Mindössze két csapat hozott fejlesztést az F1-es Katari Nagydíjra
https://formula.hu/parc-ferme/38732
A Formula-1-es csapatok minden nagydíjhétvége előtt kötelesek lejelenteni az FIA-nál az adott futamra szállított fejlesztéseiket, amelyeket aztán a Szövetség listába szedve publikál is a nagyközönség felé. Ezek a dokumentumok rendszerint eléggé részletesek és sok elemből állnak, most Katarban viszont meglehetősen rövidre sikerült: tízből nyolc csapat ugyanis egyáltalán nem készült újításokkal. Ez persze nem annyira meglepő, elvégre a szezon utolsó előtti állomásáról van szó, amely ráadásul sprinthétvége is, így eleve csak egyetlen egyórás szabadedzésen lehet próbálgatni a fejlesztéseket.
A két kivételt a konstruktőri hatodik helyért harcoló Alpine és a nulla ponttal sereghajtó Stake jelenti. Az Alpine egy új első szárnnyal készült, amelynek minden eleme új profilt kapott a jobb légáramlást célozva, ehhez kapcsolóan pedig egy rövidebb orrkúpot is bevetnek a franciák Katarban. A Stake-nél pedig szintén az első szárnyhoz nyúltak hozzá: lenyestek a jelenlegi szárnylapból, hogy a légterelő megfeleljen a pályaspecifikus igényeknek.
Videó: Így ragadt a felvezető körön történt kicsúszása után a sóderágyba Stroll
https://formula.hu/parc-ferme/38632
Már a start előtt kaotikusan alakult a Formula-1-es Sao Pauló-i Nagydíj vasárnap, hiszen a felvezető körön a 4-es kanyar előtt Lance Stroll kicsúszott a vizes pályán. A hivatalos közvetítésből az azonban nem derült ki, hogy ezután hogyan ragadt a sóderágyba az Aston Martin, ami miatt a rajtprocedúrát is félbe kellett szakítani: az alábbi nézői videón látszik, hogy a kanadai abba az irányba fordítja az autóját, hogy csak a sóderágyon keresztül tudna visszamenni a pályára, ám az esőben beragadt az AMR24-es…
From bad to worse, visualized pic.twitter.com/zt1fFdzzsZ
— Aston Martin F1 updates (@startonpole) November 3, 2024
Eldőlt: Albon nem állhat rajthoz az F1-es Sao Pauló-i Nagydíjon
https://formula.hu/parc-ferme/38631
Alex Albon, aki a hetedik helyre kvalifikálta magát, a Sky Sports F1-nek megerősítette, hogy a Q3-ban összetört Williamse olyan súlyos sérüléseket szenvedett, hogy nem fog tudni rajthoz állni a Sao Pauló-i Nagydíjon.
Emiatt a mögötte álló autók mindegyike előrébb kerül egy helyet, köztük Max Verstappen is, aki most a 16. helyről rajtolhat.
Várjuk a híreket Carlos Sainzról, Fernando Alonsóról, Lance Strollról és Franco Colapintóról, akik szintén balesetet szenvedtek a kvalifikáción.
Pirelli: Tudjuk, hogy javítani kell az esőgumikon, de...
https://formula.hu/parc-ferme/38630
Lewis Hamilton a szombati elhalasztott időmérő edzés közben szakította félbe Stefano Domenicalinak, az F1 ügyvezető igazgatójának élő nyilatkozatát, melyben a hétszeres brit világbajnok azt mondta, hogy pályára tudtak volna gurulni, amennyiben jobb esőgumik állnának a versenyzők rendelkezésére.
Nos, Mario Isola a Pirelli részéről elmondta, hogy Hamilton megjegyzése nem feltétlenül állja meg a helyét, és a versenyirányítás döntését sem teljesen érti: „Nem tudom, hogy Niels Wittich versenyigazgató miért nem adta meg a zöld jelzést.”
„Ha csak a gumik teljesítményéről lenne szó, akkor lassabban kell körözni a versenyzőknek – ennyi az egész. A végén a lassú versenyzők leggyorsabbika nyert volna.”
„Tisztában vagyunk vele, hogy javítanunk kell az esőgumi teljesítményét, de lehet versenyezni a mostani keverékekkel. Nincs arról szó, hogy ne lehetne pályára gurulni velük” – tette hozzá Isola.
Gyorshír: Vizsgálják Verstappent az újraindítás miatt
https://formula.hu/parc-ferme/38629
A VSC alatti szabálysértésért vizsgálat alá vették Max Verstappent a sportfelügyelők, minden bizonnyal azért, mert még az újraindítás előtt bement Oscar Piastri mellé. A sajtótájékozatón a holland maga is elismerte, hogy necces volt a helyzet az ausztrállal, míg Christian Horner úgy nyilatkozott, hogy szerintük minden rendben volt. Amint lesz friss információ, jelezni fogjuk.
Vettel elmondta, kire tippel Verstappen és Norris vb-harcában
https://formula.hu/parc-ferme/38628
Bár még mindig 47 pontos előnnyel rendelkezik Max Verstappen Lando Norrisszal szemben, a McLaren erős tempóját és a Red Bull botladozását látva nem tűnik ledolgozhatatlannak ez a különbség. De vajon kit tart esélyesebbnek a négyszeres F1-es világbajnok Sebastian Vettel? A visszavonult német a Sky Germanynek ismertette az álláspontját Brazíliában:
„Amennyire szeretném, hogy mindannyiunk számára izgalmas versenyt lássunk a végéig, szerintem Max annyira kemény, annyira magabiztos a vezetését illetően… ritkán látunk hibát tőle. Még ha az autója talán már nem is olyan erős, mint volt az év elején, továbbra is őt tartom favoritnak. Szerintem még mindig elég erős ahhoz, hogy elégséges pontot szerezzen. Lando pedig már nincs abban a helyzetben, hogy minden futamot olyan könnyen megnyerjen. Szóval azt mondanám, a favorit szerepe egyértelmű, és az Maxé. De persze független nézőként én is remélem, hogy még szorosabb lesz.”
A McLaren nem gátolja meg, hogy Bortoleto másik csapatnál versenyezzen az F1-ben
https://formula.hu/parc-ferme/38626
Bár hetekkel ezelőtt úgy tűnt, már eldőlt, hogy Valtteri Bottas megtarthatja az ülését a Saubernél 2025-re is az odaigazoló Nico Hülkenberg oldalán, de az aláírásra és a bejelentésre még mindig nem került sor. Vélhetően azért, mert az Audivá váló hinwili alakulat továbbra is mérlegeli, hogy esetleg inkább egy fiatalnak szavazzon bizalmat – főleg az újoncok és beugrók utóbbi időben mutatott teljesítménye miatt.
Ebben az esetben pedig a Williams által hozzájuk és a Red Bull kötelékeibe is beajánlott Franco Colapinto mellett a Formula-2-es bajnoki éllovast, Gabriel Bortoletót szoktál legfőbb esélyesként emlegetni. Csakhogy a brazil a McLaren neveltje, és a wokingiak korábban jelezték, hogy szeretnék valamilyen módon házon belül tartani őt. Most viszont Andrea Stella, a McLaren csapatfőnöke arra a kérdésre, hogy elengednék-e, ha lenne érdeklődés Bortoleto iránt, így felelt az F1-es Sao Pauló-i Nagydíj pénteki csapatvezetői sajtótájékoztatóján:
„Szeretném kihasználni az alkalmat, hogy Gabrielről beszélhetek, hogy ismét elmondjam, milyen jó munkát végez a junior kategóriákban: megnyerte az F3-ban, most pedig vezeti az F2-t az első szezonjában. És ez vezet a tényhez, hogy szerintem nagyon is normális és természetes, hogy a Formula-1-es csapatok érdeklődnek Gabriel iránt versenyzőként. Ami a McLarent illeti, a McLaren nem fogja megakadályozni a lehetőséget, hogy Gabriel a Formula-1-ben versenyezzen. Szóval zajlanak az egyeztetések, és meglátjuk, mi lesz a helyzet a jövőt illetően.”
Leclerc-t is elmeszelték a trágárságért – de másképp, mint Verstappent
https://formula.hu/parc-ferme/38627
Charles Leclerc a múlt vasárnapi Formula-1-es Mexikóvárosi Nagydíj utáni sajtótájékoztatón ejtett el egy trágárkodást, amikor a futam végi nagy hibájáról és mentéséről kérdezték: „Volt egy túlkormányzottságom, azt megfogtam, majd egy a másik oldalról is, és úgy éreztem, hogy ’b*ssza meg’. Ó, bocsánat! Ó, ne, ó, ne, nem akarok Maxhoz csatlakozni!” – kapott észbe egyből a Ferrari pilótája, hogy néhány hete Max Verstappent nagy vitákat és a Red Bull-os részéről bojkottot is kiváltva közhasznú munkára ítélték a szingapúri sajtóeseményen való káromkodásért.
Sokáig a levegőben lógott, hogy a monacói is hasonló sorsra jut-e: Verstappen az interlagosi médianapon oda is szúrt, hogy szemlátomást csak nála probléma a trágárkodás. Pénteken azonban az FIA vizsgálni kezdte az ügyet, és Leclerc-t is beidézték magukhoz a felügyelők a sprintidőmérő után. A büntetés aztán ezúttal sem maradt el, de más jellegű volt, mint a címvédőé: Leclerc-t csak megbírságolták 10 ezer euróra, amelyből ráadásul 5000 eurót 12 hónapra felfüggesztettek.
A stewardok az indoklásukban kiemelték, hogy az FIA szabályai szerint egy társadalmilag elfogadott színvonalat kell tartani a nyilvános megszólalások során, és ezt Leclerc megsértette vasárnap. Enyhítő körülménynek vették viszont, hogy a ferrarist konkrétan arról kérdezték, „mit mondott magának” az említett hiba során, a pilóta pedig csak felidézte azt – ráadásul egyből elnézést kért a szavaiért. Ezt Leclerc a felügyelőkkel való beszélgetés során is megtette, elismerve a szerepét, hogy sokan példaképként tekintenek rá. Emiatt a stewardok úgy ítélték meg, a monacói kihágása kevésbé volt súlyos, „mint a legutóbbi eset”, utalva Verstappen szingapúri káromkodására.
A felügyelők amúgy Pierre Gaslyt is vizsgálták pénteken, amiért nem jelent meg időben a versenyzői megbeszélésén. Itt azonban futni hagyták a versenyzőt, mivel az Alpine bizonyította, hogy problémájuk volt a WiFi-vel, ezért nem tudott csatlakozni a francia a videohíváshoz.
Leclerc nem úszta meg: beidézték a mexikói káromkodásért
https://formula.hu/parc-ferme/38625
Charles Leclerc a Formula-1-es Mexikóvárosi Nagydíj utáni sajtótájékoztatón ejtett el egy trágárkodást, amikor a futam végi nagy hibájáról és mentéséről kérdezték: „Volt egy túlkormányzottságom, azt megfogtam, majd egy a másik oldalról is, és úgy éreztem, hogy ’b*ssza meg’. Ó, bocsánat! Ó, ne, ó, ne, nem akarom Maxhoz csatlakozni!” – kapott észbe egyből a Ferrari pilótája, hogy néhány hete Max Verstappent közhasznú munkára ítélték a szingapúri sajtóeseményen való káromkodásért.
Eddig a levegőben lógott, hogy a monacói is hasonló sorsra jut-e: Verstappen az interlagosi médianapon oda is szúrt, hogy szemlátomást csak nála probléma a trágárkodás. Péntekre azonban az FIA úgy ítélte meg, hogy vizsgálják az esetet: Leclerc-t beidézték a sprintidőmérő után a sajtótájékoztatón használt nyelvezet miatt. Úgy tűnik, lehet, hogy mégis csatlakozni fog majd a vb-éllovashoz…
Karosszériát cserélt Pereznek a Red Bull
https://formula.hu/parc-ferme/38624
Katasztrofális hazai hétvégét teljesített néhány napja Sergio Perez az F1-es Mexikóvárosi Nagydíjon, aki válaszokat keresve az utóbbi időszak szenvedéseire, azt kérte a Red Bulltól, hogy cseréljék ki a karosszériát az RB20-asnál. Paul Monaghan, az energiaitalosok vezető mérnöke ezt Interlagosban megerősítette, hogy megtörtént: „Visszaálltunk nála egy másik karosszériához, amit megtehetünk. Megkérdezte, hogy meg tudjuk-e ezt csinálni, és azt mondtuk, rendben. A srácoknak volt egy kis munkájuk, de nem bánták” – fogalmazott a szakember a Formula.hu jelenlétében, egyértelműsítve, hogy egy korábban már használt vázról van szó.
Perez amúgy azt is elárulta, hogy másik, korábbi fejlesztésű padlólemez-specifikációt használ, mint vb-éllovas csapattársa, Max Verstappen, s reményei szerint Las Vegasban már azonos változattal mehetnek. Monaghan szerint azonban nem jelentős a két verzió között a differencia: „Checo más specifikációjú padlólemezszélt használt. Kicsi a különbség. Annak a mértéke nem okoz nagy különbséget Maxhoz képest. Pusztán azért döntöttünk így, mert így tudjuk megfelelően és fair módon tartalék alkatrészekkel ellátni a két autót.”
Bagnaia fél tizeddel az elcsúszó Martin előtt, a Yamahák a top 10-ben
https://formula.hu/parc-ferme/38623
A második távol-keleti tripla forduló utolsó állomásaként Malajziában versenyez a hétvégén a MotoGP, amely számára két edzés volt a pénteki menü. A délelőtti gyakorláson Francesco Bagnaia nagy fölénnyel végzett az élen, a lényeg azonban a délutáni egyórás tréning volt, amelynek végén eldőlt, hogy melyik tíz motoros jut be automatikusan a szombati időmérő második szakaszába.
Itt pedig már sokkal szorosabb volt a két vb-esélyes csatája: Bagnaia 1:57,679-es körével fél tizeddel előzte csupán az éllovas Jorge Martint – aki az utolsó percekben egy elcsúszást is bemutatott. Enea Bastianini végzett a harmadik helyen, mögötte Maverick Vinales törte meg a Ducatik uralmát az Apriliával. A két Marquez és Morbidelli jutott még be a bolognaiak versenyzői közül a Q2-be, de ennél nagyobb szenzációt keltett, hogy a két Yamaha is így tett: Fabio Quartararo a hatodik, Alex Rins a nyolcadik lett. A top 10-be még Jack Miller fért be, kiszorult viszont onnan például Pedro Acosta. A Fabio di Giannantonio helyetteseként a MotoGP-be öt év után visszatérő Andrea Iannone 21. lett.
A péntek délutáni edzés eredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):
1. | Francesco Bagnaia | Ducati | 1'57.679 | |
2. | Jorge Martín | Pramac Ducati | 1'57.729 | 0.050 |
3. | Enea Bastianini | Ducati | 1'57.877 | 0.198 |
4. | Maverick Viñales | Aprilia | 1'58.141 | 0.462 |
5. | Álex Márquez | Gresini Ducati | 1'58.296 | 0.617 |
6. | Fabio Quartararo | Yamaha | 1'58.303 | 0.624 |
7. | Franco Morbidelli | Pramac Ducati | 1'58.310 | 0.631 |
8. | Alex Rins | Yamaha | 1'58.336 | 0.657 |
9. | Jack Miller | KTM | 1'58.360 | 0.681 |
10. | Marc Márquez | Gresini Ducati | 1'58.362 | 0.683 |
11. | Pedro Acosta | Gas Gas Tech3 | 1'58.438 | 0.759 |
12. | Marco Bezzecchi | VR46 Ducati | 1'58.460 | 0.781 |
13. | Johann Zarco | LCR Honda | 1'58.625 | 0.946 |
14. | Brad Binder | KTM | 1'58.649 | 0.970 |
15. | Takaaki Nakagami | LCR Honda | 1'59.000 | 1.321 |
16. | Raúl Fernández | Trackhouse Aprilia | 1'59.107 | 1.428 |
17. | Aleix Espargaró | Aprilia | 1'59.188 | 1.509 |
18. | Luca Marini | Repsol Honda | 1'59.375 | 1.696 |
19. | Augusto Fernández | Gas Gas Tech3 | 1'59.402 | 1.723 |
20. | Joan Mir | Repsol Honda | 1'59.535 | 1.856 |
21. | Andrea Iannone | VR46 Ducati | 1'59.618 | 1.939 |
22. | Lorenzo Savadori | Trackhouse Aprilia | 2'00.108 | 2.429 |
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Ne maradj le semmiről, este jön az F1-es sprintkvalifikáció: program
https://formula.hu/parc-ferme/38622
Interlagosban is sprintformátum szerint rendezik a programokat ezen a hétvégén, így ma 15:30-tól 16:30-ig bonyolítják le az egyetlen F1-es szabadedzést, este 19:30-kor pedig már a holnapi sprintfutam időmérőjét nézhetjük, vagyis tétre megy a játék.
A sprintfutamot szombaton 15:00-kor rajtoltatják el, szintén szombaton este 19:00-kor pedig már a nagydíj kvalifikációját rendezik.
Maga a nagydíj pedig vasárnap 18 órakor kezdődik magyar idő szerint.
A teljes hétvégi program ezen a linken található, beharangozó videónk pedig megtekinthető YouTube-csatornánkon:
Visszatérne a jövőben a Ferrarihoz Sainz
https://formula.hu/parc-ferme/38621
Négy futama maradt Carlos Sainznak a Ferrari színeiben, mielőtt az év végén távozna a Williams csapatához. A maranellóiak pilótája elmondása szerint hatalmas nyomást helyezett magára, mert mindenképpen akart még egy futamgyőzelmet szerezni a legendás alakulattal. A spanyol versenyző a Formula.hu jelenlétében arra a kérdésre is válaszolt, hogy benne van-e a pakliban, hogy Lewis Hamilton visszavonulása után visszatér az olasz csapathoz.
„Természetesen igen, az ajtó mindig nyitva lesz előttem a Ferrarihoz. Viszont a rövid és közép távon ez nem változtat a Williamshez és a projektjükhöz való hozzáállásomon. Mindig is az volt a célom, hogy a lehető legjobbamat nyújtsam az utolsó futamaimon a Ferrarival. Ez elég nehéz feladat, mert tudod, hogy az év végén távozni fogsz a csapattól, és én az a fajta ember vagyok, aki szeret a közép és hosszú távú projektekre koncentrálni. Az, hogy nincs valami, amit várhatok itt a jövőben, elég nagy kihívást jelent nekem” – mondta Sainz, ezután még egyszer hozzátette: „Viszont soha ne mondd, hogy soha (az eredeti kérdésre visszatérve – a szerk.).”
Marko elárulta, mikor hoznak döntést Perezről és a többiekről
https://formula.hu/parc-ferme/38620
Folyamatos a találgatás arról, hogy Sergio Perez megtarthatja-e 2025-re is az ülését a Red Bullnál vagy sem – annak ellenére, hogy szerződést hosszabbítottak vele még hónapokkal ezelőtt. A katasztrofálisra sikerült hazai nagydíja után még az is felmerült pletykaként, hogy a mexikói akár már az idei szezon közben repülhet, ám ezt előbb Christian Horner nevezte „nagyon-nagyon valószínűtlennek”, most pedig Helmut Marko nyilatkozta azt a Kleine Zeitung hasábjain, hogy csak a szezonzáró után döntenek:
„Jelenleg mindent vizsgálunk. Döntéseket csak Abu Dhabi után fogunk hozni” – fogalmazott a Red Bull F1-es sportszakmai tanácsadója, aki hozzátette: várhatóan új karosszériát is kap majd Perez, „hogy megnyugodjon”.
Marko a cikkben beszélt még többek között a Perez helyére esélyes Liam Lawson és Yuki Tsunoda mellett a Formula-2-ben bajnokesélyes juniorjukról, Isack Hadjarról is, aki az Abu Dhabi Nagydíj vezethet a szabadedzésen: „Ez kritikus fontosságú lesz a jövője szempontjából. Aztán lesz egy teszt is kedden Abu Dhabiban, ahol számos olyan pilóta lesz, akit számításba vehetünk a jövő évre” – utalt például a már megerősített Red Bull-os Tsunoda-tesztre a szakember. Arra a kérdésre, hogy szerinte Hadjar készen áll-e az F1-re, így felelt Marko: „Igen, abszolút. Minden juniorkategóriában gyorsabb volt Franco Colapintónál.”
Verstappen „még nem hallott semmit” a motorcserés büntetéséről
https://formula.hu/parc-ferme/38619
Mint arról többször is írtunk már a napokban, minden valószínűség szerint Max Verstappen rajtbüntetéssel kezdheti meg a vasárnapi Formula-1-es Sao Pauló-i Nagydíját, mivel autójába beszerelik az idei hatodik belsőégésű motort is. Ezért a szabályok értelmében öthelyes hátrasorolás jár – ahogy azt láthattuk is korábban Spában a címvédő esetében.
Helmut Marko, a Red Bull F1-es sportszakmai tanácsadója a minap a SpeedWeek portálon vezetett rovatában kvázi megerősítette a motorcsere és a büntetés tényét azzal, hogy azt írta, hogy „elkerülhetetlen”, hogy mindez megtörténjen Interlagosban. Maga Verstappen azonban egyelőre úgy nyilatkozott csütörtökön, hogy nem tud biztosat: „Nem hallottam még semmit erről. Nem beszéltük meg, de tudom, hogy egy ponton be kell vállalnom egyet. Szóval meglátjuk.”
Arra a felvetésre, hogy sokak szerint a brazil pálya a legalkalmasabb helyszín egy ilyen motorcserére, mivel könnyű előzni és felzárkózni, így reagált a vb-összetettet 47 pontos előnnyel vezető pilóta: „Ezt sosem tudhatjuk. Gondolhatod, hogy egy konkrét pálya a legjobb helyszín arra, hogy bevállalj egy motorcserés vagy bármilyen büntetést, de ez sosem garantált, csak lehetséges.”
„Rossz csapatfőnök lennék, ha nem vizsgálnám meg, elérhető-e” – Horner Colapintóról
https://formula.hu/parc-ferme/38618
Franco Colapinto a Formula-1-es Olasz Nagydíj óta váltotta le Logan Sargeantot a Williamsnél, a beugró újonc pedig azonnal letette a névjegyét, már pontokat is szerzett az első futamain. Ennek ellenére 2025-ben biztosan nem lesz helye a grove-i alakulatnál, hiszen oda Carlos Sainz érkezik Alexander Albon mellé. Viszont James Vowles, a Williams főnöke többször jelezte már, hogy szívesen látnák egy riválisuknál is a mezőnyben az argentint. Eleinte úgy tűnt, csak a 2026-tól Audivá váló Sauber ülése lehet opció Colapintónak, de az utóbbi időben az is felröppent, hogy akár a Red Bull kötelékeibe is kerülhet, amennyiben Sergio Perez nem maradhat az anyacsapatnál, és oda Liam Lawsont – vagy Yuki Tsunodát – léptetik elő a Visa Cash App RB-től, ahol így megüresedne egy ülés.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke pedig el is ismerte, hogy akár opció lehet náluk Colapinto: „Colapinto egy érdekes versenyző. Mindenki számára, meglepően jobb annál, mint amit a Formula-2 alapján gondolhattunk. Rossz csapatfőnök lennék, ha nem vizsgálnám meg, hogy elérhető-e” – nyilatkozta az Auto Motor und Sport hasábjain. Ami viszont eltántoríthatja az energiaitalosokat, hogy a Williams is szeretné a kötelékeiben tartani az ifjú argentint – márpedig Helmut Marko, a Red Bull F1-es szakmai tanácsadója szerint ez nem járható út: „Vagy teljes mértékben akarjuk Colapintót, vagy sehogy” – jelentette ki határozottan.
Közel-keleti befektetők állapodtak meg a McLarennel – az autórészleget teljesen átvennék
https://formula.hu/parc-ferme/38617
A McLaren Csoport már most is közel-keleti tulajdonosok érdekeltségében van: március óta már teljes tulajdonjoggal rendelkezik a bahreini állami tulajdonban levő befektetése alap, a Mumtalakat, amely 2007 óta fokozatosan növelte érdekeltségét.
A bahreiniek azonban máris túladnának a csoport egy jelentős hányadán: az Abu Dhabi székhelyű CYVN Holdings az érdeklődő befektető, amely átvenné az autóipari részleg részvényeinek száz százalékát, valamint a teljes csoport – amelyhez a Formula-1, IndyCar és Formula-E versenycsapatai is tartoznak – kisebbségi tulajdonrészét. A felek nem kötelező érvényű megállapodást kötöttek, és a potenciális partnerség lehetőségeit vizsgálják.
Az Abu Dhabi székhelyű holding kifejezetten a járműiparban érdekelt, legutóbb a kínai elektromos autógyártóba, a Nióba fektettek be, de a portfólióba tartozik a Gordon Murray Technologies is – melynek alapítója másfél évtizeden át a McLaren tervezője volt, először az F1-es csapatnál, majd az említett közúti részlegen.
Fotó: McLaren
Alonsónak bélfertőzése van, kihagyja a médianapot Brazíliában
https://formula.hu/parc-ferme/38616
Az Aston Martin Aramco Formula One Team bejelentette, hogy Fernando Alonso kihagyja a brazíliai médianapot. A spanyol a Mxikóvárosi Nagydíj előtt bélfertőzéssel küzdött.
Visszatért Európába, hogy további kezelést kapjon egy specialistától. A plusz egy napos kezelés miatt késik a brazíliai utazása, de a hétvégi versenyre biztosan készen áll majd.
fotó: Aston Martin Aramco F1 Team
„Nem Checo a legnagyobb problémánk” – Verstappen
https://formula.hu/parc-ferme/38615
Újabb katasztrofális hétvégét teljesített Sergio Perez az F1-es Mexikóvárosi Nagydíjon, ahol a Q1-es kiesés, a rajthelyre való rossz beállásáért kapott büntetés, valamint a Liam Lawson elleni csata során megsérült autóval az utolsó helyen ért célba hazai közönsége előtt. Emiatt egyre kevésbé tűnik türelmesnek a pilótával a Red Bull vezetősége – ám amikor a csapattárs és jelenleg is vb-éllovas Max Verstappent kérdezték Perez küszködéséről, a holland inkább az autóval kapcsolatos gondokra hívta fel a figyelmet:
„Jelen pillanatban nem ez a legnagyobb problémánk. Javítanunk kell az autón, mert ha jobb az autó, akkor természetes módon Checo is javulni fog” – mutatott rá Verstappen a Sky Sports F1-nek nyilatkozva. „De nem gondolkodom ezeken a helyzeteken, csak arra fókuszálok, hogyan lehetek gyorsabb az autóval. Austin biztató volt, de Mexikóban nagyon messze voltunk, és csak remélem, hogy Brazíliában újra versenyképesebbek leszünk.”
Tragikus áradások Valenciában, kérdéses lehet a MotoGP-szezonzáró és a Formula-E tesztje
https://formula.hu/parc-ferme/38614
Tragikus hírek érkeztek szerda reggel a valenciai régióból, ahol a keddi heves esőzések – amelyek mennyisége a spanyol meteorológiai jelentések szerint az éves csapadéknak felelt meg – villámárvizeket okoztak, amelyben már több mint 50 ember meghalt. A természeti katasztrófa pedig a Ricardo Tormo Circuit főbejáratához vezető utat is alaposan megrongálta (a lenti Insta-videón látszik is mindez), a The Race információi szerint pedig a mellette fekvő minimotopályát is teljesen tönkretették az áradások.
Emiatt nem kizárt, hogy a MotoGP két és fél hét múlva, november 15-17-én esedékes valenciai fináléja is veszélybe kerülhet: pár hónapja a Dorna a Kazah GP-t is hivatalosan amiatt halasztotta el, mert nem akart extra terhet róni a sportesemény megszervezésével a tragédiával küzdő helyi hatóságokra. Ez most Valencia esetén is megismétlődhet, és mindez Jorge Martin és Francesco Bagnaia vb-harcára is kritikus befolyással lehet – hiszen ha nem tudják megrendezni az utolsó fordulót, akkor extrém esetben a most hétvégi sepangi futam is előléphet finálévá. A The Race arról ír, hogy biztosan zajlanak egyeztetések, de az idő rövidsége ellenére nem lehet kizárni, hogy egy másik ibériai helyszín esetleg be tudna ugrani szükség esetén.
A Dorna a GPOne szaklapnak jelezte: maga a pálya „100 százalékig rendben van” és szerencsére ott nem is történt sérülés, viszont az utak megrongálódtak, de már tervet készítenek, hogy egy hét alatt rendbe hozzák őket. Hangsúlyozták: jelenleg nem időszerű a versenyről beszélni, de elkötelezettek annak megrendezése kapcsán. A valenciai pályán amúgy már jövő héten is rendeznének autósportos eseményt a Formula-E hivatalos szezon előtti tesztje révén: az elektromos világbajnokság közleményében az együttérzés kifejezése mellett szintén arról ír, hogy a pályán nem látszanak károk, és zajlik az alternatív útvonalak keresése a létesítményhez.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Ezért esett ki a 400. F1-es nagydíjáról Alonso
https://formula.hu/parc-ferme/38613
Elképesztő mérföldkőhöz ért Fernando Alonso múlt hétvégén Mexikóvárosban, hiszen a 400. versenyhétvégéjét teljesítette a Formula-1-ben. Az ünneplés azonban magán a futamon nem tartott sokáig a 13. helyről induló és a rajtbaleset után némileg előrelépő spanyolnak, ugyanis a 15. körben ki kellett állnia végleg a bokszba az Aston Martinjával – a kétszeres F1-es világbajnok szerint törmelék vagy sisakfólia vezetett mindehhez:
„A startom rendben volt. Nyilván sok akció történt előttünk, úgyhogy ezt ki tudtuk használni, de aztán szemlátomást némi törmelék került az első fékcsatornába, a hőmérsékletek pedig az egekbe szöktek. Próbáltuk ezt enyhíteni például a fékegyensúly hátrafelé állításával és egyebekkel, de így sem tudtuk kontroll alatt tartani, ezért sajnos ki kellett állnunk az autóval.”
Alonso számára amúgy nem alakulnak jól a jubileumi futamok, hiszen a 200. és a 300. nagydíjhétvégéjén is kiesett. A 43 éves versenyző szerint azonban nem számít, hogy mennyinél jár épp a számláló, minden kiesés ugyanannyira fájdalmas – igaz, kevésbé frusztráló, ha egy gyengébb hétvégén történik, és Alonso szerint is valószínűtlen volt, hogy pontokat szerezzenek Mexikóban.