2023: Fred Vasseur úgy fogalmaz, hogy a Ferrarinál nem hülyítik magukat a Bakuban látott jó egykörös tempóval és Charles Leclerc pole-jával, mert tudják, hogy ennek ellenére jelentős a hátrányuk a Red Bullhoz képest. Az olaszok csapatfőnöke azt viszont kiemelte, hogy a hozzáállásra és a fejlődésre büszke az alakulat kapcsán, látható, hogy jó irányba indultak el.
2022: Jó versenyt és előzéseket várnak Miamitól az F1-es pilóták. Akik kipróbálták a szimulátorban, mind lelkesen nyilatkoztak a debütáló új pályáról – igaz, a hosszú egyenesek mellett egy trükkös kanyargós szakaszt is kiemeltek a mezőny tagjai.
2021: Lando Norris még sosem érezte magát ennyire magabiztosnak. Kiválóan kezdődik az idei F1-es szezon a brit számára, aki a Portugál Nagydíj alapján ki meri jelenteni, hogy a középmezőnyből a McLaren nyújtja a legstabilabb teljesítményt.
2020: Egyre „tudományosabbá” válik a szimulátoros versenyzés, mondja Lando Norris. A brit korábbi mclarenes mérnökével, Andrew Jarvisszal is együttműködik, hogy a virtuális pályákon jobb legyen.
2019: Közzétették az első képeket az új vietnámi versenypályáról: a számítógépes grafikák a bokszépületet ábrázolják. Hanoiban 2020-ban tartanak F1-es nagydíjat, utcai pálya épül előzési lehetőségekkel és másfél kilométeres egyenessel.
2018: Túl vagyunk a bakui Ricciardo-Verstappen ütközésen és az azóta elhangzott nyilatkozatok alapján egyre egyértelműbb, hogy a Red Bull bizony a hollandot favorizálja - közben kiderül, hogy a csapat előrehaladott tárgyalásokat folytat a Hondával és hamarosan a hivatalos bejelentésre is sor kerülhet ezzel kapcsolatban. A Sauber megválik technikai igazgatójától, Jorg Zandertől.
2017: Niki Lauda szerint szabad a verseny Lewis Hamilton és Valtteri Bottas között, a finn hétvégi, oroszországi győzelme után sincs köztük probléma - sőt, Lauda hozzáteszi, hogy sokkal jobb a légkör most, hogy nincs már velük Nico Rosberg, aki folyamatosan csatázott Hamiltonnal. A szavaiból viszont azért úgy érződik, hogy a csapat inkább Hamiltonnal foglalkozik...
2016: Itt még nagyon köpködik a Hondát a McLarennél: Eric Boullier versenyigazgató szerint a motor "túlfogyasztása" ötven másodpercükbe került az Orosz Nagydíjon, Fernando Alonso pedig így is a hatodik helyet szerezte meg - az ötven másodperc nélkül a negyedik Valtteri Bottasszal lett volna egálban. Csak a Honda a hibás mindenért...
2015: Egyelőre nincs ott az F1-ben a Haas, csak a következő szezontól érkezik, de már most arról van szó, hogy vajon a Ferrari B csapata lesz-e az amerikai istálló. Günther Steiner csapatfőnök szerint valóban sok alkatrészt vesznek meg készen a Scuderiától, de sok lényeges dolgot csinálnak maguknak, egész más lesz az autójuk és a Ferrari inkább csak egy jó partner számukra.
2014: Nigel Stepney, a Ferrari korábbi főszerelője és teljesítményért felelős mérnöke közlekedési baleset következtében, 56 éves korában elhunyt Angliában. A brit szakember korábban a Shadowt, a Lotust és a Benettont is segítette, mégis a maranellói istálló tette híressé nevét – pályája csúcsán azonban belekeveredett az emlékezetes kémbotrányba, és 2007 után a sportautók világában kezdett el tevékenykedni.
2013: Charlie Whiting a Spanyol Nagydíj előtt egyeztetni szeretne a csapatokkal arról, hogy milyen módon kívánják bevezetni a büntetőpontok rendszerét. A versenyzők is örülnének ennek az újításnak, mert megszabadulnának a bokszutcai sebességtúllépés miatti pénzbírságoktól, és egységesebben lehetne megítélni majd az egyes vétségeket a későbbiekben.
2012: Érdekes nyilatkozat Fernando Alonsótól: a spanyol azt mondja, hogy jelenlegi csapata, a Ferrari "szinte tökéletes". Azt viszont hozzáteszi, hogy az autó jelenleg nem alkalmas a futamgyőzelmekre és ha ő egy minimálisat is hibázik, akkor már esélyük sincs a kiugró eredményre, de hisz benne, hogy ez a szinte tökéletes csapat jól halad a fejlesztésekkel.
2011: Az országban zajló tüntetések miatt elmaradt Bahreini Nagydíj szervezői június 3-ig kaptak haladékot az FIA-tól arra, hogy eldöntsék, meg tudják-e rendezni versenyüket egy későbbi időpontban az év során.
2010: A 2009 végén a Renault-val hét versenyt teljesítő Romain Grosjean erre az évre kiesett a pikszisből, és az FIA GT-sorozatára váltott, mégis bízik benne, hogy létezik számára út vissza a Forma-1-be. Szerinte a GT azért jó választás, mert mindenképp versenyezni akart, és nem volt számára opció, hogy tesztpilótaként igazoljon egy másik csapathoz.
2009: Azután, hogy Luca di Montezemolo nonszensznek nyilvánította a Max Mosley által belengetett 40 millió fontos költségvetési sapkát, az FIA elnöke kijelentette: a Forma-1 a Ferrari nélkül is tovább tudna létezni, annak ellenére, hogy a sportág legrégibb, legsikeresebb, és legnépszerűbb csapatáról van szó.
2008: Heikki Kovalainen teljesen frissnek érzi magát barcelonai baleset után, ahol helikopterrel kellett kórházba szállítani, mégis, előzetesen engedélyezték számára az indulást a Török Nagydíjon. „Jól érzem magam, a nyakam merevsége már a múlté, és visszatértem a gyakorláshoz” – nyilatkozta a finn pilóta.
2007: Ross Brawn, a Ferrari Schumacherrel együtt visszavonult technikai igazgatója úgy véli, hogy Kimi Raikkönen számára idő kell ahhoz, hogy alkalmazkodni tudjon a maranellói csapat struktúrájához és szellemiségéhez. A brit mérnök amiatt lenne türelmes a finnel szemben, mert a nála jobban teljesítő Felipe Massa már régebb óta ismeri a csapat működését.
2006: Az 1997-es balul sikerült belépési kísérlet után a Lola ismét megcélozza az F1-es rajtrácsot, méghozzá a 2008-as szezonra, ahol az FIA egy csapatnak hagy még helyet. „Megvannak a létesítményeink ahhoz, hogy visszatérjünk, a szélcsatornánkat most is számtalan csapat használja, amikor az övékkel valami gond adódik” – nyilatkozta a Lola egyik szóvivője.
2005: Az év első négy futamából háromat megnyerő Fernando Alonso bevallotta, hogy a szezon előtt nem gondolta volna, hogy ilyen jól tud teljesíteni majd, de lehengerlő eredményei ellenére sem akar még a világbajnoki címre gondolni.
2003: Antonio Pizzoniának nem elég, hogy a karrierje hajszálon függ a Jaguarnál, problémáit azzal is tetézte, hogy elütötte egyik szerelőjét a Spanyol Nagydíj pénteki napjának reggelén. A sérültet a pályakórházba szállították, ahol kisebb agyrázkódást állapítottak meg nála.
2002: A szezon elején debütáló Toyota tesztlehetőséget akar biztosítani a CART- és az IndyCar-sorozat egy-egy brazil pilótájának, Cristiano da Mattának és Helio Catronevesnek, hogy kipróbálják a TF102-es típusjelű autót, de pontos időpontot és helyszínt még nem jelentett be a japán csapat.
2001: Jean Todt a Ferrari nyerő formája ellenére nem biztos benne, hogy egyszerű lesz a csapat útja a világbajnoki címig. „Hakkinen nehézzé tette a versenyünket Spanyolországban, így koncentrálnunk és dolgoznunk kell, valamint muszáj a földön járnunk. Csak így szerezhetünk további pontokat” – nyilatkozta a Ferrari csapatfőnöke.
2000: Repülőgép-balesetet szenvedett David Coulthard, aki menyasszonyával és testőrével utazott haza Nagy-Britanniából Monte-Carlóba. A skót pilóta privát Learjetje leszállás közben kigyulladt a lyoni repülőtér közelében, ezért a pilóták minél hamarabb szerették volna letenni a gépet. A repülő azonban orral a földbe csapódott, a pilótafülkében lévő két személy pedig azonnal életét vesztette. Az utastérben lévő három fő sértetlenül megúszta a balesetet, és még az előtt elhagyták a fedélezetet, mielőtt az kigyulladt volna. Az orvosok közleménye szerint az eset nem befolyásolja David Coulthard indulását a Spanyol Nagydíjon.
1999: Michael Schumacher nyerte meg a San Marinó-i Nagydíjat, miután a pole-pozícióból induló Mika Hakkinen a 17. körben balesetet szenvedett, David Coulthardot pedig a bokszkiállások alatt múlta felül. A harmadik helyen a két év után ismét dobogóra álló Rubens Barrichello végzett, aki Ayrton Sennának ajánlotta dobogóját (A versenyről hosszabban is megemlékeztünk mai Retro-rovatunkban).