DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Retro

F1-Archív: Schumacher a Mercedesszel is győzni akar

A Honda kitart a McLaren mellett, Raikkönen futamot és időmérőt is nyer, Fisichella a bajnoki címért harcolna – az elmúlt két évtized legérdekesebb március 17-i F1-es híreiből szemezgettünk.

2023: Mindkét edzést is behúzta Dzsiddában a regnáló F1-es világbajnok, Max Verstappen, azonban délután a két Red Bullt elválasztotta egymástól az Aston Martinnal Fernando Alonso.

2022: Saját megfogalmazása szerint pesszimista Charles Leclerc: a Ferrari versenyzője a szezonnyitót megelőzően úgy gondolja, a Red Bull mögött állnak.

2021: Bizonyos versenyhétvégéken egészen kimagasló eredményekre is képes lehet az idei Williams, legalábbis ezt gondolja az istálló pilótája. George Russell szerint ehhez az égiek segítségére is szüksége lesz, mivel az új autó nem szereti a szelet.

2020: Nem zárja ki a Renault, hogy Sebastian Vettel is az opciók listáján szerepelhet abban az esetben, ha Daniel Ricciardo távozik tőlük, de azért hozzátették: inkább egy fiatal tehetségre szavaznának a némettel szemben.

2019: Valtteri Bottas nyerte a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat, levezető körén pedig pikírt üzenetet küldött a kritizálóknak, akik leírták: „Azoknak, akiket érint: kapjátok be.” 

2018: Esteban Ocon tisztában van vele, hogy bizonyítania kell a Mercedes és a Force India főnökeinek második teljes Formula-1-es szezonja során, ha esetleg meg akarja kaparintani a világbajnok gárda egyik ülését.

f1-archiv-0317-1



2017: Annak ellenére, hogy az együttműködésük harmadik idénye is döcögősen indul, a Honda továbbra is százszázalékosan kitart a McLaren és az F1 mellett – pedig a wokingiak állítólag már a Mercedesszel is felvették a kapcsolatot.

2016: A Mercedest vezető Lewis Hamilton szerint a Ferrari „közelebb van, mint azt mondják” – vélekedett az akkor még „csak” háromszoros világbajnok a melbourne-i évadnyitó előtt.

2015: A hockenheimi pálya főnöke, Georg Seiler elmondta: feladták az utolsó reményüket is azzal kapcsolatban, hogy a helyszín otthont adjon az az évi Formula-1-es Német Nagydíjnak.

2014: Valósággal ódákat zengett Eric Boullier a McLarennél hozzá hasonlóan Melbourne-ben bemutatkozó Kevin Magnussenről, aki Daniel Ricciardo kizárását követően második lett élete első F1-es futamán. „Hihetetlen hétvégét futott, egy rossz mozdulata sem volt, úgy vezetett, mint egy érett, tapasztalt versenyző. Le vagyok nyűgözve.”

f1-archiv-0317-2

2013: Kimi Raikkönen nyerte a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat, mindössze néhány órával a vasárnapra halasztott kvalifikációt követően. A címvédő Vettel csak harmadik lett, Raikkönen mellett Alonsótól is kikapott.

2012: A McLaren kisajátította az első rajtsort az év első időmérő edzésén: Hamilton magabiztosan szerezte meg a pole-t Button előtt. Az edzés legnagyobb meglepetését a két év után visszatérő Romain Grosjean szolgáltatta harmadik helyével, de Michael Schumacher szurkolói is örülhettek, a hétszeres bajnok ugyanis negyedik lett. A negatív szenzációt a Q2-ben simán kieső Ferrari és a 18. helyen záró visszatérő Kimi Raikkönen szolgáltatta.

2011: Michael Schumacher a téli tesztek alapján bízik abban, hogy az idei szezonban már ő és csapattársa, Nico Rosberg is győzelmekért harcolhatnak majd a Mercedes autójával.

2010: „Túlságosan is bíztunk abban, amit ezek az emberek mondtak nekünk, ám ahogy megérkeztem Charlotte-ba, felismertem, hogy hazudtak” – nyilatkozta kritikusan Jose Maria Lopez az USF1 csapatáról, mellyel bemutatkozhatott volna az F1-ben, ha az amerikaiak képesek lettek volna elkészülni a szezonnyitóra. A 26 éves argentin elmondása szerint az F1-ben képzeli el a jövőjét, az idei évet teszteléssel akarja tölteni.

f1-archiv-0317-3

2009: Az FIA megerősítette, hogy bár érvényben marad a jelenlegi pontrendszer, az idei világbajnoki címet az nyeri majd, aki a legtöbb győzelmet szerzi – azaz félig-meddig életbe lép az úgynevezett „éremrendszer”. A nap másik fontos híre, hogy 16 év után távozik a Ferraritól a sikerkovács csapatfőnök, Jean Todt.

2007: Kimi Raikkönen magabiztosan szerezte meg a pole-pozíciót első ferraris időmérő edzésén, így ő indulhat az élről az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon. A McLarenhez igazoló Fernando Alonso lett a második, a harmadik pedig némi meglepetésre a BMW-s Nick Heidfeld. Az újonc Lewis Hamilton negyedik lett, míg az ötödik helyre a másik BMW-vel Robert Kubica ért oda. Nagy meglepetést okozott az előző szezonban jobbára csak szenvedő Super Aguri, hiszen Sato a 10., Davidson pedig a 11. helyre kvalifikálta magát.

2006: Két tesztpilóta zárta az első két helyen a Maláj Nagydíj második szabadedzését: a hondás Anthony Davidson a williamses Alex Wurzot előzte meg. Az állandó versenyzők közül a címvédő Fernando Alonso végzett a legjobb helyen, aki harmadik lett. A mezőny végén a Midland, a Red Bull és a Super Aguri versenyzői zártak, az újonc Yuji Ide hátránya több mint 8 másodperc volt.

2005: „Nem ijeszt meg, hogy a bajnoki címért harcolhatok, ez is csak egy újabb kihívás a számomra. Tudom, hogy képes vagyok gyorsan menni, nem okozok majd csalódást” – nyilatkozta optimistán a szezonnyitót megnyerő Giancarlo Fisichella...

f1-archiv-0317-4

2003: A Hungaroring első embere, Palik László bejelentette, hogy megkezdik a pálya átépítését, ami a nyomvonal megváltoztatását is jelenti. Frank Tamás azt is elárulta, hogy 38 különböző variáns közül választották ki a legjobbat.

2002: Kettős győzelmet aratott a Williams-BMW a Maláj Nagydíjon Ralf Schumacher vezetésével, miután Juan Pablo Montoya az első kanyarban ütközött Michael Schumacherrel. A négyszeres bajnok végül harmadik lett, miután a hajrában megelőzte az így is karrierje legjobbját beállító renault-s Jenson Buttont. A két Sauber, Heidfeld és az újonc Massa szerzett még pontot, míg a két McLaren egyaránt motorhiba miatt esett ki.

2001: Michael Schumacher Sepangban sorozatban hatodik pole-pozícióját szerezte, míg mellőle csapattársa, Rubens Barrichello indulhat holnap, aki az utolsó pillanatban előzte meg Ralf Schumachert, ezzel megakadályozva, hogy a sportág történetében először egy testvérpár induljon az első sorból. Mika Hakkinen negyedik lett, mögötte Trulli, Villeneuve és Montoya következett.

f1-archiv-0317-5

2000: Pedro de la Rosa melbourne-i balesete alaposan átírta az Arrows terveit, akik eredetileg közvetlenül Interlagosba akartak repülni Ausztráliából, ám a sérült kasztnit muszáj volt Leafiledbe szállítani, hogy megjavítsák. Egyelőre kérdéses, hogy sikerülhet-e ez időben.

1999: A Stewart versenyzője, Rubens Barrichello zárta az élen a mai barcelonai tesztnapot, megelőzve a szezonnyitót megnyerő Eddie Irvine-t. A Brazíliára készülő csapatok Barcelona után Jerezben is tesztelni fognak, kihasználva az első két futam közti szokatlanul hosszú, öthetes szünetet.

1998: A szezon végén a Tyrrell csapat helyére lépő BAR egyes pletykák szerint Mercedes-motorral indul majd 1999-ben, a stuttgartiak viszont ezt határozottan tagadták.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: