DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 2. szombat

Bagnaia fél tizeddel az elcsúszó Martin előtt, a Yamahák a top 10-ben

A második távol-keleti tripla forduló utolsó állomásaként Malajziában versenyez a hétvégén a MotoGP, amely számára két edzés volt a pénteki menü. A délelőtti gyakorláson Francesco Bagnaia nagy fölénnyel végzett az élen, a lényeg azonban a délutáni egyórás tréning volt, amelynek végén eldőlt, hogy melyik tíz motoros jut be automatikusan a szombati időmérő második szakaszába.

Itt pedig már sokkal szorosabb volt a két vb-esélyes csatája: Bagnaia 1:57,679-es körével fél tizeddel előzte csupán az éllovas Jorge Martint – aki az utolsó percekben egy elcsúszást is bemutatott. Enea Bastianini végzett a harmadik helyen, mögötte Maverick Vinales törte meg a Ducatik uralmát az Apriliával. A két Marquez és Morbidelli jutott még be a bolognaiak versenyzői közül a Q2-be, de ennél nagyobb szenzációt keltett, hogy a két Yamaha is így tett: Fabio Quartararo a hatodik, Alex Rins a nyolcadik lett. A top 10-be még Jack Miller fért be, kiszorult viszont onnan például Pedro Acosta. A Fabio di Giannantonio helyetteseként a MotoGP-be öt év után visszatérő Andrea Iannone 21. lett.

A péntek délutáni edzés eredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):

1. Francesco Bagnaia Ducati 1'57.679  
2. Jorge Martín Pramac Ducati 1'57.729 0.050
3. Enea Bastianini Ducati 1'57.877 0.198
4. Maverick Viñales Aprilia 1'58.141 0.462
5. Álex Márquez Gresini Ducati 1'58.296 0.617
6. Fabio Quartararo Yamaha 1'58.303 0.624
7. Franco Morbidelli Pramac Ducati 1'58.310 0.631
8. Alex Rins Yamaha 1'58.336 0.657
9. Jack Miller KTM 1'58.360 0.681
10. Marc Márquez Gresini Ducati 1'58.362 0.683
11. Pedro Acosta Gas Gas Tech3 1'58.438 0.759
12. Marco Bezzecchi VR46 Ducati 1'58.460 0.781
13. Johann Zarco LCR Honda 1'58.625 0.946
14. Brad Binder KTM 1'58.649 0.970
15. Takaaki Nakagami LCR Honda 1'59.000 1.321
16. Raúl Fernández Trackhouse Aprilia 1'59.107 1.428
17. Aleix Espargaró Aprilia 1'59.188 1.509
18. Luca Marini Repsol Honda 1'59.375 1.696
19. Augusto Fernández Gas Gas Tech3 1'59.402 1.723
20. Joan Mir Repsol Honda 1'59.535 1.856
21. Andrea Iannone VR46 Ducati 1'59.618 1.939
22. Lorenzo Savadori Trackhouse Aprilia 2'00.108 2.429

motogp-bagnaia-ducati_1

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

„Mind hamis” – Palou tagadja az Audi-pletykákat

Mi is beszámoltunk arról, hogy az Auto Motor und Sport értesülései szerint Alex Palou neve is felmerülhetett az Audinál annak kapcsán, ki legyen Nico Hülkenberg csapattársa az F1-ben 2025-től a Saubernél. Palou az IndyCar utóbbi éveinek legsikeresebb pilótája, már kétszeres bajnoknak mondhatja magát és úton van a harmadik címe felé, így időről időre előkerül a neve pletykaként az F1-es csapatoknál is. A fiatal spanyol azonban a mostaniakat határozottan cáfolta az IndyStarnak nyilatkozva:

„Ez mind hamis. Tudom, hogy nem veheted készpénznek a szavamat, de ez így van. Mind hamis, semmilyen kapcsolatom nincs az Audival. Zéró” – jelentette ki Palou, aki azt is tisztázta: nemcsak neki, hanem a menedzserének sincs kapcsolata a hinwili istállóval. Maga az F1-es lehetőség kapcsán hozzátette:

„Nem fogok sokat beszélni erről, de nem próbálkozom ezzel. Próbálkoztam, kaptam is egy kis ízelítőt, ami szórakoztató volt, de nem történt meg, szóval rendben vagyok. Nem követem kétségbeesetten az ottani híreket, és nem küldök e-mailt, hogy ’hé, tudom, hogy nem vagyunk kapcsolatban, de beszélhetnénk?’. Jól vagyok, jól vagyok.”

palou

Bagnaia-körrekord és három Acosta-bukás pénteken Spielbergben

Két edzéssel vette kezdetét pénteken a MotoGP Osztrák Nagydíja a Red Bull Ringen. A tét nélküli délelőtti tréningen Jorge Martin volt a leggyorsabb pramacos csapattársa, a jövőre már a VR46-nál induló Franco Morbidelli előtt, míg Francesco Bagnaia elé Pol Espargaro is befért – de persze a hangsúly a délutáni egyórás gyakorláson volt, ahol eldőlt, melyik tíz versenyző jut automatikusan az időmérő második szakaszába.

motogp-bagnaia-ducati-spielberg-day1

Ekkor pedig már Bagnaia futotta meg a legjobb időt, sőt az 1:28,508-as körrel új pályacsúcsot is állított fel egyből a regnáló világbajnok. A gyári ducatis mögött a Pramac duója következett, csak ezúttal Morbidelli megelőzte a vb-éllovas Martint. Őket a két Marquez és a közéjük ékelődő Brad Binder, majd a két Aprilia követte a sorban, míg a top 10-be és ezáltal a Q2-be Marco Bezzecchi és Enea Bastianini fért még be – utóbbi annak ellenére, hogy az edzés végén bukott. Épp csak kiszorult a legjobbak közül Pedro Acosta, aki viszont pocsék napot teljesített, hiszen összesen három esést könyvelhetett el (persze mások is szenvedtek balesetet a két edzés során), a délelőtti második után ráadásul a piros zászlók is előkerültek. A Yamaha és a Honda különversenyéből Fabio Quartararo jött ki „győztesen” a 12. helyen.

A délutáni edzés végeredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):

1. Francesco Bagnaia Ducati 1'28.508  
2. Franco Morbidelli Pramac Ducati 1'28.789 0.281
3. Jorge Martín Pramac Ducati 1'28.827 0.319
4. Marc Márquez Gresini Ducati 1'28.858 0.350
5. Brad Binder KTM 1'28.969 0.461
6. Álex Márquez Gresini Ducati 1'29.056 0.548
7. Aleix Espargaró Aprilia 1'29.107 0.599
8. Maverick Viñales Aprilia 1'29.117 0.609
9. Marco Bezzecchi VR46 Ducati 1'29.233 0.725
10. Enea Bastianini Ducati 1'29.281 0.773
11. Pedro Acosta Gas Gas Tech3 1'29.308 0.800
12. Jack Miller KTM 1'29.329 0.821
13. Fabio Quartararo Yamaha 1'29.380 0.872
14. Johann Zarco LCR Honda 1'29.606 1.098
15. Augusto Fernández Gas Gas Tech3 1'29.762 1.254
16. Luca Marini Repsol Honda 1'29.809 1.301
17. Alex Rins Yamaha 1'29.822 1.314
18. Miguel Oliveira Trackhouse Aprilia 1'29.881 1.373
19. Raúl Fernández Trackhouse Aprilia 1'29.952 1.444
20. Fabio di Giannantonio VR46 Ducati 1'30.058 1.550
21. Pol Espargaró KTM 1'30.183 1.675
22. Takaaki Nakagami LCR Honda 1'30.421 1.913
23. Lorenzo Savadori Aprilia 1'30.545 2.037
24. Joan Mir Repsol Honda 1'30.168 1.660
25. Stefan Bradl Honda 1'30.895 2.387

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Kyle Larson: Az F1-en és az IndyCaron kívül bárhol megverném Verstappent

A 2021-es NASCAR-bajnok, a sprint car-versenyzésben szép sikereket elérő és tehetségét az idei Indy 500-on is megvillantó Kyle Larsont a Knoxville Nationals megnyerését követően arról kérdezte egy újságíró, hogy szerinte le kell-e győznie Max Verstappent ahhoz, hogy a világ legjobb autóversenyzőjének tartsák. Az amerikai klasszis szerint a sokoldalúsága mellette szól a Verstappennel való összehasonlításban:

„Pontosan tudom, hogy összességében jobb autóversenyző vagyok nála” – felelte Larson. „Kizárt, hogy Verstappen beüljön egy sprint carba, és megnyerje a Knoxville Nationalst. Kizárt, hogy megnyerje a Chili Bowlt. Kizárt, hogy megnyerjen egy NASCAR-futamot Bristolban. Persze valószínűleg az is kizárt, hogy én megnyerjek egy F1-es futamot Monacóban, de szerintem nekem nagyobb esélyem lenne arra, amit ő csinál, mint neki arra, amit én csinálok.”

„Önbizalmat ad nekem, hogy tudom, jobb vagyok nála. Talán nem egy IndyCar- vagy egy F1-es autóban, de az open-wheel az egyetlen ilyen szakág. Szerintem minden másban legyőzném őt. Ezt idézhetik nyugodtan!” – mondta Larson, aki arra a felvetésre is kitért, hogy a motorsport esetleg szerepet kapna az olimpián. Az amerikai versenyző szerint sajnos nem illik az ötkarikás játékok programjába a versenyzés, pedig ő maga szívesen elindulna ott, és összecsapna más országok legjobb pilótáival – így például Max Verstappennel.

larson-indy-2024

Veszélybe került a thaiföldi nagydíjrendezés terve

Néhány hónappal ezelőtt számolhattunk be arról, hogy Thaiföld miniszterelnöke, Srettha Thavisin ellátogatott az imolai F1-es hétvégére, ahol Stefano Domenicali F1-vezérrel egyeztetett arról, hogy néhány éven belül – 2027-től vagy 2028-tól kezdve – nagydíjat rendeznének a főváros, Bangkok utcáin. Látogatása után a miniszterelnök a közösségi médiában a következő bejegyzést tette közzé:

„A thaiföldi kormány azon szándékával összhangban, hogy a közeljövőben az F1-es versenyeket Thaiföldre hozza, meglátogattam az Autodromo Enzo e Dino Ferrarit, és megbeszélést folytattam a Formula One Group vezetőivel. Ez összhangban van azzal a politikánkkal, hogy Thaiföldet a nemzetközi események és tevékenységek globális térképére helyezzük.”

A tervek azonban dugába dőlni látszanak, a projekt mellett kardoskodó Thavisin ugyanis megbukott, miután etikai problémák merültek fel kabinetje egyik tagjával szemben – az így kialakuló politikai válság pedig hátrányosan érintheti Thavisin projektjét, az F1-es Thaiföldi Nagydíj megrendezését.

bangkok-2

Russell és Schumacher kizárása: egy különös egybeesés

Harminc évvel azt követően, hogy Michael Schumachert technikai szabálytalanság miatt megfosztották 1994-es spái futamgyőzelmétől, a Belga Nagydíjat élen záró versenyzőt ismételten kizárták hasonló okból, ezúttal George Russell volt a szenvedő fél. A harminc éve a győzelmet Michael Schumachertől megöröklő Damon Hillt pedig mindkétszer ugyanott érte a hír – így azt is pontosan tudta, mit érezhetett Lewis Hamilton, amikor utólag őt hirdették ki futamgyőztesnek.

hill-1994-w

„Átéltem ezt az élményt. Azt hittem, hogy második lettem, és lehangoltan mentem a brüsszeli repülőtérre” – mondta Hill az F1 hivatalos podcastjének mikrofonja előtt, felidézve, hogy a csapata sajtósától tudta meg, hogy ő nyerte a futamot. „Ott ültem, füstölögtem, dühös voltam! Aztán a reptéri váróteremben széles mosollyal odajött hozzám, és azt mondta: gratulálok, megnyerted a versenyt!” Mire úgy feleltem, hogy elnézést, de hogy érti ezt?

„Ismét a brüsszeli repülőtéren ültem, amikor megtudtam, hogy Russellt kizárták, pontosan ugyanott” – folytatta Hill, majd kitért arra is, hogy nem a legjobb érzés így megszerezni a győzelmet. „Az ember nem így szeretné ezt, azt akarja, hogy tiszta legyen és vitathatatlan. De tény, hogy az autóknak meg kell felelniük a szabályoknak, különben kizárják őket. Nem lehet ilyenért tíz másodperces büntetést adni, mert nem tudod megítélni, hogy a szabálytalanságnak mennyit ért. Ez egy egyszerű mérés, valami vagy egy méter hosszú, vagy nem, és nem lehet körülbelül egy méter hosszú. Pontosan meg kell felelnie a szabályoknak.”

russell-spa

Zajlik a Hungaroring főépületének bontása – fotókkal!

A Hungaroring nagyszabású felújításának következő ütemeként megújul a mogyoródi versenypálya főépülete, ám ahhoz, hogy valami új szülessen, valaminek véget kell érnie. A magyar autóversenyzés szentélye által megosztott fotókon látható a főépület megsemmisítése – és egy-két egyéb kép a munkálatokról.

ring-bontas

ring-bontas-2

ring-bontas-3

ring-bontas-4

ring-bontas-5

Verstappen: Senki nem számított ilyen szezonra – és ez így szép!

Miután tavaly minden létező dominanciarekordot megdöntöttek, idén májustól kezdve korábbi formájához képest jelentősen visszaesett a Red Bull: immár zsinórban négy futamon maradtak nyeretlenek, ami 2020 ősze óta nem fordult elő velük. A negyedik világbajnoki címe felé tartó Max Verstappen elárulta, hogy ő maga számított rá, hogy véget ér a csapat egyeduralma: „Nagyon ritkán van olyan szezonja valakinek, mint a miénk tavaly, szóval mindig is fel voltam erre készülve.”

„Csak azt nem gondoltam, hogy ilyen gyorsan megtörténik, hogy a többi csapathoz képest ennyire kileng majd a teljesítményünk" – mondta a holland, majd így folytatta: „A magam részéről azt hiszem, hogy ezt senki sem gondolta volna. De ez gyönyörű. Úgy értem, az emberek mindig azt gondolják, hogy ó, ez unalmas lesz, blablabla, erre jön egy ilyen szezon.”

„Szerettem volna mostanában egy kicsit többet nyerni” – folytatta Verstapppen. „De hogy őszinte legyek, mindig úgy érzem, hogy magammal mindenképpen versenyzek. Szóval nem számít, hogy 20–30 másodperccel előrébb vagy, vagy a mezőnyben harcolsz. Persze a rajongók szeretik a szorosabb csatákat látni, te magad viszont mindenből szeretnéd kihozni a maximumot, akár más csapatokkal küzdesz, mint most, akár nem.”

verstappen-russell-canada

A Porschét már nem érdekli az F1

Bár két évvel ezelőtt úgy tűnt, hogy a Porsche az 1990-es évek eleje óta először ismét feltűnhet a királykategóriában, a Red Bull-üzlet bedőlése – és valószínűleg más, a Volkswagen-csoporton belüli szempontok – miatt úgy alakult, hogy a 2026-ban kezdődő új érában nem lesz jelen a legendás márka. S úgy tűnik, ezt nem is bánják, legalábbis erről tanúskodnak a Porsche motorsport-igazgatója, Thomas Laudenbach szavai, aki az Autosportnak úgy nyilatkozott, hogy elégedettek a jelenlegi portfóliójukkal, és nem vágynak az F1-be:

„A téma lekerült a napirendről, nem foglalkozunk az F1-gyel, nem fordítunk rá energiát” – idézi Laudenbach nyilatkozatát a lap. „Csak arra koncentrálunk, amit jelenleg is csinálunk, és ha áttekintjük, sokféle tevékenységünk van, eléggé elfoglaltak vagyunk, és rendkívül elégedettek is vagyunk ezzel” – mondta, majd így folytatta:

„A pályanapoktól kezdve a GT4-en és a márkakupákon át egészen a profi GT-kig jelen vagyunk az ügyfélversenyzésben, ezenfelül a két legfontosabb endurance sorozatban indulunk partnerünkkel, a Penske-vel. A harmadik pillér, mivel a márkánk villamosítása nagyon fontos számunkra, a Formula–E-ben való részvételünk, mely az egyetlen magas szintű, teljesen elektromos sorozat. Úgy gondolom, hogy összességében igazán jó helyzetben vagyunk.”

porsche-logo

Szavazás: Legyen F1-es futam Afrikában?

Pitwall című műsorunk legújabb adásában – melyet a poszt alján megtalálhattok – is beszélgettünk arról a hírről, miszerint Ruanda F1-es pályát tervez építeni, s ezzel 1993 óta először visszatérhet a száguldó cirkusz Afrikába. Ezzel kapcsolatban vagyunk kíváncsiak a véleményetekre: szerintetek fontos, hogy az összes emberlakta kontinensnek meglegyen a saját versenye – avagy mit gondoltok az afrikai futamrendezésről?

F1-es nagydíjat is rendezhetnek az új Salzburgringen

A mindenekelőtt a túraautózás világából ismert, a DTM versenynaptárába vágyakozó Salzburgring igazgatója, Ernst Penninger a Motorsport Totalnak adott interjújában hangot adott annak a meggyőződésének, hogy bár jelenleg csak Grade 3-as besorolással rendelkezik, a legújabb fejlesztéseket követően akár az FIA 1-es minősítését, azaz a Formula–1-es versenyek rendezéséhez szükséges besorolást is megkaphatják.

„A vadonatúj, teljes mértékben digitalizált versenyirányítás áprilisban készült el, s májusban használatba is vettük” – idézi a lap Penningert. „Technikai szempontból Spielberggel egy szinten vagyunk, sőt a kameratechnológiánk például újabb. Modernebbek vagyunk a legtöbb DTM-pályánál, és nem jelentene problémát az F1-es versenyrendezés sem.”

Persze a rövidtávú cél nem a királykategória vendégül látása, hanem a DTM „visszacsábítása”, hiszen a német túraautós sorozat eddig egyetlen alkalommal fordult meg a Salzburgringen, egészen pontosan a jogelőd, a „régi” DTM naptárában szerepelt 1987-ben. Mint Penninger hangsúlyozta, most már csak a DTM-et szervező ADAC szándékán múlik, hogy ellátogatnak-e a Salzburgringre, és ha igen, akkor mikor.

salzburgring

„Németként a német gyártónál? Nagy lesz a felelősség…” – Hülkenberg

Tisztában van azzal Nico Hülkenberg, hogy komoly elvárásoknak kell majd megfelelnie az Audinál. A német pilóta parádés formában versenyez idén, 2025-ben viszont már a Stake autójában fog ülni, és egyúttal az Audi 2026-ban manifesztálódó gyári projektjében dolgozni.

Németként az F1-be végre-valahára beszálló német gyártót képviselni, ráadásul első igazolt pilótaként komoly felelősség – de Hülkenberg nem ijed meg ettől.

„Nagy kihívás, efelől nincs kétségem. Az Audihoz menni, amely egy német gyártó, német pilótaként nagy figyelem hárul majd rám, és nagyok lesznek az elvárások, nem lesz könnyű helyzet” – idézi Hülkenberg szavait a Racingnews365.com.

„A munkához való hozzáállásom nem változik, mindent bele fogok adni, és megpróbálok majd hozzátenni az autóban, illetve azon kívül is annyit, amennyit csak tudok. Remélhetőleg közösen sikerre vihetjük a projektet. Nyilván különleges dolog egy német márkát képviselni, de ez nem ez volt a döntő faktor” – tette hozzá azzal kapcsolatban, hogy miért írt alá az Audihoz és miért hagyta el a Haast.

1020289673-LAT-20240718-GP2413_133159_F8A5919-871_resize

fotó: Haas F1 Team

 

„Ez a versenyzőn múlik, mentális jellegű” – Steiner Perez küszködéséről

Sokszor esik szó arról, mi az oka Sergio Perez látványos alulteljesítésének a Red Bullnál: a mexikóinak 2025 hátralevő részére bizalmat szavazó csapat az RB20 nehéz vezethetőségéről beszél, az autó egyensúlyának javításával segítené Perez formáját. Máshogy gondolja a Haas excsapatfőnöke, Günther Steiner: szerinte a versenyzőben keresendő a különbség, Sergio Perez teljesítményére kihat, hogy nem tud megbirkózni a nyomással úgy, mint ahogy egy világbajnok alkat.

„Manapság az autók egyformák, ha egy fejlesztést csak az egyik versenyző kapja is meg, azt egyértelműen kommunikálják. Nem lehet visszatartani, mint régen, minden csapat átlátható. Ezen a téren semmi nincs” – mondta Steiner a Racingnews365-nek. „Ez csak a versenyzőn múlik, mentális jellegű. Stressz alatt vannak, ha pedig belegondolunk, milyen kicsin múlik három vagy négy tizedmásodperc, akkor ha nincs meg az önbizalom, ha valaki nyomás alatt van, mindenki őt figyeli, mindenki kritizálja…”

„Hétfőnként mindig eszembe jut, hogy ha valakinek rossz hétvégéje volt vagy legyőzte a csapattársa, és elolvassa vagy meghallgatja, amit róla írnak és mondanak – ahogy itt beszélünk mi is –, az kihat rá, hacsak nem rettentő erős. Itt különbség van az igazán jó és a jó versenyzők között, az igazán jókról, a világbajnokokról lepereg. Ez is egy tényező” – fogalmazta meg Günther Steiner.

Fotó: Red Bull Content Pool

Domenicali jóslata: Az F1 film a Drive to Survive sikerét is túl fogja szárnyalni

Drive to Survive-hatásként is emlegetik a Formula-1 népszerűségében történt robbanásszerű emelkedést, amely a 2019-es első évad után indult be, elsősorban a fiatal generáció soraiban – a Netflix-sorozat és a gyakorlatilag minden nagydíjon jellemző telt ház közti összefüggés tagadhatatlan. A Brad Pitt nevével fémjelzett új mozifilm, amely a minimalista F1 nevet kapta, azonban a hivatalos álláspont szerint a sorozatnál is nagyobb sikert fog elkönyvelni:

„Úgy vélem, ha a Netflix sikere nagy volt, akkor a mozifilmé – éppen Magyarországon beszéltünk az üzleti és promóciós tervről – óriási lesz. Olyan magasságot fogunk elérni, amely most nincs jelen” – jósolta a Motorsport.com-nak az F1 elnök-vezérigazgatója, Stefano Domenicali.

„Egy jellemzőt illetően nem volt alku: valami egyedit kell létrehozni, de úgy, hogy a versenyzésnek magának érintetlennek kell maradnia. Hogy a sportról szóljon, különböző vágásokkal, különböző elemekkel, hiszen filmről van szó. Azt hiszem, már a készítése is lenyűgözi az embereket, hiszen tetten érhető, milyen összetettséget kell kézben tartani” – mondta Domenicali a 2025. június 25-én érkező filmről. Hozzátette az interjúban: a film forgatása során olyan kamerákat és látószögeket használnak, melyeket később a közvetítésben is hasznosíthatnak.

„Perez így nem marad” – véli a McLaren fiatalja

Nem maradhat a Red Bull F1-es ülésében Sergio Perez – véli Gabriele Bortoleto, a McLaren juniorja, aki jelenleg az F2-es bajnoki címért küzd.

„Szerintem Perez kiesik jövőre. Nem tudom, hogy van-e szerződése, de ezekkel az eredményekkel kiesik” – válaszolta a Motorsportnak arra a kérdésre, hogy mit gondol a mexikói jövőjéről.

A brazil fiatal jelenleg a második az F2-ben, nemrég csatlakozott a McLaren programjához, de a hírek szerint az Audi is érdeklődik iránta – jelen állás szerint van esélye arra, hogy F1-es pilóta legyen a következő években. Ő pedig arra számít, hogy Perez ellen már nem kell majd csatáznia a pályán…

verstappen és perez

fotó: Red Bull Content Pool

Bearman elárulta, hogy miben kell még fejlődnie

Oliver Bearman Dzsiddában a Ferrari színeiben már debütált az F1-ben, 2025-ben pedig teljes szezont fut a Haas színeiben. A fiatal brit versenyző legutóbb a Hungaroringen ült F1-es autóban, akkor az első szabadedzésen kapott lehetőséget jövő évi csapatától.

Bearmant a legnagyobb gyengeségéről kérdezték, melyre így felelt a 19 éves versenyző: „Minden területet nem lehet felismerni csupán egy edzés alatt, de általánosságában elmondható, hogy az időmérős tempóm a gyengeségeim közé tartozik.”

„Talán ezt már az elmúlt három vagy négy alkalommal is elmondtam. Kis lépésekben haladok, de mindig úgy érzem, hogy ha rendelkezésemre állna még egy második szett gumi, akkor minden rendben lenne” – mondta Bearman.

Törött bordával nyerte meg a Magyar Nagydíjat Piastri

Mint minden F1-es pilóta, Oscar Piastri is élvezi jelenleg a jól megérdemelt nyári szünetet. A McLaren pilótája Instagramon osztott meg néhány képet a szezon első feléből, a poszt végére pedig egy röntgenfelvételt ábrázoló fotó is bekerült. A leírás a poszt alatt így szól: „A szezon első fele kész. Első nagydíjgyőzelem. Első törött csont. A bordám élvezi a szünetet.”

A törött bordáról készült felvételről kiderül, hogy a Brit Nagydíjat követő hétfőn, július 8-án készült, ez pedig arra enged következtetni, hogy az ezt két héttel követő Magyar Nagydíjon is még küszködött az ausztrál a sérülésével. A nehezítő tényező ellenére remekül sikerült a 23 éves versenyzőnek a futam, hiszen ott aratta élete első F1-es nagydíjgyőzelmét, miután a McLaren nagy port kavaró stratégiai döntése miatt csapattársának, Lando Norrisnak vissza kellett adnia az első helyet érő pozíciót kollégájának.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Oscar Piastri (@oscarpiastri) által megosztott bejegyzés

Más F1-es csapat felé is nézne a McLaren juniorja

A McLaren jelenlegi F1-es pilótafelállása Lando Norrisszal és Oscar Piastrival rendkívül stabilnak tűnik, így nem lesz könnyű dolga a feltörekvő juniorjuknak, az F2-es Gabriel Bortoletónak, aki a britek pilótaprogramjában pallérozódik.

„Hosszú távú szerződésem van a McLarennel. Tudom, hogy a McLaren azt akarja, hogy sikeres legyek és eljussak a Formula-1-be. Tudják, hogy két remek versenyzőjük van és engem is az F1-ben akarnak látni. Az az álmom, hogy egy nap az ő pilótájuk legyek” – mondta a fiatal tehetség a motorsport.com brazil oldalának.

Bortoleto tavaly megnyerte az F3-as bajnokságot, idén pedig a második helyen áll az F2-ben első szezonjában. A szép eredmények ellenére valószínűtlen, hogy helye lesz a 19 évesnek a wokingiak F1-es istállójánál a közeljövőben, így a brazil más csapatok felé is nézelődne.

„A döntés pilótaként az enyém, én választok, hova szeretnék menni. Én irányítom a karrierem. A McLaren azt szeretné, hogy sikeres legyek, nem akarnak bezárni engem egy olyan szituációba, amiben nem élhetem ki magam a sportban. De természetesen meg akarnak tartani a saját csapatukban” – mondta Bortoleto.

Sainz megszerzése a Williams-főnök F1-es karrierjének csúcspontja

Továbbra is rendkívül boldog Carlos Sainz megszerzése miatt James Vowles: a Williams csapatfőnöke úgy fogalmazott, hogy a világ legjobb pilótái közül kettő is náluk vezet majd, ez pedig egy jel arra vonatkozóan, hogy mennyire kell komolyan venni az újjáépülőben lévő grove-i istállót.

„Szerintem ez egy nagy, óriási esemény a Williams számára, hogy a világ legjobb versenyzői közül kettő is nálunk vezet és harcol majd. Szerintem ez egy jele annak, hogy felkészültünk arra, hogy megtegyük a szükséges befektetéseket: hatékonyan arra költjük a pénzt, amire kell, a számunkra elérhető legjobb versenyzőkre” – mondta Vowles.

A csapatfőnök többször hangsúlyozta, hogy nagy dolognak tartja, hogy olyan gyártók elől happolta el Sainzot, mint például az Audi, amely nemrég igazolta le Mattia Binottót a gárda egyik vezérének.

„Carlos azt mondta, hogy Mattia érkezése nem változtatott a döntésén. Egy autógyárat, méghozzá a világ egyik legnagyobbját legyőzni ebben, én erre hihetetlenül büszke vagyok. Mondtam is Carlosnak, hogy ez a karrierem egyik legbüszkébb pillanata, pedig sok nagyszerű pillanatot átéltem már. Az a tény, hogy minket választott mindenki mással szemben, óriási, hatalmas, monumentális döntés” – tette hozzá.

unnamed_7_1

Hamilton „győztes mentalitást” hoz majd a Ferrarihoz Bearman szerint

Oliver Bearman szerint változást és javulást fog eredményezni a Ferrarinál Lewis Hamilton megérkezése – mint ismert, a hétszeres világbajnok 2025-ben áll munkába Maranellóban, a fiatal brit pedig ugyanekkor csatlakozik a Haashoz, mint a Ferrari-akadémia legfrissebb F1-es pilótája, és a mezőny egyik újonca.

„Szerintem nagyon sok tapasztalatot fog hozni a csapathoz. nyert hét világbajnoki címet, ami nem sok emberről mondható el. Egy jó mentalitást, győztes mentalitást fog hozni a csapathoz, és természetesen a tehetsége is tagadhatatlan. Egyike a valaha volt legjobb versenyzőknek, és nagyszerű, hogy valahogy meg tudja osztani velem a tapasztalatát” – mondta Hamiltonról a Sky Sportsnak Bearman.

hamilton ünnepel

„Joggal érzik elárulva magukat a ducatisok Marquez miatt” – Rossi

Bő két hónapja dőlt el, hogy a Ducati végül nem a vb-éllovas Jorge Martint, hanem egy utolsó pillanatos döntéssel Marc Marquezt igazolta le a gyári csapatába 2025-re Francesco Bagnaia mellé. A választás következménye az lett, hogy Martin átigazolt az Apriliához, ahogy a VR46-os Marco Bezzecchi is, míg a Ducati jelenlegi másik gyári motorosa, Enea Bastianini a Tech3 KTM-nél folytatja. Marquez korábbi nagy ellenfele, a MotoGP-től már visszavonult, jelenleg a WEC-ben szereplő Valentino Rossi nem érti a bolognai gyártó döntését, amellyel joggal haragították magukra a saját neveléseiket:

„Még nem sikerült teljesen megértenem. A Ducatinak van egy érdekes rendszere, egy piramisa, amely lehetővé tette a fejlődést és az előrehaladást a fiatal motorosoknak. Peccót is így hozták fel, és mind Martin, mind Marco Bezzecchi erre várt. Aztán a Ducati hirtelen úgy döntött, hogy odaviszi Marcot. Normális, hogy a versenyzők elárulva érzik magukat. Egyik pillanatról a másikra ők már nem számítottak, szóval nem csoda, hogy viccnek tartják Marquez kiválasztását” – mondta el Rossi a L’Equipe-nek adott interjúban.

A kilencszeres világbajnok azt is hozzátette, hogy az akadémiájáról kikerült Bagnaia készen áll felvenni a versenyt Marquezzel, de nem volt rá szüksége ahhoz, hogy bizonyítson: „Pecco készen áll. Ő jelenti a különbséget, és tudta emelni a szintet. Kétszeres világbajnok, és harcol a harmadik címéért, de véleményem szerint nem volt szüksége Marcra a bokszban, hogy bizonyítsa, hogy ő az első számú.”

motogp-marquez-martin-bagnaia

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!