A Német Túraautó Bajnokság nyitóversenyének időmérő edzése előtt mindössze egyetlen szabadedzést tartottak Hockhenheimben, április közepén azonban itt rendezték meg az utolsó szezon előtti tesztet, ezek alapján pedig a 24 éves BMW-s Marco Wittmannt lehetett a pole pozíció legnagyobb esélyesének nevezni, aki mind a tesztet, mind az edzést legjobb idővel fejezte be. Az eddig tapasztaltak alapján a fiatalabb versenyzők - Wittmannon kívül például az audis Mortara, Molina és Müller - remekül teljesítettek, a széria hét korábbi bajnokára azonban rájárt a rúd.
Az időmérő edzés a 2014-es szabályok alapján három szakaszból állt, a 13 perces első felvonásban mindössze öten estek ki. Wittmann ellentmondást nem tűrően legjobb időt futott márkatársa, a portugál Antonio Felix da Costa előtt. A Mercedes ugyanakkor katasztrofális Q1-et tudhatott maga mögött, Paul Di Resta visszatérését mindössze a 19. rajtpozícióból kezdheti meg, kiesett a debütáló Vitalij Petrov, a hungaroringi tesztelésen legjobb kört futó Christian Vietoris, valamint Robert Wickens és Daniel Juncadella.

A második etapban már komolyabb tét forgott kockán, a mezőnyből itt nem kevesebben, mint tízen búcsúztak, mindössze nyolcan juthattak tovább az utolsó szakaszba. Miguel Molina futotta a legjobb időt 1:32.372-vel, Marco Wittmann jóval a leintés előtt visszatért a bokszutcába, így egészen a hetedik helyig csúszott vissza. Figyelemreméltó, hogy az utolsó továbbjutó Bruno Spengler csupán 0,223 másodperccel maradt el Molina legjobb idejétől. Az etapban többek között kiesett a maradék két Mercedes, Gary Paffett és Pascal Wehrlein, csak 12. és 13. helyről indulhat a BMW-s Augusto Farfus és audis Nico Müller, akik ennél ígéretesebb formát mutattak a gyakorlások során.
Pozitívum viszont, hogy három korábbi bajnok, Bruno Spengler, Martin Tomczyk és Mattias Ekström is bejutott a legjobb nyolc közé, Tomczyk ráadásul negyedik idővel. A DTM korábbi győztesei eddig nem remekeltek, a szabadedzésen a címvédő Mike Rockenfeller végzett közülük a legjobb helyen, kilencedikként, a versenyt azonban ő mindössze a 11. pozícióból kezdheti meg. A 11 perces Q3-ban Molina, Mortara, Tambay, Tomczyk, Ekström, da Costa, Wittmann és Spengler csaptak össze a pole pozícióért.

Az első körök után Mattias Ekström állt az élen, az Audival megelőzte Wittmannt, a helyzet azonban az utolsó percekben megváltozott - Tambay, majd da Costa vette át a vezetést, a portugál körét azonban törölték, mivel az első kanyart szabálytalanul, túl szélesen teljesítette. A 23 esztendős Tambay 1:32.272-es idővel megszerezte pályafutása első pole pozícióját - ez egyben azt is jelenti, hogy az Audi indulhat első helyről az évad első futamán.
A favorit Wittmann második pozícióba kvalifikált, kollégája, da Costa élete első DTM-futamán a harmadik rajtkockából startolhat, ő két remek kört is futott az időmérő utolsó szakasza folyamán. A BMW-k sorában Bruno Spengler következik, a legkedvezőbb helyről induló bajnok. Ekström végül ötödik helyet szerzett, Molina, Mortara és Tomczyk előtt.
Az időmérő edzés végeredménye:
| Versenyző | Márka | Köridő | Hátrány | |||||||||||||||||||
//$(document).ready(function(){ $("#post_text p:has(img)").addClass("nomargin"); });
$(document).ready(function(){
$("#post_text p:has(iframe)").addClass("nomargin");
});
// 20150310
//$("#post_text .post-img-title").prev('p.MsoNormal').css( "cssText", "line-height:0!important; margin-bottom:0;" );
$("#post_text .post-img-title").prev('p.MsoNormal').addClass( "imgtext" );
//$("#post_text .post-img-title").css( "cssText", "margin-bottom:0px;" );
$("#post_text .post-img-title").addClass( "imgtext_m0" );
//$("#post_text .post-img-title").next('p.MsoNormal').css( "cssText", "margin-top:10px;" );
$("#post_text .post-img-title").next('p.MsoNormal').addClass( "imgtext_mt10" );
További cikkeink a témában |