A sikeres barcelonai teszteket követően a DTM szervezője az ITR megerősítette, hogy az idei szezonban bevetik a DRS rendszert és az opcionális abroncsot a Német Túraautó Bajnokság izgalmainak fokozása érdekében. A DTM-ben a pilóták abban az esetben használhatják majd a DRS-t, amikor 2 másodpercnél közelebb kerülnek az előttük haladóhoz, azonban körönként csak egyszer aktiválhatják majd azt, ugyanakkor nem lesz megkötés azzal kapcsolatban, hogy a pálya mely részén használhatják.
A DTM-ben az autók hátsó szárnya egyetlen egy elemből áll, a DRS aktiválása révén ez 15 fokban fog elmozdulni, és a Formula-1-hez hasonlóan azonnal visszatér a kiindulási helyzetbe, amikor a pilóta a fékre lép. A DRS-t azonban csak egyszer használhatják a pilóták egy körben, így azt csak a következő kör megkezdése után hozhatják ismételten működésbe.

"A DTM nagyon innovatív és mi sok mindent tettünk ezért" - nyilatkozta az új szabályok kidolgozásában is közreműködő Német Motorsport Szövetség főtitkára, Christian Schacht. "A DRS és az opcionális abroncsok is jól működtek a teszt alatt. A biztonság nagyon fontos a számunkra, ezért alkalmaztunk olyan technikai megoldásokat, amelyek révén a szárny gyorsan visszatér az optimális tapadás érdekében."
Újdonságot jelentenek az idei szezonban a Hankook új opcionális abroncsai is, amelyek feladata, hogy egy másodperccel javítsák a köridőt, akár egy 5 körös etapban is, ezáltal terjesztve ki a kerékcsere ablakot az idei szezonban. További változást jelent az is, hogy a kerékcsere tiltott lesz a futamok első és utolsó három körében. Az idei szezontól kezdve pedig a csapatoknak már az időmérő edzést követően nem sokkal meg kell jelölniük azt, hogy melyik keverékkel is akarnak elindulni a futamon, míg az időmérő edzés utolsó, Q4-es szakaszába bejutó pilóták az idei szezonban már friss abroncsokon kezdhetik meg a harcukat a pole pozícióért.