DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 11. hétfő

A világbajnokok a fizetési lista élén, Perez a negyedik

A Forbes összeállította a 2023-as szezon legjobban kereső F1-es pilótáinak listáját, melyben különböző források segítségével állapították meg, ki mennyi pénzt vihetett haza idén. Az összegek csak a fizetést és a bónuszokat tartalmazzák, s nincs levonva belőlük sem az adó, sem az esetleges ügynöki jutalék. Zárójelben a fizetés és a bónusz összege szerepel egymástól elkülönítve.

A legjobban kereső versenyzők 2023-ban:

1. Max Verstappen 70 millió USD (45+25)
2. Lewis Hamilton 55 millió USD (55+0)
3. Fernando Alonso 34 millió USD (24+10)
4. Sergio Perez 26 millió USD (10+16)
5. Charles Leclerc 19 millió USD (14+5)
6. Lando Norris 15 millió USD (5+10)
7. Carlos Sainz 14 millió USD (8+6)
8. George Russell 9 millió USD (4+5)
9. Pierre Gasly 8 millió USD (5+3)
9. Oscar Piastri 8 millió USD (3+5)

kanada

Kabaré: Tsunodát sértő káromkodásért vizsgálták, de azért úszta meg pénzbüntetéssel, mert rossz az angolja

„Ezek a srácok kib*ott retardáltak!” – hangzott el Yuki Tsunoda szájából a csapatrádióban az F1-es Osztrák Nagydíj időmérő edzésén.

A Q1 vége felé Guanyu  Zhou előzte meg a VCARB japánját a boxutcában, erre reagált így ingerülten – amit jelentettek az FIA felé, a szövetség pedig sértő megfogalmazás miatt vizsgálatot indított az ügyben arra hivatkozva, hogy megsértette a fogyatékkal élőket.

A meghallgatás során Tsunoda azzal védekezett, hogy nem beszél elég jól angolul, és nem volt tisztában azzal, hogy pontosan mit is jelentenek a szavai, és amikor megtudta, akkor megrémült, elborzadt.

Mivel bűnbánó magatartást tanúsított és nyilvánosan, a közösségi oldalán is elnézést kért a szavaiért, így végül 40 ezer euró pénzbüntetést kapott, amiből 20 ezret felfüggesztettek a szezon végéig.

f1-tsunoda

Betegen versenyez Ausztriában Norris, de nem hozza fel kifogásként

Már az Osztrák Nagydíj sajtónapján arról számoltak be helyszínen levő riporterek, hogy Lando Norris szemlátomást beteg, influenzaszerű vagy legalábbis náthás tünetekkel. Szombaton még mindig nem volt tökéletes Norris állapota, a sprintet követő sajtótájékoztatón megjelenésén és hangján is érződött, hogy nincsen rendben, ezért egy újságíró rákérdezett, mennyire befolyásolja teljesítményét a betegség:

„Nem tudom megmondani, hogy mekkora hatással van rám. Nem segít, de arról sem mondanék bármit, hogy változtat a teljesítményemen a pályán, nincs azon a szinten” – válaszolt Norris, akinek eredményeire nézve valóban nem gondolnánk, hogy állapota visszaveti: a két időmérőn második, a sprinten pedig harmadik helyezést szerzett.

„De csak beszélünk erről, ne kérdezzetek többet róla és boldog leszek! Szerintem semennyire nem befolyásol. A pályán kívül vannak apróságok, fáradt vagyok, rosszul alszom és hasonlók. Ennek van egy kis hatása, de semmi olyasmi, amit kifogásként használnék a pályán.”

Fotó: McLaren

Mazepin Magyarországon tesztelt GT-Ferrarit

Nyikita Mazepin a közösségi oldalán mutatott képeket arról, hogy újra Európában ülhetett versenyautóba: az orosz pilóta éppen Magyarországon, a Balaton Park Circuiten tesztelhetett egy GT-Ferrarit.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

NIKITA (@nikita_mazepin) által megosztott bejegyzés

Megbüntették Hülkenberget Alonso leszorítós megelőzéséért az F1-es sprint után

A Formula-1-es Osztrák Nagydíj sprintversenyének hajrájában jártunk, amikor bőven a top 10-en kívül haladva Nico Hülkenberg a 3-as kanyar féktávján bevetődött Fernando Alonso mellé, de elfékezte magát, így leszorította az Aston Martint a pályáról, amely mellett még Daniel Ricciardo is elment. A felügyelők vizsgálták is utólag a manővert, és végül kiosztottak egy 10 másodperces időbüntetést a Haas pilótájának, amely miatt a 14.-ről a 19. helyre csúszott hátra, emellé pedig két büntetőpontot is bezsebelt a német.

A felügyelők indoklása szerint Hülkenberg elfékezte magát, elvétette a kanyarcsúcspontot és alulkormányzottá válva kiszorította a pálya szélére Alonsót, ezzel megakadályozva őt a bekanyarodásba és lekényszerítve őt a pályáról.

Russell: Jó látni, hogy a Ferrari előtt vagyunk

Sorozatban harmadik hétvégén tűnik gyorsnak a Mercedes, a spielbergi sprinten George Russell negyedik, Lewis Hamilton pedig hatodik lett – ugyan Russellt megelőzte az első körben Carlos Sainz, de aztán visszavette tőle a pozíciót. 

A brit szerint ismét megmutatták, hogy hol van a helyük az erősorrendben:

„A McLaren továbbra is előttünk van, de jó látni, hogy előzzük a Ferrarit. Változtatunk az autón, de nincs nagy gond. Úgy tűnik, hogy nagyjából másfél tizedmásodperc a hátrányunk Maxhoz és a McLarenekhez képest” – fogalmazott Russell.

f1-russell

Pontok a vb-helyezések helyett: Russell javaslata az F1-es csapatok felzárkóztatására

Néhány éve lépett életbe a Formula-1-ben az aerodinamikai hendikeprendszer: a konstruktőri helyezések alapján bizonyos százalékkal kevesebb időt tölthetnek el a jobban szereplő istállók, míg a hátrébb szereplő alakulatok többet dolgozhatnak, ezzel segítve a felzárkózásukat. George Russell azonban a Formula.hu jelenlétében arról beszélt Spielbergben, hogy bár jó az elképzelés, szerinte sokkal inkább a megszerzett pontok számának arányában kellene szintezni a szélcsatornában eltölthető időt, nem pedig pusztán a vb-helyezések alapján (jelenleg öt-öt százaléknyi az eltérés egy-egy helyezett között), hiszen például a Red Bull jóval nagyobb fórral rendelkezett 2023-ban a többiekhez képest, mint amekkora különbségek a többi csapat között kialakultak.

„Úgy gondolom, a szélcsatornás dolog nagyon jó, de jelenleg a bajnoki helyezések jelentik az alapját, nem pedig a pontok. A Red Bullnak duplaannyi pontja volt, mint a második helyezettnek a konstruktőri értékelésben, és mégis ugyanannyival csökkentik a szélcsatornás idejüket, mint a másodiknak a harmadikhoz képest. A Mercedes és a Ferrari között viszont csak három pont volt a különbség tavaly. Talán ha a pontok számán alapulna a dolog, nem a bajnoki helyezésen, az segítene a csapatoknak a gyorsabb felzárkózásban” – vélekedett Russell. A Mercedes britje azt is hozzátette, amit többek között Christian Horner Red Bull-főnök is rendre hangoztat, hogy a változatlan szabályrendszer is rendre összerázza az F1-es mezőnyt, így azt is javasolja, hogy hosszabb időre maradjanak állandók a technikai előírások.

f1-russell-mercedes-spielberg

Délben sprint, délután időmérő az F1-es Osztrák Nagydíjon – szombati program

Az idei lebonyolítási rendszernek megfelelően a Formula-1-esek első szombati pályaeseménye délben a sprintfutam lesz a Red Bull Ringen, amelyet néhány órával később, 16 órakor követ majd a vasárnapi futam rajtsorrendjét meghatározó időmérő. Az F2-esek és az F3-asok számára is a sprintversenyeket rendezik ma, ahogy a MotoGP-sek számára is a kvalifikáció után Assenben, de emellett folytatódik a WRC Lengyel Ralija is, este pedig a Formula-E mezőnye versenyez Portlandban. Mutatjuk a szombati időrendet (a hétvége teljes programja ide kattintva böngészhető):

08:30-18:05 WRC, 9-15. szakasz (Rally.tv online, előfizetés után élő)
09:30 Formula-3, Sprintfutam (tv: M4 Sport, élő)
10:10-10:40 MotoGP, 2. szabadedzés (tv: Aréna4, élő)
10:50-11:30 MotoGP, Időmérő (tv: Aréna4, élő)
12:00 Formula-1, Sprint (tv: M4 Sport, élő)
12:15 MotoE, 1. futam (tv: Aréna4, élő)
13:30 Formula-2, Sprintfutam (tv: M4 Sport, élő)
15:00 MotoGP, Sprint (tv: Aréna4, élő)
16:00-17:00 Formula-1, Időmérő (tv: M4 Sport, élő)
16:10 MotoE, 2. futam (tv: Aréna4, élő)
16:25-17:15 Formula-E, 2. szabadedzés  
18:40-20:05 Formula-E, 1. időmérő  
23:00 Formula-E, 1. futam (tv: Eurosport 1, élő)
23:00 NASCAR Xfinity Series, Futam (tv: Match4, élő)

f1-redbullring

Kevesebb lett a vonalátlépés a tavalyinál

A tavalyi osztrák F1-es hétvége mindenekelőtt a rengeteg pályaelhagyásról marad emlékezetes, a körtörlések alapjaiban meghatározták a kvalifikációt, a verseny végeredménye pedig csak hosszú órákkal a leintést követően alakult ki. A vonalátlépések visszaszorításának érdekében változtatásokat is eszközöltek a pályán, s ennek úgy tűnik, meglett az eredménye, hiszen míg tavaly a sprintszétlövésen 9, a hagyományos időmérőn pedig harmincnál is több gyorskört kellett törölni, ma mindössze hat gyorskör vált érvénytelenítés áldozatává.

A sportfelügyelők egyúttal tizennégy ki-, illetve bevezető kört is megvizsgáltak, mivel túllépték a safety car-vonalak közötti megengedett maximális időt, de ezt minden esetben indokoltnak találták, a legtöbbször más versenyzők elengedése, illetve egy esetben, Yuki Tsunodánál a gyorskör elrontása miatt.

spielberg-tracklimit_1

Jos Verstappen: Nem kizárt, hogy Max a Mercedeshez igazol

Jos Verstappen nem hagyja annyiban, és tovább borzolja a kedélyeket! Max Verstappen édesapja összekülönbözött Christian Hornerrel, aki ezt követően a mai sajtótájékoztatón egyszerre szúrt oda neki és a (természetesen Max) Verstappent leigazolni vágyó Toto Wolffnak mondván, hogy ha Wolff annyira szeretne egy Verstappent a csapatába, hát szerződtesse le Jost.

jos-verstappen-austria

Sejthető volt, hogy az idősebb Verstappen nem hagyja ezt annyiban, s amikor a Sky Deutschland arról kérdezte, hogy a fia a Red Bullnál marad-e a közeljövőben, így felelt: „Annyira sok dolog zajlik most, hogy nem szeretnék túl sokat mondani erről” – adott sejtelmes választ egyetlen nappal azt követően, hogy Max egyértelműen kijelentette, hogy marad a Red Bullnál.

Jos viszont mintha nem lenne ebben ennyire biztos… Amikor ugyanis feltettek neki egy értelmező kérdést, miszerint valóban nem lehet-e kizárni, hogy a háromszoros világbajnok átigazol a Mercedeshez, az idősebb Verstappen tömör választ adott: „Pontosan.”

verstappen-jos

Bagnaia-körrekorddal indult a MotoGP asseni hétvégéje

A bő háromhetes mini nyári szünet után Assenben, a Holland TT pénteki edzésein tért vissza a pályára a MotoGP mezőnye. A tét nélküli délelőtti gyakorláson Fabio di Giannantonio körének elvétele után Francesco Bagnaia volt a leggyorsabb Marc Marquez előtt, de persze a lényeg a délutáni egyórás tréning volt, ahol eldőlt, melyik tíz motoros kvalifikálta magát automatikusan az időmérő második fázisába.

Bagnaia végül ezt az edzést is az élen zárta új pályarekordot jelentő 1:31,340-es idővel, ezzel Maverick Vinalest, Alex Marquezt és a legvégén egy csúnyát bukó Aleix Espargarót utasította maga mögé a címvédő. A vb-éllovas Jorge Martin ötödik lett – miután az utolsó percekben Jack Miller finoman nekiment hátulról, amitől az ausztrál KTM-jéről le is tört egy darab –, megelőzve Marc Marquezt, míg rajtuk kívül Brad Binder, a szintén eleső Enea Bastianini, valamint Raul Fernandez és Franco Morbidelli kvalifikálta még magát a Q2-be. Fabio Quartararo épp csak kicsúszott onnan a Yamahával, ahogy a VR46 párosa is, míg az újonc Pedro Acosta ezúttal halovány pénteket teljesítve 15. lett.

A péntek délutáni edzés végeredménye:

1. Francesco Bagnaia Ducati 1'31.340  
2. Maverick Viñales Aprilia 1'31.405 0.065
3. Álex Márquez Gresini Ducati 1'31.660 0.320
4. Aleix Espargaró Aprilia 1'31.812 0.472
5. Jorge Martín Pramac Ducati 1'31.829 0.489
6. Marc Márquez Gresini Ducati 1'31.851 0.511
7. Brad Binder KTM 1'31.866 0.526
8. Enea Bastianini Ducati 1'31.870 0.530
9. Raúl Fernández Trackhouse Aprilia 1'31.909 0.569
10. Franco Morbidelli Pramac Ducati 1'32.013 0.673
11. Fabio Quartararo Yamaha 1'32.054 0.714
12. Marco Bezzecchi VR46 Ducati 1'32.168 0.828
13. Fabio di Giannantonio VR46 Ducati 1'32.173 0.833
14. Alex Rins Yamaha 1'32.203 0.863
15. Pedro Acosta Gas Gas Tech3 1'32.244 0.904
16. Miguel Oliveira Trackhouse Aprilia 1'32.488 1.148
17. Johann Zarco LCR Honda 1'32.730 1.390
18. Jack Miller KTM 1'32.843 1.503
19. Takaaki Nakagami LCR Honda 1'33.127 1.787
20. Lorenzo Savadori Aprilia 1'33.306 1.966
21. Augusto Fernández Gas Gas Tech3 1'33.344 2.004
22. Joan Mir Repsol Honda 1'33.355 2.015
23. Luca Marini Repsol Honda 1'33.537 2.197

motogp-bagnaia

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Technológiák csatája: Tíz autóval indul a Ralikrossz-vb új érája

Az elektromos korszak két szezonját követően szabályt módosítottak a Ralikrossz-világbajnokságon a létszám megmentése érdekében: a tavaly júliusi Lydden Hill-i tűzeset és az ezt követő elhúzódó vizsgálat után visszatérő elektromos RX1e versenygépek mellett engedélyezik a hagyományos benzinmotoros RX1 modellek, azaz Supercarok szereplését „Technológiák csatája” szlogennel.

Az RX1e utoljára nyolc főt számolt, a „Technológiák csatája” pedig tíz autóval indul július 6-7-én Svédországban, Höljesben. A mezőny magja változatlan, a Hansen csapat a 2019-es világbajnok Timmy Hansen és tavalyi második Kevin Hansen párosával az elektromos Peugeot 208-cal, a CE Dealer Team pedig Niclas Grönholm és Klara Andersson felállásával a PWR RX1e-vel versenyez tovább.

Jelzésértékű azonban a címvédő alakulat döntése: a Kristoffersson Motorsport a hatszoros világbajnokkal, Johan Kristofferssonnal a belsőégésű motor mellett voksolt, a svéd és csapattársa, Ole Christian Veiby a Volkswagen Polo 601 volánja mögé ülnek, melyet a KMS a Horse Powertrainnel közösen fejlesztett, a motort pedig fenntartható üzemanyag táplálja. A KMS azonban hadrendbe állítja két elektromos Polóját is, melyeket a korábbi vb-szereplő Gustav Bergström és az újonc Sondre Evjen kap. Szereplésük egyelőre csak a szezonnyitóra szól – anomália, hogy a világbajnoksági szezon hivatalos nevezési listáját nem adták ki, csupán az első versenyét.

Két benzinmotoros autó egészíti ki a mezőnyt, a Münnich Motorsport egy SEAT Ibizával, amelyet a tavalyi vb-negyedik Timo Scheider helyett újra René Münnich vezet, valamint a JDM Raptor Racing Anthony Pelfrene-nel és egy Peugeot 208-cal: a francia kifejezetten a vegyes szabályok miatt változtatott tervén és indul a vb-n az Európa-bajnokság helyett.

A „Technológiák csatájának” köszönhetően később magyar is lesz a mezőnyben: július 27-28-án Nyirádon Wieszt Jankó áll rajthoz az Impossible RX Teammel és a korábbi Bakkerud-féle Renault Megane RS RX-szel. Az Európa-bajnokságon már Höljesben is indulnak magyarok erős létszámban, a két kategóriában heten.

Russell: Mindenhol a szövetségi kapitány a hibás?

Természetesen a most zajló ausztriai F1-es hétvégén sem lehetett kikerülni a labdarúgó Európa-bajnokság témáját, így többek között Lewis Hamiltont is megkérdezték róla, követi-e a történéseket: „Nem ásom bele magam mélyen, csak élvezem a meccsnézést, és szurkolok Angliának. Remélem, hogy erősebbek leszünk, mert a legutóbbi meccs nem volt a legjobb” – utalt a magyar válogatott kieséséhez is hozzájáruló Szlovénia elleni összecsapásra.

„Csak a legjobbakat kívánom a srácoknak, nagyszerű, hogy ennyi nagyszerű fiatal, tehetséges játékosunk van, méghozzá nemcsak a férfi, hanem a női válogatottban is” – hozta szóba Hamilton a legutóbbi női Eb-t megnyerő csapatot. A hétszeres világbajnok azt is elárulta, hogy el fog utazni a párizsi olimpiára, már csak azért is, mert egy nagyon jó barátja, a bő tíz éve Budapesten világbajnoki címet szerző vívó, Miles Chamley-Watson is pástra lép majd.

Hamilton csapattársa, George Russell szintén kitért az angol-szlovén mérkőzésre, melynek végén Gareth Southgate szövetségi kapitányt kifütyülte a közönség: „Lenne egy kérdésem a nem britekhez. A futballrajongók a ti országotokban is mind azt hiszik, hogy jobban tudják, hogyan kell irányítani a csapatot, mint maga a szövetségi kapitány? Ez csak Angliában van így? Vagy mindenhol?” – kérdezte, majd amikor megkapta a választ a jelenlévőktől, hogy ez mindenhol így van, nevetve kommentálta: „Ezt azért jó tudni.”

pf-russell-football

WRC: 190 km/h-val talált el egy szarvast, az élről esett ki emiatt Ott Tanak

Elképesztő baleset vetett véget Ott Tanak győzelmi reményeinek a lengyel WRC-futamon. A Hyundai exvilágbajnoka a legutóbbi futam megnyerésével feljött a tabella második helyére, most pedig három olyan verseny következik, amelyeken igazán otthon érzi magát, ez idő alatt ledolgozhatná a hátrányát Thierry Neuville-lel szemben. A Lengyel Ralit esélyesként kezdte, megnyerte a shakedownt és az első szakaszt is, vezette a futamot, ám péntek reggel 190 km/h-s tempóval ütközött egy elé kiugró szarvassal.

A semmiből felbukkanó állat összetörte az autót, méghozzá annyira, hogy Tanaknak önhibáján kívül ki kellett állnia és feladnia a versenyt. Idén ez már a második peches kiesése, amiről nem tehet, ez a mostani pedig könnyen eldöntheti a vb-cím sorsát.

tanak

Már pénteken tétre megy a játék az F1-es Osztrák Nagydíjon – menetrend

Sprintes hétvégét rendeznek Spielbergben, ez pedig azt jelenti, hogy a Formula-1-es mezőny az egyetlen szabadedzés után rögtön a sprintidőmérőt teljesíti péntek délután, amely meghatározza a szombat déli sprint rajtsorrendjét. Ezen felül elkezdődik a MotoGP asseni hétvégéje, valamint folytatódik a Lengyel Rali a WRC-ben – itt a program (a hétvége teljes menetrendje ide kattintva böngészhető):

08:45-19:00 WRC, 2-8. szakasz (Rally.tv online, előfizetés után élő)
08:55-09:40 Formula-3, Szabadedzés  
10:05-10:50 Formula-2, Szabadedzés  
10:45-11:30 MotoGP, 1. szabadedzés (tv: Aréna4, élő)
12:30-13:30 Formula-1, Szabadedzés (tv: M4 Sport, élő)
14:00-14:30 Formula-3, Időmérő (tv: M4 Sport, élő)
14:55-15:25 Formula-2, Időmérő (tv: M4 Sport, élő)
15:00-16:00 MotoGP, Edzés (tv: Aréna4, élő)
16:30-17:14 Formula-1, Sprintidőmérő (tv: M4 Sport, élő)

f1-spielberg

„Kib*szattul klassz lenne” – Stroll Newey leigazolásáról

Amióta május elején hivatalossá vált, hogy Adrian Newey 2025 elején távozik a Red Bulltól, azóta folyamatosak a találgatások azzal kapcsolatban, vajon melyik F1-es csapatnál köthet ki. Korábban a Ferrarit emlegették befutónak, a múlt hét óta azonban az Aston Martin-pletykák erősödtek fel: állítólag a tervezőguru járt is az alakulat gyárában. Mindenesetre az Astonnal frissen hosszabbított Lance Stroll örülne a szakember érkezésének: „Eléggé kib*szottul klassz lenne” – mondta el erről a Formula.hu jelenlétében a spielbergi sajtónapon a kanadai pilóta. „Ő minden idők legnagyobbja, több világbajnokságot nyert, mint bárki más ebben a paddockban. Mindenki szeretné a saját csapata színeiben látni őt. Szerintem senki nem mondana nemet arra, hogy Newey-t a fedélzeten köszönthesse, ez biztos.”

Arra a kérdésre, hogy meglepődne-e, ha Newey végül az Astont választaná, Stroll így felelt: „Nem. Felépült egy szuperizgalmas szélcsatornánk, rendelkezünk egy nagyon izgalmas kampusszal. Minden eszközünk megvan, amit egy csapat akarhat és amire szüksége van ahhoz, hogy sikeres és versenyképes legyen, és szerintem ez mindenki számára vonzó az F1-ben. Nem hiszem, hogy bármi is hiányozna nálunk létesítmények terén. Minden csak idő kérdése, fejlődünk csapatként. A mostani szabályrendszerben reálisan nem fogunk futamokat nyerni, mert le vagyunk maradva és nehéz felzárkózni. De 2026-ban új kihívás jön, mindenki tiszta lappal indul, és szerintem ez számunkra is óriási lehetőség.”

f1-newey

„Először valaki másnak kell eldöntenie, hova megy” – Bottas a jövőjéről

Hetek-hónapok óta húzódik többek között Valtteri Bottas jövője is: a finn nemrég arról beszélt, hogy ő most már szeretné siettetni a döntést, de most az F1-es Osztrák Nagydíj csütörtöki médianapján minden eddiginél nyíltabban kimondta, hogy egy másik pilóta döntésétől függ a saját sorsa. Azt persze nem mondta ki, de egyértelműen Carlos Sainzról van szó, aki az Audi és az azzá váló Stake elsődleges kiszemeltje a már szerződtetett Nico Hülkenberg mellé, a spanyolnak viszont a hírek szerint a Williamstől és immár az Alpine-tól is vannak ajánlatai.

„Reméltem, hogy meghoznak bizonyos döntéseket a hét korábbi szakaszában, de ismét kitolták a határidőket. Úgyhogy ez a helyzet, nincs semmi új a múlt hétvégéhez képest” – nyilatkozta Bottas Spielbergben. „Aktív voltam, a versenyhétvégéken kevésbé, mert a feladatomra akarok koncentrálni, el kell kezdenünk pontokat szerezni, ez most a legfontosabb. De az üres napokon aktív voltam a menedzsmentemmel különböző csapatokkal, beleértve nyilván ezt az alakulatot is, szóval leginkább arra várunk, hogy a kirakós egy darabja a helyére kerüljön, aztán utána mindennek gyorsan kell történnie. Megvan a prioritásom és a sorrendem, amit nem mondhatok el, de számomra eléggé világos, mit akarok.”

Arra a kérdésre, miért nem tudja saját maga kezébe venni a sorsát, így felelt Bottas: „Mert először valakinek el kell döntenie, hova megy, és alapvetően az el is dönti azt, hogyan alakulnak a dolgok. Eleinte furcsa volt számomra, miért egyetlen versenyző dönt el mindent, de az utóbbi időben megértettem, hogy okai vannak ennek. Ez a sport nem mindig igazságos, vannak más tényezők is, nemcsak a nyers teljesítmény” – jegyezte meg a finn, hozzátéve, hogy teljes mértékben az F1-ben maradásra koncentrál, más szériákkal nem foglalkozik. Bottast egyébként szintén szóba hozták már a Williamsszel és a Haasszal is.

f1-bottas-sauber-barcelona

Fotó: ez a McLaren átmeneti motorhome-ja az F1-es Osztrák Nagydíjra

Helyszíni tudósítónk, Horváth Dániel képén látszik, hogy milyen megoldással igyekszik kimozogni a McLaren a barcelonai tűzesetben megsérülő motorhome elvesztését.

helyszíni1

Erősorrend: Norris közelít Verstappenre, Hamilton feljött a top 10-be

A Formula Podcast futamértékelő adásainak állandó eleme a pontozás: a műsor két állandó szereplője, Mészáros Sándor, az egyetlen állandó F1-es akkreditációval rendelkező magyar újságíró, valamint Gellérfi Gergő, az Autósport évkönyv szerkesztője a mezőny minden tagjának hétvégi teljesítményét 1 és 10 pont között értékelik.

A pontozás során az elért eredmény mellett a körülmények, az autóban rejlő lehetőségek, a csapattárshoz viszonyított teljesítmény, az elkövetett hibák mennyisége és az összbenyomás is szerepet játszanak. Kerek 10-est csak a tökéletes vagy ahhoz nagyon közeli versenyhétvége érdemelhet, a 6-os az átlagos teljesítmény, míg 3-tól lefelé már az F1-ben évente csak néhány alkalommal látható botrányos produkciókat értékeljük.

A Spanyol Nagydíjat követően természetesen továbbra is Max Verstappen áll az élen, Lando Norris viszont apránként, de folyamatosan közelít a címvédőre. A Ferrarinál mostanra Charles Leclerc vette át az irányítást, az idény elején remeklő Carlos Sainz egészen az ötödik helyig csúszott vissza. Felfelé jönnek viszont a Mercedes-pilóták, immár a szezon első harmadában nemigen villogó Lewis Hamilton is az első tízben található.

Az F1-es versenyzők erősorrendje az első tíz nagydíj átlaga alapján:

podcast-rankings_10

A Formula Podcast legfrissebb adása, benne a barcelonai hétvégére adott pontszámokkal, a podcastmegosztókon és YouTube-csatornánkon is meghallgatható:

A Red Bullnál nagyon szoros hétvégére számítanak Ausztriában

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke rendkívül szoros hétvégére számít a hétvégi Osztrák Nagydíjon, a brit szakember szerint kis különbségek döntenek majd Spielbergben.

„Kicsit olyan lesz ezt, mint a Brands Hatch, ahol fél tizedmásodpercek döntenek majd a versenyzők között. Nagyon rövid a pálya, szóval szoros lesz. A McLaren és Lando ismét gyors lesz, de a Ferrarival és a Mercedesszel is számolni kell. Ki tudja, talán még mások is beleszólhatnak” – mondta Horner.

„Ha megnézzük a legutóbbi versenyen látott különbségeket, akkor kijelenthető, hogy ezúttal is nagyon, nagyon gyorsak lesznek a körülöttünk lévő srácok. Már tavaly is hasonló volt a helyzet, Lando pedig láthatóan előrelépett. Természetesen meg kell értenünk a gyengeségeinket, és felül kell kerekednünk a problémáinkon” – tette hozzá a Red Bull csapatfőnöke.

Új sóderágyakkal vennék elejét a pályahatáros blama megismétlődésének a Red Bull Ringen

Emlékezetes módon tavaly csak órákkal a leintés után hirdethettünk végeredményt a Formula-1-es Osztrák Nagydíjon, az Aston Martin óvása révén ugyanis több mint 1200 (!) potenciális és a verseny közben büntetlenül maradt pályaelhagyást kellett megvizsgálniuk a felügyelőknek. Végül 83 esetben valóban kihágás is történt, összesen nyolc versenyzőt büntettek, ami átrajzolta a futam végső sorrendjét. Az összes pályaelhagyás az utolsó két, szám szerint 9-es és 10-es kanyarban történt, az FIA pedig megfogalmazta azt a javaslatot is a szervezők felé, hogy sóderágyak odatelepítésével lehetne elejét venni a jelenségnek.

Nos, a Red Bull Ring illetékesei meghallgatták a tanácsot, s a most hétvégi F1-es versenyre mindkét ominózus kanyarba egy sávnyi sóderágyat vittek fel a kerékvetők mellé, amely eltántoríthatja a pilótákat a pálya kiszélesítésétől – vagy ha mégis megteszik, akkor időt veszítenek vele. A megoldás valószínűleg csak átmeneti viszont, hiszen például a MotoGP nem díjazza a hasonlót a gyors kanyarok mellett, így várhatóan az augusztus közepi motoros világbajnoki fordulóra eltávolítják a 9-esből és a 10-esből a sódersávokat.