„Rossz csapatfőnök lennék, ha nem vizsgálnám meg, elérhető-e” – Horner Colapintóról
https://formula.hu/parc-ferme/38618
Franco Colapinto a Formula-1-es Olasz Nagydíj óta váltotta le Logan Sargeantot a Williamsnél, a beugró újonc pedig azonnal letette a névjegyét, már pontokat is szerzett az első futamain. Ennek ellenére 2025-ben biztosan nem lesz helye a grove-i alakulatnál, hiszen oda Carlos Sainz érkezik Alexander Albon mellé. Viszont James Vowles, a Williams főnöke többször jelezte már, hogy szívesen látnák egy riválisuknál is a mezőnyben az argentint. Eleinte úgy tűnt, csak a 2026-tól Audivá váló Sauber ülése lehet opció Colapintónak, de az utóbbi időben az is felröppent, hogy akár a Red Bull kötelékeibe is kerülhet, amennyiben Sergio Perez nem maradhat az anyacsapatnál, és oda Liam Lawsont – vagy Yuki Tsunodát – léptetik elő a Visa Cash App RB-től, ahol így megüresedne egy ülés.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke pedig el is ismerte, hogy akár opció lehet náluk Colapinto: „Colapinto egy érdekes versenyző. Mindenki számára, meglepően jobb annál, mint amit a Formula-2 alapján gondolhattunk. Rossz csapatfőnök lennék, ha nem vizsgálnám meg, hogy elérhető-e” – nyilatkozta az Auto Motor und Sport hasábjain. Ami viszont eltántoríthatja az energiaitalosokat, hogy a Williams is szeretné a kötelékeiben tartani az ifjú argentint – márpedig Helmut Marko, a Red Bull F1-es szakmai tanácsadója szerint ez nem járható út: „Vagy teljes mértékben akarjuk Colapintót, vagy sehogy” – jelentette ki határozottan.
Két F3-as növendékét is F1-es autóba ülteti a Williams
https://formula.hu/parc-ferme/36865
Nem sokkal azt követően, hogy bejelentették, hogy a Formula-3-as szezont összetettbeli második helyezettként záró Zak O’Sullivan jövőre már a Formula-2 egyik legjobb csapatánál fog versenyezni, kiderült, hogy a 18 éves brit reménység egy F1-es hétvégén is lehetőséget kap. A Williams ugyanis őt ülteti az egyik autójába (Alexander Albon FW45-ösét veheti át) az évadzáró Abu Dhabi Nagydíj első szabadedzésén. Ezzel a grove-i alakulat letudja a kötelező két újoncszerepeltetést, hiszen a bahreini nyitányon a debütáns Logan Sargeant vezetése is annak számított. O’Sullivan amúgy nem először ül majd Formula-1-es autó volánja mögé, hiszen tavaly az Autosport év fiatal pilótája díj elnyerése után vezethette a 2021-es Aston Martint Silverstone-ban.
O’Sullivan az évadzárót követő fiatal pilóták tesztjén is szerepelni fog a Williams színeiben, ahol viszont megosztja a teendőket egy másik F3-as akadémistával, Franco Colapintóval. Az argentin versenyző idén negyedik lett a Formula-3-ban két futamgyőzelmet aratva.
Rossi részt vesz a WEC újonctesztjén Bahreinben
https://formula.hu/parc-ferme/36864
A hétvégén rendezik az Endurance-világbajnokság nyolcórás idényzáróját Bahreinben, de a mezőny a szombati viadal után is a szahíri pályán marad, hiszen vasárnap következik az újoncteszt. Amelynek nevezési listája az utolsó napokban egy igazi nagyágyúval bővült: ott lesz ugyanis a teszten Valentino Rossi is, aki a Team WRT LMP2-es versenygépét fogja vezetni. Rossi 2021 végén, 26 szezon és kilenc vb-cím után intett búcsút a MotoGP-ben, azóta a GT-versenyzésben próbál szerencsét, nem is sikertelenül: Misanóban megszerezte első győzelmét, de megnyerte a Road to Le Mans betétverseny második futamát is júniusban.
A Doktornak nem titkolt végcélja, hogy a Le Mans-i 24 óráson is rajthoz álljon, ehhez lehet egy óriási lépés a vasárnapi újoncteszt – igaz, valószínűleg Rossi jövőre a GT-kategóriában csatlakozik a WEC-hez a BMW-vel, s ha meggyőző lesz a szereplése, akkor helyet kaphat a Hypercar-egységnél is (a bajor gyártó jövőre csatlakozik a csúcskategóriához).
Rossi mellett a háromszoros GT Sprint-bajnok Charles Weerts kap még lehetőséget a WRT-től, de az újoncteszten olyan neveket is láthatunk majd Bahreinben körözni, mint Robert Svarcman, aki a Ferrarit próbálhatja ki.
Lawson nem versenyez a jövő szezonban
https://formula.hu/parc-ferme/36863
Amellett, hogy F1-es beugrásával számos elismerést begyűjtött, Liam Lawson a világ egyik leggyorsabb formulaautós sorozatában, a Super Formulában szerepelt 2023-ban, s végül a bajnoki ezüstérmet szerezte meg. Folytatás azonban nem lesz, ugyanis a Red Bull úgy döntött, hogy szeretnék minden egyes hétvégén maguknál tudni az új-zélandit, azaz „főállású” tartalékpilóta lesz jövőre.
Lawson persze nem örül annak, hogy nem versenyezhet, de látja a pozitívumokat is: „Sosem jó, ha csak nézni tud a versenyzést, de megpróbálom a legtöbbet kihozni a lehetőségből a felkészülésem érdekében, ahogy eddig. És bármennyire is szeretnék versenyezni, a Red Bull úgy döntött, hogy most ez a legjobb a számomra, azt akarják, hogy száz százalékosan arra fókuszáljak, hogy bármikor készen álljak” – mondta a fiatal versenyző, akinek utóda a Super Formulában valószínűleg a szintén a Red Bull-családba tartozó Ayumu Iwasa lesz a Mugen istállónál.
Két fiatal német került a Red Bull programjába!
https://formula.hu/parc-ferme/36862
Idén is nagy átalakuláson megy keresztül a Red Bull juniorcsapata: miközben több versenyző, így Hauger, Crawford, Fittipaldi és Maloney távozását bejelentették, két fiatal német pilótát is szerződtettek. A múlt hónapban a 18 esztendős Tim Tramnitzet igazolták le, aki 2021-ben remekelt az F4-es színtéren, idén pedig a Formula Regionalban jeleskedett, míg ma az FIA F3-ban főversenyt nyerő, pole-t és második helyet is szerző dán-német Oliver Goethe szerződtetését jelentették be.
„Azért szerződtettük le őket, mert mindketten komoly potenciált mutattak a juniorszériáikban, és hiszünk abban, hogy képesek lehetnek eljutni az F1-ig” – nyilatkozta Helmut Marko a két fiatal leigazolásáról. „Ezért szerződtetünk fiatalokat a csapatba, a fejlődésük majd megmutatja, hogy mennyire jók, és bajnokok lehetnek-e egyszer.”
„Pereznek 350 milliárd kör után sem megy”
https://formula.hu/parc-ferme/36861
Az egykori F1-es pilóta, Christijan Albers egy podcastben beszélt arról, hogy látja Sergio Perez produkcióját. A később csapatfőnökként is tevékenykedő holland exversenyző elmondása szerint nem látott kivetnivalót abban, hogy Perez bevállalt egy kockázatosmanővert a verseny elején, másban viszont annál inkább…
„Egész hétvégén nem javul, miközben rendelkezésére áll Verstappen összes adata. Egyes időmérőkön túl nagy a lemaradása. Egyszerűen nem teljesít elég jól, nincs azon a szinten, mint Max, ez teljesen egyértelmű. Nem elég gyors” – mondta, majd így folytatta: „Ez a hazai pályája! Megtehetett rajta 350 milliárd kört, akár autóval, biciklivel vagy gyalog. Nem számít, a lényeg, hogy rengeteg kört ment rajta, és hatalmas tapasztalata van ott…”
Massa Interlagosban sem lesz ott?
https://formula.hu/parc-ferme/36860
Az F1 nagyköveti pozícióját betöltő Felipe Massa a folyamatban lévő „Massa-ügy”, azaz a 2008-as világbajnoki cím megszerzéséért folytatott kétségbeesett küzdelem miatt az Olasz és a Japán Nagydíjat kihagyta annak ellenére, hogy eredetileg jelenése lett volna ott, s könnyen lehet, hogy hazai versenyén, Interlagosban sem lesz ott – legalábbis erről beszélt, amikor megkérdezték, hogy kapott-e meghívást.
„Egyedül azt tudom, hogy az F1 megkért, hogy ne menjek el a monzai versenyre. Úgy volt, hogy Japánba is elutazom, de nem tettem” – idézi Massát a motorsport.com. „Brazíliáról még nem beszéltünk, tulajdonképpen azóta a Monza előtti pillanat óta nem kommunikáltunk, szóval…” – tette hozzá Massa, aki „civilben” nem akar ott lenni a versenyen:
„Csak nagykövetként megyek versenyekre, de nem volt meghívás, nem volt egyeztetés a munkámról, szóval nem hiszem, hogy részt kéne vennem rajta.”
Formula1.5 – Hamilton az élre állt!
https://formula.hu/parc-ferme/36859
Játék a számokkal: hogyan nézne ki a 2023-as világbajnokság állása, ha egyszerűen eltüntetnénk a két Red Bullt a képletből?
Az austini hétvégét követően Mexikóvárosban is nullázott a bajnokságot a szezonnyitó óta vezető Fernando Alonso, és ezúttal már nem sietett a segítségére az isteni beavatkozás, ami Austinban egy kizárás formájában megvédte az első helyét Lewis Hamiltontól. Az Ausztrália és Spanyolország után idei harmadik győzelmét arató brit ezzel átvette a vezetést a bajnokságban, s az elmúlt hetek formáját tekintve (Monza óta Alonso 24, Hamilton viszont 79 pontot szerzett – a legtöbbet egyébként Norris 121-gyel) nagyon nehéz elképzelni, hogy ne ő szerezze meg végül a "másodosztály" bajnoki címét.
Videó: Ralibalesetet szenvedett az idősebb Verstappen
https://formula.hu/parc-ferme/36858
A háromszoros világbajnok Max Verstappen édesapja, az egykoron maga is az F1-ben szereplő Jos Verstappen a mai napig versenyez, méghozzá a ralizásba igyekszik minél jobban beletanulni. Persze ez nem a legegyszerűbb műfaj a világon, amit a spanyol Rally La Nucíára készülve saját bőrén tapasztalhatott meg. Szerencsére a szalagkorlát tette a dolgát, és Verstappen sértetlenül szállt ki az autóból, mely némi javításra szorul, mielőtt Renaud Jamoul oldalán nekivághatnak a hétvégi megmérettetésnek.
„Nincs olyan előfeltétel, hogy ha nem lesz második, kirakjuk” – Horner Perezről
https://formula.hu/parc-ferme/36857
Sergio Perez már közvetlenül a rajt után kiesett hazai futamán, az F1-es Mexikóvárosi Nagydíjon, miután a remek elindulása után az 1-es kanyarban az élre próbált állni, ám ütközött a mellette harapófogóba kerülő Charles Leclerc-rel. Az így nullázó mexikóit védelmébe vette a Red Bull vezetősége, Christian Horner is megértően nyilatkozott arról, hogy a pilóta át akarta venni a vezetést a szurkolói előtt.
Ezzel a kieséssel viszont újfent reálissá vált, hogy Lewis Hamilton letaszítsa őt a vb-összetett második helyéről, hiszen 20 pontra megközelítette őt. Horner azonban bízik Perezben: „Három versenye van most, hogy beváltsa azt a második helyet. 20 pont van közte és Lewis között. Volt néhány balszerencséje, néhány problémája, de továbbra is hisszük, hogy képes lesz rá” – idézi a RacingNews365.com a Red Bull-főnököt, aki azt is újfent cáfolta, hogy Perez 2024-es ülése függne a világbajnoki ezüstéremtől:
„Ez nem ennyire kötött, a körülményeket is nézni kell. Checónak szerződése van velünk 2024-re, és ez is a szándékunk, hogy az autónkban üljön 2024-ben. Minden tőlünk telhető támogatást megadunk neki, hogy biztosíthassuk a második helyét, de nincs olyan előfeltétel, hogy ha nem végez másodikként, akkor kirakjuk.”
Az utolsó kör végén rendelte bokszba Sargeantet a Williams – videó
https://formula.hu/parc-ferme/36856
Furcsa véget ért Logan Sargeant számára a vasárnapi F1-es Mexikóvárosi Nagydíj: a 12. helyen haladt az újonc pilóta a futam végén, csapata azonban a rádión arra kérte az amerikait, hogy az utolsó kör végén hajtson be a bokszba. Mint kiderült, az üzemanyagpumpával adódtak problémái a Williamsnek a verseny során, és az erőforrás kímélése miatt döntöttek úgy, hogy ne a kockás zászló intse le Sargeantet – igaz, mivel a táv több mint 90 százalékát teljesítette, így is értékelték a 16. pozícióban. A videóból kiderül, hogy Sargeant nem örült, és még a legvégén is visszakérdezett a mérnökétől, hogy biztosan a bokszba hívják-e:
Logan Sargeant being told to come into the pits instead of taking the flag on the last lap from P12
— JJ (@F1ndy_Burner) October 29, 2023
“Back off. Cool the car.. enter the pits. Do not take the flag on track”#f1 #MexicanGP pic.twitter.com/qBGvcrbdQG
Nemcsak az időmérőn, a bokszban is a leggyorsabb volt a Ferrari Mexikóban – videó
https://formula.hu/parc-ferme/36855
Bár a győzelmet nem sikerült behúznia az első rajtsor kisajátítása után a Ferrarinak vasárnap, a bokszmunkájuk így is kiemelkedő volt: Carlos Sainz 2,35 másodperces kerékcseréje a futam leggyorsabbja volt Mexikóban. Ezzel két századdal múlták felül az AlphaTaurit és héttel a Red Bullt – miközben persze a McLaren Katarban felállított 1,8 szekundumos világrekordjától eléggé messze voltak. Mindenesetre a Ferrari idén hatodszor bizonyult a leggyorsabbnak a bokszban, ezzel elléptek a McLarentől (5) és közelítettek az éllovas Red Bullra (8). Videón a Sainz-kerékcsere:
Az egyik legerősebb csapattal lép fel az F2-be a Williams juniorja
https://formula.hu/parc-ferme/36854
Zak O’Sullivan a fiatal pilótageneráció egyik legígéretesebb reménysége: a Williams akadémiáját erősítő brit a második szezonját futotta idén a Formula-3-ban, ahol összetettben a második helyen végzett a bajnok Gabriel Bortoleto mögött, ráadásul ő szerezte a legtöbb győzelmet, szám szerint négyet. Magától értetődő volt, hogy 2024-ben már az F1 előszobájának számító Formula-2-ben versenyezzen: a mai bejelentés értelmében ráadásul a Williams patronáltja az F2-ben jelenleg az egyéni és csapatértékelést is vezető ART Grand Prix színeiben fog debütálni.
O’Sullivan érthető módon örült a hírnek: „A csapat egyértelműen megmutatta, hogy mindennel rendelkezik ahhoz, hogy győzzön, úgyhogy alig várom, hogy kezdjünk. Az ART már most éreztette, hogy üdvözölnek. A 2024-es egy érdekes év lesz, és készen állok a kihívásra” – fogalmazott a 18 éves versenyző.
„Imádják az élcsapatokat” – Tsunoda beszólt a stewardoknak
https://formula.hu/parc-ferme/36853
Az AlphaTauri jó úton járt afelé, hogy mindkét versenyzőjük erős pontszerző helyen érjen célba a Formula-1-es Mexikóvárosi Nagydíjon, ám míg Daniel Ricciardo be is hozta az autót a hetedik pozícióban, Yuki Tsunoda egy ütközés miatt kicsúszott a top 10-ből. A japán az 1-es kanyarban próbálkozott kívülről Oscar Piastri ellen, ám akárcsak Sergio Perez a startot követően, ő is túl hamar kezdett el kanyarodni, aminek összeérés lett a vége.
Tsunoda ettől kiforgott, a rádióban pedig a tőle megszokott módon dühöngött – s ezt a hevességet a leintés után is megtartotta, ugyanis szerinte a McLaren ausztrálját kellett volna büntetni az incidensért, de nem lepődött meg rajta, hogy ez nem történt meg: „Imádják az élcsapatokat, szóval ez van” – utalt a felügyelőkre a pilóta. „Az autó tempója pontosan olyan jó volt, mint amire számítottunk. Jó teljesítményt mutattunk szombaton, szóval kár érte, hogy így ért véget.”
Verstappen: Checo hagyhatott volna több helyet, de...
https://formula.hu/parc-ferme/36852
Max Verstappent is megkérdezték Sergio Perez mexikói, első kanyarban elkövetett hibájáról, és a világbajnok is nagyjából ugyanazt mondta el, mint csapatfőnöke, Christian Horner: Perez túlvállalta azt a helyzetet, de a hazai közönség előtt érthető volt tőle ez a hozzáállás.
„Megértem, mert ez a hazai futama. A dobogóra akart állni, szóval teljesen megértem, hogy miért próbált meg kívülről megelőzni mindenkit és átvenni a vezetést. A videót megnézve szerintem hagyhatott volna egy kicsit több helyet, de ha bejön, akkor csodálatos lett volna. Szerintem ez inlább arról szólt, hogy izgatott volna a dobogóra állás miatt és ezúttal nem jött be a manőver” – mondta Verstappen.
„Akkor egyébként én nem sokat láttam belőle, egyszer láttam, hogy egy autó a levegőben van, de csak Charles-ra koncentráltam, és nem láttam, hogy mi történik a másik oldalon. Csak utána láttam videón.”
Leclerc: Sajnálom, ami történt, nekünk szerencsénk volt
https://formula.hu/parc-ferme/36851
Közösségi médiás posztjában Charles Leclerc elismételte, amit már a Mexikóvárosi Nagydíj leintése után, a közönség füttykoncertjére reagálva elmondott.
„Az első dobogón Mexikóban. Sajnálom, ami az első körben Checóval történt. Nekünk szerencsénk volt, hogy be tudtuk fejezni a versenyt azzal a sérüléssel. Találkozunk jövőre” – üzent békülő szándékkal a mexikói közönségnek Leclerc, akinek eddigi legjobbja Mexikóban negyedik hely volt, még 2019-ből. A monacóit Perez is megvédte: versenybaleset történt, hangsúlyozta szintén egy posztban a hazai hős.
First podium in Mexico
— Charles Leclerc (@Charles_Leclerc) October 30, 2023
Shame for what happened in the first lap with Checo, we were lucky on our side to finish the race with the damage we had.
See you next year pic.twitter.com/vFUlm5LGIU
„Nyomorult érzés volt az utolsó 15 kör” – Russell még a hatodik helynek is örült
https://formula.hu/parc-ferme/36850
George Russell a negyedik Carlos Sainzt is szorongatta a Mexikóvárosi Nagydíjon, a végén azonban örülhetett, hogy nem előzte meg Daniel Ricciardo – elmagyarázta, hogyan tették tönkre a fékek és közvetve a gumik versenyének hajráját.
„Ezen a futamon megint a gumik diktáltak. Az autó nagyon erősnek tűnt Carlos mögött, csak nem tudtam előzni. Aztán vissza kellett vennem, mert a fékek túlhevültek, mint sok más pilótának is. De amint visszavettem, teljesen elveszett a gumik hőmérséklete, és nem tudtam többet visszahozni. Mintha jégen vezettem volna az utolsó 15 körben. Nyomorult érzés volt, nagyon szerencsés vagyok, hogy egyáltalán hatodikként célba értem” – nyilatkozta Mexikóvárosban Russell.
„Ez a hétvége a gumikról szólt, mindenki számára. A szombati is teljes meglepetés volt a csapatoknak, jó vagy rossz értelemben. Remélem, Brazíliában nem lesz ilyen fokú az érzékenység” – mondta a versenyző, aki az amerikai hétvégéken jelentősen elmaradt csapattársától, így megy tovább egyetlen F1-es győzelme helyszínére, a Sao Pauló-i Nagydíjra.
Verekedés tört ki a lelátón az F1-es Mexikóvárosi Nagydíj alatt – videó
https://formula.hu/parc-ferme/36849
A közösségi médiában kezdett el terjedni egy felvétel, amelyen az látható, hogy egy szurkoló rátámad és verekedni kezd két ferraris rajongóval a vasárnapi Formula-1-es Mexikóvárosi Nagydíj során. A vélhetően Sergio Perez rajt utáni kiesése miatt dühöngő rajongót az F1 szóvivője szerint „eltávolították és egy életre eltiltották” – közölték a Crash.net szakportállal.
Whatever you think of other drivers, you should never let it come to this. Violence is never acceptable.
— MultiViewer (@f1multiviewer) October 29, 2023
Also, where's security @mexicogp?!#F1 #MexicanGPpic.twitter.com/YBaDXdgpvW
Bottast megbüntették Stroll kiforgatásáért
https://formula.hu/parc-ferme/36848
Nem maradtunk utólagos büntetés nélkül az F1-es Mexikóvárosi Nagydíjon. Valtteri Bottas és Lance Stroll a 13. helyért csatázott néhány körrel a futam leintését megelőzően, amikor a kanadai bevetődött az Alfa Romeo mellé a 13-as kanyarban. A 14-esben azonban összeért a két autó, Stroll pedig kiforgott, és bár folytatni tudta akkor még a versenyt, nem sokkal később kiállni kényszerült az incidens során elszenvedett sérülések miatt.
A felügyelők vizsgálták az ütközést, és bár mindkét pilóta versenybalesetnek titulálta a történteket, a stewardok úgy ítélték meg, „túlnyomórészt” Bottas volt a felelős a balesetért. Emiatt a finnt öt másodperces büntetéssel sújtották, ezzel a 14. helyről hátracsúszott a 15. pozícióba – így éppen csapattársával, Guanyu Zhouval cseréltek helyet a módosult végeredményben, az utolsó két célba érő helyen.
Bottas ve #F1 <>#MexicoGP
— Red Flag (@RedFlagFone) October 29, 2023
pic.twitter.com/V8wFPI7aM1
NASCAR: Byron szenvedve, Blaney győzelemmel jutott be a fináléba
https://formula.hu/parc-ferme/36847
Miközben korábbi futamgyőzelmeik révén Kyle Larson és Christopher Bell már biztos résztvevői voltak a bajnoki döntőnek, a legjobb nyolc többi tagja még izgulhatott a NASCAR Cup Series idei utolsó előtti futamát megelőzően. A Martinsville Speedwayen ugyanis további két hely volt még kiadó, jó néhányan viszont csak egy futamgyőzelemmel érhették volna el a továbbjutást. Egy darabig úgy tűnt, hogy ezért két pilóta, Denny Hamlin és Ryan Blaney vívhatnak meg, hiszen előbbi az első, utóbbi pedig a második szakaszt zárta az élen.
A Joe Gibbs Racing pilótája 156 kört töltött az élen az 500 körös viadalon, míg a 12-es autót kormányzó Blaney 145-öt, de rajtuk kívül dicséretet érdemel még Aric Almirola és Chase Elliott is, akik 66, illetőleg 83 kört tettek meg vezető pozícióban. Elliott számára sok más versenyzőhöz hasonlóan egy győzelemre lett volna szükség rájátszásban maradáshoz, igaz ő egyéniben nem volt érdekelt, az általa vezetett 9-es autó viszont még versenyben volt a tulajdonosi versenyben.
Csapata megpróbálkozott egy kockázatosabb stratégiával, így az utolsó etapban ellentétben a többséggel, nem jöttek ki a pitbe, ám ez nem jött be, a gumik már kezdtek elfogyni a végére, ráadásul Elliott autójából az üzemanyag is kifogyott volna a folyamatos zöld zászló alatti körözés során, így kénytelen volt kiállni és visszaesett a 17. helyre. Volt azonban ennél nagyobb dráma is a Hendrick Motorsportsnál. A szezon során kiváló formában lévő William Byron ugyanis az egész futam alatt küzdött a versenygépével, dolgát pedig az autóban lévő hőség sem könnyítette meg.
A 24-es pilótája szinte végig a középmezőnyben volt, így nagyon hajtania kellett a hajrában, hogy a pontok alapján megtartsa a még éppen továbbjutást jelentő negyedik helyet, de a leintéshez közeledve már egyre rosszabbul volt. Byron a futam után elismerte, néha már homályosan látott, de végül a 13. helyen ért célba, így 8 pontot megtartott előnyéből Hamlinnel szemben, akinek a harmadik hely is kevés volt. A futamgyőzelmet végül Blaney szerezte meg, aki 23 körrel a vége előtt előzte meg Almirolát, sikerével pedig biztosította helyét a bajnoki döntőben.
A szezonzáróra november 5-én kerül sor a Phoenix Racewayen, ahol tehát eldől, hogy Larson, Bell, Byron vagy Blaney foglalhatja el a NASCAR királykategóriájának trónját 2023-ban.
Horner Ricciardóról: Rendkívüli teljesítmény, visszatért a régi Daniel!
https://formula.hu/parc-ferme/36846
Elismerően beszélt Daniel Ricciardo mexikói teljesítményéről Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke: úgy fogalmazott, hogy az ausztrál most tényleg régi önmagát hozta az időmérőn elért negyedik, és a futamon megszerzett hetedik helyével.
„Jó volt látni, hogy Daniel ilyen remekül teljesített, és teljes mértékben beigazolja, hogy miért hoztuk őt vissza az AlphaTaurihoz. Szerintem kiemelkedő volt egész hétvégén, és egy Mercedesszel harcolt egy AlphaTauriban – sőt, ha nem lett volna a piros zászló, még előrébb végezhetett volna. Remek teljesítmény volt, és egyértelműen a régi Danielt láttuk ezen a hétvégén” – mondta Horner.
„Rendkívüli volt a teljesítménye, visszatért a régi önmaga, látható, hogy nyugodt, hogy magabiztos, és hogy nagyon motiváltan érkezett meg erre a hétvégére a trükkös austini visszatérése után. Remek munkát végzett.”