DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 30. szerda
Retro

F1-Archív: McRae kihívta Schumachert

Baumgartner Zsolt visszatérhet a Minardihoz, az austini pálya klasszikus helyszínektől fog kanyarokat kölcsönözni, az F1-nek ki kellene használnia az internetet, 17 éves orosz a Saubernél: ezek voltak július 15. hírei.

2023: Miután bejelentették, hogy Daniel Ricciardo váltja év közben Nyck de Vriest az AlphaTaurinál, a fél szezont kihagyó ausztrál arról beszélt: nem fél a visszatéréstől. A szintén a Red Bull kötelékeibe tartozó Liam Lawson megérti, miért nem rá esett a választás, a célja pedig, hogy a Super Formulában teljesített évad után 2024-re találjon magának ülést az F1-ben.

2022: „Sokkal jobb érzés ezekkel az autókkal versenyezni, de még mindig azt gondolom, hogy kissé unalmas az F1, de persze ez is része ennek az egésznek. Mindig lesznek csapatok, akik jobb autót építenek, mint a többiek” – mondta Fernando Alonso, aki szerint a jelenlegi F1 csak a Red Bullról és Ferrariról szól, négy versenyzőn kívül más nem nyerhet.

2021: A 2021-es Formula-1-es szezon feléhez közeledve Max Verstappen komolyabb előnyre tett szert a világbajnoki tabellán: a holland 32 ponttal vezet Lewis Hamiltonnal szemben, azonban Verstappen szerint sokkal szorosabb a vb-harc, mint azt a pontok mutatják. Szerinte Silverstone-ban visszavághat a Mercedes.

2020: Toto Wolff, a szezon első két versenyét megnyerő Mercedes csapatvezetője száz százalékig biztos benne, hogy a soron következő Magyar Nagydíjon komolyabb kihívást jelent majd számukra a Red Bull, köszönhetően a Hungaroring lassabb tempójú vonalvezetésének.

2019: Max Verstappen úgy véli, azért védekezett ellene különösen keményen Charles Leclerc a Brit Nagydíjon, mert a monacói ferrarisnak még mindig fáj, hogy előtte Spielbergben az utolsó körökben énekelte ki a szájából a győzelmet.

leclerc-verstappen-2019-silverstone-dppi



2017: Romain Grosjean örüljön, hogy az F1-ben van, ahelyett, hogy panaszkodik – a Mercedes vezetője, Toto Wolff fakadt ki a francia pilótára. Grosjean nemtetszését nyilvánította ki, miután az őt időmérőn feltartó Lewis Hamilton nem kapott büntetést, a Haas versenyzője szerint csak azért, mert róla volt szó a Brit Nagydíjon. Wolff szerint Grosjean az ő múltjával ne követeljen büntetéseket.

2015: Daniel Ricciardo kielemezte, miért szenved a szezon során a Red Bull. Az ausztrál mindent a Renault motorjának gyengeségére vezetett vissza: a hiányzó lóerők miatt nem tudják kihasználni az RB11 leszorítóerejét sem.

2014: Nem tudtak megegyezni a csapatok arról, hogy elhalasszák-e a FRIC rendszer (összekötött első-hátsó felfüggesztés) betiltását. Ez furcsa helyzetet szül a Német Nagydíjra: az FIA várhatóan nem fog közbelépni, ha egy csapat használja a rendszert, azonban bármelyik istálló óvást nyújthat be a versenyhétvége folyamán.

2013: A Sauberhez érkező orosz pénzügyi mentőcsomag részeként bejelentették, hogy a mindössze 17 esztendős Szergej Szirotkin jövőre már a svájciak Formula-1-es pilótája lesz.

szirotkin

2011: A Formula-1-nek végre ki kellene használnia az internetben rejlő lehetőségeket, hívta fel a figyelmet Martin Whitmarsh, a McLaren csapatfőnöke. Megfogalmazása szerint „pénzt kell csinálni belőle, ahogy Bernie-nek (Ecclestone) sikerült a tévéből.”

2010: Austin, ahol 2012-ben tartják meg az USA Nagydíjat, egyedülálló pálya lesz, mondta a verseny promótere, Tavo Hellmund. Az aszfaltcsík a tradicionális pályák hangulatát fogja idézni, már csak azért is, mert több kanyarkombinációt más versenyhelyszínekről, például Silverstone-tól fog átemelni.

2009: A Toyotának sokkal komolyabb aerodinamikai fejlesztésekkel kell előállnia, ahogyan a Red Bull teszi, figyelmeztetett a csapat pilótája, Jarno Trulli. A Toyota harmadik a konstruktőri versenyben a Brawn és Red Bull mögött, azonban a Német Nagydíjon pontot sem szerzett.

2008: A legfrissebb sajtóhírek szerint kidobják az Abu Dhabiban épülő új G1-es pálya terveit, és teljesen újragondolják azokat: az eredeti elképzelések utcai pályáról szóltak, most viszont úgy tűnik, hogy állandó, épített pálya épülhet az emírségben.

2007: Holnap derülhet ki, hogy Markus Winkelhock vagy Christian Klien ülhet be a Spykerbe a kirúgott Christijan Albers helyére a nürburgringi Európa Nagydíjon.

2006: Csapattársa előtt szerezte meg a pole-pozíciót Michael Schumacher Magny-Cours-ban, míg Fernando Alonso csak a harmadik helyről indulhat majd a toyotás Jarno Trulli mellől. Kellemetlen meglepetést okozott a Q1-ben Villeneuve kiesése, aki délelőtt a leggyorsabb volt a szabadedzésen.

2005: Paul Stoddart bejelentette, hogy a Minardi minden bizonnyal megválik Patric Friesachertől, mivel az osztrák szponzori pénzei elfogytak. A két legvalószínűbb jelölt a helyére Baumgartner Zsolt és Robert Doornbos, de az is felmerült, hogy a jövő havi Török Nagydíjra egy hazai versenyzőt szerződtetnek majd Can Artam személyében.

friesacher_2005

2004: Az Autosport értesülései szerint Mika Hakkinen jövőre vissza akar térni az F1-be, méghozzá nem korábbi csapata, hanem a Williams színeiben. A feltételezések szerint Webber, Fisichella, Coulthard és Villeneuve is a riválisok közt lehet a grove-iak üléséért futott versenyben.

2003: A Minardi csapatfőnöke, Paul Stoddart megígérte Justin Wilsonnak, hogy 2004-ben is maradhat a csapatnál. Ehhez képest Wilson már év közben átszerződött a Jaguarhoz, és a 2003-as maradt pályafutása egyetlen F1-es szezonja.

 

2002: Colin McRae, aki 25. győzelmével a rali-világbajnokság legsikeresebb versenyzőjévé vált, párbajra hívta ki Michael Schumachert, hogy kiderüljön, ki a leggyorsabb autóversenyző. Elképzelése szerint két körben mérkőznének meg, F1-essel, majd raliautóval. A megmérkőzésre sosem került sor.

2001: Véget értek Mika Hakkinen szenvedései, a finn végre megszerezte első győzelmét a szezonban, méghozzá egy olyan pályán, ahol korábban sosem sikerült neki ez: Silverstone-ban. A finn mögött a két Ferrari végzett Schumacher-Barrichello sorrendben.

2000: Imola óta első pole-pozícióját szerezte Mika Hakkinen az Osztrák Nagydíj időmérő edzésén. A finnt csapattársa, majd a két Ferrari követte Barrichello, Schumacher sorrendben.

hakkinen_2000_aut

1999: Nem kizárt, hogy még az idén visszatérhet a Formula-1-be a Silverstone-ban kettős lábtörést szenvedő Michael Schumacher. Menedzsere elmondása szerint három hónapot kell majd kihagynia, azaz az első Malajziai Nagydíjon és a suzukai idényzárón ismét a mezőnyben lehet a kétszeres világbajnok.

1998: Mika Salo neve is felmerült a BAR-istállónál annak ellenére, hogy a minden bizonnyal odaszerződő Jacques Villeneuve a CART-ból szeretne csapattársat magának. Salo utódja a Prosttól távozó Panis lehet az Arrowsnál, legalábbis ha hinni lehet azoknak a híreknek, hogy a négyszeres bajnok nem akarja megtartani honfitársát a csapatnál.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: