DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 27. szombat
Retro

F1-Archív: Ralf Schumacher áll ki bátyjáért

Montoya Michaelt kritizálta, de saját csapattársa, Ralf intette csendre, Fisichella ideges, Kubica többet várt Schumachertől, Hamilton cáfolja az összeesküvés-elméletet. Május 6. F1-es vonatkozású hírei 2000 óta.

2022: Max Verstappen szerint nem változtatott a cím a csatákonA Red Bull regnáló világbajnoka állítja: ugyanúgy áll a pályán zajló küzdelemhez, mint korábban. Külön örül annak, hogy sok egykori gokartos ellenfelével vívhat most az F1-ben is.

2021: Lewis Hamilton harmadszor is Laureus-díjat nyert, de ezúttal nem sportteljesítményéért: az először kiosztott Szószóló sportoló díjat a rasszizmus ellen folytatott harcáért kapta. Hamilton a fő, Év sportolója díjat 2020-ban kapta meg (Lionel Messivel megosztva), 2008-ban pedig újonc szezonjáért tüntették ki a vonatkozó kategóriában.

2020: Otmar Szafnauer, a Racing Point csapatfőnöke úgy véli, annak ellenére továbbra is ők számítanak a Formula-1 legkisebb költségvetéssel rendelkező csapatának, hogy immár Lawrence Stroll tőkéjének köszönhetően stabilabb lábakon állnak anyagilag.

2019: Toto Wolff, a Mercedes vezére arról panaszkodik, hogy az idei évre kiadott új Pirelli-gumik egészen máshogy viselkednek, mint elődeik, ezért most mindent újra kell tanulni velük kapcsolatban, az utóbbi évek tapasztalatai használhatatlanok. Mondjuk a szezont négy darab kettős győzelemmel kezdték, úgyhogy a panaszkodást mérsékelt szemforgatással fogadja az F1-es közvélemény...



2018: „Jó probléma” a Mercedesnek a csapathoz kötődő pilóták száma: Lewis Hamilton és Valtteri Bottas mellett két fiatal, Esteban Ocon és George Russell van tartalékban, ami Toto Wolff szerint nem fejtörést okoz 2019-re, hanem biztosíték a jövőre nézve.

2017: Felipe Nasr aggódva beszélt arról, hogy az idei rajtrácson 1969 óta először egyetlen brazil résztvevő sincsen. A Saubernél 2015-ben és 2016-ban versenyző pilótának a fiatal generáció kapcsán is kétségei vannak, ő maga azonban tudatosan edz a visszatérés érdekében.

2016: Toto Wolff nyílt levele után Lewis Hamilton is közzétett egy posztot arról, hogy a Mercedesnél nincs szó szabotázsról vagy kedvezményezésről, és bízik a csapatban, amelyet családjának tart. Egyes rajongók összeesküvésről beszélnek, miután az első négy versenyt Nico Rosberg nyerte, Hamilton pedig sorozatosan műszaki gondokkal szembesült.

2015: Szezon közben fényezést vált a McLaren: a króm alapszínt grafitszürkére cserélik és a piros sávok is módosulnak. Ez egy „dinamikus, kíméletlen” külső a csapat közleménye szerint.


2014: A Ferrari karosszériáért felelős technikai igazgatója, James Allison szerint Kimi Raikkönen hamar túljut majd az év elején tapasztalt hullámvölgyön, és rövid időn belül újra topformában, a mezőny első felében láthatjuk majd őt versenyezni, ezért hibáznak azok, akik leírják őt.

2013: A csapatok többsége elvetette a Force India ötletét, miszerint az F1-es nagydíjhétvégék pénteki szabadedzésén plusz garnitúra gumikkal kellene jutalmazni azokat az istállókat, amelyek újonc pilótáknak adnak bizonyítási lehetőséget, így végül ebből nem lett semmi. Az indítványt arra hivatkozva utasították vissza, hogy nehéz lenne definiálni, hogy pontosan ki tekinthető újonc pilótának és ki nem.

2012: Jaime Alguersuari ezekben a napokban teljesítette első pályás etapjait a Pirelli tesztpilótájaként. A fiatal spanyol egy 2010-es évjáratú Renault R30-assal tesztelte Jerezben a 2013-ra kifejlesztett abroncsokat.

2011: Michael Schumacher szerint „mega sikert” hoztak az év elején bevezetett szabályváltozások, mivel a DRS (állítható hátsó szárny) és a Pirelli által szándékosan kevésbé strapabíróra tervezett abroncsok együttesen nemcsak a szurkolók számára teszik a versenyeket látványosabbá, de a pilóták számára is igazságosabbá teszik a küzdelmet. 

 

A kép csak illusztráció, hiszen ez még 2006-ban készült az Olasz Nagydíj dobogójáról

2010: Robert Kubica többet várt Michael Schumachertől, akinek teljesítménye visszatérésének évében eddig jócskán elmaradt mercedeses csapattársáétól, Nico Rosbergétől. A lengyel szerint ez is csak azt bizonyítja, hogy „Schumacher is emberből van”, és hogy az „F1 egy nagyon komplex sport”, amelyben sokat számít az autó. „Számomra mindig is nyilvánvaló volt, hogy egy Minardival ő se nyerne semmit” – mint fogalmazott.

2009: A nap, amikor Max Mosley-t a legfájóbb veszteség érte, ami apát érhet a földi életben – elveszítette fiát, Alexandert, akit holtan találtak londoni lakásában. Az FIA az elsők között fejezte ki részvétét a szövetség elnöki pozícióját hivatalosan ez év október 23-ig betöltő szakembernek.

2008: Riccardo Patrese elismerte, hogy fog érezni némi szomorúságot abban a pillanatban, amikor a soron következő Török Nagydíjon Rubens Barrichello 257. F1-es versenyét is megkezdi, ezzel átadva a múltnak az olasz pilóta korábbi rekordját, ami a legtöbb F1-es indulást illeti.

2007: Giancarlo Fisichella nem vár sokat a Renault barcelonai fejlesztéseitől, és mint mondja, csapata a katalán versenyhétvégén sem fog közelebb kerülni az élmezőnyhöz. Negatív hozzáállását azzal indokolja, hogy hiába fejlődnek magukhoz képest, a többiek legalább olyan ütemben haladnak év közbeni fejlesztéseikkel, mint ők.

2006: Ilyen idegesnek sem láttuk soha máskor Giancarlo Fisichellát, mint ezen a napon. Az ekkor a vb-címért harcoló Renault olasz pilótája az Európai Nagydíj időmérő edzésén éppen utolsó gyorskörében járt, amikor a levezetőkörét teljesítő Jacques Villeneuve ok nélkül feltartotta. Az eset Fisicót annyira kihozta a sodrából, hogy utána a bokszban átment a BMW garázsába és anyanyelvén küldte el melegebb éghajlatra az olaszul folyékonyan beszélő Villeneuve-öt. A kanadait végül két hellyel hátrébb sorolták a rajtrácson, de Fisichellát ez aligha vigasztalta, mivel ő csak a rajtrács 11. helyét foglalhatta el, miközben csapattársa, Fernando Alonso az elsőt.

2005: Juan Pablo Montoya alig tért vissza többhetes kényszerpihenője után, amit egy (állítólagos) teniszsérülés miatt volt kénytelen beiktatni, a Spanyol Nagydíj második szabadedzésén máris egy jókora bukással véttette észre magát, aminek következtében az orvosi szobában kötött ki. A McLaren kolumbiai pilótája ezt az esetet sérülések nélkül megúszta, így a hétvége hátralevő részében is ott lehetett a többiekkel a pályán.

2004: A nap, amikor Juan Pablo Montoya és a Schumacher-testvérek „örök barátsága” még inkább elmélyült. Az ekkor a Williamsnél versenyző kolumbiai Barcelonába érkezve még az előző, San Marinói Nagydíj történéseit emlegette fel, mondván, beszélni fog Charlie Whitinggal, mert nem állapot, hogy „mindenkire vonatkoznak a szabályok, csak Michael Schumacherre nem”. Montoya azt kifogásolta, hogy a Ferrari németje egynél többször változtatott irányt az egyenesben, miközben ellene védekezett. Michael nem kommentálta a kolumbiai hisztijét, helyette öccse, Ralf vágott neki vissza, ami azért is volt pikáns, mert ő ekkor Juan Pablo csapattársa volt a Williamsnél. „Szerintem Montoya jobban tenné, ha nyafogás helyett inkább a vezetésre koncentrálna. Vicc, hogy még ő kritizálja Michaelt, miután leszorított engem a pályáról” – hozta fel saját sérelmeit a kisebbik Schumacher.

2003: A BMW 2004 után is az F1-ben marad, dacára annak, hogy ekkor fog lejárni jelenleg érvényes szerződésük a Williams partnereként – árulja el Mario Theissen, a bajor márka motorsport-igazgatója. Céljuk, hogy egy nap világbajnokok legyenek.

2002: Jackie Stewart kritikát fogalmaz meg David Coultharddal szemben, aki szerinte „túlságosan felhúzta magát” erre az évadra, és nem tudja elviselni, hogy a McLaren mostani modelljével nincs esélye a vb-címért harcolni, ezért kicsit „túlvezeti” az autót. A háromszoros világbajnok legenda szerint ezért tud nála Kimi Raikkönen sokkal gyorsabb tempót diktálni a futamokon, mert a finn jobban képes kezelni ezt a helyzetet, és megőrizni hidegvérét.

2001: Öt napon át tartott a Ferrari Osztrák Nagydíj előtti tesztje Fioranóban. A tesztpilóta Luca Badoer szombaton az F2001 öt különböző karosszériáját vezette, 59,819-es körrel pedig egyéni pályacsúcsát is megfutotta.

2000: Michael Schumacher előbb megszerezte a Spanyol Nagydíj pole-pozícióját, majd az időmérőt követően kifogást emelt a barcelonai pálya biztonságosságát illetően. A Ferrari német világbajnok szerint ugyanis a katalán aszfaltcsík egyik leggyorsabb kanyarjában, a Banc Sabadellben található védőkorlátok nem elég jó minőségűek, és felújításra, megerősítésre szorulnak a pilóták biztonsága érdekében. Ezt nevezzük alapos pályabejárásnak, és stílusnak – előbb a győzelem, utána az építőjellegű kritika. 

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: