Verstappen megúszta két megrovással
https://formula.hu/parc-ferme/36514
Három ügyben is vizsgálták Max Verstappent a szingapúri időmérőt követően: a Mercedesek bokszutcai feltartásáért a Q1-ben, Logan Sargeant feltartásáért szintén a Q1-ben, valamint Yuki Tsunoda feltartásáért a Q2-ben. Előbbiért egy megrovást kapott, mivel nem szerzett előnyt azzal, hogy 14 másodpercet várt a bokszkijáratban, de ez hátrányosan érinthette volna a mögötte haladókat.
Tsunoda akadályozásáért az eset súlyosságát az idei szezon számos más hasonló incidensével összehasonlítva végül szintén egy megrovás kiosztását találták megfelelőnek, enyhítő körülményként figyelembe véve, hogy későn ugyan, de lehúzódott az AlphaTauri útjából, valamint hogy a csapat későn jelezte, hogy érkezik a japán versenyző. Verstappennek eddig nem volt megrovása, ha valaki ötöt összegyűjt, akkor egy tízhelyes rajtbüntetés sújtja.
Sargeant feltartásában viszont nem találták vétkesnek, ugyanis Verstappen elmondása szerint egy kitérő manőverrel veszélyhelyzetet teremtett volna, s az ifjú amerikai sem hibáztatta Verstappent a történtekért. Sargeantot egyébként szintén vizsgálták Stroll feltartásáért, s ő is megúszta egy megrovással, mivel csapata egyáltalán nem figyelmeztette, hogy érkezik az Aston Martin. A Red Bull és a Williams egyaránt 5000 euró pénzbírságot kapott az esetekért.
Alonso: Nem érdemeltünk vb-címet a McLarennel
https://formula.hu/parc-ferme/36450
Az idei futamok felén dobogóra álló Fernando Alonsót idén már nem először kérdezték meg példátlanul hosszú F1-es karrierje kihagyott lehetőségeiről. A spanyol már korábban is beszélt arról, hogy elsősorban azt bánja, hogy nem sikerült a Ferrarival világbajnoki címet szereznie, és most is hasonlóan fogalmazott: „Ha egyetlen dolgon változtathatnék a karrieremben, az ez lenne” – mondta, csakhogy ezúttal már a McLarenre is kitért:
„A McLarennel is nagyon közel álltunk a címhez. Egyetlen ponton múlott. De valószínűleg nem érdemeltük meg, tudod, amiatt, ahogy kezeltük a dolgokat. A Ferrarinál viszont úgy éreztem, hogy egészen jól intéztünk mindent. Egy gyengébb autóval harcoltunk egészen a végsőkig” – utalt a 2012-es sikertelen bajnoki hadjáratra Alonso, aki azt is elmondta, hogy a télen látottak alapján bízik az Aston Martin újabb előrelépésében.
Erősorrend: Remeklő beugró, Albon közelít Hamiltonra
https://formula.hu/parc-ferme/36449
A Formula Podcast futamértékelő adásainak állandó eleme a pontozás: a műsor két állandó szereplője, Mészáros Sándor, az egyetlen állandó F1-es akkreditációval rendelkező magyar újságíró, valamint Gellérfi Gergő, az Autósport évkönyv szerkesztője a mezőny minden tagjának hétvégi teljesítményét 1 és 10 pont között értékelik. A pontozás során az elért eredmény mellett a körülmények, az autóban rejlő lehetőségek, a csapattárshoz viszonyított teljesítmény, az elkövetett hibák mennyisége és az összbenyomás is szerepet játszanak. Kerek 10-est csak a tökéletes vagy ahhoz nagyon közeli versenyhétvége érdemelhet, a 6-os az átlagos teljesítmény, míg 3-tól lefelé már az F1-ben évente csak néhány alkalommal látható botrányos produkciókat értékeljük.
Az Olasz Nagydíjat követően így áll a pilótarangsor az eddigi pontszámok átlaga alapján:
A monzai hétvégén kiemelkedő pontszámot kapott a futamgyőztes Max Verstappen és a remeklő Carlos Sainz mellett a Williamsszel újabb hőstettet végrehajtó Alexander Albon is – de remekelt Liam Lawson is, aki így két hétvége után meglehetősen jó pozícióban áll beugróként az összesítésben. Az összes monzai pontszám a Formula Podcast monzai futamértékelőjében hallható:
Bagnaia megpróbál rajthoz állni a misanói MotoGP-futamon
https://formula.hu/parc-ferme/36448
Félelmetes bukást szenvedett el a vasárnapi Katalán Nagydíj rajtjánál a világbajnokságot vezető Francesco Bagnaia: a Ducati ledobta magáról az olaszt, akinek a lábán a hatalmas highside esést követően még Brad Binder is áthajtott. Csodával határos módon mindezt megúszta néhány zúzódással és törés nélkül Bagnaia, akiről szerdán kiderült: megkísérli a versenyzést a San Marinó-i Nagydíjon, amely neki és a bolognai gyártónak is a(z egyik) hazai versenye a MotoGP-ben. Ehhez persze csütörtökön még át kell mennie az orvosi vizsgálaton a címvédőnek, de ha ott megkapja a zöld jelzést, akkor pénteken felül a Desmosedicire.
Csapattársa, Enea Bastianini ellenben nem lesz ott Misanóban: az 1-es kanyarban történt tömegbalesetet elindító olasznak a bokáját és a kezét is műteni kellett, így nem is csak a mostani, hanem az Indiai és a Japán Nagydíjakat is ki kell hagynia. A Ducati nem helyettesítő őt a hétvégén, de így is két vörös gép lesz a mezőnyben, hiszen Michele Pirro szabadkártyával indul.
És hogy teljes legyen a sérültek listája: a még Mugellóban megsérülő Alex Rins továbbra sem tud motorozni, ám mivel az eddig őt pótló Iker Lecuonának a Superbike-vb-n lesz jelenése, Stefan Bradl pedig szintén szabadkártyázik, ezúttal Takumi Takahashit láthatjuk majd az LCR Hondán.
„Lewis már nem éhes, ezért vannak komoly problémái”
https://formula.hu/parc-ferme/36447
Hiába hosszabbított további két évre Lewis Hamilton a Mercedesszel és marad ezáltal az F1-ben egészen 2025-ig, a korábbi háromszoros világbajnok Jackie Stewart úgy véli, a hétszeres vb-győztesben már nincs meg a korábbi éhség, részben a gyengébb technikának is köszönhetően:
„Először is, Lewis az egyik legjobb, aki valaha a Formula-1-ben versenyzett, de az igazság az, hogy az elmúlt évtizednél a Mercedesnél vezetett, amely gyakorlatilag senki mással nem volt versenyben” – nyilatkozta a skót legenda a Bildnek. „Lewisnak egyetlen igazi ellenfele ebben az időben: az aktuális csapattársa. 2016-ot leszámítva rendre győztesen került ki ebből a párharcból. Akkor pedig Nico Rosbergtől kapott ki. A legnagyobb tisztelettel mondom, hogy jó versenyző volt, de azért nem a legnagyobb tehetség. De Rosberg éhes volt, megvolt benne abszolút az akarat, hogy világbajnok legyen. Lewisban már nincs meg ez az éhség. Ezért – és mert az autója már nem annyira erős – vannak súlyos problémái.”
fotó: DPPI
Gumimelegítő paplanok nélküli slickek, esőgumik: két olasz F1-es pályán is tesztel a Pirelli
https://formula.hu/parc-ferme/36446
Nem unatkozik a napokban a Pirelli, ugyanis két helyszínen is kétnapos tesztet teljesítenek. Egyfelől az Alpine és a Red Bull segítségével maradtak Monzában, ahol a gumimelegítő paplan nélküli slickeket próbálgatják. Bár ezek bevezetését 2025-re halasztották, a Pirelli így is fontosnak érez kihasználni minden tesztlehetőséget – ez a mostani egyébként egy spái alkalom pótlása, amelyet az eső elmosott. Az autókban Sergio Perez és Esteban Ocon ült, előbbi 119 kört és 1:23,585-ös legjobb időt, utóbbi 118 kört és 1:25,508-as leggyorsabb eredményt teljesített az Olasz Nagydíj helyszínén.
Mindeközben Fioranóban az esős és intermediate gumik fejlesztésén és tesztelésén volt a hangsúly, köszönhetően a pálya locsolórendszerének. A Ferrari saját pályáján Carlos Sainz ült autóba és összesen 153 kört tett meg kedden, a legjobb eredménye 0:59,430 volt. A tesztek szerdán is folytatódnak, annyi változással, hogy a Ferrarit Charles Leclerc fogja vezetni, míg Monzában Pierre Gasly ül majd az Alpine-ba.
„Csak saját maguk szúrhatják el” – Wolff a Red Bull tökéletes F1-es szezonjáról
https://formula.hu/parc-ferme/36445
Lement már a 2023-as F1-es szezon csaknem kétharmada, de még mindig veretlen a Red Bull, az eddigi 14 versenyt mind az energiaitalosok nyerték. A Formula-1 történetében még soha egyetlen istálló sem teljesített tökéletes szezont – igaz, gyakorlatilag az Alfa Romeo 1950-ben és a Ferrari 1952-ben megcsinálta ezt, csak akkor még beleszámított a világbajnokság értékelésénbe az Indy 500 is. A rivális Mercedest irányító Toto Wolff szerint a Red Bullnak a saját kezében van a sorsa a rekord szempontjából – s ezt a rekordot egyébként értékeli is a csapatfőnök, ellentétben Max Verstappen „Wikipédiára való” tízgyőzelmes sorozatával:
„Úgy vélem, saját maguknak kell elszúrniuk, hogy ne nyerjék meg az összes futamot idén. Azt mondanám, hogy ez egy jó rekord, mivel ez a tökéletességet jelenti. Nekünk ez nem jött össze, mert a két versenyzőnk kiütötte egymást Barcelonában, Malajziában pedig motorhibánk volt” – utalt Wolff a 2016-os idényre, amikor a Mercedes a legközelebb került a hibátlan évadhoz. Hivatalosan amúgy az említett két hőskorbeli évad mellett a McLaren 1988-as teljesítménye állt a legközelebb a veretlenséghez, hiszen Ayrton Senna és Alain Prost a 16-ból 15 versenyt megnyert abban az évben.
fotó: DPPI
Az F1-es Olasz Nagydíj leggyorsabb kerékcseréje is hozzájárult a McLarenek koccanásához – videó
https://formula.hu/parc-ferme/36444
A McLaren produkálta a vasárnapi monzai futam leggyorsabb bokszkiállását: Lando Norris kerékcseréjével 2,13 másodperc alatt végeztek a szerelők. Ez pedig belejátszhatott abba, hogy miután egy körrel később az addig a pályán előtte lévő Oscar Piastrit is hozták a bokszba, az ausztrál a kiállása után épp csapattársa mellé-mögé érkezett meg, s az 1-es kanyarban összeakadtak, amit Andrea Stella csapatvezető elfogadhatatlannak nevezett.
A McLaren egyébként idén harmadszor bizonyult a legjobbnak ezen a téren, épp a most általuk maguk mögé utasított Red Bull és Ferrari előzi őket:
Átbrandingeli magát az Andretti
https://formula.hu/parc-ferme/36443
Az Andretti Autosport bejelentette, hogy mostantól az eddig az anyavállalatuknak számító Andretti Global alatt folytatja az összes tevékenységét. A közlemény szerint a cél ezzel, hogy az Andretti Global név alatt, egyetlen entitásként fusson a vállalat összes tevékenysége – mindez pedig logócserével is jár majd.
Az Andretti több szériában is jelen van, kezdve az IndyCartól az IMSA-n és az Extreme-E-n át a Formula-E-ig, egyúttal feltett szándékuk beszállni a Formula-1-be is, méghozzá a Cadillackel összefogva: az ő és a többi jelentkező projektje jelenleg is elbírálás alatt áll az F1 és az FIA által. Elsőként a Formula-E-csapatot láthatjuk majd az új név alatt versenyezni a jövő évi szezonnyitón.
„Látható volt, hogy jelentett neki valamit” – Horner Verstappenről
https://formula.hu/parc-ferme/36442
Max Verstappen lett az első a Formula-1 történetében, aki zsinórban tíz győzelmet szerzett, átadva ezzel Sebastian Vettel rekordját a múltnak. A holland állította Monzában, hogy nem különösebben foglalkozott a csúccsal, a Red Bull F1-es tanácsadója, Helmut Marko szerint viszont látszott a pilótán, hogy kissé ideges volt az Olasz Nagydíj hétvégéjén. A kérdés kapcsán megszólalt a csapatfőnök Christian Horner is, aki a két vélemény között foglalt állást:
„Azt nem mondanám, hogy ideges volt, de azt igen, hogy egyértelműen érezhető volt, hogy borotvaéles volt a koncentrációja, jobban, mint általában. Látható volt, hogy nyilvánvalóan jelentett valamit ez számára. A kettős győzelem és az, hogy Max immár egyedül tartja a zsinórban aratott legtöbb F1-es győzelem rekordját, igazán kiemelkedő” – fogalmazott Horner.
A rajton ment el az újonc első pontja
https://formula.hu/parc-ferme/36441
Liam Lawson mindössze a második – egyúttal az első teljes – F1-es hétvégéjét teljesítette Zandvoortban, és azonnal jobb teljesítménnyel rukkolt elő, mint akár Nyck de Vries, akár Daniel Ricciardo a nyári szünet előtt bármikor a második számú AlphaTauriban: miután közvetlenül csapattársa mögé kvalifikált, mindössze 6 másodperccel maradt le a pontszerzésről, és zárt a 11. pozícióban.
A fiatal új-zélandi tehetség úgy érzi, hogy egyedül a gyengébb rajtja miatt nem szerezhetett pontot Monzában: „Talán megvolt a tempónk a pontszerzéshez” – nyilatkozta erről. „Csakhogy rosszul rajtoltam, és szerintem igazából itt veszítettem el az esélyt. Kissé csalódott is vagyok, hogy ilyen közel voltam hozzá” – tette hozzá a Red Bull juniorja, aki azt is kiemelte, hogy a Super Formula rövidebb futamai után meg kellett szokni az F1-es nagydíjak hosszúságát:
„Ezek a versenyek hosszabbak, mint amihez szoktam, szóval alkalmazkodnom kell ehhez. Ezen dolgozom már egy ideje. Azt pedig nem tudom, hogy mi lesz Szingapúrban, szóval úgy készülök, mint máskor.”
Rosberg tárgyalt a Ferrari-szerződésről Maranellóban
https://formula.hu/parc-ferme/36440
A régi közhely szerint karrierje egy pontján minden versenyző szeretne a Ferrarinak vezetni, s ha ez túlzásnak is tűnhet, tény, hogy újra és újra felbukkannak olyan történetek, hogy egyes pilóták mikor és hogyan tárgyaltak egy esetleges maranellói átigazolásról. A Mercedesszel 2016-ban világbajnoki címet szerző Nico Rosberg a hétvégi Olasz Nagydíjon árulta el, hogy ha túl nagy esély nem is volt az átszerződésre, a múlt évtized első felében egyeztettek a Ferrarival erről a lehetőségről:
„Néhány pillanatban volt némi esély erre. Volt pár találkozóm Maranellóban, mert fel kell mérned a lehetőségeidet. Csakhogy a Mercedes volt a családom, az övék volt a leggyorsabb autó, szóval nem volt sok értelme, hogy erőltessem ezt a váltást, boldogan maradtam a Mercedesnél, és ez volt a helyes döntés” – mondta Rosberg a Sky Sportsnak, majd hozzátette: „A következő életemben Ferrari-pilóta szeretnék lenni, még ha ez egy kétélű kard is, hiszen ha a Ferrarinál vagy, és nem mennek jól a dolgok, keresztre feszítenek. Valószínűleg ez a legnagyobb nyomással járó pozíció, amiben lehetsz.”
Hill Wolff megjegyzéséről: Nem volt túl bájos...
https://formula.hu/parc-ferme/36439
A korábbi F1-es világbajnok Damon Hill reagált Toto Wolff furcsa megnyilvánulására, amelyben a Mercedes csapatvezetője érthetetlen módon próbálta meg csökkenteni és Wikipédia-sorrá degradálni Max Verstappen hétvégi rekordját.
„Elég modortalannak hangzott, nem volt túl bájos és szokatlan is volt ez Totótól, mert ő általában elég sportszerű. Szerintem most ez fáj neki, tudja, hogy milyen dominálni, most pedig a dobogóra sem állhattak fel. Nem tűnik úgy, hogy ki tudnák találni, hogy mit kell tenniük, de ki tudja? A Ferrari jó volt Monzában, mert szerintem az autójuknak feküdt a pálya, de úgy fest, hogy bárhová megyünk, a Red Bull van előnyben” – mondta 1996 világbajnoka a Sky Sportsnak.
A Mercedes és a Red Bull hétvégi szópárbajáról Pitwall című műsorunkban is beszélgettünk, nézzétek meg a vonatkozó részt:
Sainz örömmel lenne Spanyolország védelmi minisztere
https://formula.hu/parc-ferme/36438
A 2021-es Abu Dhabi Nagydíj óta Mexikó védelmi minisztereként hivatkoznak Sergio Perezre, aki feltartotta Lewis Hamiltont, ezzel hozzásegítette a világbajnoki címhez Max Verstappent. A hétvégi Olasz Nagydíj után Carlos Sainzot is hasonló címmel illeték, miután mindkét Red Bull és Charles Leclerc ellen is hatalmas védekezéseket mutatott be. Erre reagált a Ferrari pilótája:
„Örömmel lennék Spanyolország védelmi minisztere, ahogy Checo Mexikóé. Lehetne politikai vacsoránk. Ez egy jó titulus” – viccelődött a hétvége után Sainz.
A spanyol egyébként végül a karóráját is megvédte: ahogy arról beszámoltunk, Milánóban megtámadták és kirabolták, de aztán visszaszerezte az ellopott, hatalmas értéket képviselő óráját. Részletek itt!
fotó: Szabó Attila
Toto Wolff műtétre szorul, kihagyja az F1-es Japán Nagydíjat
https://formula.hu/parc-ferme/36437
A Mercedes megerősítette, hogy Toto Wolff kihagyni kényszerül az F1-es Japán Nagydíjat egy műtét miatt.
A csillagosok csapatvezetője állítólag egy régóta meglévő térdsérülése miatt kénytelen kés alá feküdni a Szingapúri Nagydíjat követően, így nem lehet majd ott Suzukában – ennél többet az istálló nem árult el, azt sem, hogy összefüggésben áll-e az eset a nyári kerékpár-balesetével, amely során a könyöke sérült meg.
Wolff helyét azon a hétvégén a csapat vezetésébe idén bekerülő Jerome d’Ambrosio foglalja majd el helyettes csapatfőnökként, aki a Formula–E-ben a Venturi csapatvezetője volt Susie Wolff-fal közösen, és ebben a szezonban kapott fontos tanácsadói és irányítói szerepet a Mercedes F1-es alakulatánál.
Megvan a Formula Tipper hétvégi győztese
https://formula.hu/parc-ferme/36436
Ahogy arról múlt héten beszámoltunk, érdemes játszani a Formula Tipperrel: aki a Formula.hu bajnokságban a legtöbb pontot szerzi az adott hétvége során, azt megajándékozzuk egy Autósport évkönyvvel, szerkesztőségünk évösszefoglaló kiadványával!
Az Olasz Nagydíj hétvégéjén "Bandika" nevű felhasználó szerezte a legtöbb pontot: a kapott 100-ból 4051-et (!) produkált, ennyit hozott neki Carlos Sainz pole-pozíciója, amivel az idei szezon eddigi legjobb hétvégi eredményét jegyezte. Gratulálunk!
Kérjük, hogy jelentkezzen a formula@formula.hu email-címen, hogy egyeztethessük a nyeremény átadásának részleteit.
És ne felejtsétek: a Szingapúri Nagydíjon is érdemes lesz velünk játszani, annak menetéről itt tájékozódhattok bővebben!
Nincs probléma a két koccanó McLaren-pilóta közt
https://formula.hu/parc-ferme/36435
Az Olasz Nagydíj számos emlékezetes jelenete közül az egyiket a két McLaren hozta össze: miután a három versenytársával is bajuszt akasztó Oscar Piastrit csapata gyakorlatilag Norris mögé varázsolta azzal, hogy alkalmat teremtettek a brit számára az elévágásra, a bokszból kijövet az első sikánban az ausztrál megpróbálta visszavenni a pozíciót, ám összeértek, kivívva ezzel Andrea Stella csapatfőnök nemtetszését.
Szerencsére a két autó sértetlenül megúszta a találkozást, és Norris szerint kettejük között sem okozott problémát az eset: „Szerintem egyszerűen hidegek voltak az abroncsai, ettől kicsit alulkormányzott lett. Megpróbáltam elég helyet hagyni, de ezt nehéz felmérni a tükörben. Szerintem elég helyet hagytam, de a hideg kemény gumi nem jó kombináció, így a hátsó gumimnak koccant. Nem, ez nem ideális, de szerintem tiszteljük egymást, elég helyet hagyunk a másiknak, és szerencsére semmi nem történt, szóval minden rendben.”
Sainz reagált a tegnapi bűncselekményre
https://formula.hu/parc-ferme/36434
Carlos Sainznak nem csupán a harmadik helyét kellett megvédenie tegnap, hanem az óráját is: mint korábban beszámoltunk róla, a spanyol versenyzőt tegnap este Milánóban megtámadták, és megfosztották méregdrága karórájától, de járókelők segítségével sikerült visszaszereznie azt. Sainz ma a közösségi médiában írt az esetről:
„Ahogy sokan tudjátok, tegnap egy sajnálatos incidenst kellett átélnünk Milánóban. A legfontosabb, hogy mindannyian jól vagyunk, és ez csak egy kellemetlen történet marad. Köszönöm mindenkinek, aki segített tegnap, a milánói rendőrségnek a gyors intézkedésért, és hálás vagyok minden üzenetért” – írta a tegnap monzai futam egyik hőse az X-en.
Formula1.5 – Sainz első győzelme
https://formula.hu/parc-ferme/36433
Játék a számokkal: hogyan nézne ki a 2023-as világbajnokság állása, ha egyszerűen eltüntetnénk a két Red Bullt a képletből? Carlos Sainz idei első győzelmével megerősítette bajnoki harmadik helyét, a Ferrari először aratott kettős győzelmet, sőt mindössze másodszor ért el kettős dobogót, Russell Spanyolország után először állhatott a pódiumra, Lawson pedig máris megszerezte első pontjait – melyek a második számú AlphaTauri első pontjai voltak egyúttal.
Hornernek volt egy-két szava Sainz védekezéséről
https://formula.hu/parc-ferme/36426
A végül harmadik helyen záró Carlos Sainz az F1-es Olasz Nagydíj legnagyobb részében a Red Bullok ellen védekezett, előbb Max Verstappen, majd később Sergio Perez elől menekülve. A mexikói elleni harc során szinte minden eszközt bevetett, ami nem aratott osztatlan tetszést a Red Bull táborában. „Volt egy-két szavunk róla… Carlos nagyon kemény volt, többször kicsit elkésett, kicsit megmozdult” – mondta Horner a spanyolról. „De egy Ferrarit vezetett Monzában, vártuk, hogy úgy védekezik majd, mintha az életéért küzdene. De végül amikor a srácoknak sikerült belülre kerülni, onnan meg tudták csinálni a manővert.”
A brit csapatvezető azt is kiemelte, hogy keményen meg kellett küzdeni Verstappen rekordot jelentő tizedik győzelméért: „Nehéz dolgunk volt, mert a Ferrarik nagyon gyorsak voltak ma, amit már az időmérőn is láthattunk. Maxnak meg kellett csinálnia az előzést, utána sikerült egy kis előnyt kiépíteni, már csak azért is, mert a Ferarrik kicsit keményebben bántak az abroncsokkal, mint mi.”
„Checo is megcsinálta az előzéseket, így lett meg a kettős győzelem” – folytatta Horner. „Ezzel Maxnak meglett a tizedik győzelme sorozatban, amivel megdöntötte Sebastian 10 évvel ezelőtti rekordját. És ez egy hihetetlen pillanat.”
Wolff is beszállt Hamilton és Verstappen szócsatájába
https://formula.hu/parc-ferme/36432
Kisebb „nyilatkozatháború” alakult ki a napokban a két többszörös világbajnok között. Lewis Hamilton indította ezt azzal, hogy a Sky Sports F1-nek adott interjúban arról beszélt, hogy nem nyűgözi le jobban Max Verstappen teljesítménye, mint bármely korábbi egyeduralkodó világbajnoka, s úgy érzi, jobban fel is fújják a holland fölényét, akinek ráadásul csapaton belül sosem kellett olyan kemény társak ellen versenyeznie, mint neki. Amikor a holland sajtó ezzel szembesítette Verstappent, a Red Bull-os úgy fogalmazott, hogy Hamilton bizonyára irigy a mostani sikereire és a Mercedesnél nehezen emésztik meg a vereséget az előző évek győzelmi szériája után.
Az F1-es Olasz Nagydíjat követően a Mercedest irányító Toto Wolff véleményét is kikérték a csapattársak erősségével kapcsolatban: „Először is, nyilvánvaló, hogy a versenyzők szeretik piszkálni egymást” – idézi Wolffot a PlanetF1.com portál. „De elmondhatjuk, hogy Lewis három világbajnok ellen is versenyzett egy csapatban. Versenyzett Jensonnel, versenyzett Fernandóval, versenyzett Nicóval. De nem akarom semmiképp sem csökkenteni senkinek a teljesítményét, mert Max kiemelkedő az autóban. Úgyhogy ez is a móka része.”
fotó: DPPI