DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 25. csütörtök
Túraautó

Magyar segítséggel a DTM-ben

Mivel hazánk jövőre a világ egyik legismertebb, leglátogatottabb túraautó szériáját látja vendégül a Hungaroringen, nem árt, ha feltárunk olvasóink számára egy-két érdekességet a versennyel kapcsolatban kedvcsinálóként.

Bizonyára kevesen tudják, de akad a mezőnyben egy ifjú pilóta, akinek erős magyar kötődése van. Tudták, hogy az idei év újoncának választott német szuperreménység, a Német Túraautó Bajnokságban idén bemutatkozó Marco Wittmann egyik legsikeresebb gokartos évét egy magyar csapatnál töltötte?



A történet egészen 2006-ig nyúlik vissza, ekkor Marco 16 évesen már jelentős válaszút előtt állt bontakozó karrierjében. A 2005-ös év nem sikerült valami jól számára, és hirtelen anyagi gondjai is támadtak, így mindenképp szerette volna gyári támogatással, a lehető legjobb asszisztenciával kezdeni az új versenysorozatot. Marco ekkor korosztályának egyik legsikeresebb versenyzője volt, német junior bajnokként olyan nagyságok nyomába lépett, mint Nico Hülkenberg (2002), Sebastian Vettel (2001) és Robert Kubica (1999). Egy versenyen találkozott hazánk egyik legsikeresebb gokartos szakemberével, Kálmán Péterrel. A négyszeres magyar bajnok 2001 után hagyta abba a versenyzést. Ezután saját gokart csapatot hozott létre, hogy tehetséges magyar fiatalok karrierjét segítse, erős külföldi bajnokságban való részvétellel. Ekkortájt pilótáival, a későbbi SEAT Leon Eurocupoban résztvevő Hatvani Bálinttal és Birizdó Imrével a Német Gokartbajnokságon (DKM) vett részt, kiugró eredményekkel.

Mivel kölcsönösen elismerték és tisztelték egymás eredményeit, az egyezség hamar megszületett, a 2006-os évet Marco a Kálmán Motorsport színeiben kezdte. A magyar csapat a német bajnoki futamokon segítette Németország egyik legnagyobb reménységét. Az Európa-bajnokságon és a Világkupán Marco gyári színekben versenyzett Kálmán Péter támogatásával. Az év nem is kezdődhetett volna jobban, hiszen az első rangos olaszországi versenyen Marco kategóriája leggyorsabb pilótája lett, 129 versenyző közül! (A mezőnyben ekkortájt bontogatta szárnyait Adrian Tambay, későbbi DTM pilóta, és a dán Michael Christensen, aki idén a Porsche Supercup nürburgringi versenyét nyerte.)

Az utána következő, egyik legnagyobb hagyományokkal rendelkező gokartversenyt, a Parmában rendezett Andrea Margutti Trófeát abszolút elsőséggel zárta. Végül Marco utolsó gokartos évében számos sikert aratott a magyar szakember támogatásával. Megnyerte a Csendes-óceáni gokartbajnokságot, második lett az olasz és a német pontversenyben, a világkupát pedig technikai hiba miatt kellett feladnia az első helyről!

Kiugró eredményeire felfigyeltek a BMW Motorsport szakemberei, akik versenyzői helyet biztosítottak a szélvészgyors pilóta számára a Formula BMW Német Bajnokságban, így Marco 2007-től elkezdhette autós pályafutását! Egy későbbi beszélgetés során elárulta, hogy anyagi gondok miatt az is megfordult a fejében, hogy feladja gokartos pályafutását és abbahagyja a versenyzést, de ekkor Kálmán Péter és csapata (a lehető legjobbkor) segítséget nyújtott számára. Tehetségét később mi sem bizonyította jobban, minthogy Michael Schumacher legendás menedzsere, Willi Weber terelgette karrierjét egy bizonyos Nico Hülkenberggel egyetemben.

Az idei évet pedig már tudjuk, pole pozicíó Zandvoortban, dobogó Spielbergben, több pontszerző helyezés, az egykori Forma 1-es pilóta, Timo Glock földbedöngölése. Joggal várják tőle a szakemberek, hogy jövőre egyik kedvenc pályáján, a Hungaroringen a dobogó legmagasabb fokát vegye célba!

P1Race.hu

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: