Indy 500-győzelemre vezetné a McLarent, majd az F1-be is belekóstolna O’Ward
https://formula.hu/parc-ferme/37052
Pato O’Ward évek óta a McLarent erősítő az IndyCarban, a mögöttünk hagyott szezont is az összetett negyedik helyén zárta – igaz, ezúttal futamot nem nyert –, mindemellett pedig többször is már esélyt kapott a Formula-1-es autójukban is. Így volt ezzel az Abu Dhabi Nagydíj pénteki edzésén, majd a keddi fiatal pilóták tesztjén is, amely után arra a kérdésre, hogy közelebb érzi-e egy F1-es üléshez magát ezek által, egy konkrét karriertervet vázolt fel a mexikói:
„Abszolút. Minél többször veszel részt első szabadedzésen vagy teszten, az még több időt jelent az autóban. És ez azt jelenti, hogy valaki bízik benned és megadja a lehetőséget, hogy készen állj, ha esetleg megnyílnak a kapuk. Teljes mértékben arra koncentrálok, mit kell tennem az IndyCarban, mert szeretném megadni az Indy 500-győzelmet a McLarennek: én szeretném ezt megadni nekik, mert már négy éve velük vagyok, jövőre kezdem az ötödiket. És aztán egy igazi Hamupipőke-történet lenne, ha utána kipróbálhatnám a Formula-1-et és esélyes is lennék, nemcsak átjönnék és szórakoznék.”
fotó: DPPI
Monaco: Norris rekordja évtizedekre szólhat
https://formula.hu/parc-ferme/39435
A legendás monacói pálya történetében először 70 másodperc alatti köridőt teljesítő Lando Norris úgy véli, hogy idei pole-pozíciós köre hosszú évekig pályacsúcs marad majd, mivel a sportág 2026-tól jelentős technikai szabályváltozások elé néz, s az aerodinamikai és motorváltoztatások várhatóan lassabb köridőket eredményeznek.
„A 1:09-et nagyon valószínűtlen, hogy egyhamar megdöntsék, hacsak a pálya nem változik valamiért. Az autók jövőre meg sem közelítik majd ezt a tempót. Remélem, ez az idő nagyon-nagyon sokáig fennmarad” – mondta, Norris, aki különösen büszke arra, hogy a Hercegség utcáin tudott pole-t szerezni, hiszen ez pályafutása során először sikerült neki.
„A jelentősége, a történelme, azok a pilóták, akik itt nyertek… Nem mindegyikük lett bajnok, de a legtöbben igen. Harminc év múlva is elmondhatom majd, hogy abban az évben én uraltam Monacót, persze remélhetőleg nem csak akkor, mindenesetre örömmel mondom majd” – tette hozzá a brit.
Sajtó: Három F1-es személy látogatja még Schumachert
https://formula.hu/parc-ferme/39434
A 2013-as síbaleset óta, az első néhány hónapot leszámítva nem sokat tudunk a fejsérülést szenvedett Michael Schumacher pontos állapotáról. Csak néhányan ismerhetnek konkrétumokat a családtagokon kívül, köztük az a három személy a hétszeres világbajnok Formula-1-es múltjából, akik a mai napig rendszeresen látogatják a család svájci otthonában.
A brit Telegraph szerint egyikük az egykori ferraris csapatfőnök, Jean Todt – ő időnként nyilatkozik a sajtóban Schumacher kapcsán, innen tudjuk, hogy havonta két alkalommal látogatja a családot, és nagydíjakat is néz a némettel. Ross Brawn szintén a Ferrari 2000-es évekbeli sikercsapatának alapembere volt. A harmadik név a legérdekesebb, róla ugyanis korábban nem esett szó a sajtóban: Gerhard Berger sosem volt Schumacher csapattársa, de a család közeli barátjává vált az évek során, a lap forrásai szerint ő is visszatérő látogató.
Beszámolók szerint Schumacher korábbi menedzsere, Willi Weber, a márciusban elhunyt Eddie Jordan, valamint az egykori Ferrari-tesztpilóta Luca Badoer korábban szintén látogathatták Schumachert, de később kitiltották őket a svájci villából, mivel nem kívánatos részleteket osztottak meg nyilvánosan.
Fotó: DPPI
Csak az NFL-ben mozog több szponzorpénz, mint az F1-ben
https://formula.hu/parc-ferme/39433
2024-ben 2,04 milliárd dollár szponzorbevételt generált a világbajnokság és a tíz csapat összesítve – olvasható a sportszponzorációval foglalkozó SponsorUnited jelentésében. A Formula-1 ezzel megelőzte a nagy amerikai sportbajnokságokat, az NBA-t, MLB-t és NHL-t, egyedül az amerikaifutball-bajnokság, az NFL van előtte, amely 2,5 milliárd dollár értékű szponzorációt termelt tavaly.
A két bajnokság bevétele eltérő forrásból fakad, mivel az NFL-nél elsősorban a ligát támogató megállapodásokból folyik be az összeg nagy része, a Formula-1-nél viszont a csapatszponzorációból.
A jelentés több mint 365 márkáról és 400 megállapodásról tud az F1-ben: egy átlagos szponzoráció értéke 6,01 millió dollár. A legtöbb bevétel technológiai cégektől származik, 543 millió dollár, a pénzügyi szektorból pedig 379 millió dollár érkezik. Jelentős a kriptovaluták szerepe is, tavaly 174 millió dollár értékű szponzorációval.
Fotó: Red Bull Content Pool
Közel járt a top 10-hez kategóriájában a motoros endurance-vb magyar csapata Spában
https://formula.hu/parc-ferme/39432
A Superstock-kategória 11. helyén, összesítésben a 23. pozícióban ért célba a FIM Endurance-világbajnokság idei második futamán, a spái 8 órás versenyen a Hungarian Endurance Racing Team by Moto-Jungle alakulata. A Kovács Bálint, Számadó Máté, Görbe Soma összeállítású trió a kategória hetedik (összesítésben a 17.) helyéről vághatott neki a viadalnak, amely végig változó, jórészt esős körülmények között zajlott. A #713-as BMW legénysége két kicsúszás – ebből az egyiket az utolsó órában gyűjtötték be – és néhány kisebb műszaki probléma után futott be a kategória 11. helyén, ezzel pedig a HERT a fennállása harmadik EWC-s versenyén (előzőleg két 24 óráson, a tavalyi Bol d’Oron és az idei Le Mans-i nyitányon álltak rajthoz) első értékelt célba érkezését könyvelhette el.
A spái 8 órást egyébként az F.C.C. Honda TSR #5-ös rajtszámú alakulata nyerte a #37-es BMW és az élről kétszer is bukó #7-es YART Yamaha előtt.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Fejlesztésekkel készül Montreal az F1-es Kanadai Nagydíjra
https://formula.hu/parc-ferme/39431
Jelentős infrastrukturális fejlesztésekkel igyekeznek javítani a szurkolói élményen és a paddock körülményein a Kanadai Nagydíj szervezői – a tavalyi problémák nyomán nem csak a nézőknek, de az F1-es csapatoknak is kényelmesebb környezetet ígérnek. A Kanadai Nagydíj hétfői hivatalos bejárásán a szervezők bemutatták azokat a változtatásokat, amelyeket az idei évre vezetnek be Montrealban.
A CTV News beszámolója szerint a szurkolók számára javítottak az útvonaljelzéseken, valamint egyszerűbbé és gyorsabbá téve a lelátók megközelítését. A helyszín biztonsági rendszerét is megerősítették, hogy a nagy tömegeket jobban tudják kezelni.
Emellett az F1-es csapatokat is új, modernebb vendéglátóterületek várják a paddockban – a versenyzők és szerelők pedig immár nem fűre parkolnak, amely tavaly a heves esők nyomán sártengerré változott.
A változtatások célja, hogy minden érintett számára gördülékenyebbé és komfortosabbá tegyék az eseményt, amely az idei szezon tizedik futama lesz június 13–15. között.
Wheatley: Futamokat és vb-címeket fog nyerni az Audi az F1-ben!
https://formula.hu/parc-ferme/39430
Biztos az Audi-projekt sikerességét illetően a Sauber/Stake csapatvezetője, Jonathan Wheatley. Az Audi 2026-ban érkezik meg a Formula-1-be a hinwili istálló gyári partnereként, a projektet irányító Mattia Binotto pedig nemrég elismerte: nem számítanak arra, hogy a jövő évi motorjuk egyből az etalon fogja jelenteni az F1-ben. Wheatley ugyanakkor biztos abban, hogy a csapat idővel sikeres lesz:
„Tervezünk egy kampuszbővítést, ambiciózus program áll előttünk, valamint befektetések az Audi és a Katari Befektetési Hatóság oldaláról. Nagyon-nagyon rendkívül izgatott vagyok amiatt, ahol állunk. Nem azért dolgozom, hogy csak a létszámot növeljem. Abszolút hiszek abban, hogy elindulunk ezen az úton, és futamokat és világbajnokságot fogunk nyerni” – jelentette ki a Reutersnek nyilatkozva a csapatfőnök.
MotoGP: Marquez-uralom és Yamaha-rémálom pénteken Aragónban
https://formula.hu/parc-ferme/39429
Ahogy arra előzetesen is számítani lehetett, nagy fölényben kezdte az Aragóniai GP hétvégéjét Marc Marquez. A délelőtti szabadedzésen csaknem egy másodperces előnnyel zárt az élen, délutánra ez aztán bő két tizedre olvadt az öccse, Alex előtt. A testvérpár mögött KTM-ek és Hondák sorakoztak Maverick Vinales vezetésével, aki már fél másodpercet kapott a vb-éllovastól, míg a top 10 végére három ducatis fért még be Fermin Aldeguer, Francesco Bagnaia és Franco Morbidelli révén.
Aprilia nem jutott Q2-be, hiszen a legutóbbi győztes Marco Bezzecchi 11. lett, viszont az igazi katasztrófát a Yamaha élte át: a legjobb Alex Rins lett a 15. helyen, az egész nap során folyamatosan küszködő, az előző három pole-t megszerző Fabio Quartararo pedig mindössze a 18. időt motorozta a délutáni tréningen – még a szabadkártyás márkatárs, Augusto Fernandez is megelőzte. A hétvége két hiányzója a Silverstone-ban bukott Ai Ogura és a suzukai teszten súlyosan megsérülő Luca Marini.
A péntek délutáni edzés eredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):
1. | Marc Márquez | Ducati | 1'46.397 | |
2. | Álex Márquez | Gresini Ducati | 1'46.601 | 0.204 |
3. | Maverick Viñales | Tech3 KTM | 1'46.953 | 0.556 |
4. | Joan Mir | Honda | 1'46.953 | 0.556 |
5. | Pedro Acosta | KTM | 1'47.000 | 0.603 |
6. | Johann Zarco | LCR Honda | 1'47.058 | 0.661 |
7. | Brad Binder | KTM | 1'47.096 | 0.699 |
8. | Fermín Aldeguer | Gresini Ducati | 1'47.130 | 0.733 |
9. | Francesco Bagnaia | Ducati | 1'47.185 | 0.788 |
10. | Franco Morbidelli | VR46 Ducati | 1'47.213 | 0.816 |
11. | Marco Bezzecchi | Aprilia | 1'47.222 | 0.825 |
12. | Fabio d Giannantonio | VR46 Ducati | 1'47.241 | 0.844 |
13. | Enea Bastianini | Tech3 KTM | 1'47.471 | 1.074 |
14. | Raúl Fernández | Trackhouse Aprilia | 1'47.480 | 1.083 |
15. | Alex Rins | Yamaha | 1'47.509 | 1.112 |
16. | Jack Miller | Pramac Yamaha | 1'47.552 | 1.155 |
17. | Augusto Fernández | Yamaha | 1'47.623 | 1.226 |
18. | Fabio Quartararo | Yamaha | 1'47.842 | 1.445 |
19. | Lorenzo Savadori | Aprilia | 1'48.123 | 1.726 |
20. | Miguel Oliveira | Pramac Yamaha | 1'48.290 | 1.893 |
21. | Somkiat Chantra | LCR Honda | 1'48.501 | 2.104 |
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Sajtó: Stroll rajthoz tud állni az F1-es Kanadai Nagydíjon
https://formula.hu/parc-ferme/39428
Lance Stroll várhatóan rajthoz tud állni a jövő hétvégi Formula-1-es Kanadai Nagydíj, miután a napokban megműtötték a csuklóját – írja értesülései alapján a RacingNews365.com szakoldal. Az Aston Martin múlt szombaton este jelentette be, hogy pilótájuk hetek óta kéz- és csuklófájdalmakkal küzd, amelyek vélhetően még a 2023-as tesztidőszak alatt elszenvedett kerékpárbalesetére vezethetők vissza, emiatt pedig a kanadai nem tudott részt venni a vasárnapi futamon Barcelonában.
Az Aston sem akkor, sem később nem közölt további részleteket Stroll állapotáról – bár azt a pletykát cáfolták, hogy sérülésének köze lenne ahhoz, hogy a versenyző tört-zúzott az időmérős Q2-es búcsúja után –, viszont a hírek szerint a hét elején megoperálták: az a Dr. Xavier Mir műtötte, aki két éve is, és akinek a nevét elsősorban MotoGP-s motorosok orvosi beavatkozásai kapcsán ismerhetünk. Az idézett szaklap úgy tudja, Stroll versenykész fizikai állapotban lesz a jövő hétvégére, így el tud indulni hazai versenyén Montrealban, s ezáltal az Aston mindkét tartalékosa – Felipe Drugovich és Stoffel Vandoorne – rajthoz állhat a Le Mans-i 24 óráson.
Hamilton és a szomszédok: Folytatódik a lombháború!
https://formula.hu/parc-ferme/39427
Nem elég, hogy a Ferrarival nyújtott eddigi teljesítménye finoman szólva is hagy kívánnivalót maga után, Lewis Hamilton a pályán kívül is harcban áll – méghozzá saját szomszédaival! Napi bulvársztori a Daily Mailnek köszönhetően: a konfliktus abból fakad, hogy a 40 éves pilóta két almafa teljes kivágására, valamint egy hársfa és egy magnólia visszametszésére kért és kapott engedélyt. Indoklása szerint az almafák „gyenge példányok”, a másik két fa pedig már túlnőtte a helyét, és „veszélyesen közel” került a szomszédos épületekhez.
A konfliktus évekkel ezelőttre nyúlik vissza, akkor ugyanis Hamilton kivágatott egy cukorszilvafát, ami miatt heves szomszédháború robbant ki. Az akkori kritikák szerint a versenyző „pusztítja a természetet”, és egyes szomszédok most is felháborodtak: „Ezek a fák több mint száz éve állnak itt, a kivágásuk árt Kensington és egész London levegőjének” – panaszkodott egyikük.
Persze akadnak támogató szomszédok is, akik a galambpiszokkal teli kerteket látva inkább örülnek a ritkításnak, Hamilton pedig nyilvánvalóan nem hagyja, hogy a faállományi vita megakadályozza abban, hogy luxusingatlanját tökéletesítse: korábban már bontatott le nyári pavilont, majd újat húzott fel a helyére, új kaput is építtetett, és úgy általában mindent megtesz, hogy az otthona méltó legyen sztárstátuszához.
Kensingtonban tehát nemcsak az ingatlanárak emelkednek, de a lombháború intenzitása is, Hamilton pedig egyelőre nyerésre áll – legalábbis a szomszédok ellen biztosan.
Briatore: „Ígéretet tettem de Meónak – dobogóra visszük az Alpine-t”
https://formula.hu/parc-ferme/39426
Flavio Briatore az utóbbi időben több ízben is kifejtette, hogy meglátása szerint az Alpine néhány éven belül újra az élmezőnyben lehet – és ezt meg is ígérte a Renault-csoport vezérének, Luca de Meónak.
Az olasz szakember a The New York Timesnak adott interjúban elárulta, hogy komoly célokat tűzött ki az Alpine csapatánál: „Megígértem Lucának, hogy két-három éven belül a csapat a dobogón lesz, vagy nagyon közel hozzá.”
Briatore szerint még a bajnoki cím sem kizárt: „Miért is ne? Ha megnézzük az előttünk lévő csapatokat, nincs bennük semmi különös. Csupán elkötelezettebbek és kevésbé szétszórtak az embereik.”
Kritikát is megfogalmazott a francia istálló korábbi működéséről: „Nem volt könnyű ennél a csapatnál. Embereket felvenni, kirúgni… nem volt rend, nem volt irány, semmi. Mindenki felelős volt, de valójában senki sem vállalta a felelősséget. Sok jó embert elvesztettünk, de most lassacskán visszatérnek hozzánk.”
Hamilton bocsánatot kért barcelonai interjújáért
https://formula.hu/parc-ferme/39424
Az F1-es Spanyol Nagydíjat követően Lewis Hamilton őszintén megmutatta frusztrációját, amikor Rachel Brookesnak nyilatkozott a Sky Sportsnak. A Ferrarihoz idén csatlakozó hétszeres világbajnok lehangolt és szűkszavú válaszokat adott az interjúban: „Nem igazán, nem volt jó nap” – válaszolta Hamilton, amikor Brookes arról kérdezte, tud-e valami pozitívat mondani a futamról. A stratégiáról is csak annyit mondott: „A stratégia jó volt, a csapat remek munkát végzett. Ennyi.”
Brookes igyekezett biztatni: „Nem szeretelek így látni téged.” Hamilton azonban keserű őszinteséggel felelt: „Mit mondhatnék? Nagyon rossz napom volt, és nincs mit mondanom. Nehéz nap volt, nincs mit hozzátenni, szörnyű volt. Nincs értelme magyarázni, nem a te hibád, egyszerűen nem tudom, mit mondjak.” Mikor Brookes felvetette, hogy a Ferrari valószínűleg kideríti majd, mi okozta a gondot, Hamilton önkritikusan annyit felelt: „Biztos vagyok benne, hogy nem fogják, valószínűleg csak én vagyok az oka.”
David Croft, a Sky kommentátora később elárulta: Hamilton a kamerák leállása után is bocsánatot kért Brookestól a hangulatáért. „Nagyon maga alatt volt, a felvétel vége után bocsánatot is kért Racheltől, amiért ilyen kedvetlen volt” – mondta Croft, aki hozzátette, hogy Hamilton ekkor még nem tudott arról, hogy a Ferrari problémát talált az autóján, ami részben magyarázhatta a gyenge teljesítményt.
Marko „badarságnak” nevezte Schumacher elméletét Verstappenről
https://formula.hu/parc-ferme/39425
Max Verstappen a Spanyol Nagydíj után a Russell-lel történt ütközés következtében kapott büntetés miatt elvesztett pontokról azt mondta, hogy „egyébként is túl lassúak vagyunk ahhoz, hogy a bajnoki címért harcoljunk, ez ma ismét világosan látszott.” Verstappen jelenleg 49 pontos hátrányban van az összetettben, és a Red Bull egyelőre nem találja a megfelelő megoldást az autó fejlesztésére.
A helyzetet tovább eszkalálták azok a pletykák, amelyeket Ralf Schumacher vetett fel a Sky Germany egyik elemzésében. A korábbi F1-es pilóta szerint elképzelhető, hogy Verstappen szerződésében létezik egy olyan záradék, amely lehetővé tenné számára a Red Bull elhagyását, ha nem végez az idény végén a top háromban — emiatt akár szándékosan is „veszíthetne” pontokat.
Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója élesen reagált az elméletre: „Nem tudom, honnan vette ezt a badarságot” – vágott vissza az osztrák az OE24 kérdésére. „Legközelebb, ha találkozom vele, ezt meg is fogom mondani neki.”
Marko elismerte, hogy Verstappen mutathatott volna több önmérsékletet a pályán, de hangsúlyozta, hogy a szerződéses feltételek kapcsán minden efféle találgatás csupán „spekuláció”. A holland hangulata kapcsán ezt mondta: „Próbálom lelkesíteni őt, nem adjuk fel, de végre változtatni kell az autón.”
Hosszú Covid-szindrómával küzd Keke Rosberg
https://formula.hu/parc-ferme/39423
Az 1982-es F1-es világbajnok, Keke Rosberg nyíltan beszélt egészségi állapotáról egy finn magazinnak adott interjúban. A 76 éves expilóta, a 2016-os bajnok Nico Rosberg édesapja elárulta: hosszú ideje küzd a hosszú Covid következményeivel: „A koronavírus utáni időszak zavaros volt, nem tudtam, hogy a bezártság okozza-e, vagy valamilyen poszt-Covid betegség áll a háttérben, amikor teljesen elfogy az energia” – nyilatkozta az Apu című finn lapnak.
A fáradtság, a szellemi köd és az állandó kimerültség mára mindennapos küzdelmet okoz Rosberg számára, aki úgy fogalmazott, hogy az orvostudomány sem tud sokat a betegségről: „A hosszú Covid megértése továbbra is a nullán áll. Rengetegen súlyosan szenvednek tőle” – mondta Rosberg, aki a pályán hatalmas küzdő volt, ám az elmúlt években egészen más természetű kihívásokkal kell megbirkóznia:
„Régen volt egy listám a dolgokról, amiket még meg kell csinálnom. Most is van egy listám, de ezen már azok a dolgok szerepelnek, amiket többé nem tudok megcsinálni” – fogalmazott Rosberg, aki ráadásul nemrég szemproblémák miatt kényszerült speciális kezelésre.
Kobayashi több mint 10 év után újra F1-es autóban
https://formula.hu/parc-ferme/39422
Több mint egy évtized után ismét Formula–1-es autó volánja mögé ülhetett Kamui Kobayashi: az egykori japán közönségkedvenc a Haas csapatával tesztel Franciaországban, a Paul Ricard versenypályán.
Kobayashi, aki jelenleg a Toyota World Endurance Championship csapatfőnöke és versenyzője, 2009 és 2014 között 75 F1-es nagydíjon indult. Pályafutása a Toyota gyári csapatánál indult 2009 végén, ám a gyártó az év végén kivonult a szériából. Ezt követően a Sauber színeiben versenyzett, és 2012-ben Suzukában ő szerezte Japán legutóbbi F1-es dobogóját. 2013-ban kihagyott egy évet, majd 2014-ben a Caterham csapatával tért vissza – a gárda pénzügyi nehézségei miatt ez lett Kobayashi utolsó F1-es szezonja.
Azóta a WEC-sorozatban ért el sikereket: 2020-ban és 2021-ben Jose Maria Lopezzel és Mike Conway-jel az oldalán világbajnoki címet ünnepelhetett, ráadásul utóbbi évben a Le Mans-i 24 órást is megnyerték – s az előző hat évben mindig a bajnoki dobogón végeztek, ráadásul 2021 óta csapatfőnökként is kiveszi a részét a sikerekből.
A mostani teszt a Toyota és a Haas közötti technikai együttműködés eredménye, amely során a japán gyártó tervezési és gyártási szolgáltatásokat nyújt a csapatnak, cserébe pedig a Haas TPC-tesztlehetőséget biztosít a Toyota juniorversenyzőinek, valamint immár Kobayashinak is – emellett tartalékversenyzői szerepben a csapathoz került Ryo Hirakawa, aki idén már két szabadedzésen is részt vett a csapat színeiben.
Nem akarja a Racing Bullst másolni Pierre Waché, de...
https://formula.hu/parc-ferme/39421
A Red Bull technikai igazgatója, Pierre Waché kijelentette, hogy átvehetnek néhány dolgot a Racing Bulls autójából, mert azt könnyebb vezetni, mint az RB21-est, viszont összességében lassabb, mint az anyaistálló autója, így nem szabad túlságosan abba az irányba menniük.
Waché jelezte, hogy a Red Bull nem akarja csökkenteni az RB21-esben rejlő potenciált annak érdekében, hogy könnyebbé tegye a vezetését.
„Nem vagyok benne biztos, hogy egy VCARB-ot akarunk létrehozni” – jelentette ki.
„Tanulhatunk dolgokat, de ha ezt odaadnánk Maxnak, nem vagyok benne biztos, hogy boldog lenne. Ő a legfőbb értékünk a teljesítményt tekintve. Nem akarjuk csökkenteni az autó általános potenciálját, hogy megkönnyítsük a dolgát.”
A szakvezető hozzátette: figyelemmel kísérik a Racing Bullst, és amit lehet, azt megtanulják a második csapattól.
„Nekünk is fejlődni kell, és a VCARB autóinál előny a versenytempó és a gumikezelés.”
fotó: Red Bull Content Pool
Red Bull: Fontos lenne, hogy két jó pilótánk legyen...
https://formula.hu/parc-ferme/39420
Fontos lenne, hogy két jó pilótával állhasson ki a Red Bull – ezt mondta a Racingnews365.comnak Pierre Waché, a Red Bull technikai igazgatója.
A szakember szerint az autó fejlesztése és beállítása szempontjából kulcsfontosságú lenne, hogy mindkét versenyzőjük ott legyen az élmezőnyben, de ezt már évek óta nem tudják megcsinálni.
„Igen, ez nehéz” – mondta a francia.
„Egy csapat vagyunk, és a problémák is hozzátartoznak. A csapatbajnokságért jutalmaznak minket. Számunkra nagyon fontos, hogy a második versenyzőnk jól teljesítsen. Technikai vezetőként fontos, hogy két versenyző adjon visszajelzést és véleményt” – fogalmazott.
„Még inkább, ha egymáshoz közel működnek, az még jobb nekünk. Jelenleg nem ez van nálunk. Meg kell próbálnunk segíteni Yukit, amennyire csak lehet, ahogy a múltban is tettük. Nem boldogultunk Checóval, nem boldogultunk Liammel. Yukival megpróbáljuk.”
fotó: Red Bull Content Pool
18 büntetőpont két hétvége alatt: eltiltották az Alpine akadémistáját
https://formula.hu/parc-ferme/39419
Max Verstappen még csak közelít az automatikus egyversenyes eltiltás felé azzal, hogy az elmúlt 12 hónapban 11 büntetőpontot gyűjtött össze az F1-ben, a Formula-3-ban azonban egy versenyző bő egy hét leforgása alatt összeszedte ennek a mennyiségnek a másfélszeresét! Az Alpine versenyzői akadémiáját erősítő Nicola Lacorte ugyanis egészen elképesztő ámokfutást produkált Monacóban és Barcelonában, összesítésben bezsebelt 18 büntetőpontja révén pedig ki kell hagynia az F3 soron következő spielbergi fordulóját.
A konkrét lista sem akármilyen a 18 éves olasz esetén: Monacóban két büntetőpontot kapott ütközés okozása és ötöt (!) fekete zászló, azaz kizárás figyelmen kívül hagyása miatt, ehhez gyűjtött még Spanyolországban további négyet ütközésért, kétszer is (!) hármat-hármat biztonsági autós fázis alatti gyorshajtásért, valamint még egyet egy további baleset okozásáért.
fotó: DPPI
Döntést hozott az FIA: maradnak a titán kopólemezek, de…
https://formula.hu/parc-ferme/39418
Mint arról mi is írtunk, a múlt hétvégi F1-es Spanyol Nagydíj péntekjén tesztelte az FIA az acélból készült kopólemezeket, amelyekkel a tavaly Kínában, idén pedig Japánban látott fűgyulladásoknak akarja elejét venni. A feltevés ugyanis az, hogy a titán kopóblokkokról lepattanó szikrák járultak hozzá a tüzekhez, acél kopólemez esetén azonban kisebb és gyorsabban kihűlő szikrák keletkeznének. Ennek kipróbálása okán múlt pénteken minden csapat egyik autójának aljára ilyen alkatrészt szereltek fel.
Most az FIA rövid kommünikében közölte, mire jutottak a teszt során. A Formula.hu részére is eljuttatott közlemény úgy fogalmaz, hogy a szezon további részében is maradnak a titánból készült kopólemezek, de arra kérik a csapatokat, hogy minden versenyen rendelkezzenek rozsdamentes acélból készült alkatrésszel is, mivel kötelezővé tehetik azok használatát, ha újból fűgyulladásra kerül sor. Hozzátették, hogy az acél kopóblokkokat további helyszíneken fogják még tesztelni majd.
Ikonikus amerikai divatmárkát hoz vissza az F1-be első szponzoraként a Cadillac
https://formula.hu/parc-ferme/39417
Folyamatosan zajlanak a háttérben a munkálatok a Cadillac F1 Teamnél, amelyről márciusban derült ki, hogy hivatalosan is elfogadta a nevezésüket az FIA és a FOM 2026-tól, hogy megérkezzenek a mezőnybe tizenegyedik csapatként. Most pedig újabb mérföldkőhöz érkeztek azzal, hogy bejelentették az első nagy szponzori megállapodásukat, méghozzá a Tommy Hilfigerrel, amellyel többéves szerződést kötöttek. Ennek értelmében amellett, hogy a csapat ruházatát a divatcég adja és saját kollekciókat adnak ki, a logójuk is feltűnik majd az új istálló autóin.
Aligha véletlen a választás, hiszen a Tommy Hilfiger révén még inkább hangsúlyozhatja a Cadillac, hogy egy teljesen amerikai projektről van szó: „Egy amerikai csapat vagyunk, amely minden idők egyik legikonikusabb amerikai márkáját fogja képviselni” – fogalmazott Graeme Lowdon csapatfőnök, míg Tommy Hilfiger annyit tett hozzá ehhez, hogy „Két ikon, egy vízió, az amerikai autósport merész új korszaka”. A Tommy Hilfiger számára amúgy nem ismeretlen az F1, a kilencvenes években a Lotusnak, majd a Ferrarinak is volt szponzora, legutóbb pedig a Mercedesszel működtek együtt a tavalyi idény végéig.
„Nem is beszéltünk Piquet-vel” – Briatore még mindig tagadja a Crashgate-et
https://formula.hu/parc-ferme/39416
Flavio Briatore továbbra is állítja: nem ő kérte meg anno Nelson Piquet Jr.-t a 2008-as Szingapúri Nagydíj előtt, hogy csapja szándékosan falnak az autóját, hogy a bokszkiállását éppen előtte teljesítő renault-s csapattárs, Fernando Alonso jól jöjjön ki a safety caros periódusból (amely alatt Felipe Massa elrántotta a tankolócsövet a bokszutcában, ami miatt másfél éve kvázi a 2008-as vb-címért perel az egykori ferraris). A spanyol annak idején megnyerte a futamot, de Piquet csak egy évvel később állt elő azzal, hogy a csapatfőnök Briatore utasítására idézte elő a saját balesetét. Briatorét és a technikai igazgató Pat Symondst eltiltotta az FIA – előbbit örökre, utóbbit öt évre –, ám ezt a döntést később felülírták.
A jelenleg Oliver Oakes távozása után az Alpine csapatvezetői teendőit ellátó Briatore a Corriere olasz lapnak adott friss interjújában épp erre hivatkozva tagadta ismét, amit ifjabb Piquet állított róla: „Ő és én soha nem beszéltünk, sőt a francia bíróság hatályon kívül is helyezte az FIA által kiszabott eltiltást, és még szimbolikus kártérítést is megítéltek nekem” – fogalmazott Briatore, aki azt is elmondta, hogy azóta sem beszélt a brazil pilótával: „Nem, nem érdekel. Akkor sem igazán beszéltem vele sokat, amikor nálam versenyzett.”
Briatore megjegyezte: „vicces”, hogy ugyanaz az FIA-elnök, nevezetesen Max Mosley tiltotta el a Crashgate-ként elhíresült incidens után, aki 1994-ben az ő értelmezése szerint keresztbe akart tenni neki, Michael Schumachernek és a Benettonnak. Hozzátette: az eltiltását követő távozásakor már eleve belefáradt az F1-be.
fotó: DPPI