DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 2. csütörtök
Retro

F1-Archív: Schumacher nem tér vissza a Ferrarival

Elkezdődik egy kétszeres világbajnok sikertörténete, a kiscsapatok és di Resta csodát tesznek egy időmérőn, Norris pedig először kóstol bele az F1-be a McLarennel. F1-es hírek augusztus 24-éről.

2022: A McLaren bejelentette, hogy megállapodtak Daniel Ricciardóval abban, hogy a szezon végén elválnak az útjaik, így az ausztrál egy évvel a szerződése eredeti lejárta előtt távozik a wokingi alakulattól.

2021: Új díj bevezetését jelentette be a Formula-1: azt a versenyzőt fogják ezzel jutalmazni az év végén, aki a legtöbb előzést mutatta be a szezon során a futamokon.

2020: Lewis Hamilton úgy érzi, a koronavírus-járvány és az emiatt alkalmazott szigorú szabályok az F1-en belül (is) mentálisan megnehezítik a szezon teljesítését. A brit magányos utazásként jellemezte ezt az állapotot, de tudja, mindenki egy hajóban evez. Ami a világbajnoki címért folytatott küzdelmet, illetve magát a versenyzést illeti, úgy gondolja, az egy maraton, és nem sprint.

2019: Christian Horner szerint talán mégsem a jelenleg használt glória lesz az F1 végleges megoldása a pilóták fejének védelmére. A brit úgy véli, ha a Red Bull által gyártott és javasolt aeroscreen jól vizsgázik az IndyCarban, a Formula-1 meg fogja fontolni a halo lecserélését.

2018: Remekül kezdi a Ferrari a Belga Nagydíj hétvégéjét, az egyik szabadedzést Sebastian Vettel, a másikat Kimi Raikkönen viszi. Az első gyakorláson debütál a McLaren reménysége, Lando Norris, annak a Fernando Alonsónak az autójában, aki épp arról nyilatkozik, a Red Bull az évek során hatszor is szerződést ajánlott neki, de ő mindet készségesen visszautasította.



2017: A Belga Nagydíj előtt a legfőbb téma a pilótakeringő. A Mercedes arról beszél, mindig szükségük van egy B opcióra, hogy ne történhessen meg az, ami a 2016-os szezon végén, amikor Nico Rosberg visszavonulása még őket is váratlanul érte. Sergio Perezt frusztrálja, hogy már csak egy-két csapat jöhet szóba. Lewis Hamilton pedig elég kevés esélyt lát arra, hogy nagy riválisa, Sebastian Vettel a csapattársa legyen a következő szezontól, hiszen a német egész biztosan nem szeretne vele dolgozni.

2016: Új, neves szakembert szerződtet a Sauber. A svájci istállóhoz Xevi Pujolar csatlakozik vezető mérnökként. A spanyol szakember korábban megfordult a Jaguarnál, a Williamsnél, a HRT-nél, legutóbbi munkahelye pedig a Toro Rosso, ahol Max Verstappen versenymérnökeként tevékenykedett.

2015: Ismét kritikák kereszttüzében a Pirelli, miután az előző napi Belga Nagydíjon Sebastian Vettel az utolsó előtti körben kapott defektet. A gumiszállító és a Ferrari viszonya nem túl rózsás az eset után, a csapatfőnök, Maurizio Arrivabene olaszos habitussal még azt is kijelenti, ha a Pirelli megtámadja őket, számíthatnak a visszavágásra. A napot egyelőre a vizsgálatoknak szentelik.

2014: Nico Rosberg és Lewis Hamilton már nem olyan jó barátok többé, mint korábban. Az élről induló két Mercedes-pilóta a Belga Nagydíjat a második körig bírja ütközés nélkül, amit Rosberg első szárnya és Hamilton kereke bán; a brit később ki is esik. Daniel Ricciardo köszöni szépen és megnyeri a versenyt, zsinórban második futamgyőzelmét aratva.

2013: Elképesztő időmérő edzés kerekedik Spában, miután nem sokkal a zöld lámpa előtt elered az eső. A Q1-ben a mezőny javarészt az átmeneti esőgumikat választja, az etap végére azonban annyira felszárad a pálya, hogy a kiscsapatok bevállalják a slickeket is. Bejön nekik, a Caterham és a Marussia négy pilótájából három tovább is suhan a Q2-be. A trükkös körülmények majdnem Paul di Resta első pole-pozícióját eredményezik, de végül a Red Bullok és a Mercedesek is elé kerülnek, Lewis Hamiltonnal az élen.

2012: Miközben Michael Schumacher a 300. versenyére készül a Belga Nagydíjon, az elmúlt év Red Bull-dominanciájával szemben a világbajnoki címért zajló küzdelem továbbra is nyitott. Az egyik várományos, Lewis Hamilton hiszi, hogy még van esélye neki és csapatának, a McLarennek a végső győzelemre, míg Kimi Raikkönen szerint most már össze kellene szednie magát, ha versenyben szeretne maradni.

2011: Bruno Senna váltja Nick Heidfeldet a Renault-nál. Ugyan a németet már korábban menesztették, a háromszoros világbajnok Ayrton Senna unokaöccsének érkezése csak most válhatott hivatalossá, mivel Heidfeld nem adta könnyen az ülését. Kifogásolta, hogy miért küldik el, amikor jobban áll a pontversenyben, mint csapattársa, Vitalij Petrov. Végül közös megegyezéssel váltak el útjaik.

2010: Lewis Hamilton 288 fontos büntetést kap a melbourne-i bíróságtól. A brit világbajnokot még az Ausztrál Nagydíj péntekjén kapták el, miután a hotel felé tartva, közúton gumifüstölős mutatványba és vakmerősködésbe kezdett. A világbajnok már akkor bocsánatot kért, amiért rossz példát mutatott.

2009: A Ferrari pontot tesz a spekulációk végére: nem tér vissza hozzájuk Michael Schumacher. A pletykák Felipe Massa hungaroringi balesetét követően röppentek fel, amikor is a maranellóiaknak gyorsan helyettest kellett keresniük, és első körben Luca Badoer lett a választottjuk, állítólag csak azért, mert Schumacher nyakával nem volt minden rendben. De gyorsan kizárták, hogy a hétszeres világbajnok a továbbiakban bármikor opció lenne.

f1-schumacher-ferrari-2009

2008: Azt követően, hogy három héttel korábban, a Magyar Nagydíjon kiesett, Felipe Massa győzelemmel tér vissza az Európa Nagydíjon, melynek Valencia ad otthont. Bár az első hely végül az övék, a Ferrari a bokszutcában történteket inkább szeretné elfelejteni: a türelmetlen Kimi Raikkönen túl hamar indult el a kiállása után, és magával rántotta az egyik szerelőjét, Massát pedig csapata veszélyesen engedte útjára a kerékcsere után, és ezt majdnem a győzelme bánta. A vörösök végül megússzák pénzbüntetéssel.

2007: A McLaren paprikás hangulatban kezdi a Török Nagydíj péntekjét, miután még a Hungaroringen összetűzésbe került két pilótájuk, Fernando Alonso és Lewis Hamilton. Egy alapos beszélgetés után mindkét versenyző azt állítja, szent a béke. Későbbi nyilatkozataik már nem ilyen egységesek: míg Hamilton magabiztosan arról beszél, készen áll a vb-cím megnyerésére, Alonso cseppet sincs megelégedve csapatával, akik szerinte egyáltalán nem értékelik az erőfeszítéseit.

2006: A Török Nagydíj előtt mindkét vb-aspiráns, Fernando Alonso és Michael Schumacher is magabiztos az esélyeit illetően. A címvédő spanyol és a hétszeres világbajnok egyaránt hisz abban, hogy a szezon végén az F1 királyává koronázhatják. Alonso közben a néhány héttel korábbi Magyar Nagydíjon debütáló Robert Kubicában a jövő sztárját látja.

2005: Helmut Marko leszűkíti a listát, amikor arról kérdezik, kik a lehetséges jelöltek a Red Bull másik pilótájaként David Coulthard mellett. Az osztrák szerint csak Christian Klien és Vitantonio Liuzzi neve merült fel. Mindeközben Juan Pablo Montoya egy McLaren-teszten megfutja a monzai pálya nem hivatalos körrekordját.

2004: A hétvégi Belga Nagydíjra készülődik a mezőny, melyen egy bizonyos Michael Schumacher történelmet írhat: a sportág első hétszeres világbajnokává avathatják. A német pilóta visszafogott, egy nyilatkozatában kijelenti, nem fog emiatt változtatni a versenyzéshez való hozzáállásán, és az ünneplésre sem készül jó előre.

2003: Fernando Alonso élete első F1-es futamgyőzelmét aratja a Magyar Nagydíjon, ráadásul 22 évesen és 26 naposan ő minden idők legfiatalabb nagydíjgyőztese is. Miközben a Renault-pilóta a fellegekben jár, a Ferrari futama katasztrofálisan alakul: Rubens Barrichello hatalmas balesetet szenved, a világbajnokságot vezető Michael Schumacher pedig körhátrányban csak a nyolcadik helyen ér célba, előnye pedig egyetlen pontra csökken. Ezen a futamon debütál az F1 történetének első és eddigi egyetlen magyar versenyzője, Baumgartner Zsolt is, azonban motorhiba miatt nem ér célba.

2002: David Coulthard egy interjúban Juan Pablo Montoyát kritizálja, aki körül szerinte túl nagy a felhajtás. Gyors, az igaz, de a McLaren-pilóta szerint a kolumbiainak a kerék a kerék elleni csaták finoman szólva nem az erősségei, és furcsa mód valahogy mindig baleset lesz a megmozdulásaiból.

2001: Alig több, mint fél évvel a szerződtetése után a Jaguar bejelenti, Bobby Rahal távozik a csapattól, miután a várt eredmények elmaradtak. Helyét a csapatfőnöki pozícióban Niki Lauda veszi át.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: