DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 21. csütörtök
Retro

F1-Archív: Tesztek tesztek hátán

Az elmúlt húsz év többségében már javában zajlott az F1-es tesztelés február 14-én. De más hírekről is olvashattunk ezen a napon: Bottas debütálására, Raikkönen a Mexikó Ralira készült, Zanardi pedig Rossit várta az F1-be.

2023: Bemutatták az új Ferrarit, amellyel kapcsolatban rögtön felmerült, hogy lehet rajta egy szabálytalan elem: az első szárny az első képek alapján határeset lehet, erről vitáznak a szakírók. Charles Leclerc egyébként bizakodik, úgy érzi, hogy bár lehetnek nehezebb futamaik, de jó szezont vár maguktól akár a Red Bull ellen is.

2022: Imola, a Red Bull Ring és Interlagos tart sprintet 2022-ben, melyen már az első nyolc helyezett pontot kap. Szintén döntés született a rövidített futamokról: ezentúl nem csupán fél, hanem negyed pontokat is osztanak.

2021: Guanyu Zhou Kína egyetlen, F1-es reménysége a következő 15-20 évben, az Alpine versenyzői akadémiája szerint.

2020: Megérkezett az AlphaTauri első F1-es versenyautója, az AT01. Az átnevezett Toro Rosso kék-fehér festést villantott.

2019: A McLaren bemutatja új autóját, az MCL34-et és a csapatnál elmondják, hogy valami pozitív változást éreznek - nos, akkor ezt még senki sem vette komolyan, pár hónappal később viszont egyértelművé vált, hogy kivételesen nem a levegőbe beszéltek. Közben Kimi Raikkönen azt mondja, hogy ha Charles Leclerc-t nem zavarja meg a Ferrari különleges hangulata, akkor nagy szezonja lehet.

2018: A Haas mutatta be elsőként idei versenygépét, pontosabban közölt róla renderelt képeket. A csapat harmadik F1-es autója a VF-18.

2017: Tárgyalásban áll a Sauber a Ferrarival arról, hogy az olaszok védence, Antonio Giovinazzi legyen a csapat tartalékpilótája. Mivel Pascal Wehrlein még nem épült fel teljesen nyaksérüléséből, kifejezetten szükség van valakire, aki készenlétben áll.

2016: A 16 éves Lando Norris megnyerte az új-zélandi Toyota Racing Series-t.



2014: A Renault az FIA külön engedményéért kiált F1-es erőforrásának megbízhatóbbá tétele érdekében.

2013: A Williams nem újoncként tekint Valtteri Bottasra, aki első szezonjára készül az F1-ben. 

2012: A McLaren bejelenti, hogy Kevin Magnussen fogja vezetni autójukat Abu-Dhabiban, a fiatal pilóták tesztjén. 

2011: Nico Rosberg még mindig bizakodó, hogy a gyengébben sikerült tesztek ellenére erős lesz a Mercedes. 

2010: Kimi Raikkönen biztosra veszi, hogy Mexikóban jobban fog teljesíteni. Akkor ő még a Mexikó Ralira gondolt, és a korábbi WRC-futamok fiaskóját akarta feledtetni.

2009: A Honda Racing főnökei bizakodóak, hogy a japán gyártó kivonulása ellenére részt tudnak venni az F1-es világbajnokságon.

2008: Heikki Kovalainen és a McLaren zárta az élen a jerezi tesztet. Később a csapattárs, Lewis Hamilton első vb-címe bizonyította, hogy az ekkori jó forma valós volt.

2007: David Coulthard és a Red Bull zárta az élen a barcelonai tesztet. Akkoriban ez még komoly meglepetésnek számított, hiszen az energiaital-gyárosok aranykorszaka előtt vagyunk.

2006: Alessandro Zanardi meggyőződéssel nyilatkozta, hogy Valentino Rossi egy év tesztelés után az F1-ben is sikert sikerre halmozna. 

2005: Michael Schumacher egy privát teszt keretében vitte pályára a Ferrari új, 2005-ös versenygépét, amellyel 169 kört tett meg Valenciában. Ekkor talán még nem is sejtette a hétszeres világbajnok, hogy a következő két évben egy ifjú spanyol pilóta, Fernando Alonso elhappolja előle mindkét vb-címet.

2004: Takuma Sato és a BAR-Honda bizonyult a leggyorsabbnak az esős jerezi teszten. Ilyenre se túl sűrűn volt példa.

2003: Michael Schumacher pályacsúcsot dönt Fioranóban a Ferrari új F1-es gépével. 

2002: Kimi Raikkönen (McLaren) új pályacsúcsot állít fel Valenciában a kollektív teszten.

2001: Jean Alesi (Prost) új körrekordot fut Estorilban a kollektív teszt utolsó napján. 

2000: Pedro de la Rosa és az Arrows a leggyorsabb a barcelonai teszt zárónapján. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: