DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 26. csütörtök
Retro

F1-Archív: Verstappen közmunkán

Vezetőváltások a Renault-nál, Chilton és Bernoldi új szerződést kap, Kubica ismét eltörhette a lábát, Schumacher GP2-es autót tesztel a visszatérés előtt, Andretti 60 évesen indulhat Le Mans-ban: ezek voltak január 11. F1-es hírei.

2023: Könnyen lehet, hogy a Premier League egyik legnépszerűbb klubjában válhat résztulajdonossá a britek hétszeres világbajnoka. Lewis Hamilton az Ineos révén kerülhet kapcsolatba a Manchester United csapatával.

2022: Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Kimi Raikkönen sok más versenyzővel ellentétben nem viselkedett robotként. Az F1 korábbi első számú embere szerint a finnek 2007-es világbajnoka volt az egyik utolsó olyan ember a sportágban, aki mindig őszinte és egyenes tudott maradni. 

2021: A Renault-ból alakuló Alpine-nál semmilyen szerepet nem kap az eddigi ügyvezető igazgató (gyakorlatilag csapafőnök), Cyril Abiteboul: bár arra lehetett számítani, hogy valamilyen pozícióba kinevezik, elhagyja a Renault Csoportot, amelynek F1-es projektjét a 2016-os visszatérés óta vezette.

2020: Lando Norris beszámolója szerint a McLaren azon dolgozik, hogy tavalyi autója fő gyengeségét, a kanyarodást kijavítsa. A 2019-es MCL34 minden kanyarban gyengélkedett, de bizonyos típusúakban különösen.

2019: Max Verstappen „közmunka” formájában részt vesz a Marrakesh ePrix-n, ahol egy napot a stewardok munkájának megfigyelésével tölt. A holland szokatlan büntetést kapott az FIA-tól az Esteban Oconnal való lökdösődésért Brazíliában: két nap közösségi munkát kell letöltenie a szövetség szolgálatában, amelyből az első a marokkói verseny lesz.

 



2018: Vadonatúj televíziós élménnyel készült a Liberty Media az új szezonra. A McLaren-főnök Zak Brown árulta el, hogy karácsony előtt bemutatták a csapatoknak az új kommunikációs stratégiát. Brown eltérő történetmesélést és grafikai elemeket ígér, emellett jön az megújult F1 App és OTT szolgáltatások.

2017: Frederic Vasseur, aki egy szezonon át vezette a visszatérő Renault-t, lemondott a csapatfőnöki pozícióról. A formáció vezetését innentől az elnök Jerome Stoll és az ügyvezető Cyril Abiteboul közösen végzik. Vasseur azzal indokolta távozását, hogy különböztek az elképzelések a menedzsmentben: a francia elve az, hogy az F1-ben egy csapatnak egy vezérre és egy irányra van szüksége.

2016: Felipe Massa arra számít, hogy felkapott lesz a 2017-es pilótapiacon az új aerodinamikai szabályok miatt. „Olyan versenyzőket akarnak majd, akik tudják, hogyan kell segíteni a csapat fejlesztési munkáját” – mondta.

2014: Max Chilton a Marussia versenyzője lesz a 2014-es szezonban is, Jules Bianchi csapattársaként. A brit még egy rekordot is felállított előző évben: újoncként mind a 19 futamot befejezte.

 

2013: A Mercedes megmutatta az első fotókat 2014-re fejlesztett V6-os turbómotorjáról. A motorfőnök Andy Cowell tett egy figyelemreméltó megjegyzést: a 125 ezres fordulatszámú turbófeltöltő miatt a motorok hangosak lesznek.

2012: Robert Kubica jégen megcsúszva elesett lakóhelyén, Pietresantában, és lábfájdalommal kórházba szállították. Bár az információ nem hivatalos, a hírek szerint újra eltörte sípcsontját, amely egy évvel korábbi ralibalesetében sérült meg. (Súlyos alkarsérülésén kívül láb- és válltörést is szenvedett.)

2010: Formula-1-es visszatérésére felkészülve Michael Schumacher első körben GP2-es autót fog vezetni, privát teszten Jerezben. A Mercedes tesztelésére a szabályok értelmében februárig nincs lehetősége.

2009: Anthony Davidson, aki a Super Aguri 2008-as pilótája volt a csapat összeomlásáig, versenyzői ülésről állt tárgyalásban a Hondával. Elmondása szerint hetekre volt a végső megállapodástól és a bejelentéstől, de aztán a japán márka közölte kiszállását. Nagyon csekély maradt annak esélye, hogy Davidson a 2009-es rajtrácson lesz.

2008: Michael Schumacher szerint a Renault és a BMW ebben a szezonban fenyegetést jelenthet a Ferrari és a McLaren párosára. Ross Brawn jó irányba fogja terelni a Hondát, de a német szerint nekik még idő kell. A Ferrari tanácsadójaként dolgozó hétszeres világbajnok valószínűleg tesztelni fogja a csapat autóját a szezonnyitó előtt, de kizártnak tartja, hogy újra versenyezzen.

2007: Damon Hill nem ért egyet David Coultharddal, aki szerint Lewis Hamilton túl korán érkezik meg az F1-be. Az 1996-os világbajnok szerint Hamilton épp eleget bizonyított, és abban bízik, hogy Nagy-Britannia sikereit gyarapítva jobban ki tudja majd használni lehetőségeit, mint Coulthard.

2006: A McLaren újra V10-es motorral tesztel Jerezben a tavalyi MP4-20-szal, annak ellenére, hogy november-decemberben már a V8-as erőforrást építették ebbe a modellbe. A motorpartner Mercedes ugyanis már az MP4-21-be tervezett V8-asra koncentrál, és nem áll rendelkezésre elegendő motor, amelynek rögzítési pontjai a tavalyi autó motorteréhez igazodnak. A csapat szerint letekert V10-essel tökéletesen szimulálható az új motor.

2005: Juan Pablo Montoya, a McLaren új szerzeménye ígéri: olyan keményen fog Kimi Raikkönennel küzdeni, mint amikor még különböző csapattal versenyeztek. A párost eltérő személyiségük miatt már most Ayrton Sennához és Alain Prosthoz hasonlítják.

2004: Kimi Raikkönen stílusosan zárta az ötnapos jerezi tesztet: 1:16,074-es köridejével megdöntötte a pálya nemhivatalos rekordját.

2003: David Coulthard továbbra is magabiztos, hogy világbajnok lesz a Formula-1-ben. „Kerék a kerék ellen versenyeztem Michaellel és megelőztem őt, nagydíjakat nyertem, köztük nehéznek tartott versenyeket. Monaco nem olyan futam, amit valaki véletlenül nyer meg” – sorolta erényeit Coulthard.

2002: Bejelentette egyik versenyzőjét az Arrows: a csapat megtartja a brazil Enrique Bernoldit második szezonjára. Sajtóhírek szerint a másik ülés is eldöntött, Heinz-Harald Frentzen foglalja el.

 

2001: Az Arrows háromüléses Formula-1-es versenygépet mutatott be. Az AX3 élményautóztatás céljára készült, a csapat szerint pedig hitelesebb élményt nyújt, mint a kétüléses: mivel a két utas egymás mellett foglal helyet a pilóta mögött, rendesen látják a pályát és a levegőáramlás is úgy éri őket, mint a versenyzőket.

2000: Mario Andretti vissza akar térni a Le Mans-i 24 órásra: az 1978-as világbajnok, aki a 60-at tölti be februárban és három éve versenyzett utoljára, „nagyon valószínűnek” tartja szereplését az egynaposan. Két topcsapattal tárgyal, árulta el.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: