DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 7. vasárnap

MotoGP: Hatalmas bukások és Quartararo-elsőség pénteken Assenben (videók!)

Óriási balesetek tarkították a Holland TT pénteki edzéseit a MotoGP-ben. A délelőtti gyakorláson Marc Marquez ducatis karrierje talán legnagyobb esését jegyezte – igaz, végül így is ő zárta a legjobb köridővel az FP1-et:

A délutáni edzés első perceiben bukott Alex Marquez, Fermin Aldeguer, Johann Zarco, Franco Morbidelli, Enea Bastianini és Aleix Espargaro, a leglátványosabb incidenst azonban Ai Ogura szenvedte el, akinek a motorja ki is gyulladt az esés következtében. Emiatt a piros zászlók is előkerültek, ahogy a tréning utolsó negyed órájában újra Lorenzo Savadori highside bukása miatt.

Ami az eredményeket illeti, az utolsó pillanatokban Fabio Quartararo futott 1:31,156-os kört a Yamahával, ezzel megelőzte a gresinis Alex Marquezt, a KTM-es Brad Bindert és az apriliás Marco Bezzecchit – azaz négy gyártó motorosai sajátították ki az első négy helyet. A gyári Ducatik az 5-6. helyeken Francesco Bagnaia, Marc Marquez sorrendben: a spanyol vb-éllovas a hajrában egy második kicsúszást is begyűjtött. Rajtuk kívül a VR46 duója, valamint Maverick Vinales és Johann Zarco jutott be a top 10-be és ezáltal a másnapi időmérő második felvonásába.

A péntek délutáni edzés eredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):

1. Fabio Quartararo Yamaha 1'31.156  
2. Álex Márquez Gresini Ducati 1'31.258 0.102
3. Pedro Acosta KTM 1'31.349 0.193
4. Marco Bezzecchi Aprilia 1'31.352 0.196
5. Francesco Bagnaia Ducati 1'31.410 0.254
6. Marc Márquez Ducati 1'31.455 0.299
7. Fabio di Giannantonio VR46 Ducati 1'31.528 0.372
8. Maverick Viñales Tech3 KTM 1'31.604 0.448
9. Franco Morbidelli VR46 Ducati 1'31.748 0.592
10. Johann Zarco LCR Honda 1'31.776 0.620
11. Raúl Fernández Trackhouse Aprilia 1'31.777 0.621
12. Fermín Aldeguer Gresini Ducati 1'31.805 0.649
13. Alex Rins Yamaha 1'31.831 0.675
14. Miguel Oliveira Pramac Yamaha 1'31.942 0.786
15. Enea Bastianini Tech3 KTM 1'31.953 0.797
16. Jack Miller Pramac Yamaha 1'31.992 0.836
17. Joan Mir Honda 1'32.023 0.867
18. Brad Binder KTM 1'32.366 1.210
19. Lorenzo Savadori Aprilia 1'32.452 1.296
20. Ai Ogura Trackhouse Aprilia 1'32.617 1.461
21. Somkiat Chantra LCR Honda 1'33.114 1.958
22. Aleix Espargaró Honda 1'33.249 2.093

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Új, fehér Ferrari-overallt mutatott be a Monacói Nagydíjra Leclerc

A hazai futamára készülő Ferrari-pilóta fehér szerelést mutatott be a hétvége előtt:

Először fog részt venni F1-es nagydíjon az Aston Martinnal Adrian Newey

Még március elején állt munkába technikai ügyvezető partnerként az Aston Martinnál Adrian Newey, mostanáig azonban nem láthattuk új munkaadója színeiben Formula-1-es nagydíjon. De csak mostanáig: amire már a múlt héten publikált első astonos interjújában is utalt a tervezőzseni, azt most a RacingNews365.com szakoldal megerősítette, azaz a hétvégi Monacói Nagydíj lesz az első F1-es futam, amelyre a silverstone-i istálló alkalmazásában látogat ki a szakember.

Az eddigi távolmaradása persze abszolút érthető, hiszen Newey gyakorlatilag maximálisan az új szabályok szerint tervezendő 2026-os autóra koncentrál az Astonnál. Az említett interjúban is utalt rá, hogy csak érintőlegesen foglalkozott az egyébként eléggé problémás idei konstrukcióval: „Lawrence [Stroll, a tulajdonos – a szerk.] érthető módon azt akarja, hogy a lehető legjobban teljesítsünk 2025-ben, ezért egy kis csapat még dolgozik az idei autón is aerodinamikai szempontból. Volt néhány beszélgetésem ebédidőben ezzel a kis csapattal, átbeszélve az autót és hogy mit lehet csinálni vele” – fogalmazott Newey.

f1-newey-alonso-aston

„Fejezzétek be a családom zaklatását!” – Doohan

Komoly érzelmeket váltott ki a szurkolókból az Alpine azon döntése, hogy mindössze hat futam után Franco Colapintóra cserélték Jack Doohant. Amikor pedig az argentin az F1-es Emilia-romagnai Nagydíj időmérőjén összetörte az autóját, a közösségi médiában elkezdett terjedni egy kép, amelyen az volt látható, hogy Doohan apja, az ötszörös motoros világbajnok Mick Doohan röhögős emojik kíséretében annyit írt a Colapinto-baleset képe mellé, hogy „nagyon lenyűgöző”. Mindez azonban álhír volt – noha korábban az idősebb Doohan arról tényleg posztolt Instagramon fia lefokozása után, hogy milyen eredményeket ért el az ausztrál és a csapattárs Pierre Gasly –, s emiatt Jack Doohan hétfő este Instagram-sztorit is tett közzé:

„Mint világosan láthatjátok, a terjedő sztori teljesen hamis. Argentin szurkolók találták ki, hogy megpróbáljanak engem és a családomat negatív fényben feltüntetni. Úgy szerkesztették az eredeti tartalmat, hogy úgy tűnjön, apám posztolta, ami teljes hazugság. Kérlek, hagyjátok abba a családom zaklatását. Nem hittem, hogy el kell jutnunk erre a pontra” – írta a pilóta, megosztva a parodisztikus formulafakers Twitter-oldal eredeti bejegyzését (ők egyébként ugyancsak elnézést kértek és elismerték, hogy hiba volt a Mick Doohan-poszt). Később aztán annyit pontosított, hogy nem argentin volt az eredeti forrás, de argentin lapok is újra megosztották a sztorit.

Hétfő este emellett az Alpine is kiadott egy kommünikét: „Mint minden F1-es csapat, hisszük, hogy szerencsések vagyunk, hogy egy globális sport részesei lehetünk, amely komoly szenvedélyt és érzelmeket vált ki, folyamatosan növekvő rajongótáborral, akik lelkesen követik kedvenc versenyzőjük minden megmozdulását, legyen szó egy bátor előzésről a pályán vagy arról, milyen stílust viselnek a paddockba megérkezve. Mindenkit arra bátorítanánk, hogy emlékezzenek rá, hogy a szuperhősök sisakrostélya mögött egy ember rejlik. Egy személy érzésekkel, családdal, barátokkal és a szeretteivel. Csapatként nem tűrhetjük az online zaklatást, és arra buzdítjuk imádott sportunk összes rajongóját, hogy legyenek kedvesek és tisztelettudók.”

Az ügyben még az FIA elnöke, Mohammed ben Sulayem is megszólalt, aki kiállt Colapinto és az argentin szurkolók által egy szabadedzéses incidens okán szintén célba vett Yuki Tsunoda mellett, megköszönve nekik, hogy felszólaltak a témában, és hangsúlyozva, hogy senkit nem szabad fenyegetéseknek, gyűlöletnek vagy diszkriminációnak érnie.

f1-doohan-alpine_1

„Ez a szezon még messze nem ért véget” – Brown

Míg szombaton a McLarené volt a leggyorsabb autó, vasárnap Max Verstappen győzni tudott Imolában – Zak Brown szerint a bajnoki csata még messze nem lefutott.

A Red Bull világbajnoki címvédője, Max Verstappen már a rajtnál kemény manőverrel megelőzte a pole pozícióból induló Oscar Piastrit, és végül a futamot is magabiztosan megnyerte.

„Nagyszerű húzás volt” – értékelt Zak Brown a Viaplay kérdésére, amikor Verstappen előzéséről kérdezték. „Most nem tudtuk legyőzni őket, gyorsak voltak. Hosszú az év, sok van még hátra, és azt hiszem, ez a verseny is azt mutatja, hogy ez a szezon még messze nem ért véget.”

Brown szerint Verstappen végig kontrollálta a futamot, és nem igazán volt esélyük ellene: „Max a verseny elejétől a végéig gyors volt. Úgy érzem, az egész futamon gyorsabb volt nálunk. Nagyjából hasonló köridőket futottunk, de ő tökéletesen uralta a helyzetet.”

A McLaren főnöke azt is megerősítette, hogy a csapat szabad kezet adott a két versenyzőnek a küzdelemben: „Hagytuk őket versenyezni. Ez volt a boxfal döntése, és jó lépés volt, amit Lando tett.”

„Szükségtelenül próbáltam hősködni a Q1 első körében” – Tsunoda

Egy ponttal távozhatott az F1-es Emilia-romagnai Nagydíjról Yuki Tsunoda azok után, hogy a szombati időmérő első szakaszában csúnyán összetörte az autóját, majd a bokszutcából kellett nekivágnia a futamnak Imolában. „Annak örülök, hogy legalább visszaadhattam valamit a csapatnak azért a munkáért, amit éjszaka beleöltöttek, különösen a szerelők” – nyilatkozta a Red Bull japánja a tizedik helye után. „Szóval legalább adtam valamit cserébe. Ugyanakkor még mindig roppant frusztrált voltam az időmérő miatt, nem igazán tudtam sokat aludni előző éjjel. De tovább kell lépnem, ez van.”

Tsunoda arról is beszélt, hogy pénteken még kifejezetten biztatónak tűnt a tempója, ezért is volt különösen bosszantó és fájó a kvalifikációs hibája: „Az egykörös tempó elég jó volt, különösen a második edzésig voltam meglehetősen közel Maxhoz. Az FP3-on nem volt lehetőségem sok kört megtenni. Úgyhogy rendben volt az önbizalmam a kvalifikációhoz érve. Emiatt még rosszabb volt, hogy talán túl magasak voltak az elvárásaim magammal szemben, és hős próbáltam lenni a Q1 első körében, ami tényleg szükségtelen. Az ilyeneket kell átgondolnom és jobban csinálnom legközelebb.”

f1-tsunoda-crash-imola

fotó: DPPI

„Nem kezeltem a legjobban” – Antonelli a hazai F1-es nagydíj tanulságairól

Formula-1-es karrierje során először versenyzett hazai pályán Andrea Kimi Antonelli, az imolai produkciója azonban elmaradt a várakozásoktól: az időmérőn már a Q2-ben búcsúzott, a futamon pedig műszaki probléma miatt kiállni kényszerült. Az ifjú olasz nem tagadta, hogy komoly tanulságokat tudott levonni az Emilia-romagnai Nagydíjból:

„Rendkívül intenzív hétvége volt, mentálisan és érzelmileg is, és szerintem a magam részéről nem kezeltem a legjobban a dolgokat. Úgy érzem, különösen olyan téren, hogy próbáljak energiát spórolni: nem végeztem jó munkát ebben, és ennek a hatását kicsit éreztem a vezetésben, mert éreztem, hogy nincs annyi energiám. Határozottan jó lecke volt ez a következő hazai futam előtt.”

Antonelli arról is beszélt, milyen műszaki hiba okozta a kiesését: „Egyértelműen nem a legboldogabban alakult a vége. Nehéz volt, először is az, hogy beragadtam a DRS-vonatba, ami nyilván megviselte a gumikat, szóval csak próbáltam kitartani. Aztán szerencsések voltunk a VSC-vel és a közepesre váltással. Nagy reményeim voltak, de aztán pár kör után elkezdett megjelenni a probléma a gázadással, ami aztán végül teljesen el is szállt.”

„Természetesen sajnálatos, de előfordul ilyesmi, és szerintem összességében nem volt annyira rossz a tempó. Nem tudom, mennyivel lett volna jobb a probléma nélkül, de éreztem, hogy motorerőből sokat veszítek. De nem tudtam többet tenni, és így jó lecke volt a hétvége.”

f1-antonelli-mercedes-imola

Marko: Kicsit idegesek lettünk

Max Verstappen magabiztos győzelemmel zárta az Emilia-romagnai Nagydíjat, de a hajrában még Helmut Markóban is felébredt egy kis idegesség. A csapat tanácsadója a Sky Deutschlandnak elárulta: a késői biztonsági autós fázis alatt kissé megijedtek, amikor Max Verstappen 18 másodperces előnye semmivé foszlott: „Kicsit idegesek lettünk, de aztán Max lenyűgözően újra ellépett” – mondta megkönnyebbülten Marko.

Verstappen a rajtnál mutatott látványos külső íves manőverrel előzte meg Oscar Piastrit, majd az élre állva kontrollálta a versenyt. A holland bajnok hibátlanul teljesítette köreit, és a frissítések is beváltak, amit Marko külön is kiemelt: „Úgy látjuk, hogy a fejlesztések most már teljes hatásukat kifejtik. A gumikezelésben is legalább olyan jók voltunk, mint a McLaren.”

A Red Bull számára idén nem mindig sikerül a kettős pontszerzés, de Imolában ez is összejött: Yuki Tsunoda a bokszból rajtolva végül a tizedik helyen ért célba, miután a csapat gyakorlatilag új autót épített neki a kvalifikációs baleset után. „Yuki is nagyon jól ment, pontot szerzett, összességében teljesen elégedett vagyok” – zárta értékelését Marko.

imola-rajt-2

Bokszutcai rajt Tsunoda jutalma hatalmas törése után

Nem meglepő módon a bokszutcából kényszerül rajtolni a mai Emilia-romagnai Nagydíjon Yuki Tsunoda. A Red Bull versenyzője a tegnapi időmérő Q1-es szakaszában törte össze nagyon csúnyán az autót, ami után alapból is az utolsó helyről indult volna a délutáni versenyen. 

Tsunodát tegnap a baleset után a pályakórházba vitték, ahol megállapították, hogy a japán jól van a hatalmas becsapódás után, autóján viszont hét kulcsfontosságú alkatrészt is ki kellett cserélni. A szabályok értelmében ennek bokszutcai rajt az eredménye. 

Szintén autót tört a tegnapi időmérőn Franco Colapinto, aki a 15. helyen zárta volna a kvalifikációt, azonban egyhelyes rajtbüntetést kapott, mivel túl korán hagyta el az Alpine garázsát a Tsunoda balesete miatt érkező piros zászlót követően. Arról egyelőre nincs hír, hogy az argentinnak is a bokszutcából kéne indulnia az autó összerakását követően. 

Az Emilia-romagnai Nagydíj teljes rajtrácsa ezen cikkünkben megtekinthető

Alonso: Elégedett vagyok az ötödik rajthellyel, de jövőre Ausztráliában nyerni akarok

Fernando Alonso idei legjobb időmérős teljesítményét nyújtotta az Emilia-romagnai Nagydíj szombatján: az Aston Martin spanyol versenyzője az ötödik helyet szerezte meg a kvalifikáción, míg csapattársa, Lance Stroll a nyolcadik pozícióból várhatja a rajtot.

„Ez egy nagyon jó nap volt – mindkét autóval ott vagyunk a Q3-ban, ami nagy megkönnyebbülés a csapat számára” – értékelt Alonso.

„Realistának kell maradnunk, szerintem a pálya karakterisztikája most kicsit nekünk kedvezett. Majd meglátjuk Monacóban és Barcelonában, hogyan állunk a valós tempóval.”

A kétszeres világbajnok ugyan örül az eredménynek, de nem tagadja: célja továbbra is a győzelem, még ha ez jelenleg elérhetetlennek is tűnik. „Azért vagyok itt, hogy győzzek. Boldog vagyok az ötödik hellyel, és örülök, ha pontokat szerzünk holnap – de jövőre Ausztráliában nyerni akarok” – fogalmazott a spanyol, jelezve, hogy hosszú távon továbbra is a dobogó legfelső fokát célozza.

A vasárnapi futam kapcsán a 43 éves pilóta úgy látja, a rajt és a stratégia döntő tényező lesz: „Imolában nagyon nehéz előzni, szóval a rajt kulcsfontosságú lesz. Utána pedig egy stabil versenytempót kell hoznunk. Lehet, hogy az autó valójában nem elég jó ahhoz, hogy az ötödik helyet megtartsuk – fel vagyok készülve rá, hogy pozíciókat veszítünk, de remélhetőleg nem túl sokat.”

Colapinto egyhelyes büntetést kapott, félreértette az Alpine utasítását

Ahogyan az várható volt, Franco Colapinto egyhelyes rajtbüntetést kapott Imolában a stewardoktól, amiért túl korán hagyta el az Alpine garázsát a Q1-ben Yuki Tsunoda piros zászlóját követően.

Az argentin, aki a pályára való visszatérésekor maga is balesetet szenvedett, a 15. helyett a 16. helyről indulhat, a Racing Bulls versenyzője, Liam Lawson pedig egy hellyel előrébb kerül.

Colapinto a boxutca gyorssávjába hajtott be, mielőtt a versenyirányítás közölte volna a hivatalos újraindítási időt. 

A Mercedes a Bahreini Nagydíjon két autójával is ugyanebbe a szabálytalanságba esett, és ugyanilyen egyhelyes büntetést kapott.

Az ügyben hozott ítéletükben a stewardok elárulták, hogy Colapinto „félreértette” a csapat utasításait.

„A csapat képviselője azt állította, hogy ő adta az utasítást, hogy az autó kússzon ki, de ne engedjék ki teljesen” – állt a stewardok ítéletében.

„A versenyző félreértette az utasítást, és a versenyigazgató versenykiírását megszegve a gyorsítósávba hajtott, mielőtt az újraindítás időpontját hivatalosan megerősítették volna. 

„Miután ez megtörtént, már túl késő volt visszafordulni, és a csapat utasította a versenyzőt, hogy haladjon a boxutcában.”

colapinto1

fotó: Alpine F1 Team

F3: A Red Bull támogatottja nyerte az imolai sprintet

Az MP Motorsport pilótái remekeltek a Formula-3 imolai sprintfutamán: a Red Bull-junior Tim Tramnitz behúzta a futamgyőzelmet, míg csapattársa, az újonc Bruno del Pino a második helyen ért be mögötte. 

A spanyol fiatal indulhatott a pole-pozícióból, tapasztaltabb csapattársát azonban csak pár kör erejéig tudta maga mögött tartani, aki utána behúzta az elsőséget, túlélve két biztonsági autós újraindítást, és a mögötte közeledő szoros csoportot is. Fontos győzelem volt ez a német számára, aki így megközelítette a tabellán a bajnoki összetettet vezető, holnap a pole-pozícióból induló Rafael Camarát. 

Az MP-páros mögé a szintén Red Bull-támogatott Nikola Tsolov jött fel a dobogó legalsó fokára, aki sokáig csapattársával, Mari Boyával küzdött a harmadik pozícióért, a spanyol számára viszont korai véget ért a futam egy technikai probléma miatt. Rengeteg újonc zárta pontszerzéssel a sprintet, különösen az eddig idén nulla egységgel álló Louis Sharp örülhetett negyedik pozíciójának. A bajnoki éllovas Camara ma pont lemaradt a top tízről, holnap viszont ő indulhat az élről a főfutamon, amelyet reggel fél kilenctől rendeznek.

A Formula-3 imolai sprintfutamának pontszerzői:

 

 

Pénzbüntetéssel sújtották a Ferrarit és Sainzot

5000 eurós pénzbüntetéssel sújtották a stewardok a Ferrari csapatát. Az olaszokat azért vizsgálták a stewardok, mert az F1-es Emilia-romagnai Nagydíj első szabadedzése során a csapat állított a Charles Leclerc autóján lévő abroncsok nyomásán a garázsban, miután a monacói éppen visszatért a bokszba egy menete után. Mivel a maranellóiak nem követték a szabályokban előírt utasításokat a folyamat során, pénzbüntetésben részesültek.

Szintén szegényedett 1000 euróval a williamses Carlos Sainz, aki bokszutcai gyorshajtást követett el, nem is kevéssel. A spanyol az első szabadedzésen 13 kilométer per órával átlépte a megengedett sebességhatárt, amikor behajtott a bokszutcába, a „jutalma” pedig neki is pénzbírság lett. 

Minden osztálytársát meghívta az imolai F1-es paddockba Antonelli

A Formula.hu utazó tudósítója, Mészáros Sándor fotóin jól látszik, hogy a Mercedes 18 esztendős F1-es pilótája, Andrea Kimi Antonelli az osztálytársaival szórakozott ma az imolai paddockban. Információink szerint mindegyiküket meghívta a hazai futamra, az ő vendégei.

f1-antonelli-imola

f1-antonelli-imola

Az FIA-nál kaphat pozíciót Lewis Hamilton édesapja

Hivatalos pozíciót kaphat az FIA-nál Lewis Hamilton édesapja, miután az utóbbi hónapokban együtt dolgozott Mohammed ben Sulayem elnökkel – számolt be róla a The Times.

A lap arról írt, hogy Anthony Hamilton tanácsadóként segített a fiatal pilóták fejlesztésével foglalkozó bizottságnál, és ennek hivatalos bejelentése a jövő hónapra várható.

Az idősebb Hamilton állítólag másfél éve dolgozik a projekten Ben Sulayemet támogatva, ami már csak azért is érdekes, mert fia sokszor volt kritikus a regnáló vezetéssel.

hamilton-fia

fotó: DPPI

Leclerc nincs jól, kihagyja a csütörtöki napot

A Ferrari hivatalos közleményben tudatta, hogy Charles Leclerc nem vesz részt a csütörtöki médianapon az F1-es Emilia-romagnai Nagydíj helyszínén, Imolában. A monacói pilóta rosszullét miatt marad távol a pályától, így csütörtökön kizárólag Lewis Hamilton képviseli a maranellói csapatot a sajtóeseményeken.

„Charles rosszul érzi magát, ezért ma nem jön ki a pályára – olvasható a Ferrari közleményében. – Pihenni fog, és a mielőbbi felépülésre koncentrál. Várhatóan holnap autóba fog ülni.”

A Ferrari idén két hazai versenynek is örvendhet, ezek közül az imolai az első, így különösen nagy figyelem övezi a hétvégén a csapatot.

leclerc-saudi-1

Verstappen GT-tesztje felelőtlenség volt Ralf Schumacher szerint

Ralf Schumacher bírálta Max Verstappent, amiért a holland pilóta a Miami Nagydíjat követően egy Ferrari GT3-as volánja mögé ült, hogy teljesítsen néhány kört a legendás Nordschleifén. A négyszeres világbajnok álnéven, Franz Hermannként vett részt a teszten, nem sokkal első lánya, Lily születése után.

Míg egy másik egykori F1-es pilóta, Timo Glock elismeréssel beszélt Verstappen teljesítményéről, Ralf Schumacher kockázatosnak tartotta a döntést. „Ha én lettem volna a csapatfőnöke, megkérdeztem volna, hogy eszénél van-e” – nyilatkozta a német a Sky podcastjében. „Épp a Nordschleifén ilyet csinálni nem túl okos. Tudom, sokaknak nem fog tetszeni, amit mondok, de szerintem ez a pálya hihetetlenül veszélyes, különösen ezekkel a tempókkal és ezen a szinten.”

Verstappen állítólag 7 perc 53 másodperces köridőt futott, bár ezt hivatalosan nem erősítették meg. Schumacher szerint a GT3-as autók is rendkívül gyorsak, így a pálya kiszámíthatatlan: „Emlékszem, amikor a DTM-t betiltották itt, mert azok az autók túl gyorsak voltak. A mai GT3-as autók is őrült tempóban mennek, és minden egy szempillantás alatt történik. Valahol máshol rendben lenne, de a Nordschleife sokak szerint ma is a legnagyobb kihívás.”

verstappen-nordschleife-max

Verstappen már második körében csúcsidőt ment a Nordschleifén

Max Verstappen néhány nappal a Miami Nagydíj után egy Ferrari GT3-assal körözött a legendás Nordschleifén, méghozzá álnéven, Franz Hermannként, de végül nem sikerült megőriznie az inkognitóját – ha egyáltalán szerette volna. A korábbi F1-es pilóta, Timo Glock szerint Verstappen teljesítménye egészen elképesztő volt:

„Még ki sem jött a bokszból, már kaptam mindenféle e-maileket, többek között attól a csapattól is, akikkel én magam intéztem az engedélyemet a Nordschleifére” – mondta Glock a német Sky F1-es podcastjének. „Az alapján, amit hallottam, a végén elképesztő dolgokat mutatott be, az információim szerint már az első vagy második mért köre abszolút top szintű volt.”

A hírek szerint Verstappen második körére 7 perc 53 másodperces időt autózott, amit Glock így kommentált: „Gondolj bele: beszáll egy GT3-as autóba, és korábban soha nem vezetett még a Nordschleifén. Persze sok időt töltött a szimulátorban, ami egyébként jól mutatja, mennyire fel lehet készülni ezekkel az eszközökkel. Verstappen tehetsége persze nem kérdéses, de most ismét aláhúzta. Az a 7:53, amit állítólag ment, tényleg csúcsidő, különösen, ha mindezt már a második körében teljesítette.”

verstappen-gt-max

Steiner tapasztalt pilótákkal indítaná be a Cadillacet

Günther Steiner szerint egy új F1-es csapatnak nem a kockázatos húzásokban, hanem a tapasztalatban kell keresnie a stabil alapokat – különösen igaz ez a Cadillac esetében. Az F1 hivatalos podcastjében, az F1 Explainsben a korábbi Haas-csapatfőnök elmondta, hogy kit tartana ideális párosnak az amerikai gyártó számára: Valtteri Bottast és Sergio Perezt.

bottas-silverstone-2

„Ha a Cadillac helyében lennék, tapasztalt versenyzőket keresnék” – jelentette ki Steiner. „Egy fiatal csapat számára a legjobb, ha olyan emberek érkeznek, akik már végigcsinálták ezt. Akik segítenek beindítani a csapatot, és gyorsabban előre tudják mozdítani a fejlődést, mint az újoncok” – mondta az olasországiz származású szakember, aki a kezdtektől irányította a Haas F1-es projektjét, így bőven van tapasztalata abban, milyen hatása lehet a pilótaválasztásnak egy újonnan induló alakulat életében.

Steiner hozzátette: „Számomra az ideális csapat Valtteri Bottas és Sergio Perez lenne. Őket ültetném be” – mondta Steiner, aki szerint Pereznek különösen jó lehetőség lehetne egy ilyen projekt: „Talán érdemes lenne egyéves szerződést adni neki. Sokkal jobb megoldás, mint olyan újoncokat hozni, akik már nem is annyira fiatalok. Ez egy esély lenne Checo számára is.”

perez-baku-3

Eső zavarhatja meg az imolai F1-es futamot?

Az előrejelzések szerint nem lehet kizárni, hogy vasárnap vizes pálya fogadja a Formula-1-es mezőnyt az Emilia-romagnai Nagydíjon. A RacingNews365.com szaklap által közölt időjárás-előrejelzés szerint egyre nagyobb esélye van annak, hogy vasárnap esők és viharok alakuljanak ki az imolai pályának is otthont adó régióban – igaz, az így is kérdéses, hogy mindez érintené-e a délután 15 órakor startoló futamot.

Mindenesetre a péntek és a szombat egyelőre mindenképp száraznak ígérkezik a 2025-ös évad hetedik állomásán, ugyanakkor az elképzelhető eső ellenére is a vasárnap lehet a legmelegebb nap a hétvégén 20-24 fokkal.

imola-eso

Megnehezítené a kihívó elnökjelöltek indulását Ben Sulayem?

A BBC Sport beszámolója szerint az általuk látott dokumentumok alapján olyan javaslatokat terjeszthet elő az utóbbi időben is sokat kritizált Mohammed ben Sulayem, amelyek tovább erősíthetik a hatalmát és megnehezíthetik az esetleges kihívók dolgát a decemberi elnökválasztás előtt. A lap riportja szerint például az egyik záradék kimondja, hogy „az FIA elnöki listáján induló jelöltek előéletében nem lehet semmi, ami megkérdőjelezi a szakmai feddhetetlenségüket”.

Bár az indoklás szerint mindez csupán azt a célt szolgálná, hogy összhangba hozzák a gyakorlatot más FIA-nál betöltött pozíciókkal, egyesek szerint a javaslat alapján a jelölőbizottság vizsgálná az elnökjelöltek esetleges összeférhetetlenségét és azokat az etikai bizottsághoz továbbítanák. Egy ilyen szabály pedig lehetőséget adna arra, hogy idősebb Carlos Sainz múlt héten felmerült esetleges indulását meggátolják, hivatkozva arra, hogy a fia az F1-ben versenyez.

A választás időzítését illetően állítólag a Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke 21-ről 49 napra hosszabbítaná meg a bejelentési időszakot: a szabályok értelmében a Szenátus lehetséges elnökét, a sportért és mobilitásért felelős alelnököt és a regionális alelnököket is meg kell nevezni, a kritikusok pedig attól tartanak, hogy ez a változtatás egyszerűen több időt adna a jelölőbizottságnak, hogy indokokat találjon a jelöltek vagy a 11 fős jelöltcsapatuk tagjainak elutasítására.

bensulayem