F1-es autót tesztelt Zak Brown
https://formula.hu/parc-ferme/36714
A McLaren elnök-vezérigazgatója, Zak Brown váratlanul F1-es autóba pattant. Nem gyakori esemény, hogy csapatvezetők próbálják ki egy adott istálló autóit, de Zak Brown a napokban Barcelonában ülhetett be az MCL35M volánja mögé, amellyel Daniel Ricciardo tudott győzni Monzában, még 2021-ben.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Imola extra nagydíjat szeretne az idei helyett
https://formula.hu/parc-ferme/36333
Az idei tavaszon két F1-es nagydíj is elmaradt: a kínai verseny a Covid-pandémia utóhatásainak esett áldozatul, míg a 2020-ban a pandémiás naptárban debütáló, míg a következő évben épp Kína helyére bekerülő imolai Emilia-Romagna-i Nagydíjat a környéket sújtó Minerva vihar mosta el. Imola szerződése jelenleg 2025-ig szól, de a pálya elnöke, Gian Carlo Minardi elárulta, hogy szeretnének egyéves automatikus hosszabbítást kapni a törlés nyomán.
„Szerencsések vagyunk, hogy a pálya nem szenvedett semmilyen károsodást” – kezdte Minardi. „Reméljük, hogy kapunk egy extra nagydíjat a jövőben. A szerződésünk 2025-ig szól, de nagyon szeretnénk 2026-ban is megtartani a nagydíjat, ugyanis így valamit adhatnánk a régiónak, hiszen rengeteg bevételük, nagyjából 270 millió euró származik egy F1-es nagydíjból” – mondta el a legendás csapatvezető, aki azt is hangsúlyozta, hogy keményen készülnek a jövő évre, amikor az F1 mellett például az endurance-világbajnokságot is vendégül látják.
A Ferrarit nem foglalkoztatja Hamilton jövője
https://formula.hu/parc-ferme/36332
Miután Lewis Hamiltonnak még mindig nincs szerződése a 2024-es szezonra, az F1-es zuhanyhíradó állandó szereplője a hétszeres világbajnok, akit elsősorban a Ferrarival próbáltak újra és újra összeboronálni, méghozzá nem is teljességgel alaptalanul, ahogy arról a Formula Podcast legújabb, ide kattintva elérhető adásában is beszélgettünk.
Azt nem tudhatjuk teljes biztossággal kizárni, hogy a Ferrari mostanra letett volna a brit extraklasszis megszerzéséről, mindenesetre Frederic Vasseur csapatfőnök arról próbálta meggyőzni a sajtó képviselőit, hogy nem foglalkoztatja Hamilton jövője: „Lewisszal ugyanaz a helyzet, ami az elmúlt 10 évben mindig. Egyeztetnek, és nem tudom, mi lehet a probléma, ha van egyáltalán. Engem viszont ez egyáltalán nem foglalkoztat, a csapatunk fejlesztésére koncentrálok. Az egyeztetések pedig Toto és Lewis között zajlanak, nekem nincs közöm hozzá.”
A Holland Nagydíjon autóba ül a Ferrari-junior!
https://formula.hu/parc-ferme/36331
Épp a minap elmélkedtünk arról, hogy a csapatok egyelőre egyáltalán nem ültettek be juniorversenyzőket a pénteki első szabadedzéseken, márpedig a szabályok értelmében ezt két alkalommal kötelező minden istállónak megtennie. A Ferrari most megtörte a jeget: a Holland Nagydíj első szabadedzésén a csapat orosz-izraeli tartalékversenyzője, a nemrég Shwartzy néven első zeneszámát is közzé tevő Robert Svarcman (avagy angolos írásmóddal Shwartzman) ülhet be az egyik SF-23-ba.
„Robert Zandvoortban Carlos autóját vezeti majd, egy másik helyszínen, valószínűleg Abu Dhabiban pedig Charles-ét” – mondta erről Frederic Vasseur. „Tudom, hogy ez nem egyszerű, de Carlos nagyon nyíltan állt hozzá. Nem könnyű a döntés ilyenkor, Szingapúrban, Japánban vagy Las Vegasban nem lehet, ahogy a sprintes eseményeken sem, mint Austin vagy Katar. És ott vannak még az eltérő gumikiosztásos versenyek, ott is bajos lehet, szóval a végére nem marad sok lehetőséged.”
Alonso: Egész évben a korom volt a téma!
https://formula.hu/parc-ferme/36329
Fernando Alonso nemrég ünnepelte 42. születésnapját, de a kor mit sem fogott rajta: a spanyol élete formájában küzd a világbajnoki dobogóért, s lépten nyomon rácáfol azokra, akik szerint ebben az életkorban már „túl öreg” lenne ahhoz, hogy magas színvonalon teljesítsen az F1-ben. „Ez volt a téma egész évben!” – vágta rá a spanyol, amikor a koráról kérdezték, de ezt követően azért igyekezett komoly választ is adni:
„Szerintem mostanra kiderülhetett mindenki számára, hogy nem számít, hogy 25 vagy épp 41 éves vagy. Az számít, mi van a fejedben, mennyire vagy motivált, hogyan állsz hozzá egy hétvégéhez. És más csapatoknál is láthatunk példát arra, hogy jobban értékelik a tapasztalatot, ott van például Daniel az AlphaTauriban. Nem a fiatalság a lényeg, hanem az, hogy gyorsan tudj menni” – mondta a spanyol, aki álomszerűnek nevezte az idény első felét maga és csapata számára.
Ilyen lesz az F1-es Holland Nagydíj időjárása
https://formula.hu/parc-ferme/36330
A hétvégi Holland Nagydíjon esőverseny nem várható, de az előrejelzések szerint a hétvége egy-két pontján az időjárás beleszólhat az eseményekbe. A hétvégén hűvös idő lesz, a legmagasabb hőmérsékletek 18 és 21 fok között alakulnak majd.
Pénteken elsősorban a hajnali órákban várható csapadék, a szombati harmadik szabadedzésen viszont megszórhatja a pályát az égi áldás. Vasárnap elsősorban az F2 mezőnye készülhet nedves pályára, délután egészen minimális az eső valószínűsége.
Wolff arról beszélt, mikor vonulna vissza
https://formula.hu/parc-ferme/36328
Toto Wolff nem csupán csapatfőnökként, hanem résztulajdonosként is fontos szerepet játszik a Mercedes életében. A Boardroomnak adott interjúban az osztrák sikerkovács elmondta, mennyiben változtatta meg a hozzáállását az istállóban birtokolt egyharmad tulajdonrész, melyről eredetileg nem is gondolta, hogy hosszútávon meg fogja tartani: „Ez csak az utolsó években változott meg, amikor az F1-es munkához már nem úgy álltam, mint egy projekthez, mint azt egy futballedző vagy menedzser teszi, hanem úgy, hogy ez az én cégem. Azonos tulajdonrészem van, mint a Mercedesnek és az INEOS-nak, és ezt sokáig így is akarom tartani.”
És pont ebből fakad, hogy a saját felelősségének érzi azt is, hogy a megfelelő emberek vezessék a csapatot, még akkor is, ha ez a saját távozását vonja magával: „Ha úgy értem majd, hogy nem én vagyok a legmegfelelőbb ember a munkára, akkor meg fogok próbálni találni valaki mást. És nem lesz semmilyen kétségem, hiszen ha kétségeid vannak, az azt jelenti, hogy már meghoztad a döntést” – mondta Toto Wolff.
Verstappen kivetítőn nézi a versenyeket
https://formula.hu/parc-ferme/36327
A dicséretekkel túl bőkezűen sosem bánó Helmut Marko természetesen Max Verstappennel kapcsolatban kénytelen „kivételt tenni”: a 80 esztendős osztrák szak- és megmondóember rendszeresen méltatja a harmadik világbajnoki címe küszöbén álló hollandot – legutóbb például azért, mert verseny közben arra is marad szabad kapacitása, hogy a kivetítőkön figyelje, mi zajlik a mezőny mögötte lévő részében.
Marko erre a Belga Nagydíj utolsó szakaszát hozta fel példaként: „Megtanulta jobban olvasni a versenyeket. A kivetítőket is nézi, ezért aggódott Spában a leggyorsabb kör miatt, hiszen látta, hogy Hamilton meg tud csinálni egy ingyen kerékcserét, hiszen 25 másodperces előnyben volt. Mindezt átlátja, ebből is látszik, mennyi szabad kapacitása van. Sőt a versenyek során még a gyors kanyarokban is tud beszélgetni a rádióban.”
Most már a csapat is megerősítette: Zarco az LCR Hondánál folytatja
https://formula.hu/parc-ferme/36326
A MotoGP Osztrák Nagydíjának egyik fő beszédtémáját jelentette Johann Zarco levegőből lógó átigazolása. A Canal+ már szombaton arról számolt be, hogy eldöntött tény, hogy a francia átszerződik a Pramac Ducatitól az LCR Hondához, ám ezt a sprint után maga a versenyző még cáfolta. A vasárnapi futamot követően viszont már maga Zarco nyilatkozott arról, hogy két évre aláírt a Honda szatellit alakulatával, s ezt most végre a csapat is megerősítette kedden. A kétszeres Moto2-es világbajnok Alex Rins helyét veszi át Lucio Cecchinello istállójánál (ahogy 2019-ben néhány futamot már teljesített), miután a spanyol a 2024 végéig érvényes kontraktusa ellenére távozik a szezon végén a Yamahához. Zarco Spielbergben arról beszélt, hogy úgy érzi, hogy a Honda jobban akarta őt, mint a Ducati, amely szintén meg akarta őt tartani, ám csak 2024-re garantáltak volna neki MotoGP-s ülést, utána inkább a Superbike-vb-n számoltak volna vele, a francia azonban mindenképp a királykategóriában akart még maradni.
Ezzel a kirakós újabb eleme került helyére, és jó eséllyel a következő hetekben további dominók dőlhetnek majd a Ducati berkein belül. Marco Bezzecchi vasárnap a Red Bull Ringen arról beszélt, hogy már döntött a jövőjéről: jó eséllyel maradni fog a VR46 kötelékeiben, hiszen maga Valentino Rossi is erről győzködte. Ez azt is jelenti, hogy a Pramacnál még kiadó a Zarco által üresen hagyott gyári specifikációjú Desmosedici: arra a legfőbb eséllyel a hírek szerint a Yamahától elküldött Franco Morbidelli pályázik.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Nyerj két belépőt az F1-es Olasz Nagydíjra a Formula.hu-val!
https://formula.hu/parc-ferme/36325
A FociTour.hu és a Formula.hu közös nyereményjátékával két General Admission belépőjegyet nyerhetsz a jövő hétvégi F1-es Olasz Nagydíjra, Monzába!
A feladat egyszerű: válaszold meg helyesen az alábbi kérdést a beágyazott Facebook-poszt alatt kommentben
Hány Ferrari-győzelmet hozott az F1-es Olasz Nagydíj az utóbbi tíz évben?
A játék ettől a perctől augusztus 27-e, vasárnap este 19 óráig tart, a helyesen válaszolók között kisorsoljuk a két jegyet, és értesítjük is a szerencsés nyertest!
Ha a FociTour egyéb F1-es ajánlatai közül válogatnál, ezeken a linkeken megteheted:
https://www.focitour.hu/klub/f1/
https://www.focitour.hu/klub/f1/belepojegyek/
„Sosem gondoltam, hogy lassabb lennék Schumachernél” – Alonso
https://formula.hu/parc-ferme/36324
Fernando Alonso 2001-ben debütált a Formula-1-ben, azaz éppen akkor, amikor Michael Schumacher és a Ferrari igazán dominálni kezdtek. 2005-ben aztán éppen a spanyol volt az, aki letaszította a trónról a Renault-val az abban a szezonban küszködő maranellóiakat és a már hétszeres világbajnok németet, akit egy évvel később pedig kiélezett küzdelemben is legyőzött a vb-címért.
Alonsót most arról kérdezték a High Performance Podcast adásában, hogy voltak-e kétségei a karrierje elején saját magát illetően: „Tény, hogy megérkezel az F1-be… amikor én eljutottam az F1-be, Michael dominálta a sportot, de sosem gondoltam úgy, hogy lassabb lennék nála. Talán ez egy kamikaze hozzáállás volt az F1-hez a karrierem elején, de sosem kételkedtem benne, hogy ugyanabban az autóban fel tudnám vele venni a versenyt egyszer. Így alakult eddig a pályafutásom.”
fotó: DPPI
Szauna a pilótafülkében: Az egyik lamborghinist jéggel kellett lehűteni, a másik feladta
https://formula.hu/parc-ferme/36323
Kánikulában mindenhol jobb lenni, mint egy Lamborghini Huracan Evo GT3-ban – ezt domborította ki a DTM lausitzringi hétvégéje. A Motorsport.com számolt be arról, milyen gyötrelmeket kellett kiállnia a modellel versenyző pilótáknak a vasárnapi 30 Celsius-fokban.
A Lamborghiniben nincs klíma, ellentétben a legtöbb GT3-as modellel. Ez még nem a fő probléma, hiszen a legtöbben spórolnak a hűtéssel a minimálisan kedvezőbb motorteljesítmény miatt. A Huracánban azonban a hagyományos levegőkeringetés sem működik hatékonyan. Ennek eredményeként a belső hőmérséklet elérte a 70 Celsius-fokot – ez már egy hagyományos szauna alsó hőfoka.
Mirko Bortolotti megnyerte a második futamot – a szezon első duplázója lett és a tabella élére ugrott –, de a levezető körön nem ünnepelt, helyette a csapatot sürgette, hogy hozzanak neki valamilyen hideg italt. Az olaszt az SSR Performance csapattagjai hideg vízzel és jégkockákkal öntötték le, hogy hűsítsék. (Az összefoglalóban 2:24-nél.)
A márkatárs, a Nürburgringen nyertes Maximilian Paul rosszabbul jár, ő nem bírta a pokoli forróságot, és mindkét versenyt feladta – a rádióban jelezte, teljesen kimerült, nem bírja tovább. Az első futamon eltömődött a Lamborghini apró hűtőnyílása, ezért vált tarthatatlanná a helyzet, a másodikat két körrel a befutó előtt adta fel.
Fotó: DTM
Milliárdos úrversenyző törte össze Hamilton egykori Paganiját
https://formula.hu/parc-ferme/36322
A napokban kapta fel a közösségi média azok a fotókat, amelyek a korábban Lewis Hamilton tulajdonában levő, lila Pagani Zonda 760LH-ról készültek: a sportkocsi csúnyán összetört a walesi A55 autópályán történt balesetben.
Friss fejlemény, hogy a Daily Mail kiderítette, ki volt a balesetet elszenvedő sofőr. Mark Radcliffe a neve, milliárdos vagyonát pedig fürdőszoba-berendezés online árusításából szerezte – korábban mobilkiegészítőkben utazott és Nagy-Britannia első eBay-milliomosaként tartották számon. Nem csupán autópályán használ gyors autókat, hanem versenyez is velük, a brit GT-bajnokság résztvevője, az alacsonyabb rangú GT Cup Championshipben pedig futamokat is nyert McLaren 720S GT3-mal.
A lap idéz egy szemtanút, aki elmondása szerint drámai volt a baleset egy hatalmas csattanással: a Pagani egy alagútban a falnak ütközve 360 fokban megforgott, majd a másik oldalt is eltalálta. Az eső szemerkélt, így az aszfalt csúszhatott. A sofőr sértetlenül kiszállt, a szemtanú szerint csak az autót ért kár miatt aggódott.
Az egyedi igények alapján gyártott 760 lóerős Paganit 2021-2022 fordulóján adta el Hamilton, állítólag hétszeres áron, 10 millió euróért, amikor környezettudatosságtól vezérelve eladta benzines autóit. A lila Pagani nem most tört össze először: 2015-ben Hamilton egy partiról hazafelé tartva ütközött három parkoló autónak.
Fotó: Ethan Gale / Instagram
Quartararo Verstappenhez hasonlította a MotoGP-t uraló Bagnaiát
https://formula.hu/parc-ferme/36319
Francesco Bagnaia dominálta a MotoGP Osztrák Nagydíját: övé lett a pole-pozíció, a sprintgyőzelem és a vasárnapi verseny is, így maximális pontszámmal zárta a hétvégét, ezzel már 62 egységnyire növelte előnyét a vb-tabellán. A regnáló világbajnok tíz forduló alatt az ötödik diadalát aratta, ráadásul míg az idény elején előfordultak nála hibák, a tavaszi szünet óta a silverstone-i sprintet leszámítva mindig első vagy második helyen végzett a futamokon.
Mindezek fényében nem meglepő, hogy amikor a Yamaha 2021-es világbajnokát, a spielbergi vasárnapot hatodik helyen záró Fabio Quartararót arról kérdezték, megverheti-e bárki Bagnaiát, az F1-et hasonlóan letaroló Max Verstappenhez hasonlította a ducatist: „Úgy gondolom, kicsit olyan most, mint Verstappen, mert szerintem az előző években is övé volt a legjobb motor. De lehet tiéd a legjobb motor, ha mégsem hozod az eredményeket. Ez mindig több tényező kombináció, és most úgy fest, megvan a motorja, megvan a bizalma is a versenygépben, és amikor sorozatosan nyersz, nyersz és nyersz, akkor megállíthatatlannak érzed magad. Ezt érzi most, tudja, hogyan használja a motorját, szóval nem hiszem, hogy jelenleg bárki gyorsabb tudna lenni nála.”
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Hegyi Európa-bajnoka lett a magyar autósportnak
https://formula.hu/parc-ferme/36321
Saint-Ursanne, egy kis svájci falu különleges magyar sportsiker helyszíne lett: a hegyi felfutó Európa-bajnokság nyolcadik fordulóján Nagy Norbert behozhatatlan pontelőnyre tett szert az 5-ös kategória értékelésében. A korábban túraautóban jeleskedő, hillclimb futamokra 2019-ben váltó Nagy már két versennyel a szezon vége előtt bebiztosította az összetett elsőséget – nem csupán saját hegyi pályafutása eddigi legjobb eredményét, hanem Magyarország első Európa-bajnoki címét a szakágban.
A BMW E46 330 Ci az 5-ös kategória második helyén zárt Svájcban – az abszolút értékelésben 22. helyen végzett.
Máris új lelátók felállításáról döntött a Hungaroring a jövő évi F1-es Magyar Nagydíjra
https://formula.hu/parc-ferme/36320
"Egy hónap sem telt el az idei versenyhétvége óta, és már most alig találni jegyet a 2024-es Formula-1 Magyar Nagydíj vasárnapi futamára, ezért ismét kiegészítő lelátók felállításáról döntött a Hungaroring a szurkolói igények kiszolgálása érdekében. A mai napon elindult a Silver 6 tribün jegyeinek értékesítése a 2024-es Formula-1 Magyar Nagydíjra!" - adta hírül közösségi oldalán a mogyoródi pálya, amely jövőre július 19-21-én ad otthont az F1-es futamnak, amelyre a Hungaroring szerint soha nem látott ütemben fogynak a belépők. További részletek a bejegyzésben:
Csapatfőnök-helyettesi szerepkörbe emelte D’Ambrosiót Wolff a Mercedesnél
https://formula.hu/parc-ferme/36318
A szezon elején a Formula.hu elsőként számolhatott be arról, hogy szerepet kapott a Mercedes vezetésében a Formula-1-et is megjárt Jerome d’Ambrosio, aki a csapat versenyzőkért felelős igazgatója lett. A belga expilóta előzőleg a Venturi Formula-E-alakulatánál gyűjtött vezetői tapasztalatokat, ahol épp Toto Wolff feleségével, Susie Wolff-fal dolgozott együtt. Most pedig D’Ambrosio szintet lép, Wolff ugyanis elárulta az Auto Hebdónak, hogy gyakorlatilag csapatfőnök-helyettesként is számol vele:
„Ha hiányzom egy versenyhétvégéről, Jerome fog helyettesíteni. Tény, hogy 11 év alatt ez mindössze háromszor fordult elő, de ez egy olyan helyzet, amire számítanunk kell. Most fel kell építenie a hitelességét a csapaton és a paddockon belül. Van még ideje, de abban az esetben, ha nem tudok ott lenni, ő veszi át a helyettem.”
fotó: DPPI
Newey McLaren-sapkában – nem akármilyen asztaltársaságot hozott össze Zak Brown!
https://formula.hu/parc-ferme/36317
Illusztris névsor gyűlt össze a minap egy vacsoránál, amiről Zak Brown McLaren-vezérigazgató posztolt. Jelen volt a Ford-vezér Jim Farley, a kilencszeres Le Mans-győztes Tom Kristensen, valamint a Red Bull F1-es tervezőzsenije, Adrian Newey, méghozzá mclarenes sapkában! „Nagyszerű vacsorát költöttünk el néhány igazi legendával a monterey-i autós hét zárásaként” – írta Brown, aki Newey-t hosszabban is kiemelte a posztban: „A McLaren-sapkában lévő ember tud egy-két dolgot az autótervezésről. Jól áll, Adrian! Gondolt arra is, hogy cserébe én is kapjak egy sapkát!” – utalt arra a McLaren-vezér, hogy rajta pedig egy Red Bull-os sapka látható. Newey egyébként korábban dolgozott a McLarennél is, ahol szintén világbajnok autók fűződnek a nevéhez a Mika Hakkinen-féle korszakból.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
NASCAR: Byron simán nyert, Elliott drámáját a csapata okozta
https://formula.hu/parc-ferme/36316
Jelentős várakozás előzte meg a NASCAR Cup Series Watkins Glenben rendezett hétvégéjét, miután a mezőny idén utoljára száguldott épített pályás vonalvezetésen, továbbá ez még egy komoly esélynek mutatkozott Chase Elliott számára. A 2020-as bajnok az utóbbi években kifejezetten jól teljesített ezen a pályán, egy jó szereplésre pedig hatalmas szüksége lett volna, hogy ne szakítsa meg hibátlan sorozatát. Eddig ugyanis teljes szezonos karrierje során mindig ott volt a rájátszásban, tavasszal elszenvedett sérülése miatt azonban óriási hátrányba került a tabellán. Visszatérése óta ráadásul sokszor balszerencsés volt, míg idei első futamgyőzelmét továbbra sem sikerült még megszereznie.
Ennek ellenére a fogadóirodáknál is Elliott számított a favoritnak, ám már az időmérőt is elszúrta és csak a 15. helyről rajtolhatott, később pedig egy újabb dráma húzta keresztül a számításait. Bár egy alternatív stratégiával sikerült a hetedik helyig felkapaszkodnia, végül a Hendrick Motorsportsnál elszámolták magukat. Hogy minél tovább kint maradhasson, a crew chief megkérte pilótáját, használja fel a tartalék üzemanyagot is, mert az még három körre elég, ám elég hamar kiderült, hogy tévedtek. Elliott így a 32. lett egy kör hátrányban, csapata viszont ennek ellenére boldog lehetett William Byron újabb győzelme miatt.
A 25 esztendős versenyző fantasztikus formában van, korábban már négy sikert bezsebelt, most pedig senkitől sem zavartatva szerezte meg az ötödiket. Byron eleve az első sorból indulhatott Denny Hamlin mellől, a 90 körből pedig 66-ot az élen autózott, megnyerve eközben a második szakaszt és a futamot is. Az első etapot még a legutóbbi győztes Michael McDowell nyerte, aki ismét az élmezőnyben volt, de egy motorhiba miatt kénytelen volt kiállni. Byron mögött Hamlin lett a második, a legjobb ötöt pedig Christopher Bell, AJ Allmendinger és Ty Gibbs tették teljessé.
Az alapszakasz a Daytona International Speedwayen zárul augusztus 26-án, ahol véglegesen eldől, kik jutnak be a 16 fős rájátszásba.
Bottas nyíltan beszélt pszichés problémáiról
https://formula.hu/parc-ferme/36312
A meztelen igazság kifejezésről valószínűleg mindenkinek Valtteri Bottas jut eszébe az F1-es mezőnyből, azonban a finn versenyző ezúttal nem pőre testét villantotta meg, hanem nyíltan beszélt egy olyan témáról, amiről a múltban ritkán nyilatkoztak a versenyzők, azonban mostanában örvendetes módon egyre gyakrabban kerül elő a nyilatkozatokban: a mentális problémákról. Amikor a Beyond All Limits videósorozatban a versenyszezonokra való felkészülésről kérdezték, Bottas őszintén elmondta, milyen következménye volt annak, hogy az autó tömege, valamint a közte és csapattársa, Felipe Massa közötti mintegy 20 kilós súlykülönbség miatt komoly fogyásra kényszerült.
„Az volt a legrosszabb, amikor 2014-ben a második F1-es szezonomra készültem. Annyira erősen koncentráltam arra, hogy a legjobb legyek, és hogy a lehető legkönnyebb próbáljak lenni, hogy végül megfizettem az árát. A dolgok kicsúsztak a kezemből, ahogy próbáltam többet edzeni és kevesebbet enni, végül teljesen megszállott lettem” – mondta Bottas, aki arra is kitért, hogy a túledzés és túlfogyasztás mentális kimerültséghez vezetett, pszichés állapota és koncentrációja romlott, aminek következtében a teljesítménye is visszaesett.
A finn arra is kitért, hogy nagyon örömteli, hogy egy későbbi szabálymódosításnak köszönhetően a versenyzőknek nem kell mindenáron a lehető legkisebb testsúlyra törekedni.
A Ferrari oldhatja meg a Haas problémáit?
https://formula.hu/parc-ferme/36315
Hiába teljesít időről-időre szenzációsan egy körön a Haas csapata, a gumikopás jelentette problémák lehetetlenné teszik azt, hogy versenyen is komoly eredményeket érjenek el az amerikaiak. Mivel ez a nehézség nem csupán őket sújtja, hanem a velük szoros szövetségben lévő Ferrarit is, a csapatfőnök, Günther Steiner abban bízik, hogy az olaszok megtalálják a megoldást a problémára: „Ha ők megoldják, az fantasztikus, mert akkor remélhetőleg nekünk is meglesz a megoldás, ha viszont nem, akkor nagy lehet a baj. Ha nekik nem sikerül, akkor számunkra még nehezebb lesz.”
A Haas problémái természetesen a versenyzőket is rossz színben tüntetik fel, valószínűleg ezért is érezte szükségesnek az egykori F1-es pilóta, Christian Danner, hogy megvédje a pilótákat: „Szó nincs arról, hogy a versenyzők ne tudnák kezelni az abroncsokat nagyon is jól tudják” – mondta, majd hozzátette, hogy a labda a csapat oldalán pattog: „Legfőbb ideje, hogy a Haas elkezdjen gondolkodni, és megtalálja a megoldást arra, hogyan módosítsák a paramétereket a gumikopás minimálisra csökkentéséhez. Ez nem atomfizika, semmi újdonság nincs abban, hogy az ilyen problémák kezelése hozzátartozik a Formula–1-hez.”