DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 2. csütörtök
Retro

F1-Archív: Eljött az idő Raikkönen visszavonulására

Felszámolás fenyegeti a Lotust, Raikkönen pályakórházba került, Celeb Nagydíjat tartanának kétülésesekkel és betiltanák a privát teszteket. Ezek voltak július 6. hírei 2000 óta.

2022: Fernando Alonso arról beszélt, hogy örömmel vár akár az F1-es nyári szünet utánig is azzal, hogy at Alpine-nal a szerződéshosszabbításról tárgyaljanak. Ehhez képest néhány héttel később a nyári szünet első napján bejelentették, hogy az Astonhoz igazol 2022-re...

2021: Miután az elmúlt hétvégén Raikkönen kínos balesetbe keveredett Sebastian Vettellel az Osztrák Nagydíj utolsó körében, több korábbi pilóta, de még Toto Wolff is úgy gondolta, hogy eljött az idő a finn világbajnok visszavonulására.

2020: A gyenge erőforrása miatt körönként hét tizedmásodpercet veszít a Ferrari. A maranellói istálló a szezonnyitó Osztrák Nagydíjon borzasztó időmérőt teljesített, a pályán egy évvel korábban pole-pozíciót szerző Charles Leclerc a Q3-ban egy egész másodpercet kapott a pole-pozíciós Valtteri Bottastól, Sebastian Vettel pedig már a Q2-ben kiesett. Mattia Binotto csapatfőnök szerint egyértelmű, hogy a lemaradásról a motor tehet.

ferrari-garazs-2021



2019: Andreas Seidl, a McLaren csapatfőnöke szerint nehéz elképzelni, hogy a közeljövőben új gyártó csatlakozhat az F1-hez, mivel aligha fog bármelyik is annyi pénzt költeni, amennyi az ottani sikerességhez szükséges.

2018: A Stratégiai Csoportban felmerült, hogy a jelenlegi tíz helyett mind a húsz autó pontot kaphatna a nagydíjak végén, de a kompromisszumos top 15-ös lehetőség is szóba került.

2017: Távozott posztjáról a Ferrari motorjáért felelős Lorenzo Sassi. Az olasz sajtó szerint Sergio Marchionne keze volt a dologban. A motorfőnököt annak ellenére váltották le, hogy a becslések szerint a Ferrari erőforrása szinte utolérte a Mercedesét.

2016: Frederic Vasseur lett a Renault új csapatfőnöke. A francia szakember év eleje óta jelen volt a szezonban visszatért istálló vezetőségében, csakhogy versenyigazgatóként. A hatékonyság érdekében idény közben szervezték át az alakulat menedzsmentjét, a hagyományos modellre váltva, melyben a hatalom egyetlen csapatfőnök kezében összpontosul, és nem oszlik meg, ahogyan például a Mercedesnél.

2015: Nagy a baj pénzügyi fronton a Lotusnál, a csapat mögött álló cég szerepelt a brit cégbíróság felszámolási listáján.

2014: Kimi Raikkönent a pályakórházba szállították a Brit Nagydíj első körében történt balesete után. A finn a mezőny sűrűjében való tolakodás után szélesen fordult az Aintree kanyarban, majd amikor vissza akart térni a pályára, egy huppanó megdobta az autóját, ami a korlátig meg sem állt. Raikkönennek nem esett baja, a Ferrarival való komolyabb ütközést remek reflexekkel elkerülő Felipe Massa szerint azonban a finnek óvatosabban kellett volna becsatlakoznia a pályán kívülről.

2013: Lewis Hamilton Sebastian Vettelt legyőzve megszerezte a Német Nagydíj pole-pozícióját, míg csapattársa, Nico Rosberg igencsak kellemetlen körülmények között esett ki a Q2-ben: a Mercedes alábecsülte a pálya körülményeinek javulását, így a bokszban tartózkodott, miközben kicsúszott a továbbjutók zónájából.

2012: A Silverstone-t és környékét a nagydíj hétvégéjén elárasztó eső komoly káoszt okozott a pálya körül, így a nézőknek nehézzé vált megközelíteni a helyszínt. A szervezők a pénteki tapasztalatok után nemes egyszerűséggel azt tanácsolták a rajongóknak, hogy akik autóval érkeznének és nem rendelkeznek parkolóhellyel, ne is induljanak útnak az időmérő napján, mivel a nagy sár miatt csak további felfordulás alakulna ki.

Dppi_00112009_201

2011: Lewis Hamilton beszólt a korábbi bajnokoknak. „Viccesnek találom, és nem hiszem, hogy bárkit is érdekel ezeknek az embereknek a véleménye. Szerintem, ha véleményed van, tartsd meg magadnak” – mondta. Az előzmények? Nigel Mansell és Jacques Villeneuve szerint a versenyzőnek maradnia kellene a McLarennél, ha a pletykáknak megfelelően a Red Bullhoz igazolna, akkor könnyen másodhegedűssé válhatna Sebastian Vettel mögött.

2010: Damon Hill szerint csak idő kérdése, hogy mikor fog elmérgesedni a viszony a McLaren két brit pilótája, Lewis Hamilton és Jenson Button között. Az eddigi futamok során néhány szoros, tiszta csatát egymás közt lebonyolító csapattársak viszonya az 1996-os bajnok szerint hamarosan „fel fog forrósodni”. Button és Hamilton azonban barátokként tekintenek egymásra és állítják, Hill jóslata nem fog valóra válni. Az idő aztán őket is igazolta.

2009: Bernie Ecclestone nyilvános bocsánatkérésre kényszerült, miután többeket megsértett egy Adolf Hitlerre tett megjegyzésével. A FOM elnökét korábban arra kérték, nevezze meg kedvenc diktátorát, aki ekkor megemlítette Hitler azon képességét, hogy az emberek maga mellé állításával „elintézte a dolgokat”. Ecclestone ezen kijelentését a zsidó közösség sértésnek vette, és a Nürburgring vezetősége is lemondta a vele tervezett találkozót. 

Dppi_00109011_485

2008: Élete legnagyobb győzelmének nevezte a mclarenes Lewis Hamilton a Brit Nagydíj megnyerését az esővel tarkított, kaotikus futamon. Nick Heidfelddel (BMW) és Rubens Barrichellóval (Honda) szokatlan dobogó született.

2007: A Honda igyekszik tisztára mosni magát és távol maradni minden botránytól, hiszen egy váratlan közleményben tudatták, hogy a kémbotrányba keveredett Nigel Stepney és Mike Coughlan is állásért jelentkezett náluk az év elején. Hangsúlyozták, hogy a szakemberek semmilyen bizalmas információt nem kínáltak fel nekik.

2006: Fernando Alonso egyáltalán nem sajnálja, hogy már egy évre előre szerződést kötött a McLarennel 2007-re, dacára annak, hogy a wokingiak erre a szezonra visszaestek, ő pedig második bajnoki címéért hajt a Renault-val. „A legkevésbé sem bántam meg. Új fejezetet akarok nyitni a karrieremben Ron Dennis csapatával, és úgy hiszem, hogy jövőre a mezőny legjobb autója szürke színű lesz” - bizakodott a spanyol.

2005: Az aerodinamikailag nagyon hatékony McLaren és Kimi Raikkönen a Brit Nagydíj fő esélyesei. A BAR pilótája, Jenson Button sima győzelemre számít a rivális csapattól.

2004: Bernie Ecclestone erősködik, hogy már a következő versenytől, Silverstone-tól vezessék be az új kvalifikációs formulát: egyetlen gyorskör helyett két edzés időeredményeit összesítenék elképzelése szerint. Arra hivatkozik, hogy korábban megegyeztek a csapatok, de aztán többen meggondolták magukat.

2003: Talán máig az egyik legőrültebb ötletnek számít a versenyhétvégék feldobására a Celeb Nagydíj, amit a Minardi csapatfőnöke, Paul Stoddart vetett fel: „Felmerült a Celeb Nagydíj ötlete, ami kétüléses autókkal zajlana vasárnap délelőtt. Rengeteg hírességet fogadunk a hétvégéken, de képzeljék csak el, milyen lenne, ha minden csapat kapna egy autót, befestené azt a saját színére, és egy tesztpilóta vagy korábbi pilóta vezetné a nagyjáról 12 körös versenyen, miközben egy sztár ott ülne mögötte..”

Dppi_00000556_004

2002: Juan Pablo Montoyát is meglepte pole-pozíciója, melyet „szenzációsnak” titulált a sajtó: a kolumbiai az utolsó pillanatokban, 34 ezredmásodperccel taszította második helyre Rubens Barrichello Ferrariját. A Williams versenyzője zsinórban negyedszer indulhat az élről.

2001: Thomas Scheckter, az 1979-es világbajnok Jody Scheckter fia is az F1-be vágyik, és érzése szerint jó úton is halad efelé. „Mindig is a Formula-1 volt számomra az elsődleges célpont. Most, hogy már tesztelhettem is egy autót, tudom, hogy még többre vágyok. Bár még csak 20 éves vagyok, de mindent megteszek, hogy sikerüljön” - nyilatkozta a fiatal dél-afrikai, aki korábban egy Jaguart próbálhatott ki, ebben az évben pedig a Nissan Világsorozatban versenyez, ami a későbbi WSR elődje.

2000: Bernie Ecclestone, aki nem csupán a Formula-1-et vezeti, hanem az FIA alelnöke is, a privát tesztek eltörlését sürgeti. Mivel a legtöbb csapat tesztelt Magny-Cours-ban, a pénteki szabadedzések többségét a bokszban töltötték gumispórolás céljában. Ecclestone szerint ez tiszteletlenség a rajongókkal szemben.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: