Az időjárás rendben volt, hiszen 18 Celsius fokos hőmérséklet fogadta a versenyzőket a Circuit de Catalunyán. A leggyorsabb kört a kanadai Robert Wickens futotta DTM Mercedes AMG C-coupé-ja volánja mögött. A második legjobb kört a német BMW pilóta, Martin Tomczyk érte el a 2977 méter hosszú aszfaltcsíkon. Hátránya Wickenshez képest 0,052 ezred másodperc volt. A leggyorsabb Audis is Németországból érkezett, Mike Rockenfeller személyében. Ideje 1:07.070 volt, ami Wickens 1:06.735-ös mért köréhez képest annyira nem is rossz.

Közben a legelfoglaltabb pilóta Tomczyk volt, hiszen összesen 170 kört futott a katalán pályán, ami 506,09 kilométernek felel meg. Avattak újoncokat is Timo Glock, Marco Wittmann (mindketten BMW), Daniel Juncadella és Pascal Wehrlein (mindketten Mercedes) személyében. Hivatalosan is bejelentették a tesztelés kezdete előtt, hogy Barcelonában a Hankook opciós abroncsait fogják csak használni száraz körülmények között. Újítás a tavalyi évhez képest, hogy a csapatok idén már bevethetik a Formula-1-ben használt DRS-rendszert, vagyis a nyitható hátsó szárnyat, amit a pilóták manuálisan irányíthatnak.
Mike Rockenfeller (Audi):
"Sok mindent kipróbáltunk a tesztetap első napján. A programunkat szinte maradéktalanul teljesítettük. Néhány kérdésre választ kaptunk és még további három napunk adódik arra, hogy a maradékra is megoldásokat keressünk. Boldog vagyok a jelenlegi helyzetünkkel, de az opciós gumikkal és a DRS-rendszerrel fogunk még birkózni kicsit. Reméljük továbbra is száraz marad a pálya és akkor boldogulunk majd a szituációval és az újítások okozta meglepetésekkel. A véleményem amúgy az, hogy minden, ami fejleszti és gyorsítja a sportágat, csak jó lehet. Ãgy több előzés lesz látható verseny közben, ami jó nekünk pilótáknak és persze szponzorainknak is."

Bruno Spengler (BMW):
"Nagyszerű érzés volt ismét a volán mögött ülni. A teszteléssel minden rendben ment, teljesítettünk a kitűzött napi célokat. Persze az opciós abroncsok és a DRS új izgalmakat hozott a sportágba. Sokat tanultunk az ezek okozta hatásokról. A nyitható hátsó szárny igazi élvezetet ad majd vezetés és versenyzés közben. Valóban érezni, hogy jobban és hamarabb gyorsul az autó az egyenesekben. A barcelonai és a hockenheimi tesztelések nagyon fontos szakaszát képzik az idényünknek."

Gary Paffett (Mercedes-Benz):
"Nagyon izgalmas volt beülni az új EURONICS Mercedes C-Coupé volánja mögé ülni első alkalommal. Nagyon jól kezelhető az autó, végül pedig hiba és gond nélkül sikerült teljesítenünk a napi programot. A csapat fantasztikus munkát végzett a holtszezonban. Azt nem mondhatjuk, hogy nincs is több dolgunk, de azt hiszem nagyon is versenyképes már most is az autónk."

A második és egyben utolsó hivatalos ITR tesztelést Hockenheimben, április 9-12-ig rendezik az első nap pedig a hivatalos média-nap is lesz. Az első futam 2013. május 5-én lesz ugyanazon a versenypályán.