„Néha kicsit mesterségesnek érződik” – Buemi a Le Mans-i izgalmakról
https://formula.hu/parc-ferme/38050
Minden idők egyik legizgalmasabb Le Mans-i 24 órását láthattuk szombaton és vasárnap: az öt-hat alkalommal is esőzéssel tarkított legendás egynapos viadalon a korábbi rekordot messze túlszárnyalva kilenc autó ért célba körön belül a Hypercar-kategóriában, és még az utolsó órákban is négy gyártó harcolt reális esélyekkel a győzelemért. Mindez részben a teljesítmény-kiegyenlítő rendszernek, a Balance of Performance-nek is betudható, amellyel a cél pont az, hogy kiegyenlített legyen a küzdelem a különböző autók között.
Ez azonban nem minden pilótának nyeri el a tetszését, legalábbis erre utal a Ferraritól ismét kikapó Toyotát erősítő Sebastien Buemi verseny közben adott nyilatkozata: „Néha az az érzésem, hogy kicsit mesterséges. De gondolom, az embereknek tetszik ez” – fogalmazott a rutinos és többszörös győztes svájci, aki szerint nem csak a BoP-nak köszönhetően volt változatos a Le Mans: „Nekünk, versenyzőknek nehéz, hogy a lassú zónák és a biztonsági autós fázisok folyamatosan újra összeráznak minket, de most ilyen a verseny, és ebből kell kihoznunk a legtöbbet.”
Zhou nem akar úgy járni, mint Mick Schumacher
https://formula.hu/parc-ferme/38537
Guanyu Zhounak minden jel szerint három szezon után távoznia kell a Saubertől és ezzel együtt a Formula-1-től is, hiszen a neve nem igazán jött szóba Nico Hülkenberg jövő évi csapattársaként: arra mostani kollégája, Valtteri Bottas tűnik a befutónak, vagy az még elképzelhető, hogy a hinwili gárda fölötti irányítást átvevő Audi egy fiatal újoncnak szavaz bizalmat. Zhou azonban nem akar úgy járni, mint Mick Schumacher, aki ugyan a Haastól való elküldése után a Mercedes tartalékosa lett az F1-ben, de esélyt azóta sem kapott a visszatérésre, hiába maradt tűzközelben:
„Úgy érzem, kicsit sokat várt, mert ilyen várakozás mellett szerintem másol jobb esélyei lehettek volna” – mondta a németről a kínai pilóta, akit a MotorsportWeek.com portál idézett. „Mivel jelenleg nyilván még mindig nem fog ülést kapni jövőre. A Formula-1-ben nagyon gyorsnak, hatékonynak kell lenned, és ha van egy megragadható esély, de tovább vársz, örökké harmadik versenyző maradhatsz. Én nem akarom ezt.”
Zhou a saját jövőjét illetően hozzátette: „Jelenleg úgy gondolom, az F1 a prioritás, aztán ha ez nem jön össze, akkor nyitva kell tartanunk a szemünket. Ha olyan helyzetben vagyok, hogy egy évet kell várnom, akkor kész vagyok ezt megtenni. De ha egy vagy két évnél többet kellene várnom, akkor valószínűleg kiszállok ebből a bajnokságból. De pillanatnyilag csak az F1-re fókuszálok.”
Rajongói dizájnt kap a Williams hátsó szárnya az F1-es USA Nagydíjra – fotók
https://formula.hu/parc-ferme/38536
Egyedi festést kapnak a Williamsek hátsó szárnyai a jövő hétvégén esedékes Formula-1-es USA Nagydíjon. A grove-i istálló a hivatalos kriptopartnerével, a Krakennel közösen indított pályázatot arra, hogy a szurkolóik tervezzék meg a hátsó légterelő austini dizájnját, amelyek közül egy 12-re szűkített listán szavazhattak a rajongók. A győztes dizájn, amelyet Alexander Albon és Franco Colapinto autóin láthatunk Texasban, hat digitális fanalteregót, a Cosmos Collection illusztris williamses ruházatba öltöztetett karaktereit ábrázolja – íme:
Massa azt akarja, hogy elismerjék bajnokként – Ecclestone is támogatja az ügyét
https://formula.hu/parc-ferme/38535
Néhány hónapnyi csend után nemrég újra felszínre került Felipe Massa ügye, amelyet azok után indított, hogy Bernie Ecclestone egykori F1-vezér egyik tavalyi interjúja alapján kiderült, hogy a Formula-1 és az FIA már 2008-ban a szingapúri „Crashgate-ről”, azaz arról, hogy Nelson Piquet Jr. szándékosan csapta falnak az autóját a futamon, amivel Massa értelmezése szerint az ő versenyét is tönkretette azáltal, hogy a Ferrari ezután a bokszban kapkodott és ő elrántotta a tankolócsövet a kiállásánál.
Massa nemrég arról beszélt, hogy drága ez a jogi ügy számára, de most elismételte, hogy a végsőkig harcolni fog azért, hogy világbajnokként ismerjék el: „Nyilvánvalóan azért küzdünk, ami történt, és mert valami nem volt igazságos. Amit mindenképp szeretnék, hogy elismerjenek: elismerjenek bajnokként, mert megérdemlem. Nem volt fair, ami velem történt valami miatt, ami az egyik versenyen történt, és ami nem a sport része. Ezért harcolok, és ezért fogok a végsőkig küzdeni.”
Amikor a Motorsport-Total arról kérdezte, hogy beszélt-e Ecclestone-nal a dologról, Massa azt állította, hogy az üzletember támogatja, hogy a bíróságra vitte az ügyet: „Igen. Azt mondta, hogy helyesen tettem, hogy a bírósághoz fordultam” – mondta az expilóta, aki arra a kérdésre, hogy mérges-e a történtek miatt Ecclestone-ra, hozzátette: „Ismerem a stílusát és hogy milyen.”
A Massa-ügy friss fejleményeiről a Pitwall hétfői adásában is szót ejtettünk:
„Nagyban kell gondolkodnunk” – Domenicali
https://formula.hu/parc-ferme/38534
Stefano Domenicali, az F1 vezére egy interjúban az F1 népszerűségének növekedése kapcsán arról beszélt, hogy a száguldó cirkusz már nem csupán a többi négykerekű versenysorozattal küzd, ami a népszerűséget illeti – az olasz szakember szerint a sport szintet lépet.
„A közönségünk többek között filmeket néz, eseményekre jár – mi egy esemény vagyunk ezek közül. Nagyban kell gondolkodnunk, már nem csupán a többi négykerekű versenysorozattal harcolunk a népszerűség tekintetében. Ha egy olyan piacon akarunk versenyképesek lenni, ami tele van számos különböző ajánlattal, akkor erősnek kell lennünk” – mondta Domenicali.
„Az F1 inkluzív platform, amiért a világ számos pontján rajonganak az emberek. Biztosítanunk kell azt, hogy a tisztelet mindig jelen legyen a sportban, és viselkedésünkkel példát mutassunk az embereknek.”
Videó: Ötméteres szakadékba zuhant egy Toyota a Marokkó Ralin
https://formula.hu/parc-ferme/38533
A tereprali-világbajnokság marokkói szezonzárójának harmadik szakaszán a rossz látási viszonyok miatt egy ötméteres szakadékba zuhant Aliyyah Koloc. Szerencsére sem ő, sem navigátora nem szenvedett súlyos sérülést az így végül szerencsés kimenetelű balesetben, de az autó nem tudja befejezni a futamot.
Nem befolyásolja a Renault döntése az Audi F1-es projektjét
https://formula.hu/parc-ferme/38532
Múlt héten vált hivatalossá, hogy a Renault 2025 végén bezárja a Formula-1-es motorprogramját, így a 2026-os új szabályrendszernek már nem saját erőforrással, hanem ügyfélcsapatként vág neki az Alpine. Így sem lesz azonban kevesebb motorgyártó az F1-ben az új érában, hiszen a Sauber partnereként beszáll az Audi. A bajorok vezérigazgatója, Gernot Dollner pedig hangsúlyozta: a Renault döntése semmilyen befolyással nincs a projektjükre.
„Nem, ez nem volt a megbeszélés része. Az Audi hosszú távon elköteleződött a Formula-1 iránt” – jelentette ki Dollner, akit a Crash.net idéz. „Az év elején az AG és az Audi felügyelőbizottsága úgy határozott, hogy teljesen átveszik az irányítást a Sauber részvényei felett. Így 2025. január 1-jétől 100 százalékig mi fogjuk irányítani a Saubert. 2025-ben ez meg fog történni, és akkor, ha én leszek a Sauber és a Sauber Motorsport igazgatótanácsának az elnöke, akkor személyesen is intenzívebben fogok részt venni a Formula-1-es projektben.”
Az Audi-vezér hozzátette: biztos benne, hogy Mattia Binotto és Jonathan Wheatley révén erős kettős vezetéssel rendelkeznek, ahol az egyikük felügyeli a gyár munkáját, a másikuk pedig a versenyhétvégék tevékenységeit.
„Egyértelműen jönni fognak!” – Dél-Afrika újra bejelentkezett az F1-es nagydíjrendezésért
https://formula.hu/parc-ferme/38530
Az elmúlt években többször is kifejtette a Formula-1 vezetése, hogy a sikeres észak-amerikai terjeszkedés után az egyik következő meghódítandó terület Afrika, ahol legutóbb 1993-ban rendeztek nagydíjat. Az akkori helyszín, a dél-afrikai Kyalami visszatérése fel is merült, ám az a projekt végül elhasalt, az ország 1979-es F1-es világbajnoka, Jody Scheckter szerint a szükséges módosítások finanszírozásának kérdése miatt.
Most azonban új löketet kaphatnak a dél-afrikai álmok. Azok után ugyanis, hogy a múlt hétvégén a Red Bull David Coultharddal a Johannesburghoz tartozó Sandton városrészben bemutatózott, az eseményen megjelenő sport-, művészeti és kulturális miniszter, Gayton McKenzie a Lallies & Motorsport névre hallgató tartalomgyártó videójában kijelentette, hogy dolgoznak az ügyön, sőt:
„Még elég nagy a csata jelenleg, hogy Fokváros vagy Johannesburg lesz. Ezt még nem döntöttük el. Annyit csináltam, hogy mindenkinek mondtam, hogy lépjen hátrébb, hadd vegyem én kézbe a dolgokat, mert már kétszer hallhattuk, hogy jön hozzánk az F1. Elmondhatom: az F1 egyértelműen jönni fog. A Formula-1 azt mondta nekünk, hogy szívesen jönnek, és azt is elmondták, mire van szükségük ehhez, mi pedig ezt meg fogjuk adni nekik” – jelentette ki a miniszter, aki ezután még megjegyezte: Fokvárosban jelenleg zajlanak egy új, topkategóriás versenypálya előkészületi munkálatai.
Három élcsapat négy versenyzője is pályára gurult a Pirelli mugellói F1-es gumitesztjén
https://formula.hu/parc-ferme/38531
Újabb kétnapos gumitesztet hajtott végre a Pirelli, ezúttal az olaszországi Mugellóban – igaz, érdemben csak a második napon, szerdán tudott dolgozni az abroncsgyártó és a munkáját segítő három csapat. Kedden ugyanis az esőzések miatt alig tudtak körözni a résztvevők, szerdán viszont már jobb időjárás fogadta a szereplőket, még ha délelőtt eleinte nedves aszfalton is köröztek, ami hasznosnak bizonyult az intermediate gumikról való adatgyűjtés szempontjából.
Összesen három alakulat volt jelen Mugellóban: a Red Bull Racing az Austintól már a Visa RB színeiben versenyző tartalékosát, Liam Lawsont küldte csatasorba, a McLarennél Lando Norris teljesített szolgálatot, míg a csak szerdán akcióba lépő Ferrari részéről délelőtt Carlos Sainz, délután Charles Leclerc volt akcióban. A Pirelli kétféle programot teljesített a toszkán pályán: a Red Bull-lal és a Ferrarival a 2025-ös abroncsok véglegesítésén dolgoztak, különösen a legkeményebb keverékeken, míg a McLaren egy öszvérautót bocsátott a cég rendelkezésére, hogy az új 2026-os szabályok szerinti, ugyancsak 18 colos, de némileg szűkebb gumikat tesztelhessék.
Szerdán összesen 390 kört tett meg a négy pilóta: Norris volt a legszorgalmasabb a maga 118 körével (bár ha összeadjuk az egymást váltó két ferraris penzumát, az 156 körre jön ki), míg a legjobb időt – aminek persze semmi jelentősége nincs egy ilyen teszten – Leclerc futotta meg 1:21,053-as eredménnyel. A 2025-re szánt gumikat amúgy néhány hét múlva a teljes mezőny élesben is kipróbálhatja a Mexikóvárosi Nagydíj második, emiatt 90 percesre duzzasztott szabadedzésén.
Mexikóban ülteti be Alonso helyére az F1-es tesztpilótáját az Aston Martin
https://formula.hu/parc-ferme/38529
Felipe Drugovich részt vesz a Formula-1-es Mexikóvárosi Nagydíj első szabadedzésén – jelentette be az Aston Martin. A teszt- és tartalékversenyzőnek ez lesz az első bevetése az AMR24-es volánjánál idén, ezzel a csapat részben letudja a szabályokban előírt kötelezettségét, miszerint kétszer fiatal pilótának kell lehetőséget adniuk a nagydíjhétvégén nyitó tréningjén (a közlemény szerint később terveznek egy második bevetéssel, és mivel Brazília és Katar sprinthétvége lesz egyetlen szabadedzéssel, Las Vegas pedig utcai pálya, valószínűsíthető, hogy az évadzárón, Abu Dhabiban kerül majd rá sor).
A korábbi F2-es bajnok Drugovich Fernando Alonso autóját kapja meg október végén a mexikói FP1-re, a második edzésen természetesen már a kétszeres F1-es világbajnok ül vissza a volán mögé. A spanyol amúgy korábban elárulta, hogy az istálló eredetileg Monzára tervezte Drugovich idei első szabadedzését, ám az olasz pálya jelentős újraaszfaltozása és módosításai miatt meggondolták magukat.
Az Aston Martin közleménye hangsúlyozza: a brazil értékes munkát végez idén az alakulat szimulátorában, s ahogy arra az ifjú brazil is rávilágított, érdekes lesz megtapasztalni a virtuális valóság és a pályán tapasztaltak közötti korrelációt a számára egyébként ismeretlen mexikóvárosi helyszínen.
Egy év kihagyás után Ausztráliában tér vissza a Bajnokok Tornája
https://formula.hu/parc-ferme/38528
1988 óta rendezik meg évente – néhány alkalom maradt csak ki – a Bajnokok Tornája (Race of Champions) elnevezésű autó-motorsportos gálaversenyt, amelyen a meghívott sztárversenyzők párhuzamosan kialakított pályákon, különböző versenygéptípusokkal mérkőznek meg egymással. Legutóbb tavaly év elején került sor az eseményre egy svédországi jeges helyszínen, az idei kiírás viszont elmaradt.
Jövőre azonban egy év kihagyás után visszatér a RoC, méghozzá kuriózumnak számító új helyszínen, ugyanis először látogat a déli féltekére az esemény: ezúttal Ausztrália, egész pontosan Sydney lesz a házigazda. A parallel pályát az Accor Stadionban fogják kialakítani, a pontos dátum pedig március 7-8. lesz: pénteken rendezik a Nemzetek Kupája névre hallgató csapatversenyt, szombaton pedig az egyéni viadalt. Az időpont érdekessége, hogy egy héttel előzi meg a Formula-1-es évadnyitót, amelyet szintén Ausztráliában, Melbourne-ben fognak rendezni, így akár néhány F1-es pilóta össze is kötheti egy hosszabb ottani tartózkodással a szereplést (bár épp a közeli idénynyitány meg kétségessé teheti mindezt). A szervezők persze reménykednek is F1-es részvételben, ám egyelőre „csak” a hétszeres Supercars-bajnok Jamie Whincup indulását erősítették meg.
Alonso SMS-ben is győzködte Newey-t
https://formula.hu/parc-ferme/38527
Fernando Alonso elárulta, hogy többek között SMS-ben és a Monaco Historic GP-n is győzködte Adrian Newey-t, hogy a tervezőlegenda az Aston Martin csapatához kötelezze el magát.
„Természetesen írtam neki üzeneteket, ahogy valószínűleg mindenki, aki meg akart szerezni őt” – mondta Alonso.
„Találkoztunk a Monaco Historic GP-n, ahol ő is autóba ült. Körülbelül fél órát beszélgettem vele – mindannyian próbáltuk meggyőzni. Végül pedig Lawrence, az ő víziója, az új gyár és az Aston Martin Hondával való közös tervei voltak a kulcstényezők, ami miatt hozzánk szerződött” – tette hozzá Alonso.
Korrupcióval vádolják az F1-es Szingapúri Nagydíj promóterét
https://formula.hu/parc-ferme/38526
Az ország történetének egyik legjelentősebb korrupcióellenes vizsgálatában vádat emeltek az F1 szingapúri meghonosításában jelentős szerepet játszó férfi ellen.
A Szingapúri Nagydíj promóterét és ingatlanmilliárdost, Ong Beng Senget az igazságszolgáltatás akadályozásával és bűnpártolással vádolják, ez utóbbit S Iswaran volt közlekedési miniszterrel kapcsolatban, akit a múlt héten börtönbe zártak a korrupciós botrányban játszott szerepe miatt.
Ezzel lezárult a Korrupciót Vizsgáló Hivatal tavaly júliusban indított ügyének egy része, és most Ong áll a középpontban.
Szingapúrban a köztisztviselők bőséges fizetést kapnak, körülbelül egymillió szingapúri dollárt (közel 600 000 fontot), hogy visszaszorítsák a vesztegetést, a politikai korrupció egy formáját, amelyet úgy határoznak meg, mint „a politikus hatalmának gátlástalan felhasználása személyes haszonszerzésre”.
Iswaran idén januárban lemondott kabineti posztjáról, miután 27 vádpontban vádolták meg, többek között „közalkalmazotti hálapénz elfogadása” miatt.
Az Iswaran elleni vádiratból kiderült, hogy több mint 160 000 szingapúri dollárt (93 850 font) kapott repülőjegyek, szállodák, futball- és zenei jegyek, valamint az F1-es Szingapúri Nagydíjra szóló jegyek formájában.
Iswaran állítólag azért kapta az ajándékokat, mert cserébe segítette Ong üzleti érdekeit, akinek a Hotel Properties Ltd. nevű cége mintegy 40 szállodából álló portfólióval rendelkezik. Az igazságszolgáltatás akadályozásáért és közalkalmazottként való helytelen ajándékfogadásért 12 hónap börtönbüntetést kapott.
Amikor Ong megjelent a szingapúri bíróságon, hogy válaszoljon a vádakra, nem tett vallomást, és nem is jelezte, hogyan fogja azt megtenni.
„Álkavicsággyal” és extra kamerákkal vennék elejét a pályaelhagyásoknak Austinban
https://formula.hu/parc-ferme/38525
A nemrég teljesen újraaszfaltozott Circuit of the Americas versenypálya azon helyszínek közé tartozik, ahol rendre sok gondot jelentenek a pályakiszélesítések és azok szankcionálása: a tavalyi F1-es USA Nagydíj után a Haas óvást is nyújtott be amiatt, mert szerintük sok pályaelhagyás büntetlenül maradt. A stewardok akkor elutasították a kérelmet, de megjegyezték: a pálya bizonyos pontjain valóban nem elégséges a kamerák lefedettsége ahhoz, hogy megfelelően megállapítsák a kihágásokat.
A Motorsport.com most arról számolt be, hogy a COTA illetékesei több módosítással vennék elejét a hasonló eseteknek. Egyfelől „stratégiai helyekre” extra kamerákat telepítettek, hogy jobban vizsgálni tudják a pályát esetleg elhagyó F1-es autókat. Másfelől a pálya több részén is 1,5 méterrel szűkítették az aszfaltozott részeket, és a helyükre gyeptéglákat telepítettek, amely várhatóan megakadályozza, hogy a versenyzők kifussanak a pályáról az adott szakaszon – ebbe a kategóriába tartozik a 6-os, a 13-as, a 14-es és a 15-ös kanyar is. A 11-es kanyarnál, ami a hátsó egyenesre fordító balos, szintén változtattak: oda az eddigi aszfaltozott bukótér helyett immár gyantával rögzített kavicsok, úgynevezett „álkavicságyat” helyeztek el. Ezt a megoldást néhány éve Zandvoortban alkalmazták először, szintén a pályaelhagyástól való elrettentés céljával, de egyúttal ez azt is garantálja, hogy a versenyzők nem hordanak fel kavicsokat az aszfaltcsíkra, ha mégis kilátogatnak a bukótérbe.
Probléma lehet, ha egy pilótának barátnője lesz?
https://formula.hu/parc-ferme/38521
Toto Wolff a minap az olasz Autosprintnek úgy nyilatkozott az ifjú Andrea Kimi Antonelli Mercedes-szerződése kapcsán, hogy többek között azért döntöttek úgy, hogy nem küldik el egy másik csapathoz pallérozódni a fiatal versenyzőt, mert azt akarták, hogy a Mercedesnél tanuljon bele az F1-es autók, csapatok és maga a sportág működésébe.
Az osztrák tervéről, melyet úgy fogalmazott meg, hogy „új sikertörténetet akar írni”, ahogy azt annak idején Lewis Hamiltonnal tették, a mindig mindenről szívesen véleményt formáló Helmut Marko is kifejtette nézeteit – a veterán osztrák szakember a Motorsport-Totalnak elárulta, hogy az ő érdeklődését is felkeltette Antonelli, de végül a Mercedesé lett, ellentétben Max Verstappennel, akit tíz évvel ezelőtt el tudott happolni a csillagosok orra elől.
„Lenyűgözött a gyorsasága, de nem kaphatsz meg mindenkit. Max azt természetesen Max, szóval most Antonellin a sor, hogy bizonyítson” – mondta mosolyogva a 81 éves Red Bull-tanácsadó, majd egy érdekes „lehetséges buktatót” említett meg: „Most már eredményeket kell elérnie, és ez nem garantált. Mindannyian láttunk már olyan versenyzőket, akik elveszítik a motivációjukat, lesz egy barátnőjük, és elveszítik az erősségeiket. Minderre volt már példa korábban.”
Tragédia történt a Marokkó Ralin
https://formula.hu/parc-ferme/38524
Tragédia árnyékolta be a tereprali-világbajnokság szezonzárója, a Dakar főpróbájának is beillő Marokkó Rali első versenynapját. A sivatagi megmérettetésen másodszor részt vevő francia Frederic Baudry a 97. kilométernél elesett motorjával egy dűnén, s bár az orvosi helikopter nagyon gyorsan helyszínre érkezett, s hamar a Zagorai kórházba szállították, életét már nem lehetett megmenteni.
Nyugodjék békében!
Alonso szeretné, ha Bortoleto a megfelelő időben mutatkozna be
https://formula.hu/parc-ferme/38523
Az F2 bajnoki éllovasa, a tavaly az F3-ban bajnoki címet szerző Gabriel Bortoleto az elmúlt időszakban az egyik fő esélyesnek tűnt a Sauber jövő évi ülésére, azonban mostanra egyre inkább úgy tűnik, hogy az Audivá alakulás küszöbén álló svájci csapat választása Valtteri Bottasra esik majd. A fiatal brazil mentora, Fernando Alonso úgy érzi, nem a világ vége, ha Bortoleto nem kerül be azonnal az F1-be, és semmiképpen nem érdemes siettetni a bemutatkozását:
„Ő egy hihetetlen tehetség, Brazíliának pedig nagy múltja van az F1-ben, sok nagyszerű versenyzőjük volt, és ezzel talán jár némi nyomás is. Gabriel ideje is el fog jönni a Formula–1-ben. Nem kell semmilyen kiskaput keresnünk, ami veszélyeztethetné a tehetsége kibontakozását. A megfelelő időben kell odajutnia, amikor teljesen felkészült, méghozzá a megfelelő csapatban és környezetben.”
„Ez a legnagyobb kihívás számunkra, hogy az F1-be kerüléssel kapcsolatos nyomást és a motivációt összekapcsoljuk a józan ésszel, hogy megválasszuk a legjobb időt” – mondta Alonso, akit arról megkérdeztek, problémát jelenthet-e a brazil leszerződése szempontjából az, hogy jelenleg a McLaren programjába tartozik: „Az biztos, hogy Gabriel jelenleg mindenki számára nagyon vonzó lehetőség. Az F1-ben pedig soha nincsenek problémák, mindent meg lehet oldani.”
De Meo: Nem fogom eladni az Alpine-t, nem vagyok hülye
https://formula.hu/parc-ferme/38522
A Renault F1-es motorprogramjának 2025-tel véget vető cég első embere, Luca de Meo nemrég adott egy interjút a L’Equipe-nek, melyben azt fejtegette, hogy mennyire nehezére esett meghozni a végső döntést a motorprojekt felszámolásáról. Az olasz üzletember arra is kitért, hogy komoly nehézséget jelentett számukra az is, hogy annak ellenére, hogy elvileg gyári csapatként üzemeltek, valójában két külön országban két külön szervezet gyártotta az autót és az erőforrást, s ezt aligha lehetett volna könnyedén orvosolni.
„Enstone-ban nagyon önállóak, hozzászoktak ahhoz, hogy különböző csapatok színeiben dolgoznak. Ha mindent át kellett volna csoportosítani, az Angliában történt volna” – mondta De Meo, aki határozottan cáfolta azt a felvetést, hogy Flavio Briatorét azért szerződtették néhány hónapja, hogy előkészítse az Alpine piacra dobását: „Olvastam, hogy azzal bíztuk meg, hogy csomagolja össze a projektet, hogy végül eladhassuk. Ez teljesen hamis.”
„Minden második héten kapok hívásokat pénzemberektől, különcöktől, akik be akarnak szállni az F1-be. Tudják, hogy 2026 után sokkal drágább lesz. Nem fogom eladni, nem vagyok hülye. Az F1-ben való szereplés elengedhetetlen az Alpine mint márka számára. Egy zárt klub tagjai vagyunk, ami hitelessé teszi a márkát az autóversenyzés rajongói körében. Nincs szükségünk pénzre.”
Korábbi F1-es pilóta fiát igazolta le pilótanevelő programjába a McLaren
https://formula.hu/parc-ferme/38520
Hivatalosan is a McLaren versenyzői akadémiájának tagja lett Brando Badoer – jelentette be hétfőn a wokingi csapat. A megfogalmazás azért így pontos, mivel a 18 éves pilótával már tavaly opciós szerződést írt alá a wokingi gárda, amely most egy év után úgy döntött, él ezzel az opcióval, és immár a pilótanevelő program teljes értékű tagja lesz az olasz. Badoer idén a Formula Regionalban versenyez, ahol az európai sorozatban hét dobogós helyezésnél jár, jövőre viszont már fellép a Formula-3-ba, ráadásul a Prema Racinget fogja erősíteni egy másik McLaren-növendék, Ugo Ugochukwu mellett.
Badoer keresztneve nem véletlenül cseng ismerősen az F1-es berkekben, hiszen Brando a korábbi versenyző Luca Badoer fia: az apára elsősorban a ferraris tesztelőként eltöltött évei és a Felipe Massa hungaroringi sérülése utáni balul elsült beugrása miatt emlékezhetünk, de annak idején a Minardival is kis híján pontot szerzett az 1999-es nürburgringi futamon.
Csaknem a komplett mezőny belekeveredett a talladegai NASCAR-balesetbe – videó
https://formula.hu/parc-ferme/38519
Bizonyos szempontból minden idők legnagyobb tömegbalesete történt a NASCAR Cup Series vasárnapi versenyén Talladegában: öt kör volt hátra a versenyből, amikor a tömörülésben hátulról megpöckölték Austin Cindric autóját, amely az érintéstől megpörgött, és összegyűjtötte a mögötte érkező majdnem teljes mezőnyt. Összesen 28 autó volt érintett az incidensben, ami a legnagyobb szám a NASCAR csúcskategóriájának történetében.
Alábbiakban mutatjuk videón az esetet – a futamot pedig egyébként hat ezredmásodperces előnnyel Ricky Stenhouse Jr. nyerte.
Az Aston csapatfőnöke szerint emiatt gyengélkedik Stroll
https://formula.hu/parc-ferme/38518
Az Aston Martin pontjainak több, mint 70%-át Fernando Alonso szerezte a 2024-es szezonban, ami jól mutatja, hogy Lance Stroll teljesítménye jelentősen elmarad kétszeres világbajnok csapattársához képest.
Mike Krack, a silverstone-i istálló csapatfőnöke úgy véli, hogy ez a teljesítménybeli deficit teljes mértékben a nem túl ideálisan működő versenyautójuknak köszönhető.
„A magabiztosság hiányát láthatjuk Strollnál. Ha Lance számára olyan autót tudunk biztosítani, ami képes teljesíteni, akkor ő is nagyon, nagyon jól megy. Emlékezzünk csak vissza a zandvoorti Q2-re – nagyszerű kört rakott össze. Ilyen az, amikor bízik az autóban” – mondta Krack.
„Ha nincs meg a kellő magabiztossága az autóban, akkor sokkal nehezebb a falakhoz közel autózni. A mi feladatunk az, hogy olyan autót adjunk neki, amiben magabiztosan tud teljesíteni” – tette hozzá Krack.