DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 29. péntek

Grosjean: Nem nagy ügy a Haas szárnyleszakadása

A nap eddigi egyetlen piros zászlóját Romain Grosjean okozta, aki a célegyenesben veszítette el a VF-16 első szárnyát még a délelőtt folyamán. Az autó azóta nem lépett újra pályára, a francia pilóta neve mellett továbbra is csak 13 kör áll, miközben Lewis Hamilton már átlépte a 100-at. Grosjean elmondása szerint azonban nincs szó nagy problémáról.

„Jelenleg vizsgáljuk az esetet. Azt hiszem, a csapatnak van elképzelése, mi történt, de még dolgoznak, hogy megbizonyosodjanak arról, nem fordul elő újra. Láttunk már ilyet egy másik csapattól két éve, tehát nem túl rossz a helyzet. Talán csúszunk miatta, de remélhetőleg sikerül még több kört begyűjtenünk” – mondta Grosjean, utalva Hamilton 2014-es hasonló problémájára egy téli teszten.

A pilóta emellett elégedett a vadonatúj autó működésével. „Egészen jól telt a délelőtt, jó az érzet az autóban. Sok munkát kell még elvégeznünk, de elégedett vagyok az eddigiekkel. Egyelőre minden megegyezik a szimulátor adataival, aminek mindenki örül.”

A Williams idei mutatója: 15 autótörés és akár 20 millió dolláros kár

Újabb autótörést könyvelhet el a Williams csapata, miután Franco Colapinto nagyon csúnyán a falba rakta a britek versenygépét a Las Vegas-i Nagydíj időmérőjén. Az argentin pilóta 50G-s becsapódást szenvedett el, így még az sem biztos, hogy rajthoz tud állni a holnapi versenyen.

 

 

A grove-i alakulatnak nagyon nem jött jókor ez a baleset, hiszen már így is rengeteg incidensük volt a szezon során, aminek következtében súlyos dollármilliókat költöttek el a javításokra és az alkatrészek pótlására. A RacingNews365 szaklap összeszedte a 2024-es idény összes williamses balesetét: listájuk szerint Alexander Albon hét alkalommal – kétszer szabadedzésen, egyszer időmérőn és négyszer nagydíjakon – törte össze autóját, míg Franco Colapinto négyszer – egy-egy gyakorláson és futamon, valamint két időmérőn – adott extra munkát a szerelőknek.

A korábban idő előtt menesztett Logan Sargeant szintén négy alkalommal került fel idén a listára, kétszer edzésen és kétszer futamon elszenvedett baleseteinek köszönhetően.

James Vowles, a britek csapatfőnöke szerint három és tíz millió dollár közé tehető az összeg, amit a Williams a javításokra és alkatrészekre költött, a listát készítő szaklap szerint viszont elképzelhető, hogy legalább 20 millió dolláros összegről beszélünk – ha nem többről. Ez különösen nagy gondot jelenthet az alakulatnak a költségsapka miatt.

Tárt karokkal várja vissza Bottast Wolff: „Ügyvédek és idő kérdése”

Mióta kiderült, hogy Valtteri Bottasnak nem lesz helye a Sauber 2025-ös felállásában, egyre valószínűbbnek tűnik a forgatókönyv, hogy a finn egykori csapatához, a Mercedeshez tér vissza, a tartalékversenyző státuszában. Maga Bottas arról beszélt, másik szériában inkább 2026-tól versenyezne – Las Vegasban pedig Toto Wolff csapatfőnök nyilatkozott egészen egyértelműen arról, hogy a csapattal tíz nagydíjat megnyerő Bottast visszavárják:

„Semmi sincs aláírva, semmi sem végleges, de ha újra itt lenne a családban, az mindannyiunkat csupa örömmel töltené el. Elmondható, hogy ha lehetőség adódik egy olyan versenyzőt újra a Mercedes-családban tudni, mint Valtteri, az ő képességével és modern autókkal szerzett tapasztalatával, akkor szuper szerencsésnek tudhatod magad” – mondta a Viaplay-nek Wolff.

„Nagyon-nagyon jó lenne. De tudjuk, hogy a tárgyalások során az ügyvédeknek mindig az a céljuk, hogy a szerződések meghiúsuljanak! Csak viccelek, nagyszerű ügyvédekről van szó, és az egész idő kérdése” – mondta az osztrák csapatvezető: ilyen szavak alapján valószínűnek tűnik, hogy 2025-ben Bottas újra a Mercedes kötelékében lesz.

Fotó: Stake F1Team

Alonso frusztrált a média miatt

Fernando Alonso és Lance Stroll már a Q1-ben búcsúzni kényszerült a Las Vegas-i Nagydíj időmérő edzésén – az Aston Martinnál továbbra sem találják a tempót.

Alonso az időmérőt követően elmondta, hogy nem lepődött meg a kiesés miatt, majd megkapta a kérdést egy újságírótól, hogy nem frusztrált-e a jelenlegi gyenge eredmények kapcsán, melyre így felelt a kétszeres világbajnok: „Nem igazán. Ami a legfrusztrálóbb dolog számomra, az a média. Ez nem neked [a kérdést feltevő újságírónak] szól. Próbáljuk elmagyarázni a rajongóknak és nektek, újságíróknak is, hogy miért vagyunk ebben a helyzetben.”

„Katarban is hasonló pozícióban leszünk és Abu Dhabiban is. Kissé meglepő számomra, hogy folyamatosan arra a kérdésre kell válaszolnunk, hogy miért tartunk itt. Megérteném ezt, ha az előző versenyen a dobogón végeztünk volna, most pedig kiesünk a Q1-ben.”

„Úgy közelítjük meg a hétvégéket, hogy tudjuk hol tartunk. Természetesen nem vagyunk boldogok a helyezésünket illetően, de nem lehetünk frusztráltak emiatt. Folyamatosan tanulnunk kell és csapatként kell dolgoznunk. Reálisan nézve 2025 az első lehetőség, amikor jobbak lehetünk, hiszen idén még Katar és Abu Dhabi is ugyanilyen lesz.”

„Ott van a remény 2025-öt és 2026-ot illetően – új gyár, új emberek, türelmesnek kell lennünk” – tette hozzá Alonso.

Raikkönen rajtszámával debütál jövőre az F1-ben Doohan

Az Alpine közösségi oldalain egy rövid videóban jelentette be 2025-ös újonc versenyzőjük, Jack Doohan, hogy milyen rajtszámmal fog versenyezni jövőre a Formula-1-ben. Ez nyitott kérdés volt, ugyanis korábban a #12-est szerette volna választani, ám egy másik debütáns, Andrea Kimi Antonelli is lecsapott rá, és mivel a Mercedes előbb adta be a kérelmet, az olasz „nyerte meg” a számot.

Doohan így végül a #7-es mellett tette le a voksát, méghozzá részben Kimi Raikkönen miatt, akinek a rajtszáma felszabadult az F1-ben, hiszen már több mint három éve visszavonult. „Nagyon szerettem volna olyan számmal menni, amivel versenyeztem korábban, és aminek jelentése van számomra. 2019-ben versenyeztem a #7-essel, és az egyik példaképem, egy rendkívül különleges ember és versenyző, Kimi Raikkönen szintén ezzel versenyzett” – magyarázta az Alpine leendő pilótája.

Mastercard McLaren: Elsődleges partnerből névadóvá válhat az új szponzor?

A McLaren még júniusban jelentette be, hogy szerződést kötött a hárommilliárd ügyféllel rendelkező bankkártya-szolgáltatóval, a Mastercarddal. Az együttműködés kapcsán megrendezett nyilvános eseményre azonban csak hónapokkal később, Las Vegasban került sor, ahol újabb részletként közölték, a Mastercard „Elsődleges Partner” lesz – a szabadedzésen a jól ismert logó is felkerült az autókra.

Az eseményen egyúttal felmerült az az eshetőség is, hogy a kiemelt partner névadó szponzorrá válhat, a McLaren a Vodafone-éra óta először felveheti egy főszponzor nevét. Az eseményen jelen levő Zak Brown, a McLaren vezérigazgatója nem erősítette meg a feltételezést, de elhintette, hosszú távú együttműködésről van szó, amely sok potenciált hordoz magában, a Mastercard McLaren név pedig jól hangzik:

„Úgy gondolom, ez egy nagyon hosszú távú partnerség. Mindenféle egyeztetést folytatunk arról, hogyan nézzen ki ez a partnerkapcsolat ma és mivé válhat potenciálisan. Azt mondanám, egyetértek, ennek a névnek van egy jó csengése” – idézi a Motorsportweek Brownt.

A Mastercard korábban már jelen volt névadó szponzorként a Formula-1-ben, 1997-ben a kérészéletű Lola csapattal, amely egyetlen, sikertelen kvalifikációval végződő nagydíj volt a mezőnyben – később a Jordant szponzorálta. A brand fő konkurense pedig éppen idén szállt be az F1-be: a Visa az RB névadója.

Belepte a hó a Hungaroringet – fotók

Az ország nagy részében péntek reggelre lehullott az idei első hó, és nem kivétel ez alól az F1-es Magyar Nagydíjaknak otthont adó mogyoródi versenypálya sem, ahogy az a Hungaroring közösségi oldalaira feltöltött fotókon is látszik:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

hungaroring_official (@hungaroring_official) által megosztott bejegyzés

Máris megvan az F1-es Las Vegas-i Nagydíj első rajtbüntetése

Már az első szabadedzés során kiderült, hogy nem ússzuk meg a Las Vegas-i Nagydíjat rajthelybüntetés nélkül. Valtteri Bottas ugyanis túllépte a szezon során megengedett darabszámot az egyik motorkomponensből: konkrétan az akkumulátorról van szó, amelyből a negyedik került be a finn pilóta Stake-jébe.

Mindez pedig öt rajthelyes hátrasorolást jelent Bottas számára a futamon – ami persze a Sauber formáját látva, nem ígérkezik nagy érvágásnak, bár azt is meg kell jegyezni, hogy épp a hinwili gárda hozta az egyik legnagyobb fejlesztési csomagot Vegasba.

f1-bottas-stake-vegas-day1

Magnussen: Nincs különleges érzésem, már két utolsó versenyem volt

A végéhez érkezik Kevin Magnussen Formula-1-es pályafutása, Las Vegasszal együtt három nagydíja maradt, mielőtt elhagyja a Haast és valószínűleg végleg a királykategóriát. A dántól megkérdezték a szerdai sajtónapon, vannak-e benne különleges érzések az utolsó hetekbe lépve…

„Nincsenek igazán. Én már kétszer voltam ebben a szituációban, tulajdonképpen ez lesz a harmadik alkalom, amikor az utolsó versenyem várom” – válaszolt Magnussen az FIA-sajtótájékoztatón. A dán 2014 után egy szezonra kikerült az F1-ből, 2020 végén pedig egyszer már visszavonult, de szintén egy év után visszatért.

„Tudom, hogy az ember sosem tudhatja, és ezzel meg is békélek. Nem nagyon gondolkodom rajta. Az egészen világos, hogy jövőre nem leszek a Formula-1-ben, de az évek alatt megtanultam, hogy minden egyes versenyt élvezni kell. Amíg tart, élvezd, ez a tervem” – mondta a dán F1-es.

„Túl sokat néztem mostanában tévében az F1-et, igen, jó érzés lesz visszatérni és remélhetőleg versenyezni is” – viccelődött Magnussen, aki Sao Paulót betegség miatt hagyta ki, nem sokkal korábban, Bakuban pedig eltiltás miatt nem vehetett részt. Annak kapcsán, kap-e szerepet más státuszban a Haastól, úgy fogalmazott, nem emlékszik arra, amikor arról beszélt, mindkét fél tudja, mit akar egymástól 2025-ben, de zajlik párbeszéd, amely kezdeményezője Ayao Komatsu csapatfőnök – Magnussen majd meglátja, tud-e valamiben segíteni.

„Majdnem hazazavarták” Tsunodát a reptérről az F1-es Las Vegas-i Nagydíj előtt

Kellemetlen problémái adódtak Yuki Tsunodának, amikor megérkezett az Egyesült Államokba a hétvégi Formula-1-es Las Vegas-i Nagydíjra. A reptéren ugyanis a vámvizsgálatoknál kiszedték a sorból, és egy ideig úgy tűnt, lehet, hogy be sem engedik az országba: „Szerencsére beengedték némi beszélgetés után… vagyis sok beszélgetés után igazából. Majdnem hazaküldtek! Most már minden rendben, de igen, szerencse, hogy itt vagyok” – mesélte már a sajtónapon a Visa Cash App RB pilótája, aki elmondta: nem engedték senkivel beszélni.

„Ott volt a fizioterapeutám, akivel utazom. Nyilván egyedül mész át a vámvizsgálaton, nem? Aztán hirtelen odajöttek és egy szobába vittek, és a beszélgetés közben megkérdeztem, hogy odahívhatom a személyt, akivel utazni fogok. Talán kicsit jobban el tudom magyarázni a helyzetemet magamról és a Formula-1-ről. De nem engedték meg azt sem, hogy felhívjak bárkit is. A csapatot is fel akartam hívni vagy akár az F1-et, hogy segíthessenek, de abban a szobában semmit sem tehetsz.”

Tsunoda azért sem értette a problémát, mivel minden vízuma rendben volt, és alig néhány hete már járt is az USA-ban a texasi futam idején. De vajon mi szúrhatott szemet a hatóságok embereinek? „Talán azért, mert pizsamát hordtam és olyan színeket, hogy úgy néztem ki, mint… nem is tudom. Csak úgy éreztem, nagy a nyomás, nem tudtam semmit mondani. Úgy éreztem, ha mondok valamit, még nagyobb bajba kerülhetek!” – mondta Tsunoda.

f1-tsunoda-visarb-vegas-day0

Videó: Így zajlott Rovanpera F1-es Red Bull-tesztje

Angol nyelvű videó, ahol tíz percben belenézhetünk, hogy hogyan ment Kalle Rovanpera az F4-es autóval, a Formula Renault-val, majd végül az F1-es Red Bull-lal.

Marko: Ha nyerünk, az Max miatt lesz

Dr. Helmut Marko jól összefoglalta, hogy miért lehet idén is világbajnok Max Verstappen annak ellenére, hogy a Red Bull autója az év első harmada után a látottak alapján hátrányban volt a riválisaihoz képest:

„Ha idén is megnyerjük a bajnoki címet, az elsősorban Maxnak lesz köszönhető. Kivételes vezetési képességeivel elfedte azokat a fázisokat, amelyekben az autó nem volt igazán jó.”

Verstappen ezen a hétvégén matematikailag is bajnok lehet, ha Lando Norris nem szerez legalább hárommal több pontot a hollandnál.

f1-verstappen-redbull-marko-horner

Videó: Verstappen IMSA-autót tesztelt

Immár a valóságban is sportautót tesztelhetett Max Verstappen: a szimulátorban rengeteget versenyző holland egy különleges Honda-nap keretein belül vezethetett egy Honda Acura GTP sportautót, amivel az amerikai IMSA-bajnokságban is versenyeznek.

A Las Vegas-i Nagydíj előtt kedden, Nevadában ülhetett bele egy ilyen fenevadba a negyedik F1-es vb-címére hajtó pilóta, aki többször is hangsúlyozta, hogy mennyire vonzza a sportautózás, és hogy később mindenképpen szeretne indulni Le Mans-ban, valamint Daytonában is a legendás 24 órás versenyeken.

Két és fél évtized után visszatér Le Mans-ba a Mercedes

Nagy bejelentés az Endurance-világbajnokság kapcsán: csatlakozik jövőre a mezőnyhöz a Mercedes! A német márka nem a csúcskategóriába, a Hypercarba száll be, hanem az LMGT3-as géposztályba, méghozzá azzal a Mercedes-AMG GT3-assal, amely többek között megnyerte korábban a nürburgringi és spái 24 órás viadalokat is. A Mercedes 1999 után tér ezzel vissza a Le Mans-i 24 órásra is: akkor történtek az emlékezetes balesetek, amelyek során az autóik a levegőbe repültek az egyenesben, azóta nem láthattuk őket a legendás egynaposon.

Az is kiderült, hogy a Mercedes partnercsapata az Iron Lynx lesz, amely 2024-ben a Lamborghiniket indította a WEC-ben. A Mercedes ezzel a tizedik gyártó, amely rajthoz áll az LMGT3-as kategóriában.

mercedes-gt3

Villeneuve a McLarenről: „A konstruktőri senkit sem érdekel, ilyet az a csapat mond, amelyik nem nyer”

Egyre csekélyebb az esély, hogy Lando Norris, akinek lemaradása 62 pont Max Verstappenhez képest, egyéni világbajnok lesz 2024-ben, viszont a McLaren a formavesztés ellenére is 36 pont előnyben van a Ferrari előtt, 1998 óta először konstruktőri vb-t nyerhet az alakulat. Andrea Stella csapatfőnök Brazíliában ki is jelentette, a konstruktőri cím a prioritás, az egyéni mindig másodlagos volt – ez azonban nem kerek Jacques Villeneuve számára.

„A McLaren a legbizarrabb dolgot mondta Brazília után, hogy nem az egyéni, hanem a konstruktőri cím a prioritás. Ez nagyon furcsa, ilyet az a csapat mond, amelyik nem nyer” – mondta a Grosvenor Sportnak az 1997-es világbajnok. „Igaz, a konstruktőri cím pénzt hoz, de senkit sem érdekel, ki a konstruktőri bajnok. Az emberek csak a világbajnok versenyzőre és a csapatára emlékeznek, és végső soron a szemükben ez a csapat a világbajnok. A konstruktőri cím csak papíron és az extra pénz miatt jó, de az adott csapaton kívül senkit sem érdekel.”

Az egyéni világbajnoki versenyfutás kapcsán Villeneuve hozzátette: „Az esélyek igencsak Max felé billennek, csak körbe kell mennie és célba érnie. Ha Vegasban nyeri meg, nagyon megérdemelt világbajnok lesz. De a bajnokságról ezzel együtt is el lehet majd mondani, hogy nagyszerű volt, senki sem számított arra, hogy más felveszi a versenyt a Red Bull-lal és Maxszal. Bárki nyer a kettő közül, megérdemelt bajnok lesz.”

Fotó: McLaren

Távozik a Ferraritól az F1-es tartalékversenyzőjük

Robert Svarcman a Ferrari teszt- és tartalékversenyzőjeként 2022-ben és 2023-ban több első szabadedzésen is lehetőséget kapott az olaszoktól, az idei szezonban pedig a Stake autóját vihette pályára két FP1-en. Mexikóban egy sárga zászló alatti szabályszegés miatt egy öt rajthelyes büntetést is begyűjtött – ezt nagy valószínűség szerint soha nem kell majd letöltenie a száguldó cirkuszban, főleg azok után, hogy kiderült, hogy távozik a Ferrari kötelékeiből, amelynek színeiben a WEC-ben is szerepelt idén.

„A Ferrarinak dolgozni életem egyik legjobb élménye volt. Soha nem fogom elfelejteni azt a pillanatot, amikor először vezethettem a Ferrari F1-es autóját. Minden egyes körért örökké hálás leszek, megtiszteltetés volt a versenyzés világának legtehetségesebb embereivel dolgozni. Jobb versenyzővé váltam a csapatnál eltöltött időszak alatt, az itt megszerzett emlékeket a következő állomáshelyemre is magammal fogom vinni” – írta Svarcman a közösségi médiában.

„Köszönet a tifosinak, akik végig támogattak az elmúlt évek során. Végül, de nem utolsó sorban köszönetet szeretnék mondani a csapatnak is, akik hittek bennem és támogattak az utam során. Nagyon hálás vagyok ezért. Nemsokára találkozunk, Forza Ferrari!” – tette hozzá Svarcman. 

Svarcman jövőre a Prema színeiben az IndyCarban fog versenyezni, ahol egy korábbi Ferrari-junior, Callum Ilot lesz a csapattársa.

Jövőre női verseny kíséri az F1-et Las Vegasban

Las Vegas lesz a nőknek életre hívott sorozat, az F1 Academy 2025-ös szezonjának fő attrakciója: a különleges bajnokság Nevadában fog véget érni egy év múlva. Tavaly egyáltalán nem volt betétsorozat a Las Vegas-i Nagydíjon, idén a Ferrari Challenge kíséri az F1-et, az F1 Academy formájában viszont közvetlenül a Liberty Media érdekeltségébe tartozó sorozat kerül be a hétvégi programba.

A harmadik szezon naptára hét fordulóból, 14 futamból áll majd, akárcsak az idei, valamennyi helyszínen a Formula-1 kíséretében, és új szereplő lesz Vegas mellett az idényt nyitó Sanghaj, valamint Montreal, kiesik viszont Barcelona, valamint a 2024-es szezont hamarosan záró Katar és Abu Dhabi.

Az F1 Academy 2025-ös versenynaptára:

1. Kína, Sanghaj

március 21-23.

2. Szaúd-Arábia, Dzsidda

április 18-20.

3. USA, Miami

május 2-4.

4. Kanada, Montreal

június 13-15.

5. Hollandia, Zandvoort

augusztus 29-31.

6. Szingapúr, Marina Bay

október 3-5.

7. USA, Las Vegas

november 20-22.

 

Ismét F1-es autóban Nyck de Vries – 2022-es McLarent tesztelt

Miután az AlphaTauri 2023-ban menesztette, sokan nem számítottak rá, hogy Nyck de Vriest bármikor újra Formula-1-es autóban látjuk. A RacingNews365 ehhez képest meglepő hírrel szolgált: a 29 éves hollandot, aki a Toyota WEC-versenyzője, a Paul Ricard versenypályán látták, ahol egy kétéves McLaren MCL36-ot vezetett.

A teszt körülményei rejtélyesek, mivel a McLaren részéről semmiféle híradás nem érkezett a gyakorlással kapcsolatosan, a lap információi szerint pedig az esemény nem a Pirelli gumitesztje volt. A szabályok a két évnél korábbi autók tesztelését korlátlanul engedik. A lap hozzáteszi, talán ahhoz lehet köze a tesztnek, hogy Gabriel Bortoleto a Sauberhez igazol, így a McLaren tartalékpilóta nélkül marad. A Formula-E 2020-21-es világbajnoka korábban McLaren-nevelés volt, de ez a kapcsolat már 2018-ban megszakadt.

Fotó: ATP

Újra pinkbe öltözik az Alpine az utolsó F1-es futamokra

A Williams és a Stake mellett is az Alpine is rendhagyó festéssel készül a Formula-1-es Las Vegas-i Nagydíjra – sőt, a franciák Katarra és Abu Dhabira is. A szezon utolsó három versenyére ugyanis visszatér a névadó szponzor, a BWT színe, a rózsaszín által uralt dizájn, amelyet már láthattunk néhány futamon korábban 2024-ben. Változás azért, hogy a mostani festésben valóban sokkal dominánsabb a pink és jóval kevesebb a fekete, mint az évad első szakaszában. Íme:

f1-alpine-pink-1

f1-alpine-pink-2

f1-alpine-pink-3

ERC-naptár: Megvan a 2025-ös Rally Hungary időpontja

Közzétették a Rali Európa-bajnokság 2025-ös versenynaptárát, amelyben ezúttal is helyet kapott a Rally Hungary. Fontos változás azonban az idei menetrendhez képest, hogy ezúttal nem a szezonnyitónak ad majd otthont a Veszprém-központú verseny, az időpontja ugyanis átkerült májusra, így a második forduló lesz ez az ERC-ben – igaz, a murvás versenyek közül így is ez lesz az első.

Az ERC idénye összesen nyolc fordulóból áll majd, az évad Spanyolországban indul és Horvátországban ér véget – íme, a teljes naptár:

Április 4-6.: Sierra Morena Rali

Május 9-11.: Rally Hungary

Május 30-június 1.: Skandináv Rali

Június 13-15.: Lengyel Rali

Július 4-6.: Róma Rali

Augusztus 15-17.: Barum Rali

Szeptember 5-7.: Ceredigion Rali

Október 3-5.: Horvát Rali

rally-hungary

Jordan: A régi F1 szex volt négy keréken

A legendás excsapatfőnök, a hosszú éveken át televíziós szakértőként, jelenleg pedig podcasterként jeleskedő Eddie Jordan műsora legújabb adásában dörgedelmes kritikát fogalmazott meg a sportág jelenlegi helyzetét, mindenekelőtt a technikai szabályozásokat illetően: „Szerintem szégyen, hogy ilyenek a szabályok, szégyelljék magukat a szervezők!”

eddiejordan

„Szerintem ők engedték, hogy ez a sportág olyan irányba induljon el, ahonnan talán soha többé nem tér vissza, és én gyűlölöm őket ezért” – mondta Jordan, aki a jelenlegi versenygépeket traktorokhoz hasonlította, miközben az erejük és a hangjuk már nem olyan, mint régen, az egykori rajtokat megelőzően volt: „Mintha megmozdult volna alattad a föld, annyira komoly erő volt a hangban, a zajban, a földben. Átjárta az egész testedet..”

„Istenem, amikor egy versenyen voltál, mondjuk Silverstone-ban, még ha nem is a rajtrácson voltál, hanem kint a lelátón, és a verseny elkezdődött, azok a V10-esek… Ez szex volt négy keréken. Számomra ez volt számomra az autóversenyzés, ezt élveztem annyira. Hogy visszatérünk-e valaha a V10-esekhez? Valószínűleg nem. Túlságosan gyávák vagyunk…

jordan