DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 24. szerda
Túraautó

A DTM-ben is megjelenik a DRS?

A pletykák szerint a Német Túraautó bajnokságban (DTM) a 2013-as szezonban a látványosság fokozása érdekében jelentős technikai szabályváltozásokra készülnek.


A kanadai Auto123.com értesülései szerint a DTM sorozat szervezője az ITR három különböző lehetőséget vizsgál annak érdekében, hogy izgalmasabbá tegye a futamokat. Az egyik megoldás egy a Formula-1-hez hasonló légellenállás csökkentő rendszer (DRS) bevezetése, de e mellett egy előzési gomb, és egy opcionális, lágyabb gumiabroncs keverék is szóba jöhet még.

Az Auto123.com biztosra veszi, hogy a DRS-t már a 2013-as szezonban alkalmazni fogják, és a Formula-1-hez hasonlóan a hátsó szárnyra ható a végsebesség növelését okozó rendszer használatát csak a pályák bizonyos szakaszain engedélyeznék az előzési manőverek megkönnyítése érdekében. Továbbá nem zárható ki annak a valószínűsége sem, hogy szintén F1-es stílusban a keményebb keverék mellett bemutatkozik majd egy lágyabb gumiabroncs keverék is. Az ötletre a DTM hivatalos beszállítója a koreai Hankook is nyitott, az egyetlen bizonytalansági tényező, hogy az ITR még nem döntötte el, hogy az F1-hez hasonlóan mindkét keveréket használniuk kell e majd a pilótáknak a futamokon. Egy az Indycarban használt előzési gomb is szerepel az ITR tervei között, amely rövid időre magasabb motorfordulatszámot és így nagyobb teljesítményt bocsátana a pilóták rendelkezésére, amely ezáltal szintén az előzéseket segítené elő.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: