DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 30. kedd
Retro

F1-Archív: Villeneuve nem kér az olcsó fiatalokból

Megnevezték Schumacher helyettesét, Hakkinen hajlik Coulthard segítésére, Ocon és Verstappen győzelemért küzdöttek, Vettel kipróbálja a „pajzsot”: ezek voltak július 13. hírei az elmúlt két évtized során.

2022: Eltiltottak egy belga F1-es kommentátort – belső vizsgálat indult, amelynek ideje alatt nem közvetíthet, mivel a tévés „autistának” nevezte Lance Strollt.

2021: Bár forrását nem nevezte meg, a spanyol Marca híroldal úgy értesült, megszületett a Red Bull döntése: Sergio Perez jövőre is Max Verstappen csapattársa lesz. A bejelentés eddig azért nem történt meg, mert a Marca szerint Perez többéves szerződést szeretne, azonban a csapat nem kívánja egy évnél hosszabb távra elkötelezni magát a mexikói mellett.

 



2020: Mark Webber beszélt arról, hogy mi lesz szerinte Fernando Alonsóval. A két pilóta jóban volt egymással közös Formula-1-es pályafutásuk során, de már mindketten visszavonultak, igaz, Alonsóval kapcsolatban még mindig tartja magát a pletyka, hogy visszatérhet - állítólag a Renault-val szerepelhet újra a sorozatban, de Webber nem hiszi, hogy ez megtörténik.

2019: Toto Wolff Mercedes-csapatfőnököt meglepte, hogy pilótái kisajították az első rajtsort a Brit Nagydíjon, miután az edzéseken még a ferraris Charles Leclerc tűnt a leggyorsabbnak. A rajtelsőséget amúgy Valtteri Bottas szerezte meg, hat ezreddel Lewis Hamilton előtt.

2018: 1997-es világbajnokuk, Jacques Villeneuve szerint a Williams „halott”, nem lát rá esélyt, hogy előrelépjenek az idei évad során.

2017: Sebastian Vettel lesz az első Formula-1-es, aki autójára felszerelve kipróbálja a „pajzsot”, az FIA legújabb fejvédő megoldását a Brit Nagydíj első szabadedzésén. A Nemzetközi Automobil Szövetség reméli, hogy a 2018-ban bevetésre kész lesz a „pajzs”, ha viszont nem, a halo kerül fel az autókra.

2016: Barátja és keresztapja, az elhunyt Jules Bianchi tanácsai jártak Charles Leclerc fejében, miközben először vezette a Ferrarit a silverstone-i teszten, árulta el a monacói tehetség.

2015: Romain Grosjean teljesítményére nincs hatással, büszkeségét azonban sérti, hogy rendszeresen át kell adnia az első szabadedzéseket a Lotus tartalékpilótájának, Jolyon Palmernek, mondta Alan Permane, a csapat egyik vezetője. A műveleti igazgató szerint érdemes megfigyelni, hogy a második edzés elején mennyire oda szokott lépni Grosjean.

2014: Hatalmas csatát vívott a Formula-3-as Európa-bajnokság utolsó moszkvai futamán Esteban Ocon és Max Verstappen – a holland beszúrt az utolsó kanyarban, de nem tudta tartani az ívet, így francia ellenfele nyerte mindhárom orosz versenyt.

2012: A finn Valtteri Bottas futotta a legjobb kört a fiatal versenyzők silverstone-i tesztjének második napján is – igaz, a Williams tesztpilótája mellett csak a Marussia körözött Max Chiltonnal és Rio Haryantóval, akik mindketten a szuperlicensz megszerzéséhez szükséges 300 kilométerre hajtottak.

2011: Karun Chandhok nyilvános kritikával illette a Force India csapatfőnökét, Vijay Mallyát, aki nemrég úgy nyilatkozott, hogy nem érti, miért akar Chandhok és Narain Karthikeyan a mezőny végi istállóknál szerepelni.

chandhok_karthikeyan

2010: Christian Horner elmondása szerint megbánta, hogy nem beszélt Mark Webberrel Silverstone-ban, még mielőtt leszerelték volna az új fejlesztésű első szárnyat az autójáról, hogy átadják azt Vettelnek.

2009: Jaime Alguersuari lesz a Formula-1 történetének legfiatalabb versenyzője, legalábbis az Autosport értesülései szerint. A brit lap úgy tudja, hogy két napon belül bejelentik, hogy az ifjú spanyol váltja Bourdais-t a Toro Rossónál.

2008: Jaime Alguersuari és Sergio Perez nyerte a brit Formula-3 futamait – az elsőt Marcus Ericsson kezdte volna pole-pozícióból, ám sárga zászlós szabálytalanság miatt elvették tőle a rajtelsőséget.

2007: A Honda tesztversenyzője, Christian Klien elmondása szerint szívesen versenyezne a szezon hátralévő részében a Spyker istállónál, miután a héten Spában tesztelte is a holland licensszel versenyző silverstone-i istálló autóját.

2006: Jacques Villeneuve szemét szúrja, hogy a legtöbb Formula-1-es csapat mostanában fiatal pilótákat akar igazolni bevált versenyzők helyett. „A csapatok kitalálták, hogy meg fogják találni az új Alonsót. A fickó a csapatukkal marad és pénzbe sem kerül” – mondta a 35 éves Villeneuve. A téma Juan Pablo Montoya leváltása kapcsán merült fel, de a kanadaira is érvényes, hiszen a helyét a lengyel ifjonc, Robert Kubica fenyegeti. „Úgy tűnik, hogy tapasztalat már nem kell nekik” – jegyezte meg keserűen Villeneuve, mikor következő évi esélyeiről kérdezték.

2005: Az Autosport-Atlas beszámolója szerint a michelines istállókat felmenthetik a büntetés alól, melyet azért kaptak, mert nem álltak rajthoz az indianapolisi USA Nagydíjon.

2004: A 41 esztendős, Magyarországon élő és versenyző Chanoch Nissany lesz az első izraeli pilóta, aki Formula-1-es autót vezethet. A tavalyi magyar bajnok holnap délután, Silverstone-ban próbálhatja ki a Jordant.

nissany_jordan

2003: Jackie Stewart, a háromszoros Formula-1-es világbajnok, aki a Silverstone-t birtokló BRDC elnöke, visszavágott a Brit Nagydíj helyszínét ostorozó Max Mosley-nak és Bernie Ecclestone-nak. Nem érti a verseny jövőjére vonatkozó fenyegetéseket, hisz elmondása szerint „Silverstone garantáltan jobb, mint Sao Paulo Brazíliában, Spa, Magyarország, San Marino, a bokszok pedig még mindig jobbak, mint Hockheimben Németországban.”

2002: Boldogan nyilatkozott első Formula-1-es tesztje után Sebastien Bourdais, aki az Arrows autóját vezethette Valenciában. Csütörtökön egyetlen órára ült az autóba ismerkedés céljával, pénteken aztán egész napra megkapta az A23-at.

2001: Csapatként fognak dolgozni, és a megfelelő időben közösen hoznak döntéseket – így utalt virágnyelven a McLaren kétszeres világbajnoka, Mika Hakkinen arra, hogy segíteni fogja a vb-küzdelemben csapattársát, David Coulthardot. Az éllovas Michael Schumacherhez képest Coulthard hátránya jelentős 31 pont, a szenvedő Hakkinené azonban ennél is sokkal nagyobb, 69 egység.

2000: David Coulthard közölte, hogy nem áll szándékában elbeszélgetni Michael Schumacherrel a másfél évvel ezelőtti franciaországi párharcukról, mely a skót véleménye szerint keményebbre sikeredett a szükségesnél.

1999: A Ferrari hivatalosan is bejelentette, hogy Mika Salo helyettesíti majd a kettős lábtörést szenvedő Michael Schumachert. A jelenleg Monzában tesztelő finn megbízatása addig tart, míg a német vissza nem térhet a versenypályára. A német egyébként ma hagyhatta el a kórházat, annyit bizonyos, hogy több hónapot kell kihagynia. A balesetnél intézkedő Sid Watkins professzor egyébként elárulta, hogy a német teljes mértékben tudatánál volt az incidens utáni pillanatokban, s két kérése volt: hívják fel a feleségét, hogy jól van, és szóljanak Jean Todtnak, hogy a fékek hibásodtak meg, így csapattársa veszélyben lehet.

1999_schumacher_crash

1998: Sajtóértesülések szerint immár ténykérdés, hogy Alex Zanardi a következő szezonra aláírt a Williams csapatához, ahol Jacques Villeneuve helyére ül majd, aki 15 millió dollárért az újonc BAR istállóhoz csatlakozik. Villeneuve a hírek szerint Zanardi jelenlegi csapattársát, Jimmy Vassert szeretné csapattársának, míg a kanadai jelenlegi F1-es partnere, Heinz-Harald Frentzen a visszavonuló Bobby Rahal utódja lehet.

1997: Michael Schumacher és Mika Hakkinen kiesése után Jacques Villeneuve szerencsés győzelmet aratott a Brit Nagydíjon a két Benetton, Jean Alesi és Alex Wurz előtt – utóbbi mindössze karrierje harmadik versenyén vett részt. A hazai közönség külön örömet okozott, hogy a télen az Arrowshoz igazoló Damon Hill végre megszerezte idei első pontját.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: