A Schnitzer BMW kanadai pilótája végig kontrolálta a futamot és az első helyét is csak a kerékcserék idejére adta át, így végül az újonc Marco Wittmann (MTEK BMW) és a futam féltávjánál még a győzelemért harcoló Formula-1-ből érkezett Timo Glock (MTEK BMW) előtt 1.5 illetve 6.5 másodperces előnnyel megnyerte a futamot. Glock már a 4. körben az opcionális abroncsra váltott, amivel egy szenzációs 29 körös etapot teljesített, végül azonban az utolsó kerékcseréje után egy másodperccel Spengler mögé térhetett csak vissza a pályára, később pedig MTEK-es csapattársával, Marco Wittmannal szemben is veszített egy pozíciót.

A három BMW-s pilóta mögött a 4. és az 5. helyen Mike Rockenfeller (Phoenix Audi) és Mattias Ekström (Abt Audi) ért célba, amit elsősorban annak köszönhettek, hogy fordított taktikával a keményebb keveréken teljesítettek egy hosszú etapot a futam során. A kétszeres bajnok, Ekström két körrel a cél előtt szerezte csak meg az 5. helyet, amikor is sikerült megelőznie Augusto Farfus RBM BMW-jét az 5-ös kanyarban.
Farfus mögött a 7. helyen legjobb mercedeses pilótaként Christian Vietoris (HWA Mercedes) ért célba, míg az első 10 sorrendjét Dirk Werner (Schnitzer BMW), Gary Paffett (HWA Mercedes) és Pascal Wehrlein (Mucke Mercedes) tett teljessé. Spenglerhez hasonlóan Paffett és Wehrlein is hosszú első etapot futott az opcionális keveréken, ennek ellenére a Mercedes egyszerűen nem volt képes felvenni a harcot a BMW-k tempójával Spielbergben.
Az osztrák futamot sem úszták meg a pilóták büntetés nélkül, így Paffett egy 2 másodperces büntetést szedett össze miután a 3-as kanyarban összeakadt Martin Tomczyk RMG BMW-jével, míg csapattársa, Roberto Merhi egy 10 másodperces büntetést kapott, amiért nem sokkal később ki is forgatta a pályáról Tomczyk BMW-jét.
A Rosberg Audi olasz pilótájának, Edoardo Mortarának sem volt szerencséje. A futam elején még a 2. helyen állt, és bár később ezt a pozíciót elvesztette Wittmannal szemben, még mindig dobogós reményeket dédelgethetett. Az utolsó kerékcseréjét követően azonban defektet kapott, így végül csak a 15. helyen ért célba. Daniel Juncadella (Mucke Mercedes) és Jamie Green (Abt Audi) a második körben akadtak össze, aminek az eredményeképpen a mercedeses pilóta a kavicságyat is meglátogatta, míg Joey Hand (RBM BMW) azért adta fel a futamot a 9. körben, mert az első kerékcseréjét követően nem sokkal a bal első kereke egyszerűen leesett.
Végeredmény - 47 kör:
1. Bruno Spengler Schnitzer BMW 1:08:35.249
2. Marco Wittmann MTEK BMW + 1.550 mp
3. Timo Glock MTEK BMW + 6.504
4. Mike Rockenfeller Phoenix Audi + 9.183
5. Mattias Ekström Abt Audi + 10.260
6. Augusto Farfus RBM BMW + 14.299
7. Christian Vietoris HWA Mercedes + 14.884
8. Dirk Werner Schnitzer BMW + 15.548
9. Gary Paffett HWA Mercedes + 16.207
10. Pascal Wehrlein Mucke Mercedes + 17.462
11. Adrien Tambay Abt Audi + 21.550
12. Robert Wickens HWA Mercedes + 26.499
13. Daniel Juncadella Mucke Mercedes + 26.927
14. Miguel Molina Phoenix Audi + 27.704
15. Edoardo Mortara Rosberg Audi + 29.113
16. Timo Scheider Abt Audi + 29.470
17. Filipe Albuquerque Rosberg Audi + 31.834
18. Jamie Green Abt Audi + 32.854
19. Andy Priaulx RMG BMW + 1:10.907
20. Roberto Merhi HWA Mercedes + 1:19.828
Kiestek:
Martin Tomczyk RMG BMW 29 kör
Joey Hand RBM BMW 9
A bajnokság állása:
1. Bruno Spengler BMW Team Schnitzer 53 pont
2. Mike Rockenfeller Audi Sport Team Phoenix 41
3. Augusto Farfus BMW Team RBM 33
4. Marco Wittmann BMW Team MTEK 32
5. Christian Vietoris Mercedes AMG DTM-Team 25
6. Dirk Werner BMW Team Schnitzer 22
7. Gary Paffett EURONICS Mercedes AMG 22
9. Mattias Ekström Audi Sport Team Abt Sportsline 16
8. Joey Hand BMW Team RBM 16
10. Robert Wickens STIHL Mercedes AMG 15
11. Timo Glock BMW Team MTEK 15
12. Timo Scheider Audi Sport Team Abt 10
13. Pascal Wehrlein Mercedes AMG 2
14. Roberto Merhi THOMAS SABO Mercedes AMG 1