A Német Túraautó Bajnokság első fordulója a pénteki roll-outtal kezdődött: 15-15 perc állt a két részre osztott mezőny rendelkezésére, amely elsősorban azt a célt szolgálta, hogy a bokszutca-kiállásokat gyakorolhassák. Az első programot, ahol már a köridők is számítottak, szombat délelőtt tartották, a másfél órás szabadedzés formájában.
Az edzés nagy részében Edoardo Mortara állt az élen az Audival, ám három perccel a leintés előtt Wittmann ugrott BMW-jével az élre, 1:32.654-es körrel, amely majdnem fél másodperccel elmarad a négynapos teszten mutatott legjobb teljesítményétől. A 24 esztendős németet az Abt csapat két Audija követi, a teszteken szintén jól teljesítő Miguel Molina, valamint Adrien Tambay.

A Rosberg-féle Audival következik mögöttük a legjobb újonc, a svájci Nico Müller, aki a jóval rutinosabb Augusto Farfust előzte meg. A szabadedzésen sokáig élen álló Edoardo Mortara végül hatodik lett, 360 ezredmásodperces hátrányban. A bajnokokkal telített mezőnyben a címvédő Mike Rockenfeller 9. pozíciót ért el, a legeredményesebbként a korábbi győztesek közül. A 2012-es legjobb és tavalyi harmadik helyezett Bruno Spengler BMW-jével csak 16., a visszatérő Paul Di Resta mindössze 18. helyet ért el.
Szembetűnő a Mercedesek lemaradása, a múltban legkevésbé eredményes pilótájuk, Pascal Wehrlein futotta meg a legjobb időt, az edzés egy pontján a 4. helyen is állt, de végül csupán 13. lett 0,688 másodperces lemarással. A már említett Di Resta valójában a második legjobb a stuttgarti márka autói közül - az utolsó hat pozíció mindegyikét a Mercedesek foglalják el. Különösen negatív meglepetés Christian Vietoris utolsó helye - a hungaroringi tesztelésen ő futotta meg a legjobb kört. De mindössze két ponttal Vietoris előtt áll a német bajnokságra váltó Vitalij Petrov, aki a tesztekhez képest nem tudott előbbre kerülni.
A DTM mezőnye több szabadedzést nem teljesít, a következő program az időmérő 16.25-től. A 42 körös versenyre vasárnap 13.30-kor kerül sor, amelyet az M1 élőben közvetít.
| Versenyző | Márka | Köridő | Hátrány | Körök | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 1 | Marco Wittmann | BMW | 1:32.654 | 2 | Miguel Molina | Audi | 1:32.706 | 0.052 | 3 | Adrien Tambay | Audi | 1:32.855 | 0.201 | 4 | Nico Müller | Audi | 1:32.915 | 0.261 | 5 | Augusto Farfus | BMW | 1:32.998 | 0.344 | 6 | Edoardo Mortara | Audi | 1:33.014 | 0.360 | 7 | Antonio Felix da Costa | BMW | 1:33.056 | 0.402 | 8 | Jamie Green | Audi | 1:33.057 | 0.403 | 9 | Mike Rockenfeller | Audi | 1:33.072 | 0.418 | 10 | Joey Hand | BMW | 1:33.160 | 0.506 | 11 | Timo Scheider | Audi | 1:33.176 | 0.522 | 12 | Mattias Ekström | Audi | 1:33.322 | 0.668 | 13 | Pascal Wehrlein | Mercedes | 1:33.342 | 0.688 | 14 | Timo Glock | BMW | 1:33.406 | 0.752 | 15 | Martin Tomczyk | BMW | 1:33.457 | 0.803 | 16 | Bruno Spengler | BMW | 1:33.465 | 0.811 | 17 | Maxime Martin | BMW | 1:33.541 | 0.887 | 18 | Paul Di Resta | Mercedes | 1:33.861 | 1.207 | 19 | Gary Paffett | Mercedes | 1:33.922 | 1.268 | 20 | Daniel Juncadella | Mercedes | 1:33.965 | 1.311 | 21 | Vitaly Petrov | Mercedes | 1:34.172 | 1.518 | 22 | Robert Wickens | Mercedes | 1:34.282 | 1.628 | 23 | Christian Vietoris | Mercedes | 1:34.296 | 1.642 |
//$(document).ready(function(){ $("#post_text p:has(img)").addClass("nomargin"); });
$(document).ready(function(){
$("#post_text p:has(iframe)").addClass("nomargin");
});
// 20150310
//$("#post_text .post-img-title").prev('p.MsoNormal').css( "cssText", "line-height:0!important; margin-bottom:0;" );
$("#post_text .post-img-title").prev('p.MsoNormal').addClass( "imgtext" );
//$("#post_text .post-img-title").css( "cssText", "margin-bottom:0px;" );
$("#post_text .post-img-title").addClass( "imgtext_m0" );
//$("#post_text .post-img-title").next('p.MsoNormal').css( "cssText", "margin-top:10px;" );
$("#post_text .post-img-title").next('p.MsoNormal').addClass( "imgtext_mt10" );
További cikkeink a témában |