DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 4. szombat
Retro

F1-Archív: Világbajnokság és visszavonulás

Kimi Raikkönen egyetlen szóval ünnepelt győzelme, Michael Schumacher első Formula-1-es búcsúja és a Ferrari csúcsra törése: ezek történtek 2000 óta, október 22-én.

2022: Az USA Nagydíj időmérője előtt nem sokkal érkezett a szomorú hír, hogy hosszú betegség után, 78 éves korában elhunyt a Red Bull alapító tulajdonosa, Dietrich Mateschitz.

2021: Mindent megtesznek azért, hogy megtartsák a harmadik helyet, de a Ferrari jócskán a McLaren elé került Lando Norris szerint. A fiatal brit úgy érzi, ez főként az új erőforrásuknak köszönhető. 

2020: Miközben a Racing Point figyelmeztetést kap Stroll pozitív Covid-tesztjének eltitkolása miatt, Hülkenberg készenlétben áll, továbbá kiderül, hogy Grosjean év végén távozik a Haastól. Vettel arra készül, hogy méltósággal zárja le ferraris éveit.

2019: A Renault szerint a McLaren Mercedes-motorra váltása nem jár majd számukra akkora anyagi veszteséggel, mint azt gondolják, inkább megszünteti végre a zavaró tényezőket technikai fronton.

2018: 111 győzelem nélküli futam után Kimi Raikkönen csupán annyit mondott az Austinban behúzott első hely után: „Végre!”

2017: Max Verstappent előzés közbeni pályaelhagyásért büntették az Egyesült Államokban. Niki Lauda megvédte a hollandot, szerinte a valaha látott legrosszabb döntést hozták a felügyelők. A fiatal pilóta eközben meghosszabbította szerződését a Red Bull-lal, Hamilton pedig megnyerte a futamot Vettel előtt. Ezzel párhuzamosan a glória 2018-as bevezetése előtti névváltoztatást fontolgatják.



2016: Miközben Max Verstappen a pilóták panaszain viccelődik, Lewis Hamilton megszerzi a pole-pozíciót az USA Nagydíj időmérőjén.

2015: Mindkét Ferrari-pilóta, Vettel és Raikkönen is 10 helyes rajtbüntetéssel vág neki az USA Nagydíjnak, motorcsere miatt.  

2014: A Lotus továbbra is arra számít, hogy Romain Grosjean 2015-ben marad a csapatnál. A Caterham háza táján eközben nagy a felfordulás: az új vezetők hátat fordítanának az F1-es csapatnak.

2013: A Pirelli a szokásostól eltérően, ezúttal közepes és lágy gumiabroncsokat választott az indiai versenyhétvégére. Volt mit megvitatni, habár épp elég beszédtémát szolgáltatott már Daniil Kvyat Toro Rossóhoz való szerződtetése is.

2012: Jean Todt kijelentette, az FIA elnökeként nem diktátorrá akar válni, aki irányít, sokkal inkább védené és tiszteletben tartaná a Nemzetközi Automobil Szövetség meghatározó szerepét.

2011: Ecclestone egy ideje már nem titkolta, hogy szeretne még egy F1-es hétvégét az Egyesült Államokban. Eljött az idő: kiderült, hogy a New Jersey-i utcai verseny terveit már a következő héten megerősíthetik.

2010: A pilóták panaszkodtak a koreai pálya miatt, ezért péntek este apróbb módosításokra került sor. 

2009: Újabb kétségek merültek fel a jövő évi Brit Nagydíj megrendezésével kapcsolatban, miután a BBC jelentése szerint a pénzgyűjtési tervek kudarcot vallottak. Ettől függetlenül Lewis Hamilton elmondta: szerinte Jenson Button méltó világbajnoka a Formula-1-nek, akire az egész hazája büszke lehet. 

2008: A Ferrari dolgozni kezdett saját junior pilótaprogramjának létrehozásán, melynek eredményeként egy-egy tesztelési lehetőséget biztosítanak három fiatal F3-as pilótának, Mirko Bortolottinak, Edoardo Piscopónak és Salvatore Cicatellinek.

2007: Egy nappal a szezonzárót követően Lewis Hamilton kijelentette, hogy a pályán szeretne világbajnoki címet nyerni, nem hetekkel később, egy fellebbezés pozitív elbírálásának következtében. A McLaren egyébként a Williams és a BMW állítólagos üzemanyaggal kapcsolatos szabálytalansága miatt emelte fel a hangját.

2006: Defekt vette el Michael Schumachertől a nyolcadik világbajnoki cím megszerzésének lehetőségét a Brazil Nagydíjon. Az immáron kétszeres világbajnok Fernando Alonso köszönetet mondott a Renault-nak és egy egész világgal karöltve búcsúztatta el a Formula-1-ből távozó német riválisát.

2005: A luxemburgi kormány nem segít Spának: veszélybe kerül a belga pálya jövője.

2004: A harmadik autók bevezetésének kérdéskörét is megvitatták Sao Paulóban, melynek kapcsán a Renault műszaki igazgatója, Pat Symonds elmondta: ez csak úgy működhet, ha a pilóták jogosultak lesznek a pontszerzésre, de csak az egyéni bajnokságban.

2003: A Formula-1 jövőjével kapcsolatos tárgyalásokat is beárnyékolta az IndyCaros Tony Renna halála.

2002: Felipe Massa tesztpilóta-szerződést hajszol a Ferrarinál, Eddie Irvine jaguáros ülése veszélyben, a Renault műszaki igazgatója, Mike Gascoyne pedig helyesbít: nem úgy értette, hogy „Button nem szupersztár-alkat”.

2001: A szezon lezárulta után Jenson Button a kolumbiai Juan Pablo Montoya lenyűgöző első éves teljesítményét méltatta, miközben a Brit Nagydíj szervezői új jegyértékesítési tervvel igyekeztek megmenteni a verseny jövőjét.

2000: A szezonzáró Maláj Nagydíjjal a Ferrari egy huszonegy éves ciklust hagyhat maga mögött: ennyi idő után először húzták be az egyéni bajnoki címet Michael Schumacher jóvoltából, bónuszként pedig a konstruktőri bajnokok is ők lettek.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: