DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
Retro

F1-Archív: Baumgartner újra pontot szerezne

Ütköznek a Mercedesek, Hartley lemond a Red Bull tartalékos posztjáról, Hill szerint Schumacher 2002 végén abbahagyja, lefoglalják a BAR-Hondákat: ezek voltak az F1 híre július 3-án.

2023: Különleges retro festést villantott a McLaren a Brit Nagydíjra: a wokingiak a 2006-2014-es időszakukat idéző részben króm fényezéssel fognak rajthoz állni Silverstone-ban.

2022: Zhou horrorisztikus balesetével kezdődött, safey car utáni tízkörös sprinttel végződött a Brit Nagydíj. Verstappen az élen kapott defektet, a Ferrarik többször egymásnak feszültek, Perez parádésan zárkózott fel a második helyig, Leclerc viszont a taktika miatt győzelem helyett dobogóra sem állt: Carlos Sainz karrierje első F1-es futamgyőzelmét láthattuk Silverstone-ban.

2021: Max Verstappené az Osztrák Nagydíj rajtelsősége Lando Norris és Sergio Perez előtt, Lewis Hamilton csak a negyedik rajtkockába kvalifikált. George Russell először jutott a Q3-ba a Williamsszel, kilencedikként végzett, ami elmondása szerint pole-pozícióval ér fel számára – ráadásul még egy hellyel előbbről startolhat, miután az eredetileg nyolcadik Sebastian Vettelt három hellyel hátrasorolták Fernando Alonso feltartása miatt.

2020: Rögtön óvással indult a koronavírus-járvány miatt csak az Osztrák Nagydíjjal és annak szabadedzéseivel elrajtoló 2020-as évad: a Red Bull ígéretét beváltva tiltakozott a DAS ellen, a Mercedes trükkös megoldását azonban legálisnak minősítették a spielbergi felügyelők.

verstappen-2019-spielberg-dppi



2019: Az Osztrák Nagydíj utózöngéi: A Red Bull nem érti, Verstappen hogyan lehetett elég gyors a győzelemhez, a Ferrari nevében Mattia Binotto szégyenli, hogy a jobb versenyek érdekében nem lobbiztak az egy évvel korábbi gumik visszahozásáért, Daniel Ricciardo pedig érttetlenül áll a Renault pontszerzésre csak nehezen alkalmas teljesítménye előtt.

2018: Christian Horner szerint Max Verstappen ausztriai győzelme megmutatta, hogy bajnoki potenciál van benne, a Mercedes továbbra is keresi a katasztrofális hétvégéje okait, Sebastian Vettel pedig a büntetésekről beszél - azt mondja, hogy a sok siránkozás miatt szigorúbbak a stewardok, mint kéne.

2017: Sebastian Vettelt közmunkára ítélte az FIA. A szövetség párizsi székházában tartott értekezletet, hogy döntsön arról, elégséges volt-e a német bakui 10 másodperces stop-and-go büntetése Lewis Hamilton elleni sportszerűtlen manőveréért. Vettel nyílt levélben kért bocsánatot, ennek köszönhetően pedig megúszta annyival, hogy fiatal versenyzőknek kell felelősségteljes vezetésről előadásokat tartania.

2016: Az Osztrák Nagydíj utolsó körében újra ütköztek az élen álló Mercedesek: a győztes Hamilton Rosberget, a negyedik helyre visszaeső Rosberg Hamiltont hibáztatta, míg Toto Wolff csapatvezető azt mondta: „mindig kettőn áll a vásár”, és csapatutasítást helyezett kilátásba. A stewardok a németre szabtak ki 10 másodperces időbüntetést, ami helyezésén nem változtatott.

2015: „Embrionális” állapotban vannak a nagydíjhétvégék formátumának megváltoztatásáról szőtt tervek – mint például szombati sprintverseny vagy önálló futam harmadik autóban ülő fiatal pilótákkal –, árulta el Claire Williams (Williams) és Eric Boullier (McLaren).

2014: Az FIA érveket sorakoztatott fel amellett, hogy az általuk tervezett új szabály, a biztonsági autós szakaszok utáni állórajt egyáltalán nem lenne olyan veszélyes, mint attól sokan tartanak. „A versenyzők aggódnak amiatt, hogy többen is használt gumikkal lennének kénytelenek felállni a rajtrácsra. De ne feledjük, hogy az új rajtig minden ugyanúgy fog zajlani, mint jelenleg is a biztonsági autó mögött. Aki használt gumikon van, az most is kiáll ilyenkor kerékcserére, miért ne tenné meg az új szabályok mellett is?” - érvelt Charlie Whiting a végül mégis elvetett módosítás mellett.

2013: Ross Brawn továbbra is a Mercedes főnöke, aki saját maga dönt jövőjéről a csapatnál, mondta el Toto Wolff, a márka motorsportrészlegének vezetője. Paddy Lowe érkezése miatt azt rebesgették, hogy a Mercedesnél hatalomátvétel folyik.

2012: A Red Bull cáfolja azon értesüléseket, hogy Sebastian Vettel beszélt volna a Ferrarival egy esetleges csapatváltással kapcsolatban. „Sebastian egyértelművé tette számomra, hogy semmilyen párbeszédet nem folytatott senkivel a Ferraritól, és nem írt alá velük semmit” - mondta Christian Horner. 

Dppi_00112013_416

2011: A nehéz időszakot megélő Lewis Hamilton elmondta, nagyon bánná, ha egyszeres bajnokként kellene visszavonulnia. „Hatalmas szívás lenne, ha csak egy bajnoki címem lenne. Akkor elvesztegetett időnek tűnne ez a rengeteg év. Sokan azt mondják, hogy a részvétel a fontos, de ez nem igaz. Azért vagyok itt, hogy győzzek, csak ez érdekel, csak ezért élek.”

2010: Ralf Schumacher, a korábbi Formula-1-es pilóta első pole-pozícióját szerezte a DTM-ben, a Norisringen.

2009: Brendon Hartley két sorozatára, a Formula Renault 3.5-re és Formula-3 Euro Seriesre szeretne koncentrálni, ezért mondott le a Red Bull hivatalos tartalékpilótájának posztjáról, nyilatkozta az új-zélandi. A Red Bull és Toro Rosso harmadik versenyzője Jaime Alguersuari lett.

2008: A negyedik éve a Red Bullnál versenyző David Coulthard bejelentette, hogy szezon végén visszavonul az F1-ből. „Aktív részese maradok a sportnak és konzultáns pozíciómat megtartom a Red Bullnál is, segítve az autó tesztelését és fejlesztését” - mondta a tizenháromszoros futamgyőztes skót.

2007: Kirobbant a kémbotrány. A Ferrari menesztette a szabotázs gyanúja miatt reflektorfénybe került főmérnökét, Nigel Stepney-t, egyúttal pedig fény derült rá, hogy a McLaren részéről a főtervező, Mike Coughlan is részese az események láncolatának. A Ferrari bejelentette, hogy jogi eljárást indít Coughlan ellen technikai információk eltulajdonítása miatt. 

Dppi_00001136_158k

2006: Eddie Jordan három év után tudta elrendezni vitás ügyeit egykori versenyzőjével, Giancarlo Fisichellával. Noha az olasz futamot is nyert a csapatnak, a felek nem túl jó viszonyban váltak el, hiszen Jordan sokáig tartozott neki fizetésével, ami a nyilvánosság előtt is ismertté vált. Fisichella még jogi lépéseket is tett a csapatfőnök ellen, aki mostanra tudta kifizetni tartozását, és örömmel nyugtázta, hogy végre megoldódtak a nézeteltérések.

2005: „Egy sarokba mentem, és 15 percen keresztül sírtam” – vallotta be Pierre Dupasquier, a Michelin sportigazgatója, mikor a két héttel korábbi USA Nagydíjról kérdezték, amelyen a cég abroncsaival felszerelt csapatok nem vállalták a versenyzést.

2004: Baumgartner Zsoltot feltüzelte az indianapolisi pontszerzés, és a Francia Nagydíj hétvégéjén kifejtette abbéli reményét, hogy zűrzavaros körülmények mellett ismét beférhet a legjobb nyolc közé. „Ha esni fog a versenyen, az nem lesz rossz számunkra, hiszen a pénteki esős edzéseken is jól ment az autó. Az ilyen időjárás segíthet nekünk abban, hogy egy indianapolisihoz hasonló eredményt érjünk el, ami nagyszerű lenne” - mondta a Minardi magyar pilótája.

2003: Csütörtökön váratlanul rendőrök jelentek meg a magny-cours-i paddockban, és lefoglalták a BAR-Honda mindkét versenyautóját, egy öt évvel azelőtti tartozás miatt. A bíróság pénteken dönt arról, hogy versenyezhet-e a csapat a Francia Nagydíjon.

2002: Damon Hill szerint Michael Schumacher testbeszéde arra utal, hogy a német akár már ennek a szezonnak a végén visszavonulhat a sportból. „Közelről tanulmányoztam Michaelt az elmúlt időben, és tényleg úgy érzem, hogy akár össze is csomagolhat az év végén. A testbeszédével azt mutatja, hogy már nem élvezi annyira a győzelmet, mint korábban. Ott a felesége és a gyerekei, nincsenek anyagi gondjai és nincs is mit bizonyítania. 59 győzelmével örökre beírta magát a sport történetébe, és ezt a számot sohasem fogják utolérni” - vélekedett Hill, aki csak laza 10 évvel számolta el Schumacher végleges visszavonulásának idejét.

2001: Niki Lauda szerint a Formula-1 szörnyen unalmas. „Mindig csodálkozok azon, hogy miért nézik az emberek egyáltalán. Egyes versenyek rendkívül unalmasak, de a nézettségi számok mégis növekednek. Talán az autók, a monacói jachtok és a nagy pénzmozgás tudata vonzza az embereket, mert az az egész csomag fölülmúlja a versenyzést.” 

2000: Dario Franchitti, a CART menője Formula-1-es tárgyalásokat folytat, és akár már 2001-ben a Jaguar versenyzője lehet.

1999: David Coulthard repült a McLarennel. A skót megtapasztalhatta a súlytalanság állapotát a moszkvai űrközpontban erre a célra kialakított teremben. A skót rendkívül élvezte a fotózással egybekötött eseményt, amelyen egy MP4/13-assal együtt lebegett. Az autót persze jobban féltette a csapat annál, hogy csak úgy engedjék szárnyalni, így a McLaren munkatársai kötelekkel próbálták azt kontroll alatt tartani. Mindenesetre ez lett az első F1-es versenyautó, amely súlytalanságba került.

tumblr_mfe78hJD0W1qkqupno2_1280

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: