DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 30. hétfő

Vasseur: Bejött a változtatás a Ferrarinál

Fred Vasseur csapatfőnök szerint működik a Ferrari átalakított autója: tavaly egy körön gyorsak voltak, de a futamokon visszafelé lépdeltek a mezőnyben, idén viszont már jól menedzselik a gumikat, így az is belefér, hogy nem olyan kiemelkedőek az időmérőkön.

„Szerintem előreléptünk a gumikezelés terén. Tavaly világos volt a helyzet: az időmérőn jól teljesítettünk, de a hosszabb etapokon szenvedtünk, ahogy bizonyos kanyarokban is szenvedtünk” – mondta Vasseur.

„Dolgoztunk a gyengeségeinken, megtettük az előrelépést. Ezzel valószínűleg rontottunk kicsit az egykörös tempónkon tavalyhoz képest, de szerintem az előnyeit láthatjuk a futamokon, és összességében sokkal több pontot szerzünk idén, mint tavaly. Ez a jó irány” – tette hozzá a csapatfőnök.

08-scuderia-ferrari-monaco-gp-thursday-gallery_145ad87d-3344-4041-b4a2-5cc912cb99cf_resize

Brown: Új szereplő is beszállhat a játékba 2025-ben

A konstruktőri világbajnok McLaren első embere, Zak Brown a Sky Sportsnak nyilatkozva értékelte a Ferrari új párosát, a Leclerc–Hamilton kettőst, valamint kiváltságnak nevezte azt, hogy épp a vörösök ellen küzdhettek meg a végső győzelemért. „Ez egy elég félelmetes felállás. Határozottan erős. A Ferrari pedig egy annyira ikonikus csapat, hogy az egész egy tündérmese volt.”

„Ha az lenne a kérdés, hogy ki ellen akarnál versenyezni az utolsó futam utolsó körében, akkor az a Ferrari lenne. Ez a legikonikusabb csapat a motorsport történetében és nem csak a Formula–1-ében, szóval kiváltság volt a legvégéig versenyezni velük” – mondta az amerikai csapatvezető, aki kitért arra is, hogy kik lehetnek a McLaren riválisai.

Brown szerint még váratlan szereplő is beléphet az esélyesek közé: „Carlos és Charles egy fantasztikus felállás volt, ahogy Lewis és Charles is az lesz, Max pedig felülteljesít... George Russell csodálatos, és Kimi Antonellitől is azt várom, ahogy Oscartól és Landótól is, hogy nagyszerűek lesznek. Szóval ők egyértelműen versenyben lesznek, de a sportág jelenlegi helyzetét tekintve nem zárnám ki, hogy más csapatok is beszállnak a játékba.”

katar-rajt-f1

Marko remek lépésnek tartja Jürgen Klopp szerződtetését

Január elsején áll munkába a Red Bullnál korunk egyik legnagyobb hatású labdarúgóedzője, Jürgen Klopp, aki az energiaitalosok globális futballprogramjának igazgatója lesz. Az 57 éves szakember szerződtetése mellett Helmut Marko sem ment el szó nélkül: „A Red Bullnak van egy klubja Németországban, kettő Ausztriában, egy Angliában, egy Japánban és egy Brazíliában. Ő egy kivételes edző és egyben nagyszerű motivátor” – mondta, majd kiemelte a Kloppra váró egyik fő kihívást:

marko-2

„Fogalmam sincs, hogyan akarja összehangolni a különböző kontinenseket és az egyéb kihívásokat. De mivel a futball nagyon fontos szerepet játszik nálunk, úgy gondolom, hogy ez a legjobb lépés, amit tehettünk” – fogalmazott Marko. Hozzá hasonlóan versenyzője, Max Verstappen is remek lépésnek tartja Klopp szerződtetését – a holland még a bejelentést követően nyilatkozott így a Sky Sportsnak:

„Már régóta tudtam, hogy tárgyalnak, és hogy közel áll az aláíráshoz. Szerintem ez nagyszerű. A Red Bull sokat fektet be a futballba is” – mondta Verstappen, majd hozátette: „Nagyszerű a szervezet számára egy olyan ember érkezése, mint Jürgen, aki a csúcsról irányít, sok tapasztalattal rendelkezik, és sok klubot irányított már.”

klopp

Coulthard: Raikkönen a munkamorálja miatt nem lett többszörös bajnok

Az Eddie Jordan partnereként maga is podcastelő David Coulthard nemrég feltűnt a The Red Flags című produkció egyik adásában, ahol más témák mellett egykori csapattársa, Kimi Raikkönen is szóba került, akit szerinte a tehetsége több sikerre jogosított volna fel, mint amennyit végül elért: „Ő egyszerűen egy kiemelkedő, nagyszerű, született tehetség volt. A Formula Renault-ból ült át a Sauberbe versenyzője lett Mugellóban, pedig az egy igazán félelmetes pálya F1-es autóval.”

raikkonen-mclaren

„De végül csak egy világbajnoki címet nyert, persze beszélhetünk a McLaren megbízhatóságáról és minden ilyesmiről. De ha olyan munkamorálja lett volna, mint Michaelnek, szerintem többet nyert volna” – mondta Coulthard, majd így folytatta egykori riválisáról nyilatkozva: „Michael jelen volt a tesztpályán, jelen volt a gyárban. Ha ott állsz a mérnökök és a szerelők mellett, akkor érzik ezt, ez erőt ad nekik.”

„Te vagy az üzemanyag, ami segít előrevinni őket. Szóval én a munkamorál pártján állok, ez jelentheti a különbséget egy egyszeres és egy többszörös világbajnok között.”

raikkonen-2006

„Inkább nem gondolok a magyar hétvégére újra” – a Hungaroring volt Verstappen legstresszesebb pillanata

Max Verstappen 2024-es szezonjának legemlékezetesebb pillanatai között szerepel a Magyar Nagydíj a versenyző szerint – csak éppen a negatív oldalon. Ezen a versenyen történt Verstappen és Lewis Hamilton ütközése az első kanyarban, amely során a Red Bull a levegőbe is emelkedett. A holland befejezte a versenyt, de csak ötödik helyen, ami azon a ponton szezonjának egyik legrosszabb eredménye volt.

„Úgy gondolom, Magyarország elég eseménydús verseny volt, mondjuk úgy. Inkább nem gondolok arra a hétvégére újra” – mondta a Talking Bull podcastben Verstappen a Magyar Nagydíjról.

Ugyanebben a műsorban a legkevésbé stresszes hétvégéről is megkérdezték. A szezonzáró Abu Dhabi Nagydíjat nevezte meg, amelyen szintén volt egy ütközése, Oscar Piastrival a rajtot követően, de mivel a bajnoki címet ekkor már megnyerte, ez a baleset a hungaroringivel ellentétben nem hagyott nyomot benne.

„Igazán semmiért sem kellett már küzdeni. Az egyéni bajnokság eldőlt, számunkra a konstruktőri is. Ezért volt szerintem kevésbé stresszes, mivel nem igazán számított a végkimenetel” – mondta Verstappen.

„Mindig büszke leszek rá” – Russell a spái elvett győzelméről

Nem futott rossz évet 2024-ben a Formula-1-ben George Russell, aki összességében felülmúlta Lewis Hamiltont is a Mercedesen belül, különösen az időmérők tekintetében. Két győzelmet könyvelhetett el az ifjabb brit, de a pályán ez valójában három elsőség volt, azonban az F1-es Belga Nagydíjról utólag kizárták, mivel autója könnyebbnek bizonyult az előírt minimumsúlynál. Ennek ellenére az egykiállásos taktikával Hamiltont és Oscar Piastrit a pályán maga mögött tartó Russell a spái, nem pedig a domináns Las Vegas-i győzelmének teljesítményt tekinti idei legjobbjának:

„Határozottan Spában vezettem a legjobban, kétség sem fér hozzá” – nyilatkozta a pilóta a Motorsport.com szaklapnak. „Mivel Vegasban ugyan valószínűleg az első 12 kör volt a legjobb 12 kör, amit valaha teljesítettem az F1-ben, de onnantól kezdve gyakorlatilag csak hazahoztam az autót és próbáltam elérni, hogy ne szemcsésedjenek a gumik és megnyerjem a futamot.”

„De Belgium egy igazi küzdelem volt. Kockáztattunk a stratégiával. Tudtam, hogy egyetlen hibát sem követhetek el, különösen amikor az utolsó két-három körhöz érkeztünk. Lewis DRS-távolságon belül volt, nagyon el kellett találnom az első kanyart, mivel igen hosszú az út az 5-ösig, és tudtam, hogy nem lehetek túl konzervatív, mivel ő frissebb gumikon van és akkor csak el fog süvíteni mellettem. Nem blokkolhattam, nem hibázhattam, mert különben elszáguldott volna mellettem, és tudtam pontosan, mennyire keményen nyomhatom. Arra a vezetésre örökké büszke leszek.”

f1-russell-spa-mercedes

„Azt hittem, vissza akar majd menni a McLarenbe”

Bradley Lord, a Mercedes kommunikációs igazgatója szerint nem meglepő, hogy a hétszeres világbajnok Lewis Hamilton a Ferrariba igazolt, elhagyva legnagyobb sikereinek helyszínét, a Mercedest, hiszen minden nagy versenyző álma, hogy a maranellóiaknál vezethessen.

„Egyáltalán nem lepett meg, mert szerintem mindig is ez volt a terve. Pár éve előjött a téma egy beszélgetés során. Azt mondta, hogy szerinte minden versenyző szeretne pályafutásának legalább egy pontján a Ferrariban vezetni. Szóval egyáltalán nem lepett meg” – árulta el a Beyond The Grid podcastben a Mercedes kommunikációs igazgatója.

„Láthatjuk a sport történetére visszatekintve, hogy a nagy versenyzőkben mindig ott van a vágy, hogy a Ferrariban versenyezzenek és ott nyerjenek világbajnoki címeket. Fernandóval és Sebbel (Alonso és Vettel – a szerk.) is ez volt a helyzet. Ez a legrégebbi, leginkább felismerhető csapat a bokszutcában, a történelem és a márka megbecsültsége miatt elkerülhetetlen, hogy az emberek oda akarjanak menni” – mondta Lord.

A kommunikációs szakember azt is elárulta az interjú során, hogy ő azt hitte, első F1-es csapatához akar majd visszatérni Hamilton: „Én egyébként azt hittem, hogy vissza akar majd menni a McLarenbe, de egyáltalán nem volt igazam.”

Bortoleto: Büszkévé akarom tenni a hazámat

A Sauber novemberben jelentette be, hogy leigazolták F1-es csapatukba Gabriel Bortoletót 2025-re. A 20 éves fiatal így jövőre Nico Hülkenberg csapattársaként debütálhat a száguldó cirkuszban, Felipe Massa óta pedig az első olyan brazil versenyzővé vált, aki teljes szezonos szerződést kapott a királykategóriában. Bortoleto azt nyilatkozta, hogy boldog, hogy hazáját képviselheti, de komolyabb céljai is vannak a jövőben.

„Örülök, hogy a hazámat képviselhetem az F1-ben, de ez nem elégít ki teljesen. A hazámat akarom képviselni és jól akarok teljesíteni, de leginkább futamokat akarok nyerni a jövőben, a fontos dolgokért küzdeni. Először versenyzőként kell fejlődnöm, előrelépnem az F1-ben, de a végső célom sokkal több ennél. Nem csak örülök, hogy F1-es versenyző lehetek, harcolni akarok és büszkévé tenni az országomat arra, amit el tudok érni” – mondta a brazil az F1 oldalának.

A korábbi McLaren-támogatott tavaly újoncként megnyerte a Formula-3-at, majd idén szintén újoncként a Formula-2 bajnoki címét is behúzta. Ez korábban csak olyan versenyzőknek sikerült elérniük, mint Charles Leclerc, Oscar Piastri és George Russell.

„Mattia (Binotto, a Sauber–Audi-projekt vezetője – a szerk.) nagyon jó volt hozzám, tudta, hogy gyors vagyok és jó munkát tudnánk végezni együtt. Az F2-es eredményeim alapján világos volt, hogy fejlődök, jó szezonom volt. Minden egyes futammal jobb versenyző lettem és jobban tudtam dolgozni. Azzal, hogy megnyertem az F3-at és az F2-t, bebizonyítottam, hogy itt a helyem. Nem más okból kifolyólag igazoltak le, hanem azért, mert mindkét bajnokságot megnyertem, mint Piastri, Russell és Leclerc” – nyilatkozta Bortoleto.

Di Grassi: Hamilton drága, már nincs meg a tempója

Komoly kritikákkal illette a 2025-ben immár ferraris színekben versenyző Lewis Hamiltont az F1-ben egy szezont lehúzó, a Formula-E-ben viszont szép sikereket elérő Lucas di Grassi. A brazil pilóta szerint Hamilton túl drága igazolás volt az olaszoknak ahhoz képest, hogy a tempója már nem a régi, és csak a marketing szempontjából érte meg a maranellóiaknak megszerezni a hétszeres világbajnokot.

„Sosem igazolnám le Hamiltont a Ferrariba, ha ott dolgoznék. Először is, drága, és már nincs a pályafutása csúcsán. Helyette inkább egy olyan pilótát választottam volna, aki a Ferrarinál fog felérni a csúcsra a megfelelő időben” – mondta Di Grassi a Motorsport brazil oldalának.

„Kompenzálni tudja (a tempóhiányát – a szerk.) a tapasztalatával, stratégiájával, és azzal, ahogyan a mérnökökkel beszél, fejleszti a csapatot, javít a beállításokon, jobban megérti az autót. A Ferrarinál nem a pilóta kérdése a fontos, hanem az, hogy jól be tudják állítani az autót. Ezt most is megmutatták: eltalálták az autót, így a konstruktőri bajnoki címért tudtak küzdeni.”

„Egyszerűen úgy hiszem, hogy a maximum, amit hozzá tud majd adni a csapathoz, az a marketing szempontjából lesz. Viszont a pontok és az eredmények szempontjából nem” – jelentette ki a brazil.

F3-as fiatalt mentorál a 2023-as szezon közben menesztett versenyző

A 2022-es Olasz Nagydíjon pazar debütálást bemutató, majd a 2023-as szezonban meglehetősen gyenge teljesítményt nyújtó, és a Magyar Nagydíj előtt, szezon közben menesztett Nyck de Vries egy 19 éves fiatal holland versenyzőt mentorál – árulta el mindezt a Racingnews365-nek.

De Vries két éve a Williams színeiben Alexander Albon vakbélműtétje miatt kapott lehetőséget az F1-ben – a holland versenyző rögtön világbajnoki pontokat szerzett első versenyén, melyet a kilencedik helyen zárt Monzában. Ezt követően 2023-ra leigazolta őt az AlphaTauri, ahol tíz verseny alatt nem tudott maradandót alkotni, Helmut Markóék pedig beavatkoztak, és a Hungaroringen már Daniel Ricciardo ült a holland helyén.

De Vries mindaközben, hogy a Formule E-ben és a WEC-ben versenyez, Laurens van Hoepen útját is egyengeti: „Körülbelül már öt éve együtt dolgozunk, így nem egy új dologról van szó. Jelenleg az F3-ban szerepel, így egyre nagyobb a körülötte lévő felhajtás, de ez olyasvalami, amit nagyon élvezek” – mondta de Vries.

„Továbbra is a sport közelében vagyok, ez a szenvedélyem, így örülök, hogy a részese lehetek. Laurens egy nagyszerű versenyző, sok időt töltünk együtt. Nyilván még tinédzser – nagyon élvezem vele a közös munkát, kicsit olyan, mintha a kisebbik testvérem lenne” – tette hozzá de Vries.

Massa Hamiltonról: A kor Schumachert is érintette

A Ferrarihoz igazolás és az új fejezet nyitása kapcsán Felipe Massa kiemelte a Lewis Hamilton életkorát érintő aggodalmakat, és Michael Schumacherhez hasonlította, aki 41 évesen tért vissza a Mercedeshez:

„A kor egy olyan dolog, ami több versenyzőre is negatívan hatott, ahogy Schumacher esetében is így volt. Ha a sportot nézzük, a kor számít” – fogalmazott Massa.

Ami pedig Hamilton ferraris újrakezdését illeti:

„És meg kell értenünk, hogy a kor mennyire nyomja őt ebben a helyzetben vagy sem. Magamról beszélek, manapság sokkal többet kell edzenem fizikailag, mint korábban. Sokkal nehezebb fizikailag regenerálódni egy nehéz verseny vagy egy intenzív edzés után.”

f1-hamilton-ferrari-mercedes_1

Hill: Michael és én jól kijöttünk, de a pályán gyűlöltük egymást

Egy történelmi rivalizálásba nyújtott bepillantást Damon Hill: az 1996-os világbajnok Michael Schumacherrel való kapcsolatáról beszélt. Annak ellenére, hogy civilben jó viszonyt ápoltak egymással, a Hill ellenében 1994-ben és 1995-ben első két vb-címét megnyerő Schumacher pszichológiai játszmázással, a sajtót is felhasználva próbálta megtörni nemezisét.

„Michael és én igazából jól kijöttünk, de a pályán gyűlöltük egymást. Nem lehetett és most sem lehet másképp csinálni, ha Formula-1-es világbajnok akarsz lenni” – nyilatkozta a Bildnek a most 64 éves Hill. „Nem volt helye a finomkodásnak, az ellenfél minden gyengeségére le kellett csapni, és ki kellett fárasztani őt.”

„Michael volt a pszichológiai játszmák mestere, elérte, hogy haszontalannak és tehetségtelennek érezzem magam. És ezt hangoztatta a sajtónak is. Mivel sok futamot nyert akkoriban, nem volt rá okuk, hogy ne higgyenek neki.”

Verstappen jóban van Norrisszal – „Csak sok az idióta a közösségi médiában”

A pályán 2024-ben történt összezörrenések és a vb-harc nem törte meg Max Verstappen és Lando Norris jó kapcsolatát – a négyszeres világbajnok újra idiótázott egyet (kettőt), miközben a felelősséget a közösségi média káros légkörére hárította.

„Az emberek szeretik a dolgokat sokkal rosszabb színben feltüntetni a közösségi médiában. Sok az idióta azokon a felületeken, akiknek valamiről mindig beszélniük, panaszkodniuk kell. Sok a pozitív ember is, de van néhány igazi idióta” – beszélt a Norrisszal való kapcsolatról a Talking Bull podcastben Verstappen.

„Szerintem jobb, ha ignorálunk mindent. Mindenesetre Lando és én, mi nagyon jól kijövünk. Természetesen időnként feszültté válik a helyzet a pályán, de ami ott történik, annak azon kívül nem szabad számítania. A pályán igyekszünk a tőlünk telhető legjobbat nyújtani a lehető legjobb eredményért. A világbajnokságért harcolsz, szerintem normális, hogy ilyen dolgok történhetnek, mindenesetre jóban vagyunk.”

Fotó: Red Bull Content Pool

Hamilton anno kedvesével énekelt együtt a McLaren karácsonyi buliján

A McLaren egykori munkatársa, Marc Priestly a mérnöki szakmát a médiára cserélre, s örömmel nyilatkozik az F1 aktuális kérdéseiről éppúgy, mint a karrierje során tapasztaltakról. Egy online szerencsejáték-oldalon megjelent nyilatkozatában felidézte a McLaren 16 évvel ezelőtti karácsonyi partiját, ahova Hamilton nem csupán elhozta akkori kedvesét, Nicole Scherzingert, de egyúttal kedvese oldalán gondoskodott is az egybegyűltek szórakoztatásáról:

„Hamilton elhozta Scherzingert a McLaren 2008-as karácsonyi partijára, amikor elfoglaltunk egy éjszakai klubot. Ahogy azt gondolnád, Fernando Alonso nem jelent meg a karácsonyi partijainkon, miután úgy végződtek a dolgai a McLarennel, ahogy. Hamilton viszont nagyszerű tud lenni a bulikon. Átvette az irányítást a klubban, ahol voltunk, és az éjszaka nagy részében DJ-zett, aztán Scherzinger felállt a mikrofonhoz és énekelni kezdett, Hamilton pedig csatlakozott hozzá. Mindent láttam tőle!”

hamilton-2008

Marko: A leszorítóerő önmagában nem elég

A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko az energiaitalosok lapja, a Speedweek hasábjain írt arról a problémáról, ami tulajdonképpen már az előző szezon vége óta hátráltatja valamelyest a csapatot, majd idén egyre nehezebb helyzetbe hozta őket, s ez véget vetett a domináns időszakuknak – sőt nagyban hozzájárult a konstuktőri cím elvesztéséhez. Ez pedig nem más, mint a szűk működési tartomány, amin Marko értékelése szerint a lehető leggyorsabban javítaniuk kell.

marko-2

„Ennek az autónak szélesebb működési tartományra van szüksége, hogy ne váljon azonnal kiegyensúlyozatlanná, ha kisebb hőmérséklet-ingadozás lép fel vagy kisebb technikai változtatások történnek. Pontosan ezen dolgoznak a mérnökeink” – írta Marko, azt is hozzátéve, hogy a leszorítóerő növelése, amit sikerrel végrehajtottak a mérnökök, önmagában nem jelent megoldást a problémára:

„A 40 pontnyi leszorítóerő jó, de engem és a pilótát nem ez érdekel, hanem négy tized a stopperórán. A kezelhetőségnek kiszámíthatónak kell lennie a pilóta számára, hogy felépíthesse a szükséges önbizalmat.”

verstappen-monza

Piastri: Verstappen átlépett határokat, de megérdemli a címet

A RacingNews365 című portálnak nyilatkozva a McLaren ausztrál versenyzője, Oscar Piastri arról a Max Verstappenről beszélt, akivel a szezonzárón bajuszt akasztott – a holland egyébként a leintés után személyesen és a kamerák előtt is elnézést kért tőle. Piastri nyilatkozatában elismerően szólt Verstappen tudásáról, de kiemelte, hogy a holland olykor átlépi a határokat: „Semmit sem lehet elvitatni Maxtól a képességeit, a sikereit, az eredményeit tekintve.”

piastri-verstappen-2

„A pályafutását áttekintve egyértelmű, hogy hihetetlenül kíméletlen versenyző, rendkívül megnehezíti az életedet, és feszegeti a szabályok határait” – mondta, majd így folytatta: „Néha voltak pillanatok, amikor átlépte a határt. De mindannyian elvárjuk a kemény versenyzést, és nem hiszem, hogy bárkit is találsz a rajtrácson, aki ellen könnyű versenyezni.”

„Lehet, hogy Max keményebb, de egy eleve kemény alapállásból keményebb. Láttam az idei incidenseket, illetve ahogy általánosságban versenyzett, és néha már annak határát súrolta, ami túl sok. Nálam mindig tudod, hogy mire számíthatsz, ami néha jobb, mintha olyasvalaki ellen kellene küzdened, aki kiszámíthatatlan. A tehetsége viszont tagadhatatlan, nagyon megérdemli az idei bajnoki címet, és remélhetőleg erősen tudunk majd kezdeni jövőre, s a kezdetektől fogva kihívást tudunk állítani elé.”

piastri-verstappen-3

Max Verstappen lett a szezon legidegesebb versenyzője!

A Formula Podcast adásainak állandó eleme a Magas Vérnyomás Különdíj kiosztása annak a versenyzőnek vagy más F1-es személyiségnek, aki az adott hétvégén a legidegesebbnek bizonyult. Ez alapján áll össze az Idegeskedő Világbajnokság tabellája, melynek élén tavaly Pierre Gasly végzett, aki nem kevesebb, mint öt hétvégén bizonyult a legidegesebb embernek.

Idén az a különös helyzet állt elő, hogy az F1-es pontverseny első két helyezettje végzett az Idegeskedő Világbajnokság élén is. Max Verstappen összesen négyszer kapta meg a Magas Vérnyomás Különdíjat: a négyszeres világbajnok Melbourne-ben a kiesése, Magyarországon a rádióüzenetei, Szingapúrban a káromkodásügy, Katarban pedig az időmérőt követő büntetése miatt kapta meg az „elismerést”.

Íme, az idei Idegeskedő Világbajnokság végeredménye:

ideges-2024-3_resize (2)

A Formula Podcast adásai elérhetőek a YouTube-on és a nagyobb podcast-megosztókon!

 

Ricciardo vagy Perez a Cadillackel térhet vissza az F1-be?

Még csak néhány hete jelentették be, hogy a kezdeti elutasítás ellenére mégis érkezhet 2026-ban tizenegyedik csapatként a Cadillac, de máris arról találgatnak, kik lehetnek a versenyzőik. Az igazgatótanácsban helyet kapó Mario Andretti nyíltan arról beszélt, hogy a vágyuk az lenne, hogy egy rutinos és egy tehetséges fiatal amerikai alkossa a párosukat. Előbbi posztra pedig esélyesek lehetnek azok a pilóták, akik mostanában kerültek ki az F1-es mezőnyből, mint az idén év közben menesztett Daniel Ricciardo vagy a szezon végén a Red Bulltól távozó Sergio Perez.

Christian Horner, aki mindkettejük főnöke volt a Red Bullnál, nem is tartja elképzelhetetlennek, hogy egyikük a Cadillacnél kössön ki – így felelt a TalkSport azon kérdésére, hogy visszatérhet-e Ricciardo az amerikai istállóval: „Vannak pletykák. Nem lepődnék meg. Egyáltalán nem lepődnék, ha egy olyasvalaki tapasztalatára szavaznának, mint Sergio, ha úgy dönt, hogy folytatni akarja a karrierjét az F1-ben” – terelt át a szót Perezre is Horner.

A mexikói jövője kapcsán egyébként sok még a kérdőjel, de Horner szerint jövőre is láthatjuk még bemutatókon Red Bull-színekben, míg Ricciardo a híresztelések szerint nem érdeklődik a Cadillac-projekt iránt.

f1-ricciardo-perez

A Ferrari és a Red Bull F1-es üléséről is épp csak lecsúszott Magnussen?

Kevin Magnussen már harmadszor kerül ki a Formula-1-es mezőnyből (2015-ben és 2021-ben sem versenyzett a száguldó cirkuszban), de könnyen lehet, hogy ezúttal már végleg. A jövőre a BMW-vel sportautózó dán az Autosportnak nyilatkozva a karrierje egy érdekes szakaszát felidézve elárulta, hogy 2018 után a Haas pilótájaként akár Kimi Raikkönent vagy Daniel Ricciardót is válthatta volna a Ferrarinál vagy a Red Bullnál:

„2018-ban nagyon jó autónk volt a szezon első felében. Charles [Leclerc] épp akkor érkezett csak meg az F1-be a Sauberrel. És az első idényének kezdete nem volt annyira jó, az enyém viszont annál inkább!” – emlékezett vissza Magnussen. „És aztán hirtelen a Ferrari érdeklődött. Hirtelen az ő szimulátorukban vezettem, nem a Haasnak, hanem a Ferrarinak. Szimatoltak körülöttük. És azt gondoltam, oké, már kezdtem is izgatottá válni, hogy mi történik. De aztán Charles elkezdett formába lendülni, és már nem hallottam semmit. Nem tudom, mennyire jártam közel, de szerintem ha Charles nem kezdett volna el teljesíteni, ha végig szar szezonja lett volna, akkor úgy vélem, én lehettem volna az egyik pilóta, akit megnéznek.”

„Aztán a szezon után Daniel távozott a Red Bulltól, és emlékszem, hogy a menedzsmentem beszélt Christian Hornerrel, mert mindenki a Red Bull-ülésről beszélt. És Christian azt mondta, a Red Bullnál nincs semmi elérhető, de a Toro Rossóról beszélhetünk. Én pedig azt mondtam, hogy ’ne-ne, ezt ne csináljuk’, de lehet, hogy azt kellett volna. Gasly kapta meg a Red Bull ülését, Albont léptették elő az F2-ből a Toro Rossóhoz, és aztán amikor Gasly nem végzett jó munkát, Albon odakerült! Szóval aki megkapta a Toro Rosso ülését, végül a Red Bullnál kötött ki.”

f1-magnussen-haas

Bója, kispárna, káromkodós üveg: Verstappen 2024-es F1-es szezonja ajándékokban – videó

Megszokhattuk a Red Bulltól, hogy kiváló reklám- és marketingérzékkel rendelkeznek, így rendre ötletes videókkal rukkolnak elő. Karácsony alkalmából ezúttal Max Verstappen negyedik F1-es vb-címét hozó szezonját elevenítették fel, de rendhagyó módon: ajándékok formájában utaltak vissza egy-egy fontos vagy emlékezetes momentumra.

Így például a lenti videóban céloznak a Miamiban eltalált bójára, Verstappen monacói rádiózására az unalomról, de emellett a holland kapott egy káromkodásüveget is, amelybe pénzt kell bedobni minden trágárkodás után, utalva a szingapúri esetre. Verstappen szarkazmusa pedig a mexikóvárosi dupla büntetés felidézésekor is megmutatkozott: „Próbáljunk meg jövőre 40 másodpercet összeszedni!” – jegyezte meg a pilóta.

„A McLaren sok területen példaként szolgál” – Alonso

Fernando Alonso korábbi munkaadóját, a McLarent dicsérte, mely véleménye szerint több dologban is követendő példa a mezőny számára.

„Zak [Brown] nagyon jó barátom, ahogy Andrea [Stella] is” – mondta Alonso.

„Ha úgy nézzük, én voltam az, aki Andreát a McLarenhez hozta, hiszen velem együtt érkezett a Ferraritól. Mondtam neki az Abu Dhabi verseny előtt, hogy remélhetőleg a sors valamit visszaad neki abból, amit 2010-ben ugyanitt elvett tőlünk.”

„Örülök Andreának, mert megérdemli a sikert. Ő egy okos srác, a McLaren pedig sok területen példaként szolgál a mezőny számára.”

„Nekem is részesülnöm kellene Stella bónuszából” – tette hozzá nevetve Alonso.