DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 4. péntek

Itt az IndyCar 2024-es naptára, egy pénzdíjas versennyel és egy oválcserével

Közzétette jövő évi menetrendjét az IndyCar. A hivatalos szezon ismét 17 futamból áll majd, ám extraként bekerült egy kuriózum is: két héttel az évadnyitó után ugyanis a The Thermal Club egy egymillió dolláros pénzdíjas, de bajnoki pontokkal nem járó bemutatóversenynek fog otthont adni.

Az évad egyébként szokás szerint St. Petersburgben startol március elején, a finálé azonban helyszínt vált, ugyanis Laguna Seca helyett Nashville utcáin rendezik majd az utolsó futamot. Kikerült a naptárból – állítólag megfelelő időpont híján –a Texas Motor Speedway, amely 1997 képezte állandó részét a kalendáriumnak, viszont így sem csökken az oválversenyek száma, ugyanis 2015 után visszatér a Milwaukee Mile. A legendás Indianapolisi 500 mérföldes 108. kiírására május 26-án kerül sor (az épített pályán pedig ezúttal csak egy versenyt rendeznek majd, két héttel az Indy 500 előtt). A naptár összeállításakor tekintettel voltak a jövő évi párizsi nyári olimpiára is, ennek köszönhető július-augusztus fordulóján a többhetes szünet.

Március 10. St. Petersburg
Március 24. The Thermal Club (pénzdíjas, bajnokságon kívüli)
Április 21. Long Beach
Április 28. Barber Motorsports Park
Május 11. Indianapolis
Május 26. Indy 500
Június 2. Detroit
Június 9. Road America
Június 23. Laguna Seca
Július 7. Mid-Ohio
Július 13-14. Iowa (dupla forduló)
Július 21. Toronto
Augusztus 17. Gateway
Augusztus 25. Portland
Aug. 31-szept 1. Milwaukee (dupla forduló)
Szeptember 15. Nashville

indycar-start

Wolff: F2-es mezőny egyetlen F1-es autó mögött

33 másodperc különbség a második helyezetthez képest, 39 másodperc az időmérőn még leggyorsabb Mercedes előtt – ezek a számok tükrözik Max Verstappen dominanciáját a Hungaroringen. Toto Wolff a fenti hasonlattal jellemzett:

„Láttuk ezt már a pénteki edzés hosszú etapjain is. Itt állnak ők, olyan, mintha egy Formula-2-es mezőny küzdene egyetlen Formula-1-es autó ellen” – mondta Wolff, de aztán hozzátette: a Red Bull megérdemelten áll ekkora előnyben. „Ők végezték a legjobb munkát, az előírt szabályok keretein belül. Ez meritokrácia. Mi is fogunk még versenyeket és bajnokságokat nyerni, de ma láthattuk Max tempóját.”

Fotó: Red Bull Content Pool

Megsúgott egy fontos részletet Hamilton szerződéséről Wolff?

Lewis Hamilton 2024-es Mercedes-szerződése hosszú ideje foglalkoztatja az F1-es közvéleményt, de hétvégéről hétvégére lényegében ugyanazt ismételgetik az érintettek: a Hungaroringen ezt Toto Wolff úgy fogalmazta meg, „aláírva nincs, de érzelmileg már kész van” a szerződés.

Az osztrák csapatvezető egy érdekes közjátéknak is szereplőjévé vált a hétvégén. A Magyar Nagydíj egy különleges F1-es közvetítés színhelye volt, angol és német nyelven is készült egy gyerekeknek szóló adás gyerekriporterek részvételével. Egyikük a német verzióból interjút készített Wolff-fal: mikor a szerződés hossza iránt érdeklődött, a csapatfőnök úgy reagált, nem mondhatja el nyilvánosan, de megsúgja neki. A fiú fülébe suttogta, a fiatal riporter azonban hangosan visszamondta: két évre szól a szerződés.

Persze ha Wolff nem akarta volna, hogy ez a részlet nyilvánosságra kerüljön, akkor vélhetően súgva sem mondja el senkinek – ami biztos, Hamilton szerződéses helyzete ma is téma lett az F1-es sajtóban.  

Videó: Norris eltörte Verstappen győztes trófeáját

Lando Norris kicsit belerondított Max Verstappen győzelmébe a Magyar Nagydíjon: a pályán ugyan nem tudta megnehezíteni a holland dolgát, a pezsgőzésnél azonban véletlenül eltörte a világbajnok frissen kapott, a győzelemért járó trófeáját. Videón az eset és fotón az eredménye:

 

 SI202307230526

A tűzeset miatt törölték a WRX el sem kezdődött versenyhétvégéjét

Leégett egy komplett csapat a Ralikrossz-világbajnokság Lydden Hill-i versenyének előestéjén: a péntek éjszakai tűzben megsemmisült a Special ONE Racing csapat szinte teljes felszerelése, beleértve egy kamiont és a két Lancia Delta Evo-e RX versenygépet, melyekkel Sebastien Loeb és Guerlain Chicherit szerepeltek volna.

Személyi sérülés nem történt, viszont a biztonsági kamerák felvétele szerint az egyik, töltés alatt levő autó akkumulátora okozta a tüzet – a 2022-es elektromos átállás óta először történt ilyen baleset. Az ebből fakadó biztonsági aggályok miatt vizsgálat indult, a WRX szombati programját pedig elővigyázatosságból felfüggesztették.

Szombaton éjjel született csak meg a döntés: a világbajnokság vasárnapi programját is törlik, azaz a szezon negyedik versenyhétvégéje elmarad – úgy, hogy naptár szerint kezdetét is vette, de a gyakorlatban nem futottak belőle egyetlen kilométert sem. A vizsgálat továbbra sem jutott eredményre a tűz kiváltó okát illetően, a hajtásláncot biztosító Kreisel Electric pedig nem tudott biztosítékot adni, hogy a baleset nem ismétlődik meg. A versenyt a nézők, csapattagok és versenyzők biztonságára hivatkozva fújták le.

A nézők a törlés ellenére nem maradnak hoppon, hiszen a helyszínen az RX2e kategória és a brit bajnokság programját megtartották. A WRX következő hétvégéje két hét múlva, Belgiumban esedékes.

Fotó: Red Bull Content Pool

F3: Williamses sikerrel indult a versenynap a Hungaroringen

A Formula-3-asok sprintfutama nyitotta a programot a 38. F1-es Magyar Nagydíj vasárnapi versenynapján. A pole-ból Zak O’Sullivan várhatta a piros lámpák kialvását, s a Williams akadémiáját erősítő Prema-versenyző az elsőtől az utolsó pillanatig kontrollálta is a futamot, így rajt-cél győzelmet aratva zsebelte be idei negyedik diadalát (így már neki van 2023-ban a legtöbb első helye) – amellyel ráadásul öt pozíciót ugorva az összetett tabellán is feljött másodiknak a brit! A Ferrari-neveldéhez tartozó Dino Beganovic is senkitől nem zavartatva jött be másodiknak, a dobogó alsó fokáért azonban volt csata: nagyjából a táv felénél ment el Franco Colapinto Leonardo Fornaroli mellett, így egy másik Williams-növendék is felállhatott a pódiumra.

Oliver Goethe lett a negyedik, Paul Aron pedig az ötödik, de a verseny embere a hatodikként befutó Pepe Martí volt: szép előzéseket bemutatva – többek között a bajnokságot vezető Gabriel Bortoleto mellett is elment –, hét pozíciót javítva zárkózott fel a spanyol, aki egy ponttal így is elveszítette az összetettbeli második helyet O’Sullivannel szemben. Bortoleto hetedikként látta meg a kockás zászlót, ezzel továbbra is magabiztosan vezet: előnye 43 egység a mai győztessel, 44 Martíval szemben. A versenyt megelőzően harmadik Gabriele Mini csupán 16. lett, így ő hátrébb csúszott a pontversenyben: Aron, Beganovic és Colapinto is átlépte az olaszt.

f3-osullivan-hun

fotó: DPPI

Hamilton rekordot döntött, az F1 csúcsot állított be a hungaroringi időmérőn

Kezdjük az előbbivel: Lewis Hamilton karrierje során kilencedik alkalommal szerzett pole-pozíciót a Magyar Nagydíjon, ezzel immár egyedül tartja az egy helyszínen és futamon begyűjtött legtöbb rajtelsőség rekordját. Nyolc-nyolc pole-t számlál Ayrton Senna Imolában (San Marinó-i Nagydíj), Michael Schumacher Suzukában (Japán Nagydíj) és Hamilton Melbourne-ben (Ausztrál Nagydíj), őket hagyta le szombaton a hétszeres világbajnok.

Méghozzá tette mindezt minden idők legszorosabb top 10-es eredményét hozó kvalifikációján: Hamiltont és a tizedik helyezett Nico Hülkenberget 577 ezredmásodperc választotta el a Q3-ban – ez az 577 ezred pedig pontosan megegyezik azzal, amit a 2003-as Brazil GP időmérőjén is láthattunk Rubens Barrichello és Fernando Alonso között, csak akkor még egykörös szisztéma volt érvényben.

f1-hungaroring-saturday-193

fotó: Ollé Iván

Jön a 38. F1-es Magyar Nagydíj – itt a vasárnapi menetrend

Természetesen a hét utolsó napján is a Hungaroringre szegeződnek leginkább a tekintetek, hiszen 15 órakor jön a Formula-1-es futam, előtte pedig még a betétkategóriák főversenyei. Ezen kívül lesz IndyCar, WRC és NASCAR is – és lett volna Ralikrossz-világbajnoki forduló is, ám mivel a szervezők nem tudtak megnyugtató magyarázatot adni a pénteki Lydden Hill-i tűzre, amelyről mi is beszámoltunk és amelyben odaveszett Sebastien Loebék Lanciája, biztonsági okokból törölték a versenyt. Mutatjuk a programot:

Vasárnap (július 23.)  
07:09-10:01 WRC, 18-20. szakasz (WRC+, előfizetés után élő)
08:25 Formula-3, Főfutam (tv: M4 Sport, élő)
10:05 Formula-2, Főfutam (tv: M4 Sport, élő)
12:00 Porsche Szuperkupa, Futam (tv: Eurosport 2, 15:00, felv.)
12:15 WRC, Power Stage (WRC+, előfizetés után élő)
15:00 Formula-1, Futam (tv: M4 Sport, élő)
17:05-17:30 IndyCar, Warm up  
20:00 IndyCar, 2. futam (tv: Match4, élő)
20:30 NASCAR Cup Series, Futam (tv: Aréna4, élő)

f1-hungaroring-saturday-129

fotó: Ollé Iván

Helyszíni: Robbantott Hamilton, hosszabbított a Hungaroring

Mámorban úszó Hamilton, bosszús Verstappen, újabb öt évre hosszabbító Hungaroring – Mészáros Sándor, a Formula.hu tudósítójának videós bejelentkezése a 38. Magyar Nagydíj időmérőjének napjáról IDE vagy a képre kattintva nézhető:

356982637_1311619366148062_7486367213627662653_n

10 ezer eurójába fájt a Haasnak egy dupla mulasztás a Hungaroringen

Pénzbírsággal sújtották az F1-es Magyar Nagydíjon a Haast. Történt ugyanis, hogy pénteki edzés után ugyan fizikailag visszaszolgáltattak a Pirellinek egy-egy szett intermediate gumit autónként, ám elektronikusan ezt nem jegyezték fel – márpedig ez szabálysértésnek minősül, így egyenként 5-5 ezer euróra büntették Kevin Magnussen és Nico Hülkenberg abroncsai miatt az amerikai istállót.

Az időmérő után vizsgálták még Lance Strollt is, amiért a Q1-ben feltartotta a 13-as kanyarban Valtteri Bottast. A kanadai azonban megúszta szankció nélkül: a felügyelők úgy ítélték meg, hogy bár Stroll feltartotta a finnt, ebben szerepet játszott az utolsó kanyarokban kialakult tumultus is, amely miatt az Aston Martin versenyzője nem tudott lehúzódni az alfás elől a versenyívről.

f1-haas-hun

fotó: DPPI

„Érzelmileg már megvan” – Wolff Hamilton új F1-es szerződéséről

Annak ellenére, hogy a felek rendre elmondják, hogy csak idő kérdése, hogy nyélbe üssék Lewis Hamilton szerződéshosszabbítását a Mercedesnél, a bejelentésre még mindig nem került sor. Toto Wolff csapatvezető a Magyar Nagydíj helyszínén adott rövid és tömör helyzetjelentést arról, hogyan is állnak a tárgyalások: „A helyzet az, hogy még nem írtuk alá, de érzelmileg már kész van” – nyilatkozta a Sky Sports F1-nek.

Wolff szavai összhangban vannak azzal, amit Hamilton nyilatkozott még a csütörtöki sajtónapon a Formula.hu jelenlétében, ahol félig viccesen arról beszélt, hogy lehet, hogy majd csak a szezon végén írnak alá: „Lehet, hogy most az év végéig kell várnunk. Igazából nincs információm, amit megoszthatnék, a jogászok munkája ez. Nem vettem részt végig az egyeztetésekben, már az elején kiszálltam. A többi folyamatban lévő dolgomra akartam koncentrálni, így a csapat dolgozott rajta a háttérben. Nincs már egyeztetnivalónk, csak apróságok.”

f1-hungaroring-friday-20

Fotó: Ollé Iván

Szívesen visszafogadná De Vriest a Mercedes

Mindössze tíz futam után véget ért az F1-es kaland Nyck de Vries számára, miután a Magyar Nagydíjtól kezdve már Daniel Ricciardo vette át a helyét az AlphaTaurinál. A hollandot tavaly a Mercedes kötelékeiből igazolta le a Red Bull: előtte évekig a Mercedesnél szerepelt többek között a Formula-E-ben, valamint Formula-1-es szimulátorversenyzőként. Emiatt a Hungaroringen tartott sajtótájékoztatón neki is szegezték a kérdést a Mercedes vezető pályamérnökének, Andrew Shovlinnak, hogy visszafogadnák-e De Vriest ebben a minőségében:

„Úgy gondolom, Nyck többre vágyik annál, mint hogy szimplán szimulátorpilóta legyen, szóval újra versenyezni akar. Csak szöveges üzenetet váltottam vele, és azt mondta, tudatni fogja, hogyan alakulnak a tervei. Egyértelműen roppant hasznos volt számunkra abban a szerepkörben, és szívesen visszafogadnánk őt ebben a felállásban. De azt gyanítom, arra fog koncentrálni, hogy versenyülést találjon magának. Ha nem a Formula-1-ben, akkor más nagy és versenyképes sorozatban. Világos, hogy mennyire tehetséges. F2-es bajnok, Formula-E-világbajnok, amit kifejezetten nehéz megnyerni. Újra győztes ülést szeretne magának” – fogalmazott a Formula.hu jelenlétében Shovlin. De Vriesnek amúgy a hírek szerint máris lehet ajánlata: állítólag a Nissan Formula-E-alakulata érdeklődik a szolgálatai iránt.

f1-devries-mercedes

fotó: DPPI

Nem fog beleszólni az F1-be az új Alpine-vezérigazgató

Távozik az Alpine legfelső posztjáról Laurent Rossi, akit Philippe Krief vált a márka vezérigazgatójaként. De nem csupán személyi, hanem strukturális változás is történik, Rossi ugyanis aktív ellenőrzést gyakorolt a Formula-1-es csapat felett, a korábban Alfa Romeónál és Ferrarinál dolgozó Kriefnek azonban nem lesz ilyen jogköre.

„Az Alpine új vezérigazgatójának semmilyen ráhatása nem lesz a Formula-1-es részre” – mondta a médiának, beleértve a Formula.hu-t a csapatfőnökök pénteki hungaroringi sajtótájékoztatóján Otmar Szafnauer. „Az a változás az Alpine üzleti perspektíváját szem előtt tartva történt, nem a Formula-1-et nézve. A vezérigazgató az Alpine Carsra fog fókuszálni a Formula-1 helyett.”

A csapatvezető hozzátette, Rossi, akit különleges projektekhez helyeztek át az Alpine-on belül, tudtával szintén nem fog belefolyni a Formula-1-be. Végül a motorsportrészleg új alelnöke, Bruno Famin szerepéről is ejtett pár szót: „Több mint egy éve már dolgozott Viryben, valamint az endurance-on és a Dakaron is, ehhez jön hozzá most a Formula-1, habár már eddig is része volt a Formula-1-es programnak. Olyan nagy változás nem történt” – mondta Szafnauer, aki hivatalosan a hierarchiában Faminnek jelent.

Fotó: DPPI

Jön az F1-es Magyar Nagydíj időmérője – itt a szombati menetrend

Délután 16 órakor kezdődik a 38. Formula-1-es Magyar Nagydíj kvalifikációját, de előtte rendeznek Formula-2-es és Formula-3-as sprintfutamokat is a Hungaroringen – miközben az IndyCar, a WRC és a WRX mezőnye is versenyez. Mutatjuk a szombati programot:

Szombat (július 22.)  
07:09- WRC, 9-17. szakasz (WRC+, előfizetés után élő)
09:50 Formula-3, Sprintfutam (tv: M4 Sport, élő)
10:00-17:00 WRX, Edzés és előfutamok  
11:20-11:50 Porsche Szuperkupa, Időmérő  
12:30-13:30 Formula-1, 3. szabadedzés (tv: M4 Sport, élő)
14:15 Formula-2, Sprintfutam (tv: M4 Sport, élő)
15:30-16:30 IndyCar, 1. időmérő (tv: Aréna4, élő)
16:00-17:00 Formula-1, Időmérő (tv: M4 Sport, élő)
18:00 NASCAR Truck Series, Futam (tv: Aréna4, élő)
21:00 IndyCar, 1. futam (tv: Aréna4, élő)
23:30 NASCAR Xfinity Series, Futam (tv: Aréna4, élő)

f1-hun-day1

fotó: DPPI

Helyszíni: Felkavart péntek és az F1-es Magyar Nagydíj jövője

Szeszélyes időjárás és felkavart sorrend jellemezte a 38. Formula-1-es Magyar Nagydíj első edzésnapját, amelyen Mészáros Sándor, a Formula.hu tudósítója többek között a hungaroringi futam jövőjéről is beszélgetett Stefano Domenicali F1-vezérrel. Sanyi helyszíni videós bejelentkezése IDE vagy a képre kattintva nézhető meg:

Sanyi helyszini-Hungaroring-03

Ezért késik a McLaren Hungaroringre szánt F1-es fejlesztése

A McLaren már jóval korábban beharangozta, hogy a nyári szünet előtt „gyakorlatilag az összes elemében” átalakítja az autója karosszériáját és aerodinamikáját: a fejlesztési csomag akkorának ígérkezett, hogy három futamra elosztva tervezték bevetni őket. Az első 50 százalékot kapta meg Spielbergben Lando Norris, majd újabb 25 százalék érkezett Silverstone-ban a brit autójára, míg Oscar Piastri rendre egy lépéssel a csapattárs mögött járt. A tervek szerint az F1-es Magyar Nagydíjon vált volna teljessé az újítási csomag, ám mint az az istállók kötelezően leadott fejlesztési listájából kiderült, a wokingiak nem készültek újításokkal a Hungaroringre.

Andrea Stella, a McLaren csapatfőnöke pénteken a Formula.hu jelenlétében magyarázta el a késés okát és az új ütemezést is: „Először is azt kell elmondani, hogy itt megkapta Oscar is az első szárnyat. Ez a Brit Nagydíjon még nem volt lehetséges az alkatrészek limitált száma miatt” – mutatott rá Stella. „Aztán ami a további fejlesztéseket illeti, rájöttünk, hogy tervezési és gyártási szempontból kicsit több időre van szükségünk, hogy a teljes csomag meglegyen. Úgyhogy majd a következő futamokon érkezik néhány új elem, és mindenekelőtt a nyári szünetet követően.”

f1-mclaren-hun

fotó: DPPI

Doohan idén először pole-ban az F2-ben, williamses rajtelsőség az F3-ban a Hungaroringen

A két F1-es szabadedzés között rendezték a Formula-3-asok és a Formula-2-esek időmérőjét a Hungaroringen. Előbb az F3-asok gurultak pályára, még vizes, de már száradó pályán. A trükkös körülmények elsősorban Oliver Greyen fogtak ki, hibájával piros zászlós megszakítást is kiváltott a pilóta. A leggyorsabbnak a Williams akadémiáját erősítő Zak O’Sullivan bizonyult, ő szerezte meg a pole-t, megelőzve premás csapattársát, Dino Beganovicot, valamint a Tridentnél szereplő Leonardo Fornarolit. Őket az előző, silverstone-i forduló két győztese, Franco Colapinto és Oliver Goethe követte a sorban. A bajnokságot magabiztosan vezető Gabriel Bortoleto csak kilencedikként zárt, de így is sokkal jobban járt, mint az összetettben második Pepe Martí, aki mindössze a 13. időt futotta, így ő mindkét versenyt ebből a pozícióból kezdi majd meg.

A Formula-2-ben már végig száraz volt a pálya – bár néhányan jelentettek esőcseppeket –, de így is történt egy autótörés és megszakítás Roman Stanek hibájának köszönhetően. A pole-pozíciót az idei szezon során először Jack Doohan zsebelte be, 52 ezreddel megelőzve Victor Martints-t és 91 ezreddel a bajnokságban élen álló Frederik Vestit. Utóbbit szorosan követi fő üldözője, Theo Pourchaire, majd jött Enzo Fittipaldi és a pontversenyben harmadik és negyedik Ayumu Iwasa és Oliver Bearman. A tizedik hely és ezzel a fordított rajtrácsos elsőség Kush Mainié lett.

A program mindkét kategória esetében a sprintversennyel folytatódik szombat délelőtt, illetve délután.

f2-doohan-pole-hun

Óriási tűz, porig égtek Loebék autói a WRX helyszínén – videó

Hatalmas tűz ütött ki a Ralikrossz-világbajnokság hétvégi versenyének helyszínén, a Lydden Hill-i versenypályán: a hírek szerint a Special ONE Racing csapatánál csaptak fel a lángok, amelyek martalékává váltak az alakulat kamionjai, valamint a két Lancia Delta Evo-E RX, amelyekkel Sebastien Loeb és Guerlain Chicherit versenyeztek volna. A WRX közleménye szerint személyi sérülés szerencsére nem történt a tűzesetben.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Rallycross - all about it! (@_rallycross_) által megosztott bejegyzés

A hétvége első nagy balesete: mexikói F3-as tört a hátsó egyenesben

A Magyar Nagydíj hétvégéjének legelső szabadedzését a Formula-3-asoknak tartották: öt perc volt már csak vissza a tréningből, mikor Rafael Villagomez alól a 10-es kanyarból kigyorsítva kicsúszott a Van Amersfoort hátulja. Az irányítását vesztett autó megforgott a kanyart követő rövidebb egyenesben, eközben pedig elkerülhetetlenül sodródott a jobboldali fal felé, amelyet orrával talált el.

A nagy becsapódás során Villagomez autójáról leszakadt az első és hátsó szárny, a roncs a pálya közepén állt meg. A 21 éves versenyző sértetlenül sétált el a baleset helyszínéről – szabadedzést már nem indították újra.

„A legjobb időmérős specialista, akivel valaha dolgoztam” – dupla elismerés Hülkenbergnek

Nem egy, hanem két Formula-1-es szakember is Nico Hülkenberg kvalifikációs kvalitásait méltatta. Előbb Beat Zehnder, az Alfa Romeo veterán csapatmenedzsere nyilatkozta a Formel1.de-nek, hogy időmérő tekintetében a német volt a legjobb, akivel együtt dolgozott a Saubernél – ami azért nagy szó, mert Zehnder csapattal töltött 30 éve alatt Kimi Raikkönen, Felipe Massa, Robert Kubica vagy épp Charles Leclerc is megfordult a hinwili gárdánál.

Erre az interjúra visszautalva dicsérte Hülkenberget aktuális főnöke, Günther Steiner is a Magyar Nagydíj sajtónapján: „Abszolút így van! Néha a semmiből tud összerakni egy nagyszerű kört. Beat régebb óta van a sportban, mint én, ezért tisztelem a véleményét. Mindenesetre ő egy nagyon jó időmérős specialista, ahogy ebben az évben is láttuk. Háromszor bejutott már a Q3-ba, egyértelmű, hogy nagyon jó az időmérőn. A világ egyik legjobbja, vagy az egyik legjobb valaha? Ezt nem tudom megmondani.”

Hülkenberg idei kvalifikációs mérlege valóban bravúros, Kanadában második lett az időmérőn, Ausztriában negyedik a sprintrajtrácsot meghatározó szétlövésen – az összes Q3-ba jutására még Steiner sem emlékszik, a sprintszétlövéseket is számolva hatszor ment tovább a harmadik fázisba. Más kérdés, hogy a VF-23 gyenge gumikezelése és versenytempója miatt a jó rajthelyeket legtöbbször pontszerzésre sem sikerül fordítani.

Fotó: Haas F1 Team

Helyszíni: Teltház Ricciardo sajtótájékoztatóján, Baumgartner 20

Mészáros Sándor és Gobodics Tamás képviselik a Formula.hu-t a Hungaroringen. Csütörtökön Ricciardóról, Alonsóról és Baumgartner Zsoltról szállították a híreket – a videó a képre vagy ide kattintva érhető el: