok jobban teljesítettek, mint azt az edzéseken és szezon előtti teszteken sejtették, Ekström és Rockenfeller remek helyezései mellett Spengler, Tomczyk és Scheider is pontot gyűjtött. Csalódást keltő kivétel Paul Di Resta, aki a 14. helyen ért célba, három pozícióval megelőzve a debütáló Vitalij Petrovot. Egyetlen újoncnak (Petrov mellett da Costa, Müller és Martin) sem sikerült a pontszerzés.

 

A hockenheimi futam eredménye:

 

   Versenyző Márka Kör Idő Hátrány
42 1:06:40.548   
42 1:06:53.417 12.869
42 1:06:55.427 14.879
42 1:06:58.141 17.593
42 1:07:02.328 21.780
42 1:07:04.061 23.513
42 1:07:04.630 24.082
42 1:07:05.461 24.913
42 1:07:06.686 26.138
42 1:07:15.307 34.759
42 1:07:34.405 53.857
42 1:07:37.812 57.264
42 1:07:39.709 59.161
42 1:07:41.406 1:00.858
42 1:07:42.610 1:02.062
42 1:07:43.027 1:02.479
42 1:07:47.139 1:06.591
42 1:07:51.700 1:11.152
41 1:06:43.561 1 kör
41 1:07:11.569 1 kör
38 1:01:57.414 4 kör
31 49:32.157 11 kör
   Jamie Green Audi //$(document).ready(function(){ $("#post_text p:has(img)").addClass("nomargin"); }); $(document).ready(function(){ $("#post_text p:has(iframe)").addClass("nomargin"); }); // 20150310 //$("#post_text .post-img-title").prev('p.MsoNormal').css( "cssText", "line-height:0!important; margin-bottom:0;" ); $("#post_text .post-img-title").prev('p.MsoNormal').addClass( "imgtext" ); //$("#post_text .post-img-title").css( "cssText", "margin-bottom:0px;" ); $("#post_text .post-img-title").addClass( "imgtext_m0" ); //$("#post_text .post-img-title").next('p.MsoNormal').css( "cssText", "margin-top:10px;" ); $("#post_text .post-img-title").next('p.MsoNormal').addClass( "imgtext_mt10" );
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
© 2025 Formula.hu - Minden jog fenntartva!  |  Fejlesztette: insource.hu