Az elmúlt közel két évtized legérdekesebb május 13-i F1-es híreit böngészve megtudhatjuk azt is, miért fakadt ki a száguldó cirkuszra Dietrich Mateschitz, mikortól jön Valentino Rossi az F1-be, miért használ a jogkorongozás Kimi Raikkönen felkészülésének, és miért nem a foci David Coulthard egészségének…
2023: Szó sincs az alulteljesítő Nyck de Vries lecseréléséről, de ha mégis lenne, akkor sem Daniel Ricciardót ültetnék a helyére, mondta el visszatekintve igen megmosolyogtató szavait Helmut Marko.
2022: Titokban tesztelt a Ferrari Monzában: egy napra kibérelte az olasz versenypályát a maranellói alakulat. A Ferrari egy forgatási nap keretében dolgozott Monzában, ahol Charles Leclerc 17 kört teljesített F1-75 volánja mögött.
2021: A Ferrari ismét nyomatékosítja, hogy nem törődik a 2021-es autóval, csak 2022-re és az új szabályokra koncentrál, ott szeretne nagyot robbantani. "A tény, hogy olyan szoros a mezőny, hogy néhány századra vagy tizedre lenne szükség ahhoz, hogy a hatodik helyről a harmadikra lépjünk előre, nem változtat a stratégiánkon, a következő évre fókuszálunk” – jelentette ki Laurent Mekies sportigazgató.
2020: Megindulni látszik a lavina a Ferrari bejelentése után, miszerint Sebastian Vettel az év végén távozik tőlük: sajtóhírek szerint Carlos Sainz érkezik a helyére, míg a McLaren Daniel Ricciardóval fogja pótolni a spanyolt. Eközben Sergio Perez szerint valószínűbb, hogy Vettel visszavonult, mint hogy más csapathoz igazoljon...
2019: A Ferrari csapatutasítás miatt magyarázkodik, miután a gumiproblémákkal küzdő Sebastian Vettelt a Spanyol Nagydíjon arra kérték, adja át a pozícióját Charles Leclerc-nek. Mattia Binotto szerint annak ellenére jól időzítették a cserét, hogy Leclerc másodperceket veszített csapattársa mögött.
2018: Jelentős, húsz másodperces előnnyel nyerte a Spanyol Nagydíjat Lewis Hamilton, ami sorozatban a Mercedes idei ötödik futamgyőzelme. A dobogóra Valtteri Bottas és Max Verstappen állhatott még fel.
2017: Hiába fért be a szezon során először a Q3-ba a Spanyol Nagydíjon Fernando Alonso, a hetedik helyre kvalifikáló pilóta szerint a Honda még mindig 50 lóerőnyi hátrányban a riválisokhoz képest.
2016: Sebastian Vettel szerint csak puszta spekuláció, hogy a közeljövőben menesztenék az alulteljesítő Ferrari csapatfőnökét, Maurizio Arrivabenét. „Ő a főnök és remek munkát végez” – mondta a pletykákkal kapcsolatban a német.
2015: Piros betűs ünnep lehetett ez Jolyon Palmer számára, az akkor a Lotus teszt- és tartalékversenyzőjeként tevékenykedő brit volt ugyanis a leggyorsabb a barcelonai évközi teszt második napján, megelőzve a Mercedest vezető Pascal Wehrleint és a Red Bullt kormányzó Pierre Gaslyt.
2014: Jenson Button elárulja, a gyengén sikerült szezon is csak arra sarkallja, hogy folytassa F1-es karrierjét, mert senki nem akarja ilyen negatívan befejezni pályafutását.
2013: A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz kifakad, és nyilatkozatában úgy fogalmaz, az F1-nek többé semmi köze a versenyzéshez, mivel minden a gumispórolásról szól.
2012: Schumacher és Senna egymást okolják a Spanyol Nagydíjon történt ütközésük után, amely mindkettőjük kieséséhez vezetett. Természetesen Michael Schumacherről és Bruno Sennáról van szó. A német szerint a brazil féktávon húzta be elé autóját, a brazil szerint a német egyszerűen hátulról letorpedózta őt.
2011: Nico Hülkenberg bejelenti, hogy szakít menedzserével, Willi Weberrel, és mostantól magának intézi ügyeit, beleértve a jövő évi F1-es szerződtetéséről szóló tárgyalásokat is.
2010: A Monacói Nagydíj mindkét csütörtöki szabadedzését Fernando Alonso zárta az élen. A spanyolnak ez volt pályafutása első napja a legendás utcai pályán a Ferrarival, és az első szabadedzésen Sebastian Vettelt (Red Bull), a másodikon Nico Rosberget (Mercedes) múlta felül minimális különbséggel.
2009: Nico Rosberg erősen fontolgatja, hogy öt együtt eltöltött év után távozik csapatától a Williamstől, és 2010-től már egy másik F1-es istállóval kergeti tovább világbajnoki futamgyőzelmekről szőtt álmait. Így is tett, 2010 év eleje óta immár a Mercedes alkalmazásában áll, velük idén ért el ötödik közös évükig. Hűséges típus, más csapata nem is volt még az F1-ben.
2008: Az FIA komoly szankciókat helyezett kilátásba a Török Nagydíj rendezőinek, miután a GP2-es futamon két kóbor kutya berohant a pályára, komoly veszélybe sodorva ezzel a pilóták testi épségét.
2007: Fernando Alonso minden áron szerette volna megnyerni első hazai F1-es nagydíját a McLarennel, és az első kanyarban kicsit túl merészen próbált elmenni Felipe Massa Ferrarija mellett a külső íven. A spanyol utólag elismerte, mindketten szerencsések voltak, hogy folytatni tudták a versenyt, mivel az efféle kontaktusok általában dupla kieséshez szoktak vezetni. A McLarennek tetszett Alonso agresszivitása, Massa pedig nem tulajdonított túl nagy jelentőséget az esetnek.
2006: Fernando Alonso megszerzi a Renault-val első hazai F1-es pole-pozícióját, és persze nem éri be ennyivel, másnap a győzelmet fogja célba venni. Mint mondja, a szurkolók hatalmas lelki erővel ruházzák fel a versenyre.
2005: Valentino Rossi 2007-től az F1-ben fog versenyezni a Ferrarinál. Ezt a MotoGP-világbajnok akkori csapatfőnöke, Davide Brivio jelentette ki szinte tényszerűen, annak indoklásaként, hogy miért csak egy évvel hosszabbították meg az olasz közönségkedvenc szerződését.
2003: Kimi Raikkönen hokimeccsnézéssel hangolódik a hétvégi Osztrák Nagydíjra. A Jégember külön csak azért utazott haza Finnországba, hogy a helyszínen izgulhassa végig a Kanada-Svédország világbajnoki jégkorong-döntőt. Kimi fiatalabb korában maga is jégkorongozott, és kiváló bekk hírében állt, sőt, még a 2003-as szezon előtt is beállt egy edzésre egyik jó barátja kedvéért, de egy sérülése miatt később felhagyott hóbortjával.
2002: Michael Schumacher leteszi a szent esküt, hogy egy nap meghálálja és viszonozza Rubens Barrichello nemes tettét, aki – csapatutasításra – átengedte neki az Osztrák Nagydíj első helyét.
2001: David Coulthard legyőzi a Ferrarikat, és megnyeri a McLarennek az Osztrák Nagydíjat. Michael Schumacher fut célba a 2., Rubens Barrichello a 3. helyen, míg az élete eddigi legjobb eredményét elérő Kimi Raikkönen a 4. helyéért járó 4 ponttal csapata, a Sauber 100. pontját szerzi az F1-ben.
2000: A McLaren kategorikusan cáfolja, hogy kétszeres finn világbajnoka, Mika Hakkinen az év végén szögre akasztaná bukósisakját, és a wokingiak szóvivője állítja, puszta spekulációról van szó csupán, amely a sajtó agyszüleménye.
1999: David Coulthard két nappal a szezon legfontosabb versenye, a Monacói Nagydíj előtt lesérül a pilótaválogatott jótékonysági meccsén, és izomszakadás miatt minden fékezésnél hasító fájdalmat érez bal lábában.