DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 28. vasárnap
Retro

F1-Archív: Raikkönennek hiányzik a győzelem

Már 2012-ben, a Lotusnál is első helyre vágyott a régóta nyeretlen finn. Ezen a napon fogadták el a V6-os szabályokat, határolódott el Villeneuve a GPDA-tól, valamint tolták vissza nagy visszhangot kiváltva Schumachert a Nürburgring pályabírói. Június 29. hírei.

2022: Néhány hete írta alá a Red Bull-lal Sergio Perez az új szerződését két évre, de Christian Horner csapatfőnök figyelmeztette, hogy erős teljesítményt kell mutatnia, ha az ülését meg akarja tartani. „Pierre Gasly és Alex Albon számára is frusztráló lehet, hogy a Red Bull második ülése most két évre Sergióhoz került. Természetesen ha 2023-ban vagy 2024 elején Sergio valamilyen ok miatt nem teljesíti azt, amit elvárunk tőle, úgy az ülése felszabadulhat. Sergio nem lesz fiatalabb, most 32 éves, talán ez lesz az utolsó szerződése, amit aláírt” – nyilatkozta Horner.

2021: A Mercedes elárulta: további aerodinamikai és motorfejlesztéseket terveznek bevezetni a soron következő futamokon, így próbálva meg közelíteni az előző versenyeken lépéselőnybe kerülő riválisra, a Red Bullra.

2020: A brit rendőrség figyelmeztette a szurkolókat, ne próbáljanak meg belógni az augusztusi silverstone-i nagydíj helyszínére. A járványhelyzet miatt a Brit Nagydíj a többi nyári F1-es futamhoz hasonlóan zárt kapuk mögött zajlik, a helyi hatóságok pedig nem szeretnék, ha a pálya környékén összegyűlő tömeg teret adna a vírus terjedésének.

2019: Charles Leclerc második F1-es pole-ját szerezte meg az Osztrák GP időmérőjén Lewis Hamilton előtt, ám vasárnap nem a brit, hanem Max Verstappen fog indulni mellőle, miután a mercedesest megbüntették Kimi Raikkönen feltartásáért.

leclerc-insta.portre2



2018: Christian Horner szerint Lewis Hamilton és a Mercedes miatt nem mozdul az átigazolási piac - amíg a brit új szerződését nem jelentik be, addig a többiek is várnak. Így ők sem tudnak mit tenni Daniel Ricciardóval, Carlos Sainzcal, vagy akárki mással, úgyhogy elbeszélgetett Toto Wolff-fal erről és nyomatékosította, hogy most már jó lenne hivatalossá tenni, amit szeretnének...

2017: Már Jenson Button is unja a bakui Vettel-botrány visszhangját. „Az Azerbajdzsáni Nagydíjat öröm volt nézni. Vettel butaságot csinált, de büntetést kapott érte. Lépjünk tovább” – írta közösségi oldalára a már visszavonult világbajnok. Sebastian Vettelt 10 másodperces stop-and-góval büntették meg, amiért a biztonsági autó mögött ráhúzta a kormányt Lewis Hamiltonra, az FIA azonban vizsgálódni kezdett, hogy elégséges volt-e a retorzió – emiatt ragadott billentyűzetet Button.

2016: Carlos Sainz marad a Toro Rosso versenyzője 2017-ben is. Új kontraktust nem írtak alá, alkalmazói egyszerűen opciós jogukkal éltek.

2015: Nyilvánosságra került a brit Egészségügyi és Biztonsági Hivatal (HSE) jelentése Maria de Villota, a Marussia tesztpilótájának 2012-es balesetéről. A duxfordi repülőtéren egyenesvonalú tesztet teljesítő pilóta csupán 45 km/h sebességgel sebességgel haladt, de a lefulladásgátló, amely megakadályozta a további lassulást, láncreakciót indított be. Fékezés közben mindkét kerék blokkolt, így ütközött De Villota a teherautónak, melynek rámpája le volt engedve. A spanyol versenyzőnő elveszítette egyik szemét, majd egy évvel később elhunyt.

2014: Max Verstappen újoncként a Formula-3-as Eb-n brillírozik: a Norisring utcai pályáján a hétvége mind a három futamát megnyerte.

2013: Fernando Alonso nyugalomra inti a Ferrarit, miután a csapat gyengén szerepelt a Brit Nagydíj időmérőjén. A spanyol szerint nem szabad, hogy pánikhangulat alakuljon ki a személyzet tagjai között. „Nem sok olyan esetre emlékszek, amikor az egyikünk nem jutott be a Q3-ba, a másikunk pedig 10. lett. Javulnunk kell, de nyugodtnak is kell maradnunk. Ugyanúgy, mint ahogy akkor sem szabad túlságosan elragadtatnunk magunkat, amikor jól mennek a dolgok.”

2012: Kimi Raikkönent frusztrálja a győzelem hiánya. A finn év elején tért vissza a Formula-1-be, és a Lotusszal már háromszor állt dobogóra, de első helyet még nem szerzett, ami egyre jobban hiányzik neki. Utoljára a 2009-es Belga Nagydíjon állt a dobogó tetején.

2011: Az FIA jóváhagyta a 2014-es technikai szabályváltozásokat - ennek értelmében hamarosan 1,6 literes V6-os turbómotorok váltják a 2,4 literes V8-asokat. Minden részlet azonban még nem tisztázott, a csapatok ugyanis kérelmezik, hogy a maximális 12 ezres fordulatszámot 15 ezerre emeljék.

2010: Robert Kubica hajlik afelé, hogy hosszú távra elkötelezze magát a Renault mellett, amely csapathoz erre az évre igazolt a BMW-től. A lengyel azonban először csak egyéves szerződést kötött, így a szezon közepén máris felmerültek a jövőjét illető találgatások - sokan már 2011-től a Mercedesnél látják őt. A Renault csapatfőnöke, Eric Boullier szerint azonban nem lesz gond a hosszabbítással. „Mindenképpen szeretnénk őt megtartani, és beszéltünk is vele erről. Csak rajtunk múlik, hogy képesek leszünk-e elég ambiciózusnak mutatni magunkat számára.”

2009: Nem váltak be az új szabályok, legalábbis ami az előzések könnyítését illeti. A BMW főnöke, Mario Theissen szerint még lenne mit csiszolni az aerodinamikai regulákon. „A költségcsökkentés terén elértük a céljainkat, az aerodinamikai korlátozások viszont nem olyan szorosak, mint az vártuk. Többet reméltünk az előzések számának növekedésétől.”

2007: Fő GP2-es riválisa, Nelson Piquet Jr. szerint Lewis Hamilton csak azért kezdte ennyire hibátlanul debütáló évét az F1-ben, mert élcsapat autóját vezetheti. „Ha Lewis Heikki Kovalainen helyében lenne, ő is ugyanígy teljesítene és itt-ott hibákat vétene. Sokkal könnyebb, ha valaki olyan autót vezethet, ami fél másodperccel gyorsabb a többinél” - mondta Piquet, aki miután kikapott a brittől a GP2 bajnoki címéért folyó harcban, csak a Renault tesztpilótájaként talált magának helyet a mezőnyben. 

Dppi_00002222_040

2006: Jacques Villeneuve nem fog a közeljövőben visszatérni a GPDA-ba, a versenyzők szövetségébe, amíg nem történnek változások, és továbbra is politikai játszmák folynak a csoportban. Villeneuve a Monacói Nagydíjat követően távozott, amiért Michael Schumacher botrányos, időmérőn történt leparkolása után a német maradhatott a GPDA igazgatója.

2005: Mint kiderült, a mezőnyből csak négy pilóta nem támogatta azt az ötletet az USA Nagydíj hétvégéjén, hogy egy sikán beépítésével tegyék lehetővé a biztonságos versenyzést a Michelin gumijait használó csapatok számára Indianapolisban. Egy kérelem körözött a paddockban a futam előtt, és arról csak a Ferrari és a Jordan pilótáinak aláírása hiányzott - még a Minardi is támogatta az ötletet, amely csapat autói szintén Bridgestone-okat használtak, így nem lettek volna veszélyben.

2004: Christian Klien már jobban érzi magát a barcelonai teszten történt szokatlan balesete után. Az osztrák nem a pályán, hanem a garázsban sérült meg: a nagy hőségben egy a fékek hűtésére használt ventillátort emelt magához, ám mutatóujja becsúszott a védőrácsok között, és a propeller csúnyán elvágta azt. Az osztrák egyheti lábadozás után azt mondja, teljesen rendbe jött, így nem kell kihagynia a Francia Nagydíjat.

2003: Michael Schumacher és Juan Pablo Montoya az Európa Nagydíjon ismét összetűztek. A kolumbiai a pályán próbálta megelőzni a Ferrari bajnokát, de a két autó összeért és Schumacher autója a kavicságyba pördült. Mivel veszélyes helyen állt és még járt a motorja, a pályabírók visszatolták őt és az 5. helyen célba ért, ezzel komoly szabályértelmezési vitát generálva. Montoya viszont örömét fejezte ki, hogy sikerült legyőznie az ötszörös bajnokot, ráadásul hazai pályáján, a Nürburgringen.

Dppi_00001063_025

2002: Először vezethette Luciano Burti, a Ferrari tesztpilótája az F2002-t Fioranóban. „Ez az autó hihetetlen, szavak nincsenek rá” – áradozott Burti, aki korábban csak a 2001-es autó fejlesztett változatát vezette.

2001: Jean Todt máris az utódját keresi a Ferrari F1-es csapatának élén. A francia 1993-ban csatlakozott a csapathoz, és egy interjúban elmondta, hogy nem szándékozik 2004-nél tovább maradni. Todt végül mégis 2007 végéig maradt a csapat élén.

2000: Tolonganak a csapatok az újonc Jenson Buttonért. Miután fény derült arra, hogy a Williams nem tartja meg őt 2001-re, korábban a Jordan és a Jaguar részéről is olyan hírek érkeztek, hogy szívesen leigazolnák a britet, most pedig a Sauber is bejelentkezett a szolgálataiért. Nem ők voltak azonban az utolsó kérők, Button ugyanis végül egy negyedik istállónál, a Benettonnál kötött ki a következő évre.

1999: Damon Hill lehetséges visszavonulásával van tele a Formula-1-es sajtó, aki a hírek szerint bejelentheti, hogy azonnal, már a hétvégi Brit Nagydíj előtt abbahagyhatja. Már a lehetséges beugrókat is számba vették a lapok: Jos Verstappen és Mika Salo tűnik esélyesnek.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: