A versenyautó két évvel az utcai 208 után mutatkozik be Magyarországon. Turán Frigyesék korábban még sosem versenyeztek olyan autóval, amely abban a szezonban jelent meg - márpedig a 208 T16 egy igazi ritkaság, csak néhány lelhető fel belőle Európa ralipályáin. Az autót a Tagai Racing Technology készítette fel, ők döntöttek úgy, hogy Turánék rendelkezésére bocsátják a friss technikát.
Hosszú és zökkenőmentesnek nem nevezhető út vezetett odáig, hogy Turán Frigyes és navigátora, Zsiros Gábor leleplezte az autót. "Tudni kell, hogy a Peugeot-tól kétféleképpen lehet szerezni autót" - magyarázta Tagai Tamás, a TRT vezetője. A cég 2007 óta foglalkozik a francia gyártó versenyautóival. "Vagy a Peugeot Sport segítségével, Franciaországban épül meg a kocsi, vagy megvásároljuk, és idehaza magunk állítjuk össze. Korábban a mi autóink is Franciaországban készültek, de az idő rövidsége miatt a második lehetőség mellett döntöttünk."
"Sok dobozt és zacskót kaptunk rengeteg alkatrésszel és csavarral. Ebből kellett felépítenünk a 208-at, szinte segítség nélkül. A homológ lap és egy olasz csapat autójáról készült képek alapján dolgoztunk" - folytatta Tagai Tamás. Elmondta, eredetileg három autót rendeltek, kettőt versenyzés céljából, amelyeket márciustól vetettek volna be, egyet pedig alkatrésznek. A terv meghiúsult és csak Turánék Peugeot-ja készült el, egy második, hiányos jármű vésztartalékként áll a garázsban.
"Új kihívás lesz, amire a Peugeot és a Total adott lehetőséget. Mindenképp esélyesként várjuk a versenyeket" - mondta Turán Frigyes, aki az országos bajnokság első fordulóját, a Miskolc-ralit még a régi 207-essel teljesítette, az autó sérülése azonban elvette a jó eredmény lehetőségét. "Az új egy nagyon könnyen kezelhető, versenyzőbarát autó. Az 1,6-os turbómotor más vezetést igényel, mint a Super 2000. Murván még ideálisabb lesz a szűk visszafordítók miatt. Első benyomásra csak jókat tudok mondani róla."
A pilóta és navigátora - aki az elődnél a lábtartóra panaszkodott, de az új gépnél javult a helyzet -, érthetően alig várja, hogy versenykörülmények között kipróbálhassa az autót, amire napokon belül, június 14-én és 15-én sor kerül a Székesfehérvár-ralin. Felkészülésként egy 40 kilométeres aszfaltos tesztet teljesítettek, az autó pedig egy másik pilótával a kormány mögött szintén vizsgázott, távol Magyarországtól. A hétvégén a rali-világbajnokság futamán vett részt Szardínián, az észt Karl Kruuda pedig negyedik helyet ért el a WRC2 kategóriában. Mivel a vb-n annyi kilométert teljesítenek egy nap során, mint egy teljes magyar futamon, az autó nemcsak a gyorsaság, de a megbízhatóság szempontjából is jól vizsgázott.
"Mi jobban izgultunk a verseny miatt itthon, mint ő Szardíniában" - árulta el Turán Frigyes, az egymást követő, földrajzilag távol eső versenyhétvégékre célozva. "Ha történik valami a kocsival, nagy bajban lettünk volna. A székesfehérvári magyar futamhoz képest nehéz verseny lesz, taktikusan fogjuk megközelíteni."
Amiről pedig még nem esett szó: a versenyautót nem más álmodta meg, mint a Peugeot magyar formatervezője, Bocsi Attila, aki néhány napig Magyarországon tartózkodott, így meg tudott jelenni a bemutatón is. Mint mesélte, a ralizással való szerelme régen kezdődött. "Miskolcon születtem, és ahogyan sok miskolci, én is ralizni kezdtem fiatalon, 19 évesen. Később Kaliforniában végeztem iskolát, végül az Opel, BMW után a Peugeot-hoz kerültem. Ők tudták, hogy szeretem a ralit, ezért kértek fel." - magyarázta a tervező, aki azt is elárulta, a fényszóró körüli terület és a hűtés kialakítása voltak a legsarkalatosabb pontok.