A Formula.hu az Audi vendégeként vett részt a vasárnapi eseményen - a DTM-ben szereplő három márka közül ugyanez mondhatta el magáról, hogy elsőként hagyta el a Hungaroring bokszutcáját, és hajtott a magyar pálya aszfaltjára körülbelül negyed évszázaddal elődei után. Az autó a Phoenix csapathoz tartozott és Timo Scheider vezette. A hétfőn kezdődő teszten az Audi négy autóval gyakorol, a nyolc versenyzőnek ezeken kell megosztozniuk.

Vasárnap nem számított a hivatalos tesztnapok közé, a három csapat az úgynevezett "roll-out" keretében gurult ki. Ennek célja a bejáratás, és azért is különösen fontos, mert - akárcsak a Forma-1 - a DTM is több szabályváltoztatáson esett keresztül, a tavalyról ismert autók jelentősen átalakultak. A roll-outot szigorú feltételek különböztetik meg a rendes tesztnapoktól, egy autó legfeljebb hat kört tehet meg, s minden alkalommal át kell haladnia a bokszutcán. A versenyzők általában kétkörös etapok során próbálták ki versenygépeiket. Az Audi egyedüliként a lehetőséget arra is felhasználta, hogy kerékcseréket hajtson végre.

Az egyórás roll-out után a márka olasz versenyzője, Edoardo Mortara mutatta be az Audi RS 5-öt, hangsúlyozva az idei előírásoknak megfelelő kialakítást: "Bizonyos alkatrészek, mint az alváz az üzemanyagtankkal együtt, a bukókeret, valamint a sebességváltó, kuplung és hátsó szárnyak, minden autón egyformák. Az autó tömegének versenyzővel együtt 1110 kilogrammnak kell lennie. A motorok különböznek, a legtöbb lehetőség pedig az aerodinamikában rejlik a mérnökök számára."
A negyedik évére készülő pilóta kitért a versenyben érvényes szabályokra is: "Már tavaly is használhattunk DRS-t, és megváltozik a kiállásokat illető korlátozás is. Kettő helyett már csak egy kötelező kiállást kell teljesíteni, és használni kell mindkét gumikeveréket. A rajtnál és az első körökben, amikor támadni lehet az ellenfeleket, a lágyabb keverék a jobb, szóval a taktikában nem lesznek nagy eltérések" - ecsetelte Mortara.
Még a pályára lépés előtt találkozott a média képviselőivel két versenyző, a 2013-as bajnok Mike Rockenfeller és fiatalabb kollégája, Adrien Tambay. "Nagyon régen vezettem már ezen a pályán, még 2002-ben, emellett Playstationön játszottam vele sokat. Az első benyomásom nagyon pozitív, a repülőtéren rengeteg ember várt minket" - mondta címvédő, aki nem sokkal a járat földet érése után érkezett a pályára. "Korábban már vezettem az autót egy titkos teszten, de most először leszünk együtt a riválisokkal."
"A régi autókhoz képest nincs sok lehetőség a fejlesztésre, az aerodinamikát fogjuk finomítgatni. Minden területen próbálunk egy-két tizedet javulni. De a teszt nem lesz elég arra, hogy megmondjuk, hol tartunk. Majd a hockenheimi kvalifikáción lehet erről beszélni." Rockenfellertől azután megkérdezték, miben rejlik a DTM erőssége, amire a versenyző csattanós választ adott: "Jó a hang. Ez nincs minden szériában így."

A közeledő roll-out miatt a bajnoknak hamar távoznia kellett. A szót Adrian Tambay vette át, aki először szintén korábbi tapasztalatairól beszélt. Mint kiderült, márkatársánál sokkal jobban ismeri a mogyoródi aszfaltot: "A Formula BMW-vel kétszer is jártam itt, továbbá AutoGP-ben és GP3-ban is versenyeztem a pályán. Ez egy nagyon trükkös pálya, az első két kanyart mindig nagyon nehéz kivitelezni - ha a maximumra törekedsz az elsőben, el fogod rontani a másodikat."

Tambay egy kérdés kapcsán megemlítette, nagyon sokat köszönhet édesapjának - a 80-as években Ferrarival két versenyt megnyerő Patrick Tambaynek -, azonban csakis saját képességeivel szeretne érvényesülni. Végül egy rendkívüli dologról beszélt, amely az érkezéskor fogadta. "Ami meglepett, hogy a repülőtéren odajött valaki hozzám, és autogramot kért. Ilyen még sosem történt velem. Magyarország különleges hely. Franciaországban nincs versenyünk, ezért mindig felajánlom az otthoni barátaimnak, hogy válasszanak ki egy futamot, és oda eljöhetnek, megnézni engem. Idén mindenki Magyarországra akar jönni."