Zarco kizárta, hogy ő vegye át Marquez helyét a Repsol Hondánál
https://formula.hu/parc-ferme/36751
Amióta eldőlt, hogy Marc Marquez szerződést bont a Hondával és jövőre már a Gresini Ducati színeiben húzza majd a gázt a MotoGP-ben, az egyik legfontosabb pilótapiaci kérdéssé az vált, hogy vajon ki veszi át a helyét a Repsolnál. Elsőre logikus lépésnek tűnt volna, ha a Honda szatellit gárdájához, az LCR-hez leigazolt Johann Zarcót léptetik előre a gyári alakulathoz, ám most a francia versenyző az Ausztrál Nagydíj csütörtöki sajtónapján megerősítette, hogy ez nem fog megtörténni:
„Tényleg azt gondoltam, én lehetnék a természetes jelölt, de számos más oka van, hogy ez mégsem volt annyira ’természetes’. Nem túl fényes csak azért bekerülni a gyári csapatba, mert szabaddá vált az ülés. Azért kell odakerülnöm, mert engem akarnak. Amikor Marc nemet mondott, sokkal nagyobb lelkesedést vártam a Hondától és a gyári csapattól, hogy ezt nyomják” – fogalmazott némileg csalódottan a Motorsport.com által idézett Zarco. A jelenleg a Pramac Ducatinál szereplő motoros hozzátette: amellett, hogy szemlátomást a Honda sem akarta annyira az előléptetését, ő maga is úgy érzi, hogy biztosabb a hosszabb maradása a MotoGP-ben, ha nem hagyja ott Lucio Cecchinello csapatát egy esetlegesen csak egy szezonig tartó repsolos kalandért.
Marquez helyére amúgy már egy hete is inkább a jelenleg az RNF Apriliát erősítő Miguel Oliveirát tartotta fő esélyesnek a sajtó, a portugál némi ellentmondásba is keveredett Razlan Razali csapatvezetővel annak kapcsán, van-e olyan záradék a szerződésében (amely 2024-re is szól), hogy egy gyári alakulat érdeklődése esetén távozhat. Mindenesetre Oliveira csütörtökön Phillip Islanden arról beszélt, hogy nincs fejlemény, majd ha lesz ajánlata, lesz mondandója is – viszont a minap még így nyilatkozott az esetleges váltásról a MotoGP.com weboldalnak: „Megtiszteltetés, hogy egy olyan gyártó vesz fontolóra, mint a Honda. Minden motoros célja, hogy gyári csapatnál gyári ülést kapjon azzal a céllal, hogy együtt fejlődjenek. A lehető leghamarabb szeretném, hogy ez megtörténjen.”
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Nincs többé 3-as rajtszám: így tiszteleg a WTCR a születésnapos Tarquini előtt
https://formula.hu/parc-ferme/31664
Ma, március 2-án ünnepli 60. születésnapját Gabriele Tarquini, a legendás olasz autóversenyző, aki azon kevesek közé tartozik az autósportban, akik 50 éves koruk felett is nemcsak aktívak, de sikeresek is voltak. A tavaly év végén visszavonult pilóta 2018-ban a legidősebb bajnokává vált a WTCR-nek, és óriási tisztelet övezi a szériában és azon kívül is.
A Túraautó-világbajnokság különleges születésnapi ajándékkal lepte meg a legendát. Tarquini előtt tisztelegve ugyanis bejelentették, visszavonultatják a 3-as rajtszámot, amellyel az olasz 2021-ben rajthoz állt, így az mindörökre az övé marad. A gesztus Tarquinit is meghatotta, rövid üzenetben köszönte meg a WTCR-nek az ajándékot.
Isten éltesse a bajnokot!
Brit Motorsport Szövetség: orosz csapatok és versenyzők kitiltva
https://formula.hu/parc-ferme/31666
Folyamatosan reagál a sportvilág is az orosz-ukrán háborús helyzetre. Tegnap az FIA jelentette be a döntéseit, ma pedig a Brit Motorsport Szövetség közölte, milyen szankciókat vezet be az Oroszországból és Fehéroroszországból érkezőkkel szemben. Ennek értelmében brit autósport-eseményeken nem vehetnek részt orosz és belorusz engedéllyel rendelkező csapatok és versenyzők sem. Ez a Formula-1-re vonatkoztatva annyit jelent, hogy amennyiben Nyikita Mazepin megtarthatja ülését a Haasnál, a Brit Nagydíjon jelen állás szerint nem vehet részt. Persze a helyzet júliusig még rengeteget változhat…
Raikkönennél is gyorsabb volt, mégsem tesztelhetett F1-est Andretti támogatottja
https://formula.hu/parc-ferme/31663
Michael Andretti, az F1-legenda Mario Andretti fia komolyan szeretne érdekelt lenni édesapja egykori sportágában: tavaly az utolsó pillanatban hiúsult meg az Alfa Romeo adásvétele, az elmúlt hetekben pedig arról szóltak a hírek, hogy saját csapatával kopogtat a száguldó cirkusz ajtaján. Az IndyCarban is érdekelt Andretti hiszi, hogy értéket hozna a sportba, már csak versenyzők tekintetében is. Idősebb Andretti beszélt arról, hogy fiának micsoda pártfogoltja van, és hogy milyen lehetőségtől esett el az Alfa Romeo-tervek bedőlése után.
„Nézzék csak meg, micsoda tehetségről tett tanúbizonyságot Colton Herta! 15 évesen már Európában versenyzett, olyan, azóta a Formula-1-be került pilóták mellett, mint Lando Norris. Megmászta a szamárlétrát és mindent megnyert, az Egyesült Államokban most ugyanezt teszi a legmagasabb szinten, és nem a stratégiának, hanem a tiszta sebességének köszönhetően. Amikor már majdnem nyélbe ütötték a megállapodást a Sauberrel, egy hetet eltölthetett a szélcsatornájukban és már a harmadik napon gyorsabb volt Giovinazzinál és Raikkönennél is a szimulátorban. Alig vártuk, hogy F1-es autóba ülhessen, amire Abu Dhabiban került volna sor, de az üzlet meghiúsult” – nyilatkozta Mario Andretti.
Szokatlan szemszög: Lábkamera az AlphaTaurinál
https://formula.hu/parc-ferme/31662
Pierre Gasly gáz- és fékjátékát csodálhatjuk meg a felvételen – amely az AlphaTauri AT03 legelső körén készült, a Misanóban tartott filmforgatási napon.
Fry: Alonso a négy legjobb pilóta egyike
https://formula.hu/parc-ferme/31661
Az Alpine vezető műszaki igazgatójának tisztségét az a Pat Fry tölti be, akinek Formula-1-es útjai gyakran találkoztak Fernando Alonsóéval: együtt dolgoztak a Ferrarinál és két külön periódusban a McLarennél is. Fry véleménye szerint a spanyol továbbra is a rajtrács legjobbjai közé tartozik.
„Fernando a négy legjobb pilóta egyike” – mondta a brit mérnök a Motorsport.com spanyol kiadásának, igaz, arról nem szól a fáma, ki szerinte az élcsoport másik három tagja. Alonso kvalitásait így méltatta: „Segít nekünk, hogy mindenben jobbak legyünk, minden pillanatban. Formula-1-es pályafutása során számos különböző autót vezetett, így hasznos a véleménye, mikor ennyire megváltozott a versenygép.”
Megkapták a házi feladatukat az F1-es csapatok
https://formula.hu/parc-ferme/31660
A barcelonai háromnapos gyakorlásról hazatérve bőven akadt dolga az F1-es istállóknak: a delfinezésnek nevezett jelenség mértéke több csapatot is meglepett, s bár „sufnituning” jellegű megoldásokkal igyekeztek gyorsan reagálni a problémára, az érdemi problémakezelés most következik majd. A háromnapos shakedown legfőbb tanulságairól 41:06-tól beszélgettünk a Formula Podcast legújabb adásában.
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Hírek, információk, beszámolók, érdekességek: csatlakozz a Formula.hu ralis csoportjához!
https://formula.hu/parc-ferme/31658
Minden, ami rali - hírek, információk, pletykák, érdekességek, fotók, videók, háttéranyagok. Erre a linkre, vagy a képre kattintva csatlakozzatok a Formula.hu új ralis Facebook-csoportjához!
fotó: Béres Gábor
Az ifjú Trulli máris az F3-ba igazolt
https://formula.hu/parc-ferme/31659
Nem fecsérli az időt a Formula-1-ben 15 szezont lehúzó és 2004-es Monacói Nagydíjat megnyerő Jarno Trulli 16 éves fia: Enzo Trulli mindössze második együléses szezonjában már az FIA Formula-3-ban versenyez, a Carlin színeiben. Trulli 2021-ben a gokartot követően előbb a téli emirátusokbeli F4-es szériában debütált, melyet megnyert, majd az Euroformula Openben folytatta, ahol hetedik lett a bajnokságban – szezon közben váltott jelenlegi csapatára.
A Carlin három újonccal indul a 2022-es F3-as szezonban, Trulli két csapattársa a brit Zak O’Sullivan – a GB3 bajnoka, a rangos Autosport Award legfrissebb nyertese – és az amerikai Brad Benavides lesznek.
Túl zajos lett volna, ezért nem jön a Hungaroringre a Le Mans Series
https://formula.hu/parc-ferme/31657
Az előzetes tervezzek ellentétben mégsem versenyez Magyarországon az európai Le Mans Series - erről a Hungaroring adott ki egy közleményt.
„A Le Mans Seriesről kapott adatokat elemezve világossá vált, hogy a sorozat hazai megrendezése a zajhatás szempontjából nem fért volna bele a jelenleg érvényes jogszabályban meghatározott maximum 70 decibeles legfelső kategóriába" - számoltak be.
"A Hungaroring betartja és betartatja a rá vonatkozó jogszabályi előírásokat, hosszas mérlegelés után emiatt kellett meghozni azt a nehéz döntést, hogy nem véglegesítjük a megállapodást a Le Mans Series rendezőjével a magyar versenyről. A kormányhatározattal biztosított Formula 1 Magyar Nagydíj, valamint a további, bejelentett nemzetközi versenyek – amelyek zaj szempontból is megfelelnek az előírásoknak – megrendezését semmi sem veszélyezteti.”
A sorozat már be is jelentette, hogy a Hungaroring helyett Monzában fog versenyezni.
fotó: Hungaroring
Tesztprogramot indítana fiataljainak a McLaren
https://formula.hu/parc-ferme/31655
A csapatok aktívan gondoskodnak az F1 utánpótlásáról pilótaneveldéiknek köszönhetően, a fiatalok felkészítését azonban megnehezíti a kevés gyakorlási lehetőség. Ezt kiküszöbölendő, az F1 idén előírta, hogy legalább két pénteki első szabadedzésen kötelező a juniorokat szerepeltetni, amivel az istállók is egyetértettek, és sokan hamar keresni is kezdték a jelöltjeiket.
A McLaren még nem tudja 100%-os biztonsággal, kik kapnak majd lehetőséget, de Zak Brown elárulta, ki a legnagyobb esélyes rá. Pato O’Ward neve talán senkit nem lep meg. „A szabályok alapján valakit be kell ültetnünk két szabadedzésre, de még nem döntöttük el, ki lesz az. Ő mindenesetre az egyik jelöltünk” – mondta Brown, aki szerint ha O’Ward megnyeri az IndyCart, az közel sem jelenti azt, hogy az F1-ben helytállna, ezért is kell kipróbálni őt. A McLaren a szabadedzések mellett épp ezért kihasználna egy másik szabályváltozást is. „Hosszú idő óta először, a nagy szabályváltozásoknak köszönhetően, tesztelhetünk a tavalyi autóval. Ez alapján szeretnénk is egy olyan tesztprogramot indítani, mint régen.”
Egy másik IndyCar-pilóta neve is felmerült azonban a csapatnál, és Brown még őt sem zárja ki teljesen. „Colton? Ha nagyon szépen megkérnek, akkor talán. Azt hiszem, Colton nagyon jó” – utalt Colton Hertára, akit az F1-es csapatvásárláson gondolkodó Michael Andretti szeretne a száguldó cirkuszba vinni.
Vajon hová tűntek a Ferrari pilótái?
https://formula.hu/parc-ferme/31654
Két átlagos fotó, melyen két pilótát kell megtalálni. Mindez elég egyszerűen hangzik, ám annyira mégsem könnyű. A képeken Charles Leclerc és Carlos Sainz lettek valahová elrejtve, a Ferrari pedig arra bátorít mindenkit, hogy játsszon egy jót és keressük meg a versenyzőket.
Where’s Charlos?
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) February 28, 2022
Can you spy where @Charles_Leclerc and @CarlosSainz55 are hiding in these pics? #essereFerrari pic.twitter.com/FDHDG0Ai8E
Ha lemaradtál az IndyCar szezonnyitójáról, itt pótolhatod a lényeget
https://formula.hu/parc-ferme/31651
Vasárnap este St. Petersburgben rendezték meg az IndyCar idei első futamát – mutatjuk a videós összefoglalót a legfontosabb történésekkel:
Rajtol a MotoGP-szezon: csatlakozz Facebook-csoportunkhoz, hogy ne maradj le semmiről!
https://formula.hu/parc-ferme/31652
A hétvégén a Katari Nagydíjjal elstartol a MotoGP 2022-es idénye, így értelemszerűen felpörögnek az események a gyorsaságimotoros-világbajnokság háza táján. Ha imádod a kétkerekűeket és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még részletesebben számolunk be még több hírről és információról a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Holnap döntenek az orosz versenyzők sorsáról?
https://formula.hu/parc-ferme/31653
Fontos döntések születhetnek március első napján: rendkívüli ülést tart kedden az FIA Motorsport Világtanácsa, amelynek témája az orosz-ukrán konfliktus lesz. Vélhetően ezen a tanácskozáson születhet döntés a motorsportban szereplő orosz versenyzők és szponzorok jövőjéről is. „A Motorsport Világtanács rendkívüli ülést hív össze holnapra, hogy megvitassák az ukrajnai válsággal kapcsolatos kérdéseket" - tudtuk meg az FIA szóvivőjétől, aki közölte azt is: további információkkal a keddi ülés után szolgálnak majd.
Videó: A Svéd Rali legjobb és legfontosabb pillanatai
https://formula.hu/parc-ferme/31650
Íme, a WRC-szezon második fordulójának mozgóképes összefoglalója:
Minden, ami rali - hírek, információk, pletykák, érdekességek, fotók, videók, háttéranyagok. Csatlakozzatok a Formula.hu ralis Facebook-csoportjához ezen a linken!
Andretti–Honda: az IndyCar után az F1-ben is?
https://formula.hu/parc-ferme/31649
Az Alfa felvásárlására tett sikertelen kísérlet és a minapi puhatolózásra érkezett elutasító reakció után újabb, minden korábbinál izgalmasabb forgatókönyv rajzolódott ki az Andretti F1-es beszállását illetően: két Renault-val töltött év után a sportágba „visszatérő” Honda gyári csapata lehet az amerikai alakulat. Hogy mi a helyzet aktuálisan az amerikai alakulat F1-es próbálkozásaival, arról a Formula Podcast legutóbbi adásában 01:11:12-től beszélgettünk.
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Kilenc kanyarban is alakítanak a dzsiddai pályán
https://formula.hu/parc-ferme/31647
2021-ben a szezon utolsó előtti versenye volt a Szaúd-Arábiai Nagydíj, 2022-ben pedig a második lesz, egy héttel közvetlenül a szezonnyitó előtt. A debütáló futamon több biztonsági aggály érte a nagy átlagsebességű aszfaltcsíkot beláthatatlan kanyarjai miatt – erre reagálva a szervezők több ponton módosítanak a pályán.
A szervezők közleménye szerint a 2-es, 3-as, 14-es és 21-es kanyarban másfél-két méterrel hátrébb kerülnek a falak és korlátok, így segítve a beláthatóságot. Az utolsó, 27-es kanyarban a jobboldali falat ugyancsak kitolják másfél méterrel, ezzel magát a pályát is kiszélesítve. (A többi ponton a pálya határa változatlan marad.)
A pálya konzultált a versenyzőkkel, akik több kanyarban simább felületű falat kértek, hogy ne okozzon gondot, ha közel haladva megsúrolják. Ennek érdekében a 4-es, 16-os, 22-es és 24-es kanyarban a betonelemekre acéllemezeket szerelnek.
Az ukrán szövetség bevonatná az orosz versenyzők licencét
https://formula.hu/parc-ferme/31648
Napok óta zajlik az ukrán-orosz háború, amely a sportra, azon belül a Formula-1 is hatással van. Jelen állás szerint nem rendezik meg szeptemberben az Orosz Nagydíjat, emellett nagy kérdés, hogy mi lesz a sorsa a Haas névadó szponzorának, az Uralkalinak, s ezáltal az általuk támogatott Nyikita Mazepinnek.
Az orosz versenyző azonban más miatt is aggódhat az ülése kapcsán. Az Ukrán Automobil Szövetség ugyanis azt kérte az FIA-tól, hogy a fegyveres konfliktus okán vonják be az összes nemzetközi porondon szereplő pilóta licencét, amelyet az orosz vagy a fehérorosz szövetségek állítottak ki – ez pedig értelemszerűen Mazepint is érintheti. Az ukrán szövetség emellett azt is kéri, hogy Oroszország és Fehéroroszország ne adhasson otthont egyetlen FIA-eseménynek sem, ne használhassák a zászlójuk színeit és egyéb jelképeket, valamint zárják ki az FIA összes orosz és fehérorosz tagját.
Bemutató Horner, bokszoló Mazepin a Drive to Survive 4. évad előzetesében
https://formula.hu/parc-ferme/31646
A Netflix kiadta az első, bő egyperces trélert Formula-1-es dokumentumsorozatának új évadáról, amely március 11-től lesz elérhető a szolgáltatón. A fent említett momentumok mellett Hamilton és Verstappen silverstone-i és monzai ütközése, Ocon hungaroringi győzelme és Toto Wolff emlékezetes fejhallgató-ledobása is felsejlik a lendületes pillanatképek közt.