Prost F1-es McLarenjét hajtotta meg Norris – videó
https://formula.hu/parc-ferme/36935
A hétvégén a Velocity Invitational fesztivál keretein belül pattant be Lando Norris az 1984-es McLaren MP4/2-es volánja mögé a Sonoma Racewayen. Az autó annak idején Niki Laudával vb-címet szerzett az F1-ben, fél ponttal megelőzve a csapattárs Alain Prostot. Íme, videó Norris körözéséről:
Something we have all been waiting for! Lando Norris (@LandoNorris) takes to the Sonoma Raceway in Alain Prost #McLaren MP4/2 #gwflatout #VelocityInvitational pic.twitter.com/bHpgj4haLT
— Goodwood Road & Racing (@GoodwoodRRC) November 12, 2023
Lando Norris x MP4/2.#F1 @VelocityInv pic.twitter.com/PZOrV1HY2x
— McLaren (@McLarenF1) November 12, 2023
Stroll helyett tesztpilótáját ülteti autójába az F1-es Olasz Nagydíj edzésén az Aston
https://formula.hu/parc-ferme/36386
Felipe Drugovich fogja vezetni az egyik Aston Martint a hétvégi Formula-1-es Olasz Nagydíj első szabadedzésén. A brazil teszt- és tartalékversenyző Lance Stroll autójába ülhet majd be a 60 perces gyakorlás során. A szabályok szerint minden csapatnak legalább két pénteki szabadedzésen egy újoncot kell az autójába ültetnie a szezonban, ezzel a mostanival az Aston letudja ebből az első alkalmat.
Drugovich tavaly épp Monzában biztosította be Formula-2-es bajnoki címét, azaz jó emlékek kötik a helyszínhez. Nem ez lesz az első szereplése F1-es nagydíjhétvégén, mivel a tavalyi évadzáró Abu Dhabi Nagydíjon már vezethetett, az AMR23-ast pedig ugyancsak ismeri, hiszen a bahreini előszezoni teszten ő helyettesítette a kerékpárbalesete során megsérült Strollt. „Nagyszerűnek érződött a teszten az autó, és érdekes lesz érezni, hogyan fejlődött azóta” – fogalmazott ennek kapcsán Drugovich.
Horner kiabált Verstappen mérnökével a Holland Nagydíjon
https://formula.hu/parc-ferme/36385
Nehéz volt jó döntést hozni a Holland Nagydíj során stratégiai szempontból, amikor leszakadt az eső, és egyik pillanatról a másikra ázott el a pálya. A Red Bullnál is volt némi izgalom, mert amikor Gianpiero Lambiase versenymérnök a bokszba hívta átmeneti esőgumikért Max Verstappent, a holland azzal válaszolt, hogy még várjanak, szerinte egyelőre száraz a pálya.
Christian Horner csapatfőnök azonban nem hagyta annyiban: „Gondolkodtunk azon, hogy mi legyen, mi lesz az időjárással, de végül inkább rákiabáltam GP-re, hogy de igenis hozza már be” – mondta a csapatfőnök arról, hogy végül ő döntött úgy, hogy a világbajnoknak mindenképpen be kell jönnie kereket cserélni.
Horner arról is beszélt, hogy miért részesítették előnyben inkább Verstappent, ez a nyilatkozat ezen a linken olvasható!
Kibővítik a zandvoorti bokszutcát
https://formula.hu/parc-ferme/36384
Több kritika is érte a zandvoorti bokszutcát amiatt, mert túl szűk és túl rövid, ami biztonsági aggályokat is felvetett a hétvége folyamán, például az eső miatt egymás után érkező autók kerékcseréi miatt.
A futam versenyigazgatója, Jan Lammers az Autosportnak most megerősítette: 2024-re fejlesztenek az infrastruktúrán, hat garázsnyival meghosszabbítják a bokszutcát az egyes kanyar felé. Hogy ezek elférjenek, módosítani kell a célegyenes alatt húzódó alagutat is, amin szintén dolgozni fognak, és az egész bokszutcát úgy fogják átszabni, hogy több legyen a hely, mert most például részben ezért nem jött forgatni a Brad Pitt főszereplésével készülő F1-es film stábja: egyszerűen nem fért volna el.
Lammers szerint a következő években fokozatosan fejlesztenek majd a zandvoorti infrastruktúrán, hogy minden követelménynek megfeleljen.
Russell megszabadulna az esőgumitól
https://formula.hu/parc-ferme/36383
Az F1-es mezőny talán legnagyobb politikusa, George Russell a nyári szünet előtti belga hétvégén szót emelt a kék oldalfalú extrém esőgumik létezése ellen: mivel a felvert víz okozta látási problémák miatt lehetetlen biztonságosan körözni olyan viszonyok közepette, ami indokolttá tenné ezeknek az abroncsoknak a használatát.
A Mercedes brit versenyzője a piros zászlóval megszakított Holland Nagydíjat követően ismét erről a témáról elmélkedett: „Jelenleg teljesen felesleges az extrém abroncs, egyszerűen félre kellene tenni. Ha a körülmények túl vizesek az intermediate használatához, akkor szerintem sajnos nem tehetünk mást, mint megvárjuk, hogy jobbak legyenek a körülmények.
A látási problémák megoldására az FIA a júliusban kipróbált egy „sárhányó” szerű megoldást, ám ez nem hozta a kívánt eredményeket.
Formula1.5 – Nagy ugrások
https://formula.hu/parc-ferme/36382
Játék a számokkal: hogyan nézne ki a 2023-as világbajnokság állása, ha egyszerűen eltüntetnénk a két Red Bullt a képletből? Carlos Sainz felugrott a harmadik helyre, miután Leclerc és Russell nullázott, Gasly megközelítette csapattársát, Albon légüres térben, Alonso pedig idei hatodik győzelmével leszakította Lewis Hamiltont.
A pole-t félkövér, a leggyorsabb kört dőlt betű jelöli, az utóbbiért járó pont a táblázatban a helyezésért járó ponthoz hozzáadva szerepel.
Tényleg kaphat némi sárgát a Ferrari az F1-es Olasz Nagydíjra
https://formula.hu/parc-ferme/36381
Már korábban is felröppent a hír, miszerint különleges festést viselhet a két SF-23-as Monzában, tisztelegve a Scuderia Le Mans-t nyerő versenygépe előtt. Mindez a sárga szín megjelenésében nyilvánulhat meg, s ebbe az irányba mutat a Ferrari által megosztott rövid videó és fotók is, amelyeken Charles Leclerc és Carlos Sainz versenyoverallját láthatjuk a maranellóiak hazai hétvégéjére:
Take a closer look, #Tifosi!#ItalianGP pic.twitter.com/WYPNDzh7cY
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) August 28, 2023
They’re here and they’re perfect
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) August 28, 2023
Cast your eyes on our new race suits for Monza in all their glory #ItalianGP pic.twitter.com/vlVrwLyzQJ
„Tiszta Checo helyzete 2024-re” – Horner
https://formula.hu/parc-ferme/36380
Bár sokszor megerősítette már a Red Bull, hogy a szerződésének megfelelően számol a következő idényben Sergio Perezzel, folyamatosak a találgatások azzal kapcsolatban, hogy lecserélhetik őt a haloványabb szereplése okán. Főleg Daniel Ricciardo visszatérése óta erősebbek az ilyen irányú pletykák – bár most az ausztrál sérülése miatt alábbhagyhatnak –, ráadásul Helmut Marko néhány napja olajat öntött a tűzre azzal a megszólalásával, hogy az F1-ben semmit sem lehet biztosra venni. Christian Horner csapatvezető azonban a Perez számára egy büntetés után negyedik hellyel záruló Holland Nagydíj után újfent tiszta vizet öntött a pohárba:
„Tiszta Checo helyzete a következő évre. Ő a Red Bull Racing versenyzője, megállapodásunk van vele” – jelentette ki Horner, akit a Motorsport.com idéz. „De függetlenül a megállapodásoktól, elégedett vagyunk azzal a munkával, amit végez. Láthattuk ma is, hogyan vezetett, csak balszerencsés volt a bokszutcai sebességgel. Második a világbajnokságban, Maxon kívül csak ő nyert versenyt. Könnyű ütni őt, ha annyira magasan van a léc a másik oldalon, de ő lesz a versenyzőnk 2024-ben.”
A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko is megszólalt a mexikói helyzetét illetően: "Még mindig megbízunk benne, be kell húznia a második helyet ebben a szezonban. Csak magának köszönheti a rá nehezedő nyomást, de az az igazság, hogy Maxon (Verstappen) kívül mindenkinek nehéz dolga van" - idézi a RacingNews365.com az osztrákot.
Marko arra a kérdésre, hogy az idén remek teljesítményt nyújtó Alexander Albon visszatérhet-e a Red Bullba Perez helyén, így felelt: "Mindig is készen állt arra, hogy Max mellett vezessen. Alex sokat fejlődött, de jelenleg nem tudnék megnevezni egy olyan pilótát sem, aki Max szintjén van."
IndyCar: Dixon győzött, Newgarden a falban
https://formula.hu/parc-ferme/36379
A World Wide Technology Raceway-en vette kezdetét az IndyCar szezon végi nagy hajrája. Az idény utolsó oválversenyére Scott McLaughlin motorcserés büntetése után Josef Newgarden örökölte meg a pole-t, és arra készült, hogy az évad összes oválfutamát megnyerje. Scott Dixon azonban egy alternatív stratégiával – kevesebb kiállást hajtott végre, mint a riválisai – az élen találta magát, Newgarden pedig az üldözése közben, 50 körrel a vége előtt a falnak csapta az autóját, s bár folytatni tudta, csak a 25. helyen értékelték.
Dixon viszont nyert a Ganassi színeiben, zsinórban másodszor, mögötte Pato O’Ward lett a második az Arrow McLarennel, míg a dobogót a meglepetésember David Malukas tette teljessé. Az összetett pontversenyt fölényesen vezető Alex Palou hetedikként ért célba, így még nem lett bajnok, de már csak Dixon maradt versenyben ellene: a hatszoros bajnok hátránya 74 egység a spanyol mögött, Newgarden viszont már elszállt a 125 egységnyi lemaradásával. Videós összefoglaló a gateway-i eseményekről:
Perez szerint azért kapott ennyit Verstappentől, mert ő spórolt a gumikkal
https://formula.hu/parc-ferme/36378
Az eltolt bokszkiállások miatt a negyedik körben 14 másodperccel járt Max Verstappen előtt Sergio Perez úgy, hogy a hollandnak még előznie is kellett. Ehhez képest a 11. körben már úgy állt ki a bokszba a holland, hogy bő két másodpercre csökkentette a hátrányát, volt olyan forduló, hogy négy másodpercet adott csapattársának a vizes, de száradóban lévő pályán az intermediate gumikkal.
Perez viszont úgy magyarázta ezt a bődületes és elképesztő tempóhátrányt, hogy ő óvta az abroncsait.
„Esőt vártunk, a csapat azt mondta, hogy még esni fog, a pálya pedig száradt, szóval ha nyomom, akkor csak elkoptattam volna az intereket. Sajnos nem jól gondoltuk az eső érkezését, különben jobban nyomhattam volna” – mondta a mexikói.
fotó: dppi
Sorsoltunk: megvan, hogy ki nyerte a két belépőt az F1-es Olasz Nagydíjra!
https://formula.hu/parc-ferme/36377
Az elmúlt hét során a Formula.hu Facebook-oldalán játszhattatok a FociTourral közösen szervezett nyereményjátékunkon, amely során két F1-es belépőt sorsoltunk ki a jövő hétvégi Olasz Nagydíjra.
A kérdésünk így szólt: Hány Ferrari-győzelmet hozott az F1-es Olasz Nagydíj az utóbbi tíz évben?
A helyes választ adók között sorsoltuk ki a győztest, aki nem más, mint
Stógli Mátyás!
Gratulálunk neki, a FociTourtól veheti át a nyereményét, de aki most nem győzött, ne csüggedjen: lesz még hasonló játékunk a későbbiekben!
Utólag is kiosztottak két időbüntetést a Holland Nagydíjra
https://formula.hu/parc-ferme/36376
A futamon repkedő időbüntetések után a leintést utánra is maradt két öt másodperces szankció. Az elsőt Yuki Tsunoda kapta a George Russell-lel való ütközésért – a stewardok 61-es számú dokumentuma alapján a japán később fékezett és az 1-es kanyar piszkos oldalán volt, ezért alulkormányzottan belecsúszott a Mercedesbe. Tsunodát két büntetőponttal is sújtották, így 12 hónap alatt ötnél jár.
Kevin Magnussent be is hívták a felügyelők, a dán a piros zászlót követő újraindításnál, a biztonsági autó mögött szegte meg a tízautós szabályt. Ennek értelmében legfeljebb tíz autó távolságot kell tartani az előrébb levőhöz képest (ez nagyjából 55 méter), a sorban utolsó Kevin Magnussen azonban többször is leszakadt ennél jobban, előfordult, hogy 260-270 méterre. Ezt a felügyelők veszélyesnek nyilvánították, így járt az időbüntetés, ám büntetőpont nélkül.
Mindketten két pozíciót vesztettek a büntetéssel, Tsunodát 15., Magnussent 16. helyen értékelték a végeredményben.
Még a futam közben három időbüntetést osztottak ki: Pierre Gaslynak és Sergio Pereznek öt-öt másodpercet bokszutcai gyorshajtás miatt, Liam Lawsonnak pedig tíz másodpercet Magnussen feltartásáért a bokszutcában, mikor az AlphaTauri kettős kiállást hajtott végre.
Ricciardót megműtötték, megkezdődött a felépülési időszak
https://formula.hu/parc-ferme/36375
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke beszélt Daniel Ricciardo állapotáról az F1-es Holland Nagydíj után. Mint ismert, Ricciardo pénteken törte el a kezét a zandvoorti balesetében, szombat reggel el is hagyta a pályát és Barcelonába repült, ahol egy specialista vizsgálta meg: ugyanaz, aki Lance Stroll év eleji csodával határos felépülését koordinálta.
„Danielt a mai nap folyamán megműtötték. A beavatkozás sikeres volt, úgyhogy most egy nagyon világos és egyértelmű felépülési, gyógyulási fázis kezdődik. Hogy meddig tart, azt majd meglátjuk, normál embereknek hónapokig, F1-es pilótáknak jóval rövidebb ideig. Az világos, hogy nem lesz könnyű.”
Mindezt Ricciardo is megerősítette a közösségi oldalán, szerinte ez nem visszalépés, csak része a visszatérésnek, és többen már gyors felépülést is kívántak neki a poszt alatt.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
„Miért nem hibázik?” – Schumacherhez hasonlították Verstappent
https://formula.hu/parc-ferme/36374
Hiába jött eső az F1-es Holland Nagydíj elején és végén is, utóbbinál egy piros zászlós megszakítással is fűszerezve, Max Verstappen így is behúzta zsinórban kilencedik győzelmét, beállítva Sebastian Vettel rekordját. A Red Bull-os Miami óta verhetetlen vasárnaponként és igazából teljesen megingathatatlannak is tűnik – ez pedig Michael Schumachert jutatta eszébe a Sky Sports F1 riportereként ténykedő 1996-os világbajnoknak, Damon Hillnek:
„Rengeteg dologgal kellett megküzdenie Maxnak. Szerintem ma mindent kipipált. Mindennel szembe kellett néznie ma, nem is csak azzal, hogy hazai közönség előtt szerepel, hanem a körülmények is folyamatosan változtak. Annak idején Schumachert szoktam figyelni, hogy ’miért nem hibázik, miért nem ejti el soha a labdát?’. Még csak nem is tűnt úgy, hogy Max elejti a labdát most.”
Motorcsere Magnussennél, a bokszutcából rajtol az F1-es Holland Nagydíjon
https://formula.hu/parc-ferme/36373
Kevin Magnussen eredetileg a 18. rajthelyre kvalifikálta magát Zandvoortban, ám a Haas úgy döntött, kicseréli autójában a motor több komponensét, s mivel ezt a parc fermé szabályok hatálya alatt tette meg a csapat, így a dán a bokszutcából kénytelen startolni 15 órakor. Egész pontosan a belső égésű motorból, a turbófeltöltőből, az akkumulátorból, az MGU-H-ból és a vezérlő elektronikából kapott újat Magnussen.
Az F1-es Holland Nagydíj teljes módosított rajtrácsa itt érhető el!
„Dolgozni kell kicsit a fonákomon!” – Stroll nevet a teniszes pletykákon
https://formula.hu/parc-ferme/36372
Mi is írtunk arról az egészen hihetetlen és abszurd pletykáról, miszerint az Aston Martinnál Fernando Alonsóval szemben alulteljesítő Lance Stroll azt fontolgathatja, hogy hátrahagyja a Formula-1-et és az általa egyébként kedvelt és egész jó szinten űzött teniszre váltson profiként. A híresztelésekkel Zandvoortban magát a kanadait is szembesítették, aki viszont csak nevetett a dolgon:
„Nos, ha indulok a touron, akkor jobb, ha dolgozom kicsit a fonákomon, mert nem hiszem, hogy még azon a szinten lennék. Úgy értem, szeretném azt gondolni, hogy elég jó vagyok. De nem tudom, készen állnék-e Djokovic vagy Alcaraz ellen megmérkőzni” – viccelődött a Motorsport.com által idézett Stroll, aki a pletyka kiindulási pontja kapcsán hozzátette: „Crofty vagy valaki állt elő ezzel. Iszogathatott a kanapén egy kis sört augusztus elején, a teniszemen merengve. Nem tudom, tőle kell megkérdezni. Furcsa volt, nem tudom, honnan jött ez neki. Roppant kreatív volt. De igen, nem igazán gondoltam erre, hogy a teniszben építsek karriert” – mondta el a pilóta, aki azt is megjegyezte, hogy fel sem merült benne, hogy abbahagyja a versenyzést, jelenleg is a vasárnapi futamra koncentrál.
NASCAR: Preece horrorisztikus balesetet élt túl, Elliott lemaradt a rájátszásról
https://formula.hu/parc-ferme/36371
A Daytonában rendezett versenyek mindig elképesztő izgalmakat hoznak, ám ezúttal a Cup Series alapszakaszának utolsó futamát bonyolították le a legendás oválon. Ez egyrészt őrületes versenyt, másrészt olyan baleseteket eredményezett, amelyekben csoda, hogy senki sem sérült meg komolyabban. Miután a futamgyőzelmek és a pontok alapján 15 pilóta már bebiztosította helyét a rájátszásban, így a Coke Zero Sugar 400 legnagyobb kérdése az volt, ki szerezheti meg az egyetlen továbbjutó helyet, amiért öldöklő küzdelem folyt. Erre a legjobb eséllyel Bubba Wallace rendelkezett, de senki sem írhatta le Chase Elliott személyét sem, aki teljes szezonos karrierje során korábban mindig bejutott a legjobb 16 közé.
Az élről Chase Briscoe indulhatott Aric Almirola mellől, de a kavarodást jól jelzi, hogy az első szakaszt a 13. helyről startoló Martin Truex Jr., míg a középső etapot az éppen előle rajtoló Brad Keselowski húzta be. Ahogyan az várható volt, a szakaszok és a futam vége felé veszélyes szituációk alakultak ki, ami két komoly incidenst is eredményezett. Előbb a második szakasz zárásakor Ty Gibbs ütközött össze Ryan Blaney autójával, utóbbi pedig hatalmas erővel csapódott a falnak, elindítva egy lavinát, ám ez elenyésző volt Ryan Preece esetéhez képest. A 41-es autó pilótáját Erik Jones ütötte ki, majd a Briscoe autójával való találkozás után akkora sebességgel sodródott kifelé a fűre, hogy az autó a levegőbe emelkedett, többször átfordult és visszapattant a fűről. A brutális jelenetsorok végén Preece csak segítséggel tudott kiszállni, végül megfigyelésre kórházba szállították.
Ekkor egyébként már csak néhány kör volt hátra, a futamgyőzelemért pedig hatalmas harcot vívtak a legjobbak. A legesélyesebb Kevin Harvick, Chris Buescher, valamint Keselowski és Elliott voltak, de Preece balesetét követően a hosszabbítás döntött. Ebben az említett négyeshez csatlakozott még Almirola is, végül a Forddal versenyzők különítménye jobban összeállt a felső íven, ami Buescher sikerét eredményezte. Ezzel a megszerzett pontok alapján Wallace jutott be a playoffba, Elliott pedig nagy meglepetésre lemaradt, igaz a tulajdonosi pontversenyben a 9-es autó révén továbbra is érdekeltek maradtak.
A folytatás szeptember 3-án a Darlington Racewayen következik.
Frissítés: Ryan Preece a Stewart-Haas Racing közleménye szerint azóta már elhagyhatta a kórházat.
Vettel is üzent Verstappennek az F1-es győzelmi sorozat miatt
https://formula.hu/parc-ferme/36370
Ezen a hétvégén már sorozatban kilencedik futamgyőzelméért hajt Max Verstappen, és ha ezt megcsinálja, azzal beállítja Sebastian Vettel 2013-as rekordját – a német akkor a szezon utolsó kilenc versenyét nyerte meg.
Alberto Ascari is elérte már ezt a határt az ötvenes években, de ő kihagyta az Indy500-at, ezért tartjuk számon Vettel sorozatát az igazi rekordként.
Verstappen viszont most olyan formában van idén a Red Bull-lal, hogy átadhatja a múltnak a négyszeres világbajnok csúcsát – ráadásul a mai Holland Nagydíjat is a pole-pozícióból kezdheti meg.
„Szerintem öt győzelem után Seb írt nekem egy üzenetet, amiben az állt, hogy ’szép munka, csak így tovább, meg fogod csinálni.’ De a sorozatban kilenc siker nagyon impresszív, sosem gondoltam, hogy egyáltalán nyolcig eljutok majd. Ha lehetséges, akkor persze rá fogok menni” – mondta a témáról Verstappen, elárulva, hogy a német is „jegyzi” a szériát.
„Nem jár ez a fejemben folyamatosan, hogy ezt meg kell csinálnom, mert nem a rekorddöntésekért vagyok ebben a sportban, hanem azért, hogy nyerjek” – tette hozzá Verstappen.
Mikor kezdődik az F1-es Holland Nagydíj? Mutatjuk a vasárnapi menetrendet
https://formula.hu/parc-ferme/36369
Az F1 mellett az F2 is versenyez Zandvoortban, de lesz Kamion-Eb, TCR World Series és IndyCar is: íme a vasárnapi program.
10:00 | Formula-2, Főfutam | (tv: M4 Sport, 13:00, felv.) |
11:55 | Porsche Szuperkupa, 2. futam | (tv: Eurosport 1, élő) |
13:10 | Kamion-Eb, 3. futam | |
15:00 | Formula-1, Futam | (tv: M4 Sport, élő) |
16:40 | Kamion-Eb, 4. futam | |
17:10 | TCR Világsorozat, 2. futam | |
21:30 | IndyCar, Futam | (tv: Match4, élő) |
22:00 | NASCAR Truck Series, Futam | (tv: Aréna4, élő) |
fotó: dppi
A Ferrari nem szólt Piastriról Sainznak, 5000 euró és egy figyelmeztetés lett belőle
https://formula.hu/parc-ferme/36368
Két pénzbüntetést is begyűjtött az F1-es Holland Nagydíj időmérőjén a Ferrari, mindkettő Carlos Sainzal áll összefüggésben. A spanyol egyrészt 0,5 km/h-val túllépte a megengedett sebességet a bokszutcában, ami miatt 100 eurót kell befizetnie a csapatnak, a másik viszont Oscar Piastri feltartása, ami jóval komolyabb ügynek számított.
A felügyelők a bizonyítékok megtekintése, meghallgatása során arra jutottak, hogy a közvetlenül Sainz előtt a bokszból kihajtó Valtteri Bottasnak mondta az Alfa Romeo, hogy Piastri jön, és figyeljen rá, a Ferrari viszont nem szólt erről Sainznak, csak annyit mondtak a fülére, hogy figyeljen a fehér vonalra, ne lépje át. Sainz belenézett a tükörbe, ahol látta Piastrit, de mivel nem szóltak neki róla, úgy gondolta, hogy lassú körön van.
A visszapillantó szöge miatt innentől egyáltalán nem látta a McLarent, aki közben megérkezett mellé, és mivel Sainz igyekezett a száraz ívre húzódni, leszorította a pályáról az ausztrál.
A felügyelők végül nem adtak rajtbüntetést Sainznak, csak egy figyelmeztetést, a Ferrarit pedig 5000 euró befizetésére kötelezték. Az indoklás szerint Sainz veszélyesen mozdult, de az esetet a csapat idézte elő, nem ő...
Tsunodát megbüntették Hamilton feltartásáért, Strollt nem
https://formula.hu/parc-ferme/36367
Ketten is feltartották Lewis Hamiltont az F1-es Holland Nagydíj időmérő edzésén, emiatt pedig mindkettejüket, Yuki Tsunodát és Lance Strollt is beidézték a felügyelők. A kanadai végül nem kapott büntetést, mert az illetékesek úgy ítélték meg, hogy bár feltartotta Hamiltont, de megpróbált mindent megtenni annak érdekében, hogy ez ne forduljon elő, a kérdéses ponton már szinte versenytempóban haladt.
Tsunodát viszont háromhelyes rajtbüntetéssel sújtották: az indoklás szerint bőven volt helye elhagyni az ideális ívet, de ezt nem tette meg, így pedig kimerítette a "szükségtelen feltartás" fogalmát, éppen azt, amiben nem találták vétkesnek Strollt. Érdekesség, hogy maga Hamilton úgy fogalmazott, hogy bár kicsit útban volt a japán, de nem veszített miatta jelentős időt, nem fogta rá a Q2-es kiesését.
Tsunoda egyébként a 14. lett a kvalifikáción, az ő büntetése nem segít Hamiltonon.
Az időmérő végeredménye itt megtekinthető!
fotó: dppi