DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 16. szombat

Vandoorne: A jövőm valószínűleg nem az Aston Martin, de…

A Formula–E-ben versenyző, 2022-ben világbajnoki címet ünneplő korábbi F1-es pilóta, Stoffel Vandoorne tavaly óta Felipe Drugovich kollégájaként az Aston Martin tartalékversenyzői szerepét tölti be, de érdemi esélye nincs arra, hogy folytassa 2018 végén megszakadt királykategóriás pályafutását. A belga versenyző maga is tisztában van ezzel, de kiemelte, hogy mostanában nem egyszer bizonyította az F1, milyen váratlan fordulatok történhetnek egyik pillanatról a másikra.

vandoorne-aston-2

„Az elmúlt két évet ugye az Aston Martinnál töltöttem. Reálisan látom, hogy a jövőm valószínűleg nem itt van, de nyitva kell tartani az ajtókat, mertsosem tudhatod, mi történik” – idézi a GPFans oldal a McLaren korábbi pilótáját. „A Formula–1-es paddock a lehető leggyorsabb ütemben mozog, és ami az egyik héten valószínűtlennek tűnik, a következő héten már valószínű lehet.”

„Ezt sosem tudhatod, én csak annyit tehetek, hogy a lehető legversenyképesebben versenyzek abban a sorozatban, ahol éppen vagyok, megpróbálok ott jó munkát végezni, aztán a többi majd jön” – mondta Vandoorne. Az elmúlt években a kiszámíthatatlanságra nem egy példát láthattunk, elég csak Brendon Hartley szerződtetését, Nyck de Vries F1-be kerülését vagy épp legutóbb Franco Colapinto bemutatkozását említenünk.

vandoorne-aston-1

Egészen 2030-ig két F1-es futamot rendezhetnek Olaszországban?

Amióta a koronavírus-járvány által sújtott 2020-as idényben beugrott Imola, a korábban 1980-tól 2006-ig a naptárban szereplő helyszín a Formula-1-es versenynaptár állandó eleme lett. Ám mind Imolának, mind az Olasz Nagydíjnak otthont adó Monzának rövidesen, egész pontosan 2025 végén lejár a szerződése az F1-gyel. Angelos Sticchi Damiani, az olasz motorsportszövetség vezetője azonban most arról beszélt a Gazzetta dello Sport hasábjain, hogy ugyan kontraktust még nem írtak alá, de gyakorlatilag megállapodtak, hogy mind az Olasz, mind az Emilia-romagnai Nagydíj helyszíne, azaz Monza és Imola is a kalendáriumban marad egészen 2030-ig:

„Már van megállapodásunk, már csak a részleteken múlik. A megállapodás mindkét olaszországi nagydíjról szól, Monzáról és Imoláról egyaránt, hogy mindkét helyszínen további öt évig versenyeznének. Őrületes eredmény lenne az országunknak, ha 2030-ig két nagydíjat rendezhetnénk évente. Szeretnénk aláírni egy előszerződést 2024 vége előtt. Imola kapcsán tisztább a helyzetet, hiszen modernizáljuk a paddockot, beleértve a garázsok tetejét és az új paddockstruktúrát. Monza más történet, mert a pálya egy parkban helyezkedik el, így plusz szabályok vonatkoznak a változtatásokra, egyeztetni kell róluk Monza, Milánó és Lombardia régió önkormányzatával.”

f1-monza

„Súlyos és sürgős a helyzet” – egyre-másra utasítják vissza a motorosok a Hondát

Kezd egyre kínosabbá válni a Repsol Honda számára, hogy még mindig nem találták meg a 2024-ben már a Gresini Ducatinál szereplő Marc Marquez utódját. Arról már írtunk, hogy az elmúlt hetekben felmerült többek között Johann Zarco, Miguel Oliveira és Maverick Vinales neve is, ám jórészt amiatt, mert a HRC egyéves szerződést kínált, ezek egyikéből sem lett semmi. A minap még épp a Gresinitől távozni kényszerülő Fabio di Giannantonio és a Moto2-ben vitézkedő Fermin Aldeguer tűnt a két fő jelöltnek, utóbbi kapcsán azonban Alberto Puig, a Repsol csapatmenedzsere határozott cáfolatot adott: „Nem tudom, honnan jött ez a pletyka, de 100 százalékig fals. Tegnap megkérdeztem Aldeguer menedzserét, hogy honnan származik a híresztelés, és nem tudta, mit mondjon” – nyilatkozta a DAZN kamerái előtt.

Puig viszont bedobott egy új nevét: „valós lehetőségként” említette Pol Espargaro érkezését. Pontosabban visszatérését, hiszen a spanyol 2021-ben és 2022-ben a Repsolnál versenyzett, kevés sikerrel és jórészt inkább küszködve. Espargarónak nincs ülése 2024-re, hiszen a KTM őt állította félre a Moto2-ből felhozott Pedro Acosta kedvéért az érvényes szerződése ellenére is. Viszont a versenyző gyorsan lehűtötte a kedélyeket a Malajziai GP péntekjén: „Nagyon köszönöm a Hondának, elhagyni egy helyet és mégis visszahívni oda, ez azt jelenti, hogy nem lehetett annyira rossz a munkám. A kapcsolatunk mindig is jó volt, még ha az eredmények nem is. Nagyon örülök ennek, sokat jelent számomra, de a jövőm mást tartogat. Jövőre kitöltöm a szerződésemet, utána szabad leszek, s ha valami adódik nyilván megbeszéljük a KTM-mel, de jelenleg elégedett vagyok azzal, ahol vagyok” – idézi a The Race Espargarót, aki így 2024-ben marad az osztrák gyártó tesztpilótája, néhány szabadkártyás beugrással.

Nem ő egyébként az egyetlen, aki kikosarazta állítólag a Hondát: a napokban Luca Mariniről is felröppentek pletykák, hogy megkereste őt a Honda, s ezt maga az olasz is megerősítette. A versenyző elmondta: vonzó számára a gyári csapat lehetősége, de csak akkor, ha „megfelelő a lehetőség”, és jelenleg jól érzi magát a VR46 Ducatinál. Így hát úgy fest, a Repsol Hondának továbbra is Di Giannantonio lehet a fő opciója, elvégre az olasz a többiekkel ellentétben szemlátomást szívesen felülne az RC213V-re. Puig mindenesetre nem kertelt: „Nagyon súlyos a helyzet. Még nem jutottunk döntésre, de sürgős a helyzet, hiszen versenyzőt kell találnunk a valenciai tesztig” – utalt a két és fél hét múlva esedékes, évadzáró utáni tesztre.

motogp-pol-espargaro-honda

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Verstappen már konstruktőrként is világbajnok lenne

További stratégiai érdekességre bukkantunk az interlagosi hétvégét követően: a Sao Pauló-i Nagydíjon elért újabb sikerével a holland pilóta olyan ponthalmazra tett szert, hogy az istállók tabelláján második helyen álló Mercedes versenyzői már nem tudnak együttesen összeszedni annyi egységet, hogy utolérjék őt a hátralevő két futamon. A német gárda eddig 382 pontott gyűjtött, míg Max Verstappen már 524-nél jár. A különbség így 142 pontra duzzadt, viszont Las Vegasban és Abu Dhabiban csupán 88 pontot tudna maximum szerezni a Mercedes brit duója. Azaz Verstappen már egymaga is bebiztosította volna a konstruktőri vb-diadalt.

A hatalmas dominancia ellenére nem szokatlan dologgal állunk szemben: az elmúlt 20 évben 4 alkalommal is történt hasonló. Legerősebb éveikben Lewis Hamilton (2020), Sebastian Vettel (2013) és Michael Schumacher (2004) is képes volt hasonló teljesítményre, a negyedik példát pedig Kimi Raikkonen szolgáltatja világbajnoki évéből (2007). Igaz ugyan, hogy utóbbi esetben a McLaren-Mercedes nemcsak a finn pilótánál, hanem a teljes Ferrari csapatnál is több pontot szerzett, azonban kizárták őket a konstruktőri bajnokságból, így a Jégember 110 pontjával szemben a BMW Sauber 101 egysége a mérvadó.

MotoGP: Alex Marquez elhappolta a pénteki elsőséget Martin elől

Szokás szerint két tréninggel vette kezdetét a MotoGP Malajziai Nagydíjának hétvégéje pénteken. A délutáni egyórás edzés ment tétre, ott dőlt el, melyik tíz versenyző jut az időmérő második szakaszába. Nem sokon múlt, hogy a legutóbbi Thaiföldi GP-t uraló Jorge Martin Sepangban is a legerősebben kezdjen, de a hajrában Alex Marquez szűk két tizedmásodperccel megelőzte őt. A Gresini versenyzője és a vb-aspiráns pramacos mögött a két gyári KTM következett Jack Miller, Brad Binder sorrendben, majd jött az apriliás Maverick Vinales, a VR46-os Luca Marini és a yamahás Fabio Quartararo.

motogp-alex-marquez-sepang

A vb-tabellát Martin előtt 13 pontos előnnyel vezető Francesco Bagnaia nyolcadik helyen jutott be a Q2-be, az említetteken kívül még Marco Bezzecchi és Johann Zarco kvalifikálta magát oda. Kiszorult viszont a top 10-ből Marc Marquez és a többi hondás is, míg a szabadkártyásként Ducatival induló kétszeres Superbike-világbajnok, Alvaro Bautista a 22. időt motorozta. A legpocsékabb napot egyértelműen Aleix Espargaro zárta, aki összesen négyszer (!) bukott az Apriliával.

A péntek délutáni edzés végeredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):

motogp-sepang-edzes

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Brawn szerint 2024-ben nagyobb fölénye lesz a Red Bullnak, mint most?

Ross Brawn szerint 2024-ben sem nagyon lesz ellenfele a Red Bullnak az F1-ben, és bár az utóbbi hetekben úgy tűnik, hogy szorosabb a verseny, de a korábbi világbajnok csapatvezető és F1-vezér úgy érzi, lehet, hogy ez csak pillanatnyi állapot.

„A McLaren Norrisszal és Piastrival kopogtat az ajtón, nem hagyják őket hátradőlni, mondjuk így. Optimista vagyok annak kapcsán, hogy a tél folyamán lesz egy újrakezdés. Viszont amikor elöl vagy, megvan az az előnyöd, hogy korábban kezdheted el megtervezni az új autódat, és emiatt folytatódhat a dominancia évekig” – mondta ki Brawn pontosan ugyanazt, amit Lewis Hamilton a Red Bull-lal kapcsolatban, de a saját mercedeses korszakára alapozva már elmondott korábban.

SI202311040228_resize

Videó: új festéssel támad az F1-es Las Vegas-i Nagydíjon a Ferrari

Nemrég a pilóták versenyruházatának módosításait mutatta meg a Ferrari F1-es csapata, most pedig leleplezte, hogy az SF-23-as festését is módosítja kicsit a Las Vegas-i Nagydíjra. Persze gigantikus átalaításokra nem kell készülni, de egy kicsit több fehér kap szerepet a dizájnban.

f1-ferrari-vegas4

Íme a videó:

 

Gyorshír: Elutasították a Haast, marad az USA GP eredménye

A Haas a múlt hétvégén nyújtott be felülvizsgálati kérelmet az austini USA Nagydíjat illetően, mivel szerintük a stewardok által figyelmen kívül hagyott soktucatnyi pályaelhagyásért többszáz másodpercnyi időbüntetést kellene kiosztani. A témáról itt és itt írtunk részletesebben.

Azonban az amerikai csapat kérelmét elutasították, ugyanis az illetékesek szerint nem tudtak jelentős és releváns új bizonyítékokat bemutatni – ami a felülvizsgálati kérelem alapfeltétele.

haas-usa-1

Erősorrend: Norris a dobogón, Perez süllyed

A Formula Podcast futamértékelő adásainak állandó eleme a pontozás: a műsor két állandó szereplője, Mészáros Sándor, az egyetlen állandó F1-es akkreditációval rendelkező magyar újságíró, valamint Gellérfi Gergő, az Autósport évkönyv szerkesztője a mezőny minden tagjának hétvégi teljesítményét 1 és 10 pont között értékelik. A pontozás során az elért eredmény mellett a körülmények, az autóban rejlő lehetőségek, a csapattárshoz viszonyított teljesítmény, az elkövetett hibák mennyisége és az összbenyomás is szerepet játszanak. Kerek 10-est csak a tökéletes vagy ahhoz nagyon közeli versenyhétvége érdemelhet, a 6-os az átlagos teljesítmény, míg 3-tól lefelé már az F1-ben évente csak néhány alkalommal látható botrányos produkciókat értékeljük.

A Sao Pauló-i Nagydíjat követően így áll a pilótarangsor az eddigi pontszámok átlaga alapján:

podcast-rankings08

A brazil hétvégén a szenzációs versenyt futó Fernando Alonso kapta a legmagasabb pontszámot, de kiemelkedő értékelés jutott az egy pole-t és két győzelmet szerző Verstappennek, az egy pole-t és két második helyet gyűjtő Norrisnak, valamint az erőn felül teljesítő Tsunodának, míg a leggyengébbnek ezúttal Zhou produkcióját találtuk. A brazil hétvége összes pontszáma sok más érdekesség mellett meghallgatható a Formula Podcast legújabb adásában:

 

„Max mintha néha unatkozna” – Lambiase

Bár Gianpiero Lambiase, Max Verstappen versenymérnöke a Talking Bulls podcast adásában magát és a holland pilótát is telhetetlennek és perfekcionistának nevezte, azt azért megjegyezte, hogy a legfölényesebb uralt versenyeken olykor azt érzi a háromszoros F1-es világbajnok versenyzőjén, hogy kicsit unatkozni kezd az autóban ülve:

„Néha úgy érzem, hogy igazából unatkozol” – mondta a műsorban Lambiase a szintén ott lévő Verstappennek. „Úgy gondolom, még ha 30 másodperces előnyünk is van a pályán, mindig a „zónában” maradok, próbálunk mindent maximalizálni és mindent komolyan venni. Míg Max azon a ponton talán némileg elveszíti az érdeklődését, és úgy van vele, hogy ’gyerünk már, GP, lazíts egy kicsit!’.”

f1-verstappen-lambiase-redbull_1

Új motort fog használni Russell az F1-es Las Vegas-i Nagydíjon, de vár-e rá rajtrácsbüntetés?

A Mercedes amúgy is pocsék teljesítményére az tette fel a pontot múlt vasárnap Interlagosban, hogy George Russellt egy fokozatos romló motorprobléma miatt idejekorán kihívták a bokszba, így nem ért célba a Sao Pauló-i Nagydíjon. Felmerülhetett, hogy emiatt esetleg motorcsere és ezzel rajtrácsbüntetés vár rá a soron következő Las Vegas-i fordulón, ám Riccardo Musconi, a Mercedes autóteljesítményért felelős vezető mérnöke megerősítette: ugyan valóban másik erőforrást kap Russell a jövő hétvégén, ám egy már használt hajtásláncról van szó és a brazíliai meghibásodástól függetlenül így tervezték, szóval nem sorolják majd hátra a britet.

„George másik motort fog használni a következő két futamon, ahogy azt eredetileg kiosztottuk” – fogalmazott Musconi a Mercedes videójában. „Az Interlagosban használt erőforrásnak az volt az utolsó hétvégéje, szóval miért döntöttünk úgy, hogy kihívjuk a versenyből az autót? Elkezdtünk eléggé aggasztó nyomási és hőmérsékleti adatokat látni, és eljutottak egy olyan pontra, ahol biztosak voltunk benne, hogy meg fog hibásodni. Hogy elkerüljünk egy esetleges tüzet és károkat az autó más részein, a logikus következtetés az volt, hogy álljunk ki. Másik hajtásláncot fog használni az utolsó két futamon, szóval ilyen tekintetben nincs probléma.”

f1-russell-mercedes-brazil

„Lewisnak szelektív a memóriája” – Horner

Valósággal letarolja a 2023-as Formula-1-es szezont Max Verstappen és a Red Bull: a holland pilóta már 17 győzelemnél jár – ráadásul egy több mint 70 éves rekordot is megdöntött –, míg a bikák 19-nél, amellyel beállították a Mercedes 2016-os csúcsát. Lewis Hamilton korábban az RB19-est a valaha látott legdominánsabb autónak nevezte – a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint azonban a hétszeres vb-első elfeledkezik, hogy a Mercedesszel hány évig és milyen mértékben uralták az F1-et:

„Úgy érzem, szelektív a memóriája. Az előző időszakban néhány győzelmük mértéke eléggé szemérmetlen volt. Néhány éve elég jó szériánk van, de ha valakinek nem kellene ezt mondania, az Lewis” – fogalmazott Horner az Eff Won with DRS podcast adásában. A csapatfőnök hozzátette: a 2021-es szezon után, amely „fizikailag öregített” rajta, kellemesnek érzi a kényelmesebb évadokat – viszont 2024-ben arra számít, hogy a szabályok állandósága révén szorosodni fog a mezőny.

f1-hamilton-verstappen_1

Ritkán adódó lehetőséggé kovácsolta a rajtbaleset után a futamát Oscar Piastri

Bár az F1-es Sao Pauló-i Nagydíjának startjánál alapvetően a két Haas és Alexander Albon ütközött össze, Oscar Piastri McLarenjét is eltalálta hátulról Nico Hülkenberg autója. Piastri versenygépét a bokszban meg tudták szerelni a piros zászlós megszakítás alatt, ám akárcsak az erre irányuló szabályokat élesen kritizáló Daniel Ricciardo, ő is körhátrányban folytathatta csak az újraindítást követően. Az ausztrál újonc azonban tesztelésre fordította a versenyt:

„A szombati napot követően volt néhány nyilvánvaló dolog, amit ki akartam próbálni és amin javítani akartam. Szerintem sokat kísérleteztem ezekkel, néhány közülük sikeresnek bizonyult, mások nem. De nagyon ritkán adódik ilyen lehetőség, hogy így tesztelj dolgokat” – fogalmazott Piastri, akit a Motorsport.com idézett. „Persze jobban örültem volna, ha elő sem áll ez a helyzet. De amikor adódik, le kell rá csapni és ki kell használni, figyelembe véve a korlátozott tesztlehetőségeket. Köszönet mindenkinek az elképesztő erőfeszítésért, hogy 20 perc alatt összerakták az autót, ami nem egyszerű feladat, és így nyertünk extra 70 kört. Úgyhogy rengeteget tanultam.”

f1-piastri-mclaren-brazil

„A legjobb motorra ülök át, nem lehet kifogás” – Marquez

Marquez a szezon végén 11 év után távozik a Repsol Hondától, és 2024-ben immár a Gresini Ducatinál fog versenyezni a MotoGP-ben. Bár a szatellit istállónál csak egyéves specifikációjú motorra ülhet fel a spanyol, sokan arra számítanak, hogy a nyolcszoros világbajnok az egyik favoritja lesz a következő szezonnak. Azt maga Marquez is elismerte, hogy nem lehet kifogása, hiszen jelenleg a Ducati a legjobb technika a mezőnyben:

„Egy ilyen nagy döntés után mindig vannak kételyek. Rendkívül nehéz átülni egy másik motorra és egyből az első évben nyerni. De tény, hogy az eredmények alapján a legjobb motorra ülök át. A bajnokság első, második és harmadik helyezettje is ezzel a motorral megy. Úgyhogy végső soron nem lehet kifogás, a motor adott” – idézi a motorost a Crash.net portál. Hozzátette: majd az idő eldönti, hogy helyes döntést hozott-e a váltással, amelynek egyébként a személyes aspektusa volt a legnehezebb számára, hiszen hiányozni fog neki a Honda és a körülötte dolgozó emberek.

motogp-marquez-honda_1

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Leclerc olyan szentháromságot hozott össze idén, amire legutóbb 2011-ben volt példa az F1-ben

Charles Leclerc műszaki hiba miatt már a felvezetőkörben a falnak csapta a Ferrarit a vasárnapi Formula-1-es Sao Pauló-i Nagydíjon, így rajthoz sem tudott állni a futamon. Ezzel Leclerc idén könyvelhetett el már kiesést, kizárást (az USA Nagydíjon) és rajthoz nem állást, amiknek az angol rövidítése DNF, DSQ és DNS (did not finish, disqualified, did not start). Nos, ilyen hármast egyetlen F1-es szezonon belül legutóbb 2011-ben produkáltak: akkor Sergio Perezt kapásból a debütáló versenyén, az Ausztrál Nagydíjon diszkvalifikálták technikai szabálytalanság miatt, Monacóban a szombati balesete után nem tudott indulni a versenyen, kiesést pedig többet is elszenvedett a Sauber színeiben.

f1-leclerc-ferrari-brazil

„Ez volt az egyik legjobb versenyünk idén” – Gasly

Bár mindkét Alpine már a Q2-ben búcsúzott az F1-es Sao Pauló-i Nagydíj kvalifikációján, ráadásul mindketten rajthelybüntetést is kaptak feltartásért, végül Pierre Gasly és Esteban Ocon is pontokat szerzett: előbbi a hetedik, utóbbi a tizedik helyen futott be. Gasly elmondta: számítottak rá, hogy nehezebb lesz az időmérőjük, mivel az egyetlen szabadedzésen a futamra igyekeztek beállítani az autót, így viszont a vasárnapjuk az idei egyik legjobbjuk volt a felzárkózással és azzal, hogy megelőzték a Mercedeseket és tartották a lépést a Ferrarival és Lance Stroll Aston Martinjával:

„Úgy vélem, ez volt az egyik legjobb versenyünk az évben. Két nagyon-nagyon erős rajtot produkáltunk. Mindkétszer sikerült előzgetnünk autókat, második alkalommal pedig tapadtam Sainzra, és szinte az egész futamon tartottam vele a lépést, az előtte lévő Astonnal, a Mercedest pedig el is kaptam. És sikerült működésre bírnunk a kétkiállásos stratégiát, jól kezeltük a gumikat, jók voltak a kerékcserék, George-ot és Lewist a pályán előztük meg, és végül egy tizeden belül tudtam teljesíteni a köröket Sainzhoz képest az egész versenyen” – idézi Gaslyt az F1i.com szaklap.

f1-gasly-alpine-brazil

Kicsit újratervezte a pilóták overálját Las Vegasra a Ferrari

Egy picit más, piros-fehér öltözetet kap Carlos Sainz és Charles Leclerc a soron következő F1-es hétvégére. Íme néhány fotó:

Horner szerint Verstappen 2019 után fejlődött nagyot, mára tökéletesen olvassa a futamokat

Szorosabb küzdelemben győzött Brazíliában Max Verstappen, mint ahogy azt idén megszokhattuk, de Christian Horner szerint a háromszoros világbajnok olyan tökéletesen átlátja a helyzetet, hogy pontosan tudja, hol tart – mikor kell gumit spórolni, mikor kell sietni, mikor mire van szükség és lehetőség.

„Mindenki másképp menedzseli a tempóját egy futam alatt. Max viszont most már annyira jól olvassa a versenyeket, hogy nem pánikol, amikor azt látja, hogy mások gyorsabbak nála a középső szektorban,vagy ilyesmi. Hosszabb távon gondolkodik és szerintem megvan már az az önbizalma saját magában, hogy tudja, hol van. 2019-ben volt egy időszak, amikor nagyon-nagyon előrelépett, 2019-ről 2020-ra nagyot fejlődött. A Mercedesnek 2020-ban űrhajója volt, és mégis képesek voltunk pár futamot nyerni abban az évben, majd 2021 nyilván elég masszívra sikerült” – idézi Horner szavait a Racingnews365.com.

f1-verstappen-redbull-brazília_1

 

„Norris túl sokat hibázik” – Schumacher szerint olyan, mint Leclerc

Karcos véleményt fogalmazott meg Lando Norrisszal kapcsolatban Ralf Schumacher a Sao Pauló-i Nagydíj után:

„Lando Norris vált már az első számú üldözővé, de még mindig túl sok hibát követ el, főleg az időmérőkön. Egy kicsit Charles Leclerc-re emlékeztet, azonban ő remek munkát  végez a futamon, az ő problémája az, hogy túl sokat akar az időmérőkön. Aztán elfékezi és túl sokat hibázik” – írta Schumacher a Sky Germanyn.

f1-norris-mclaren_5

Emailt küldött a Mercedes gyárába a „padlón lévő” James Allison

Frusztrált emailt küldött a Mercedes alkalmazottainak James Allison – a technikai igazgató szerint „padlóra kerültek” az interlagosi mélyütéssel, erről beszélt az F1 Nation podcastnek.

„Most írtam egy emailt a gyárba, hogy mennyire kiütve, padlóra küldte érzem magam. Úgy jöttünk ide, hogy nyilván túl sok lett volna a tavalyi győzelem megismétlését várni, mert ahhoz a csillagoknak pont úgy kellene állniuk, de azért azt gondoltuk, hogy harcolhatunk a dobogóért” – mondta Allison.

„Legvadabb álmaimban sem gondoltam, hogy ilyen hétvégénk lesz. Egyrészt ez azért valahol biztató, mert biztos, hogy valamit elrontottunk és meg fogjuk találni, hogy mi volt az, és egy kis szerencsével pár hét múlva elfelejthetjük” – tette hozzá a technikai igazgató.

f1-mercedes-brazília

Mick Schumachert nem érdekli a Formula-E

Mick Schumacher tavaly év végén szorult ki az F1-es mezőnyből, miután a Haas elküldte, és bár a Mercedes leigazolta teszt- és tartalékversenyzőnek, rövid távon nemigen van esélye arra, hogy visszatérjen a rajtrácsra. Idén egyáltalán nem is versenyzett a német, 2024-re azonban egyre valószínűbbnek tűnik, hogy az Alpine endurance-világbajnoki projektjében köthet ki: már tesztelte is a franciák LMDh-autóját nemrég.

Persze formulaautós múlttal felmerülhetne a Formula-E is, ahogy több ex-F1-es is az elektromos széria felé vette az irányt. Schumacher azonban nem érdeklődik a Formula-E iránt – méghozzá pont amiatt, mert elektromos: „Hogy teljesen őszinte legyek: nem” – felelte az e-formula.news erre irányuló kérdésére. „Szeretem a belső égésű motorokat, szeretem a benzin illatát. Sajnos a Formula-E nem a megfelelő sorozat számomra jelenleg. De ki tudja, mit hoz a jövő. Ha ilyeneket vezethetünk majd annak idején, akkor nyilván némileg módosítanom kell az elvárásaimat. De imádom a régivágású versenyautókat: a V10-es és V8-as erőforrásokat, amelyeknek van illata, van hangja, és így tovább. Ez az, ami igazán érdekel.”

f1-mick-schumacher-mercedes_2