DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök

Michelisz Norbert az év versenyzője Magyarországon

A 2019-es szezon végén is összegyűlt Magyarország autóversenyző közösségének színe-java, hogy részt vegyen kiadónk évzáró rendezvényén, az idei legjobbak pedig átvehessék megérdemelt díjaikat. Az este díszvendégét, Bernd Mayländert senkinek sem kellett bemutatni.

A harmadik alkalommal megrendezett gálaestnek új helyszín, a Bálna Budapest adott otthont, tekintettel arra, hogy az eddigieknél is nagyobb vendégsereg érkezett az Autósport és Formula Magazin decemberi 12-i nagyszabású eseményére.

Ahogy megszokott, a Bethlen Tamás főszerkesztő által megnyitott esten bemutatkozott a kiadó két szezonösszegző kiadványa, a nemzetközi és hazai versenysorozatok történéseit összefoglaló – valamint TOP50 rangsort is tartalmazó – Autósport évkönyv 2019, valamint a Formula–1-re összpontosító Száguldás és cirkusz 2018–2019, melynek előszavát a Mercedes csapatvezetője, Toto Wolff írta. Az utóbbi kötetet bemutató társszerző, Mészáros Sándor az év 21 nagydíjából 17-en volt jelen személyesen, az első magyar újságíróként, aki éves médiaakkreditációt kapott az FIA-tól.

Magazinunk online testvérlapja, a Formula.hu is szerepet kapott egy prezentáció formájában, amely az oldalon közzétett, közel 3600 olvasó által kitöltött kérdőív eredményeit szemléltette. A nem reprezentatív kutatásból kiderült, hogy a magyar motorsportrajongó az F1 mellett elsősorban a WTCR-t és a MotoGP-t nézi, itthoni terepen pedig a ralit követi, a többség kedvenc csapata a Ferrari, kedvenc pilótája pedig Charles Leclerc. Az olvasóközönség java része 18–35 év közötti, városban élő férfi, hobbija pedig az autósport mellett a horgászás.

Az este legjobban várt szakasza természetesen a TOP50 ranglista visszaszámlálása és a díjak átadása volt, amely feladatban a gála díszvendége, Bernd Mayländer segédkezett. A Magyarországhoz sok szállal kötődő – iker fiait Sámuelnek és Bélának elnevező – német pilóta nevét mindenki hallotta, aki az elmúlt húsz évben valamikor követte a Formula–1-et: ő ül a biztonsági autó volánja mögött, így lehet – ahogy humorosan ő is hangsúlyozta –, hogy több száz kört töltött már a mezőny élén pályafutása során, de még egyetlen nagydíjat sem nyert meg.

A gálán Életműdíjjal jutalmazták a 82 esztendős Dávid Sándort, a hazai F1-es újságírás pionírját, és első alkalommal tüntették ki az Év Közönségdíjasát, Kiss Norbertet, valamint egy új platform felé nyitva az Év E-versenyzőjét, Bereznay Dánielt. A TOP50 rangsorban egy ralikrosszos, egy ralis és egy pályaautós ért a dobogóra: harmadikként a világbajnokságon szereplő Szabó Krisztián, másodikként a magyar bajnok Vincze Ferenc, elsőként pedig Michelisz Norbert, aki csak videóüzenetben köszönthette a résztvevőket, hiszen éppen Malajziában küzdött a hazai autósport legnagyobb eredményéért, a Túraautó-világkupa megnyeréséért.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: