A japán Super GT jövőre a GT500-as kategóriájában jövőre már 4 hengeres, 2 literes, közvetlen benzinbefecskendezéses turbómotorok számára is lehetőséget ad. A DTM 2012. októberében kötött technológiai együttműködési szerződést a japán bajnoksággal, így valószínűleg hamarosan a DTM-ben is feltűnnek majd a kis turbómotorok, amiket a 2015-ben, vagy 2016-ban induló amerikai bajnokságban is használhatnak majd.
Hans-Werner Aufrecht, a DTM-et szervező ITR elnöke: "2 literes turbókat akarunk Európában és Amerikában is, ez nem kérdés, mert mindenhol ugyanazokat a szabályokat akarjuk megteremteni. Fontos, hogy a gyártók elfogadták a költségcsökkentési terveinket, ez pedig azt jelenti, hogy az egész világon ugyanazzal az autóval és motorral versenyezhetnek."
Aufrecht szerint a váltásra azért van szükség, mert az autógyárak az utcai autóikba is egyre kisebb erőforrásokat szerelnek, így bizony eljárt az idő a 2000-ben bemutatott 4 literes V8-as 90 fokos hengerszögű szívómotorok felett. A Super GT-ben jövőre energia-visszanyerő rendszerek, vagy KERS is használható lesz, így Aufrecht szerint ezek a rendszerek hamarosan a DTM-ben is megjelenhetnek majd, sőt az ITR a Bosch céggel közösen már dolgozik is egy speciális rendszeren. "Gondolkodunk a KERS-ről, de úgy, hogy mindenki számára azonos lenne ez a rendszer."

A DTM-ben tevékenykedő gyártók is támogatják a turbómotorok bevezetésének a tervét. "A négyhengeres, közvetlen benzinbefecskendezéses motor a helyes irány" - nyilatkozta a BMW Motorsport osztályának a vezetője, Jens Marquardt. "Nekünk csak az új motorok fejlesztésének megfelelő menetrendjét kell kidolgoznunk. Abban is egyetértünk, hogy legalább 2014-ig a V8-as motorokat kell használnunk. Mi a DTM számára 2012-re fejlesztettünk egy új motort, így nem lenne túl költséghatékony, ha azt egy vagy két évig használnánk, de az is rossz lenne, ha túl soká érkeznének meg az új erőforrások."
A BMW mellett az Audi fejlesztési osztályának a vezetője, Wolfgang Durheimer is támogatja a DTM új világmotor koncepcióját. "Én híve vagyok ennek. És ha megtaláljuk azt a formát, amivel a versenymotorokat a szériamotorokra is át tudjuk ültetni, akkor azzal a gyártók nagyon sok pénzt spórolnak."