DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
Retro

F1-Archív: Alonso-siker az esőben

Vasárnapra tolják az USA Nagydíj esőmosta időmérőjét, Lauda hazatérhet a kórházból, Schumacher MotoGP-motorra pattan. Ezek voltak az elmúlt húsz év F1-es hírei.

2022: A Red Bull és az Alpine egy-egy autója ellen is óvást nyújtott be a Haas az F1-es USA Nagydíj után, s utóbbi esetben sikerrel is jártak, így a nagy ütközés után célba érő Alonso mégsem szerzett pontokat.

2021: Az USA Nagydíj rajtjánál Lewis Hamilton átvette a vezetést a pole-pozíciós Max Verstappentől, de a holland elévágással megszerezte a győzelmet. Az eredmény révén a Red Bull-os 12 ponttal vezet az összetettben riválisa előtt.

2020: Zajlik az élet Portimaóban. A Portugál Nagydíj szombatján előbb a pályahatárok vannak terítéken, amiket az FIA felülvizsgál, miután pénteken 125 köridőt töröltek emiatt. Az időmérő pedig csúszik, miután a pályán meglazult csatornafedelet észleltek. A nap egyébiránt Valtteri Bottasról szólna, ha csapattársa az utolsó pillanatban el nem happolná előle a pole-pozíciót.

2019: Lewis Hamiltont nem érdekli egy esetleges Formula-E-s szereplés. Ettől még fontosnak tartja, hogy mindenki minél környezetbarátabb módon éljen.

2018: Niki Lauda végre elhagyhatja a kórházat, miután tüdőtranszplantáción esett át. Most néhány hetes intenzív rehabilitáció vár rá.

2017: Max Verstappen nem akart senkit megbántani, amikor idiótának titulálta az egyik versenybírót, Garry Connellyt. A holland a Kimi Raikkönen előzése közben bemutatott pályaátvágásért kapott büntetést, ami miatt elvesztette a dobogós helyet az USA Nagydíjon.

2016: A Red Bull szerint „totálisan szokatlan” probléma volt, amit az USA Nagydíjon bemutattak a bokszban. Amikor ugyanis Max Verstappen behajtott kerékcserére, csak a nagy üresség várta ott. A csapatfőnök, Christian Horner elmondása alapján a holland már csak a bokszutcában szólt, hogy egyébként jön.

2015: A harmadik szabadedzést még nem, az időmérőt azonban elmossa az eső Texasban. Az FIA döntése alapján a kvalifikációt vasárnap reggelre halasztják, amit a pilóták is támogatnak.



2014: Már szinte biztos, hogy a Caterham kihagyja a soron következő két futamot, az USA és a Brazil Nagydíjat. A kiscsapat jelenleg tulajdonos nélkül árválkodik, és komoly anyagi nehézségekkel küzd.

2013: A Ferraritól távozó Felipe Massa megerősíti a pletykákat, miszerint a Williamsszel tárgyal a 2014-es folytatásról.

2012: Közzéteszi a Lotus, kiknek ad lehetőséget Abu Dhabiban a fiatal pilóták tesztjén. Két olasz, Davide Valsecchi és Edoardo Mortara vezethet majd.

2011: Az indiai pilóta, Narain Karthikeyan szerint hazája igazi meglepetés lesz majd a Formula-1-es közösségnek, akik először látogatnak az országba.

2010: Fernando Alonso nyeri a Formula-1 történetének első Koreai Nagydíját, ezzel pedig újabb lépést tesz harmadik világbajnoki címe felé. A verseny az óriási esőzés miatt előbb tíz perc csúszással, a biztonsági autó mögött veszi kezdetét, majd három kör után bő egy órára le is áll. Miközben Alonso első igazi esős győzelmét szerzi, a másik két vb-aspiráns, a Red Bull-duó Mark Webber és Sebastian Vettel katasztrofális napot zár. A vizes pályán megcsúszva Webber Nico Rosberget és saját magát is kiejti a versenyből, Vettelnek pedig az élen autózva a hajrában kap lángra a motorja. Alonso előnye ezzel 27 pontra hízik.

2009: Bernie Ecclestone figyelmezteti Silverstone-t, hogy nem lesz hajlandó akciós ajánlatot tenni nekik csak azért, hogy a Brit Nagydíj a versenynaptár része maradjon.

2008: A Williams vezérigazgatója, Adam Parr szerint a Formula-1 túl fogja élni a gazdasági világválságot. A csapatok egyetértenek abban, hogy azonnali lépések kellenek, és akár még költségcsökkentésre is hajlandóak az F1 megmentése érdekében.

2007: A Motorsport Világtanács elfogadja a Spyker névváltoztatási kérelmét, így a csapat a következő szezont már Force India néven kezdheti meg.

2006: Flavio Briatore szerint Heikki Kovalainen az ő új kihívása. A Renault csapatfőnöke bajnokesélyest szeretne faragni a finnből, olyat, aki méltó ellenfele lehet a csapattól távozó Fernando Alonsónak.

2005: Radikálisan változtatna az F1 a hátsó szárnyakon. Dupla szárnyas koncepciót képzelnek el, amivel az előzést segítenék. Mindeközben Michael Schumachernek egy életreszóló élményben van része: a Ducati jóvoltából egy igazi MotoGP-járgányt tesztelhet, aminek vezetését egyszerűen a gyönyörű jelzővel illeti.

2004: A Williamsnél utolsó versenyét teljesítő Juan Pablo Montoya nem is búcsúzhatna szebben a csapattól: megnyeri a Brazil Nagydíjat, Kimi Raikkönen és Rubens Barrichello előtt. A magyar pilótának, Baumgartner Zsoltnak ez az utolsó versenye a száguldó cirkuszban.

2003: A Formula-1 nagyura, Bernie Ecclestone végtelenül szomorú, miután a Concorde teljesíti utolsó repülőútját New York és London között. Szerinte mindenkinek hiányozni fog ez a típusú repülőgép, amely a második leggyorsabb utasszállító volt a világon.

2002: Peking is elkezdi építeni saját F1-es pályáját. Szeretnék, ha Sanghaj helyett ők rendezhetnék a sportág történetének első Kínai Nagydíját.

2001: David Coulthard úgy érzi, megtalálta a módszert, amivel Michael Schumacher igazi kihívójává válhat a következő évi bajnoki címért. Szerinte ha egyszerűbb életvitelre rendezkedik be, akkor sikerrel járhat.

2000: Jean Todt és Ross Brawn sem fukarkodik az elismerő szavakkal, miután a Ferrari a Maláj Nagydíjon 21 év után ismét világbajnoki címet szerzett. Todt rendkívül elégedett, úgy érzi, sikerült elvégeznie egy befejezetlen munkát, Brawn pedig a csapatnál dolgozó nagyszerű embereket méltatja.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: