DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
Retro

F1-Archív: Elbúcsúzott egy legenda

Ross Brawn vallomása az ex-Honda F1-es csapat felvásárlásáról, Christian Horner nyerő tippjei, Robert Kubica bizakodó kezelőorvosa, Bernie Ecclestone fogadalma - az elmúlt 20 év legérdekesebb március 10-i F1-es hírei.
2023: Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója szerint óriási teljesítmény Sergio Péreztől, hogy képes helytállni Max Verstappen mellett, akit az osztrák szakember egyértelműen a mezőny legjobb versenyzőjének tart.
 
2022: Extrém fejlesztést bevető Mercedes, késve kezdő Haas, a nap zömét uraló Ferrari: megkezdődött a második téli teszt a szezonnyitó helyszínén, Szahírban. A Mercedes részéről az a kommunikáció, hogy a csapat büszke az új, sokaknál szemöldökfelhúzást okozó koncepcióra.
 
2021: Minden F1-es szereplőnek felajánlották Bahreinben, hogy megkaphatják a koronavírus elleni védőoltást, ám a Liberty Media erre végül nemet mondott. Ennek ellenére, a Mercedes és a Ferrari csapatainak tagjai mégis megkaphatják a felkínált vakcinákat.
 
2020:  Állást foglalt a „Hamilton vagy Verstappen?” vitában a 2016-os világbajnok, Nico Rosberg. A Mercedes korábbi versenyzője szerint egykori csapattársa kivételes tehetségnek számít, ezért jobbnak véli Max Verstappennél,és gondolja, hamarosan minden idők legjobbja lehet.
 
2019: Nagyon biztatóan beszélnek a 2021-re tervezett új autókról, bár nagyobb konkrétumokat egyelőre nem tudni - az előzésszámok növelése miatt azt ígérik, hogy jóval kevesebb lesz az autók mögötti turbulencia, Ross Brawn például azt állítja, hogy az eddigi 50%-os teljesítményvesztést 10%-osra csökkentik. Közben téma a Brit Nagydíj megmentése is, egyelőre nem tudják, hogy mi lesz a megoldás, de az F1 jelzi, hogy mindenképp számít a futamra a jövőben is.
 
2018: Miután a Ferrari megdöntötte a nemhivatalos körrekordot a barcelonai teszten, Kimi Raikkönen úgy vélekedett, hogy gyorsabbak is lehettek volna a szezon előkészűletei során. Persze mint tudjuk, az előszezoni körrekordok nem számítanak túl sokat...
 
2017: 83 éves korában életét vesztette John Surtees, 1964 Forma-1-es világbajnoka. A családja által kiadott közlemény szerint az expilóta egy londoni kórházban, "békésen" indult el az égi versenypályákra.
 
 
2016: A Williams egyik amerikai befektetője, Brad Hollinger úgy véli, hogy az F1-nek sokkal nagyobb erőfeszítéseket kellene tennie azért, hogy megvesse a lábát az USA-ban.
 
2015: Toto Wolff, a Mercedes sportigazgatója úgy véli, hogy a szezonban még intenzívebb lesz Lewis Hamilton és Nico Rosberg rivalizálása, mint egy évvel korábban.
 
2014: Pat Symonds, a Williams technikai igazgatója a „szuperszonikus” jelzővel illeti a grove-i istállóhoz a Ferraritól frissen átigazolt Felipe Massát, aki szerinte lenyűgöző teljesítményt nyújtott a téli tesztek során.
 
2013: Fernando Alonso szerint csapata, a Ferrari nem engedheti meg magának azt a luxust, hogy év közben már a következő évi, 2014-es modell fejlesztésére koncentráljon, a spanyol szerint ugyanis 2013-ban is a vb-címért kell harcolniuk.

 



2012: A Red Bull főnöke, Christian Horner szerint csapata az előző két év világbajnoki címe után még inkább megerősödve vág neki az új idénynek, jóval felkészültebben, mint addig valaha. Év végén meg is lett ennek a gyümölcse, Sebastian Vettel és a Red Bull zsinórban harmadik vb-címének formájában.

2011: A Renault csapatorvosa, Riccardo Ceccarelli részletesen beszámol az év korábbi szakaszában súlyos rali-balesetet szenvedő Robert Kubica rehabilitációjáról, és elmondja, jelen állás szerint lehetetlen megjósolni, hogy a lengyel mikor térhet vissza az F1-be. Így négy év távlatából inkább az a megdöbbentő, mennyire bíztak még akkor Kubica teljes felépülésében. Mint tudjuk, a pilóta azóta a raliban találta meg magának a testhez álló kihívást és az új örömforrást.

2010: Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke titáni küzdelmet vár az egyéni vb-címért folyó harcban. Talán nem is sejtette, mennyire igaza lesz, hiszen a szezonzáró Abu-Dhabi Nagydíjon még négy versenyzőnek (Fernando Alonso, Mark Webber, Sebastian Vettel és Lewis Hamilton) volt matematikai esélye a vb-címre, és végül drámai végjátékban a Red Bull németje lett a befutó.

 

2009: Ross Brawn elismeri, nem volt más választása, és muszáj volt felvásárolnia az ex-Honda-istállót a japán gyár kivonulása után, máskülönben nem tudtak volna rajthoz állni az előttük álló idényben. Nagy kár lett volna érte, és az egy angol fontos árat biztosan megérte a vétel, hiszen ebben az évben a Brawn GP tarolt, ők és Jenson Button is világbajnokok lettek.

2008: Fernando Alonso biztos benne, hogy a Renault visszaküzdi magát az élmezőnybe az előző szezon szörnyen gyenge teljesítményét követően. A spanyol ugyebár ekkor tért vissza első mclarenes kitérője után ahhoz az istállóhoz, amellyel korábbi vb-címeit szerezte, és iménti kijelentésével olyannyira nem tévedett, hogy a Renault a Szingapúri Nagydíjon valóban biztosra ment, és valóban visszaért a csúcsra. Ez volt a „crashgate” néven elhíresült eset, amikor Nelsinho Piquet állítólag csapatutasításra állt bele a falba az éppen megfelelő pillanatban, így hozva nyerő helyzetbe csapattársát, Alonsót a biztonsági autó közbelépése által. Más kérdés, hogy Alonso az ezután következő, Japán Nagydíjat is megnyerte, ami inkább az ő klasszisát dicsérte, mint a Renault az évi erejét…

2006: A szezonnyitó Bahreini Nagydíj pénteki napján – ha nem is az F1-es pályán, de – a városban helyi tüntetők F1-es reklámmolinókat gyújtogattak, és a rendőrségnek kellett megállítani őket. A verseny végül zavartalanul lezajlott, és Fernando Alonso (Renault) győzelmével ért véget.

 

2005: A Sauber súlyos kritikával illette az 1997-es világbajnok Jacques Villeneuve-öt, miután a kanadai botrányosan gyengén szerepelt a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon a hinwilli istálló versenygépével. Érik az a visszavonulás…

2004: Ron Dennis, a McLaren csapatfőnöke bejelenti, hogy szépen fokozatosan háttérbe vonul, és átadja az F1-es csapat irányítását az ügyvezető igazgatónak, Martin Whitmarshnak.

2003: Az F1 mindenható ura, Bernie Ecclestone kijelenti, hogy sosem fog visszavonulni, és amíg csak él, ő fogja irányítani a Forma-1-et. 

2000: Michael Schumacher (Ferrari) futotta a leggyorsabb köridőt az F1-es szezon első hivatalos napján, Melbourne-ben, de szerencséje volt, hogy ép bőrrel megúszta azt a hatalmas bukást, amit a második szabadedzésen szenvedett el. A korábbi világbajnok legenda Jackie Stewart nem is tudta megállni, hogy ne illesse éles kritikával a németet felesleges és buta megmozdulásáért, aminek folytán a szezon legelső napján rommá törte a Ferrarit.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: