DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 25. csütörtök
Túraautó

Juncadella és Da Costa, avagy DTM és Forma-1 egyszerre!

A Forma-1-ben a tartalékpilóták évközben kevés szerepet kapnak, ezért fontos nekik, hogy közben más valahol, többnyire egy rangos formulaautó-sorozatban rendszeres versenylehetőséget kapjanak egy másik csapattól. Van azonban néhány kivétel, néhányan ugyanis az F1-es tartalékpilótai státusz mellett nem formulaautóval versenyeznek, hanem túraautóval, a DTM-ben.

Tegyük hozzá, a DTM az aerodinamika hangsúlyos szerepe (ilyen szempontból idén a WTCC is jelentősen közelít hozzá) miatt a Német Túraautó-bajnokságban használt autók meglehetősen közel állnak a formulaautókhoz, szinte közelebb, mint a normál, más nemzeti bajnokságokban (BTCC stb.) futó túraautókhoz.

Elsősorban ezért, illetve a DTM és a Forma-1 prémium kategóriás volta miatt láthatjuk azt, hogy évről évre nagyon komoly átjárás van e két világszintű sorozat között. Hogy mást ne mondjunk, tegnap jelentették be, hogy Paul di Resta, a Force India tavalyi F1-es pilótája idén már a DTM-ben fog indulni egy Mercedesszel, míg most, egy napra rá jött az újabb hír - mintegy helyrebillentve a mérleg nyelvét -, miszerint a szintén a Mercedes DTM-csapatában szereplő Daniel Juncadella 2014-től párhuzamosan a Force India tesztpilótájaként is fog tevékenykedni. A 22 éves spanyol pilóta a hírek szerint a 2014-es F1-es szezon összes versenyhétvégéjére elutazik a csapattal, és számos pénteki szabadedzésen is vezetheti majd a VJM07-es kódjelű F1-es masinát.    

"Egy álom válik valóra azzal, hogy csatlakozhatom a Sahara Force India csapathoz. Ez egy fantasztikus lehetőség nekem, hogy tanuljak, és remélhetőleg közelebb hoz ahhoz, hogy alkalomadtán a Forma-1-ben versenyezhessek. A csapattal folytatandó közös munka a pálya és a gyárban értékes tapasztalatokat fog adni nekem, és én is a legjobbamat próbálom majd nyújtani, hogy hozzásegítsem a csapatot 2014-es céljai eléréséhez" - idézi a DTM hivatalos oldala Juncadella szavait, aki Nico Hülkenberg és Sergio Perez mögött lesz tartalékpilóta a silverstone-i székhelyű csapatnál.

Ugyanígy kettős szerepet fog betölteni idén Antonio Felix da Costa is, aki a Red Bull F1-es tartalékpilótájaként idéntől a DTM állandó mezőnyéhez csatlakozik, a BMW színeiben. Az ő kettejük példája, továbbá Timo Glock jelenléte is jól mutatja, milyen kevés választja el egymástól versenyzői kihívás tekintetében az F1-et és a DTM-et, és mennyire közel áll egymáshoz színvonalban e kettő.

P1Race.hu

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: